مزدا

درگ مزدا CX-90 با بی‌ام‌و X5 و مرسدس GLE، تازه‌وارد در برابر باتجربه‌ها

مزدا CX-90 جدید کراس‌اووری است که تقریباً به بخش مدل‌های لوکس وارد شده و در اینجا در برابر دو نمونه از قدیمی‌های این بخش قرار گرفته است.

مزدا با کراس‌اوور CX-90 که حدود سه ماه پیش معرفی شد، تقریباً به بخش لوکس بازار نزدیک شده است یعنی جایی که رقابت بسیار شدیدی جریان دارد. اولین برداشت‌ها از رانندگی با این خودرو بسیار مثبت بوده و حالا می‌توانیم ببینیم CX-90 در برابر دوتا از رقبای مستقیم خود چگونه عمل می‌کند. در این مسابقهٔ درگ، کراس‌اوور جدید مزدا به مصاف مرسدس بنز GLE و ب‌ام‌و X5 رفته است.

در این ویدئو شاهد رقابت قوی‌ترین نسخهٔ CX-90 بنام توربو S با ب‌ام‌و X5 xDrive40i و مرسدس بنز GLE450 هستیم. قیمت پایهٔ این نسخهٔ مزدا از ۵۳,۱۲۵ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت پایهٔ ب‌ام‌و و مرسدس به ترتیب ۶۴,۸۹۵ دلار و ۶۷,۶۰۰ دلار است؛ بنابراین، از لحاظ قیمت کراس‌اوور ژاپنی‌ها کاملاً رقبای آلمانی را مغلوب می‌کند اما آیا در پیست هم می‌تواند آن‌ها را شکست دهد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ابتدا بهتر است نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم با ذکر این نکته که هر سه خودرو از پیشرانه‌های شش سیلندر خطی استفاده می‌کنند.

زیر کاپوت CX-90 یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری قرار گرفته که در نسخهٔ توربو S خروجی آن ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور است. موتور شش سیلندر آلمان‌ها اما از نوع ۳ لیتری است که در ب‌ام‌و ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور و در مرسدس ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین، X5 ضعیف‌ترین عضو این جمع است اما همان‌طور که همه میدانیم، در مسابقات درگ همه‌چیز قدرت نیست و وزن هم فاکتور مهمی خواهد بود. از این لحاظ، ب‌ام‌و با وزن ۲۲۰۵ کیلوگرم برتری جزئی دارد و مرسدس با ۲۲۷۵ کیلوگرم سنگین‌تری خودروی جمع است. مزدا نیز با وزن ۲۲۲۲ کیلوگرم بین رقبای آلمانی قرار می‌گیرد.

خب با توجه به این اعداد و ارقام، فکر می‌کنید کدام خودرو برندهٔ مسابقهٔ درگ می‌شود؟ ما نمی‌خواهیم نتیجه را لو بدهیم ولی فقط بازهم تأکید می‌کنیم که در مسابقات درگ قدرت همیشه تعیین‌کننده نیست و این ویدئو گواه دیگری بر این مدعا است. همچنین پس از رقابت سه شاسی‌بلند، در پایان ویدئو هیوندای پالیسید به مصاف مزدا CX-90 می‌رود تا با موتور تنفس طبیعی و تنها ۲۹۱ اسب بخار قدرت شانس خود را در برابر رقیب ژاپنی امتحان کند.

مشخصات فنی

ب‌ام‌و X5 xDrive40i

مرسدس GLE450

مزدا CX-90 توربو S

هیوندای پالیسید

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توربو ۳.۰ لیتری I6 توربو ۳.۰ لیتری I6 توربو ۳.۸ لیتری V6
قدرت ۳۳۵ اسب بخار ۳۶۲ اسب بخار ۳۴۰ اسب بخار ۲۹۱ اسب بخار
گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۳۵۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۲۰۵ کیلوگرم ۲۲۷۵ کیلوگرم ۲۲۲۲ کیلوگرم ۱۹۷۵ کیلوگرم
قیمت پایه ۶۴,۸۹۵ دلار ۶۷,۶۰۰ دلار ۵۳,۱۲۵ ۳۹,۱۳۵ دلار

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    بی‌ام‌و X5 انتخابم 💖

    موافقم 38
    مخالفم 11
  2. کرگدن باواریا

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (149 ديدگاه)

    بنازم ژرمن همیشه قهرمان !
    برگ برنده توی درگ همیشه bmw هست میشه گفت آبروی هرچی ژرمن هست تو درگ ها خریده.
    فقط یه چیزی؛ پالیسید چی میگه اونجا :/
    👨🏾👨🏾🧒👨🏾

    موافقم 54
    مخالفم 18
    1. Killer

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (469 ديدگاه)

      چه میگه؟ اومده به مزدا بگه چرا اینقدر فروشت کمه چرا تو تمام مقایسه ها بازنده شدی چرا جایزه ای کسب نکردی نسیت به من🤣🤣🤣

      موافقم 7
      مخالفم 81
    2. Ehsan

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (534 ديدگاه)

      کرگدن خیلی دوست داری بگی ژرمن فنم ولی همیشه آخرش گند میزنی و تابلو میکنی ٣ چرخ فنی

      موافقم 12
      مخالفم 40
    3. فرشاد

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      آبروی ژرمن و تو درگ درسته بی ام دبلیو هم نگه داشته ولی پرچم درگ دست پورشه س

      موافقم 6
      مخالفم 1
  3. mrb-bap

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (72 ديدگاه)

    مزدا نمونه بارز اون کساییه که کارشونو بی سروصدا و توی خلوت ولی به بهترین شکل ممکن انجام میدن اما اینجا واقعا دربرابر رقبای آلمانی شانسی نداشت ، البته انتظار بیشتری هم ازش نمیرفت
    خودمم اگه بخوام انتخاب کنم از بین آلمانیاست

    موافقم 52
    مخالفم 4
  4. JooJoo

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (272 ديدگاه)

    مزدا پیشرفت خوبی داره…
    بر خلاف بیشتر برندهای آسیایی که برای رقابت با ژرمن ها یه برند لوکس تاسیس کردن…. مزدا داره خودشو تبدیل به یه برند لوکس میکنه و این از نظر من ارزشمندتره…. گرچه همین الانش هم پرستیژ مزدا رو از برندی مثل جنسیس بالاتر میدونم.
    ادامه بده مزدا

    موافقم 58
    مخالفم 4
  5. Tesla

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    اگه تو کشوری مثل کانادا زندگی میکردم : انتخابم از بین اینا قطعا x5 بود چون علاوه بر لذت رانندگی فوق العاده ای که داره ، در بحث کیفیت و امکانات رفاهی هم حرفا برای گفتن داره ، ولی اگر بخوام روزی توی ایران یکی از اینا رو بخرم : بدون شک به سراغ هیوندا میرم مهم ترین علتش هم پیشرانه تنفس طبیعی پالیسید هست که نسبت به بنزین بی کیفیت ایران و کشور های عربی ، هیچ حساسیتی نداره و در ضمن قیمتش هم واقعا مقرون به صرفه و مناسب هست

    موافقم 13
    مخالفم 43
  6. محمد

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    به من هرکدومشون رو که بدن راضیم

    موافقم 31
    مخالفم 1
  7. Car love

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (545 ديدگاه)

    خود مزدا نمیدونه چرا آوردنش اینجا :))))

    موافقم 7
    مخالفم 59
    1. datsun

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3502 ديدگاه)

      آوردنش که تو حرص بخوری

      موافقم 35
      مخالفم 3
    2. حسین

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1094 ديدگاه)

      آوردنش که زباله بودن چهارچرخ های انفجاری کره در مقابل صنعت خودروی ژاپن مشخص بشه. جوابتو گرفتی؟

      موافقم 12
      مخالفم 1
  8. کیارش

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مزدا واقعا حرف نداره فقط یه خواهش می خواستم ازتون اینکه لطفا زیرنویس‌ بزارین

    موافقم 29
    مخالفم 2
  9. بهنام

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (828 ديدگاه)

    مزدا واقعا طراحی زیبایی داره و بنظرم بین اینها زیباترین هست. ایکس فایو طراحیش کمی بهتر از بنز هست . در کل اون اختلاف بسیار اندک در نتیجه ی درگ شاید بخاطر این باشه که عدد واقعی اسب بخار آلمانی ها بیشتر از عدد اعلامی باشه و همینکه مزدا داره با سلاطین این کلاس مقایسه میشه جای خوشحالیه چون معتقدم واقعا مزدا لیاقتش رو داره . امیدوارم در بازار فروش موفق باشه.

    موافقم 37
    مخالفم 4
  10. Ehsan

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (534 ديدگاه)

    مزدا توی رقابت با برند های اقتصادی نتونست موفق بشه حتی حالا با این قیمت غیر منطقی میخواد با لوکس ها رقابت کنه! بین همینا سایت car expert مقایسه بین مزدا و پالاسید انجام داد و پالاسید رو انتخاب کردن بعد میخواد مشتری بین gle و x5 یا لوکس هیوندای (جنسیس)انتخابش کنه؟ با کدوم پرستیژ

    موافقم 7
    مخالفم 47
    1. Blue

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (365 ديدگاه)

      مزدا هیچوقت برند شکست خورده یا زیانده ای نبوده و دلیل فروش کمش نسبت به بقیه برندا اینه که چون از اول یه شرکت کوچیک با سبد محصولات محدودتری نسبت به بقیه بوده و همیشه هم در حد و اندازه خودش فروخته ضمن اینکه مزدا چون ماشیناش بیشتر تیپ اسپرت هست مشتری های خاص خودشو داره مخصوصاً جوونا.

      موافقم 37
      مخالفم 3
      1. Ehsan

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (534 ديدگاه)

        من نگفتم شکست خورده، برندی که اینقدر قدمت داره مگه باید هدفش فقط این باشه که ضرر نکنه؟؟ مزدا تو همون سبد خودش فروش ماشیناش تو هر کلاس از اکثر رقباش کمتره
        برای مثال همین cx9 که میبینی ۱۶ سال داره تولید میشه فروشش یک سوم فروش پالاسید هست که کلا دو سه ساله داره تولید میشه
        تو اکثر تست و بررسی ها هم اول نمیشه
        مزدا اصلا برند بدی نیست اتفاقا خیلی خوبه ولی شما نمیتونی یه برند اقتصادی رو که تو فروش هم خیلی موفق نبوده بیای قیمت رو ببری بالا و یکم چرم متریال کابین رو شیک کنی و بگی حالا با بنز رقابت کن

        موافقم 7
        مخالفم 28
        1. حسین

          ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1094 ديدگاه)

          تمام مشکل اونجایی هست که کسی نظر فیک صد اکانت رو نمیخواد. اولا مزدا هیچوقت برند اقتصادی نبوده پس وقتی سگمنت های بازار رو نمیشناسی نظراتت رو نگهدار واسه خودت. دوما یه نگاه به سابقه موتوراسپرت مزدا بنداز اونوقت اسمش بیار یاتا قان فن

          موافقم 8
          مخالفم 1
  11. کیان

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    مزدا کیفیت و دیزاین فراتر از کلاس خودش (پریمیوم) و داره ارائه میده و بالاتر از کلاس اکونومی هست ولی قیمتش همون اکونومی هست و بنا بر استهلاک پایینترش نسبت به المانیا خیلی جذابیت ایجاد میکنه تو رولینگ هم ک عالی بود.
    فقط هیوندایی رو اورده بودن ک مثه همیشه سوژه خنده باشه، این وسط چکار میکرد اصلا !!!

    موافقم 32
    مخالفم 5
  12. حسن

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (304 ديدگاه)

    فقط طراحی ووزیبایی مزدا بنزوب او رامیخره وازادمیکنه واقعا مزدا عشق هست برای شاسی درک بی معناست اصل کیفیت وزیبایست

    موافقم 23
    مخالفم 3
  13. Daruosh

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    بنز GLE انتخوابم هست 😍❤️‍🔥❤️‍🔥

    موافقم 14
    مخالفم 6
  14. samurai

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (546 ديدگاه)

    با اوردن پلاسیده :)) ارزش این مقایسه رو اوردن پایین
    بعد مگه اینا ماشین مسابقه هست که باهاش درگ میزاری کیفیت و سواری و قابلیت اعتماد مهمه چند صدم ثانیه واسه ماشینی که واسه کارای روزمره ساخته شده اهمیت نداره

    موافقم 15
    مخالفم 0
  15. علی رضا

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با بیست و پنج هزارتا ارزان تر قطعا برنده مزدا هست .

    موافقم 8
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا