معرفی مزدا EZ-6 اسپرت ادیشن، نسخه‌ای جذاب‌تر با قیمت 22 هزار دلار

پنج‌شنبه 22 خرداد 1404 - 03:30
مطالعه 3 دقیقه
Mazda-EZ-6-Sport-Edition-2
مزدا نسخهٔ اسپرتی از سدان EZ-6 را با ظاهر تهاجمی، پیشرانه‌های الکتریکی و بردافزا و قیمتی رقابتی از 22 تا 25 هزار دلار راهی بازار کرده است.
تبلیغات

مزدا با رونمایی از نسخه اسپرت ادیشن EZ-6 که در بازار چین عرضه می‌شود، گامی بزرگ در جهت جذاب‌تر کردن این سدان برداشته است. این خودرو که در اروپا با نام 6e شناخته می‌شود، حالا با ظاهری اسپرت‌تر و قیمتی که باورکردنی به نظر می‌رسد، وارد میدان شده است. نسخه اسپرت ادیشن در چهار تیپ عرضه می‌شود. قیمت مدل پایه «اسمارت الگانت» با قوای محرکهٔ هیبریدی بردافزا از حدود 22,500 دلار شروع می‌شود. قیمت تیپ‌های بردافزای اکس‌تریم و تمام الکتریکی ژیگا به 23,900 دلار می‌رسد و در بالاترین مدل یعنی تمام الکتریکی سوپریم، به 25,300 دلار افزایش می‌یابد.

مزدا با EZ-6 اسپرت ادیشن بار دیگر توانایی خود در طراحی را به رخ کشیده است. این خودرو پیش‌تر با استایل شیک و کابین لوکس خود توجهات را جلب کرده بود، اما فقدان یک نسخه اسپرت‌تر شبیه به پکیج M Sport ب‌ام‌و حس می‌شد. حالا مزدا به این نیاز پاسخ داده و نسخه اسپرت ادیشن EZ-6 را برای بازار چین معرفی کرده است. این مدل که حاصل همکاری مزدا و چانگان است، با ویژگی‌های ظاهری متمایز خودنمایی می‌کند. تریم مشکی براق بدنه، رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی مشکی براق و کالیپرهای ترمز قرمز، ظاهری تهاجمی به این سدان بخشیده‌اند.

این حس اسپرت در کابین نیز ادامه دارد جایی که روکش‌های آلکانتارا، دوخت قرمز روی صندلی‌ها و تزئینات قرمزرنگ، فضایی پویا خلق کرده‌اند. مزدا همچنین نورپردازی قرمز برای سطوح داخلی و تزئینات مشبک کنسول مرکزی را اضافه کرده که شباهت زیادی به الگوی نسخه‌های اسپرت‌تر CX-60 دارد. نمایشگر اطلاعات-سرگرمی ۱۴.۶ اینچی، نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده ۵۰ اینچی مجهز به تراشه کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۱۵۵ و سیستم صوتی ۱۴ اسپیکر سونی، به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

نسخه اسپرت ادیشن ماه گذشته در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد اما تاکنون از توجهات دور مانده بود. مزدا و چانگان هنوز مشخص نکرده‌اند که آیا این مدل قدرت بیشتری نسبت به نسخه استاندارد دارد یا خیر، اما به نظر می‌رسد صرفاً یک پکیج ظاهری باشد. بااین‌حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که این نسخه با همکاری مزدا اروپا و تیم چانگان در چین توسعه یافته و احتمالاً به‌زودی نسخه‌ای مشابه برای بازار اروپا معرفی خواهد شد. فعلاً مشخصات فنی این مدل برای بازار اروپا مشخص نیست اما EZ-6 در چین با دو پیشرانه عرضه می‌شود که شامل یک سیستم هیبریدی بردافزا با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری و قدرت ۲۱۵ اسب بخار و یک نسخه تمام الکتریکی با ۲۵۵ اسب بخار است؛ اما EZ-6 در اروپا اما صرفاً به‌صورت تمام الکتریکی عرضه می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.