مزدا

مزدا CX-60 با پیشرانه‌ی پلاگین هیبرید رونمایی شد

شاسی‌بلند جدید مزدا برای سال ۲۰۲۲، با فناوری پلاگین هیبرید، سیستم دو دیفرانسیل و امکانات مناسب یک کراس‌اور خانوادگی تولید می‌شود.

مزدا و سوبارو در بازار جهانی، فروش کمتری نسبت به تویوتا، هوندا و نیسان دارند؛ اما از نظر کیفیت ساخت و توانایی فنی، هماهنگ با سطح اول خودروسازی دنیا هستند. مزدا در این صنعت، بیش از یک قرن سابقه دارد و صاحب فناوری در ساخت پیشرانه‌های مدرن محسوب می‌شود.

از گذشته شاسی‌بلندهای مزدا، در سه گروه CX3 و CX5 و CX9 تولید شدند. این شرایط، سال ۲۰۲۰ با سری CX30 تغییر کرد تا محصولی نزدیک به CX3 با کمی افزایش اندازه‌ی بدنه عرضه شود. کراس‌اور CX-50 که چند ماه پیش رونمایی ‌شد نیز نسخه‌ی قوی‌تر و کمی بزرگ‌تر نسبت به CX-5 است. تا پایان سال ۲۰۲۲، مدل‌های جدید مزدا CX-80 و CX-90 هم معرفی خواهند شد.

مزدا سی ایکس 60 Mazda Cx60

در فهرست تولیدات مزدا، خودرویی با کد CX-6 وجود ندارد؛ به همین دلیل، CX-60 آغازگر نسل جدیدی از کراس‌اورهای مزدا خواهد بود. این خودرو، از نظر قیمت و ابعاد بدنه، بین CX-5 و CX-9 قرار می‌گیرد. مزدا CX-60 با طول بدنه‌ی ۴,۷۴۵ میلی‌متر، عرض ۱,۸۹۰ میلی‌متر، ارتفاع سقف ۱,۶۷۰ میلی‌متر و فاصله محورهای ۲,۸۷۰ میلی‌متر، کمی کوچک‌تر از بی‌ام‌و X5 و بزرگ‌تر از X4 است.

فراتر از سبک طراحی بدنه، کیفیت کابین و جزئیات فنی مهم‌ترین عامل جذب مشتری برای CX-60 خواهد بود. این خودرو با نسل جدید پیشرانه‌های پلاگین هیبرید مزدا تولید می‌شود و در کلاس کراس‌اورهای اندازه متوسط خانوادگی، جذابیت خواهد داشت. موتور ۲/۵ لیتر تنفس طبیعی به تنهایی، ۱۸۹ اسب بخار قدرت و ۲۶۱ نیوتن‌متر گشتاور دارد. بخش الکتریکی CX-60 نیز، قدرت ۱۳۴ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند تا مجموع قدرت و گشتاور به ۳۲۲ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن‌متر برسد.

مزدا سی ایکس 60 Mazda Cx60

مزدا ادعا می‌کند CX-60 سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۵/۸  ثانیه و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت دارد. این خودرو باتری‌های ۱۷/۸ کیلووات ساعتی خواهد داشت و در حالت تمام برقی، توان پیمایش ۶۳ کیلومتر ارائه خواهد کرد. مزدا CX-60 بدون استفاده از موتور بنزینی، تا نهایت سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت قابل استفاده است. میانگین مصرف سوخت این خودرو پس از شارژ باتری‌‌ها، حدود ۶ لیتر در صد کیلومتر پیش‌بینی می‌شود.

جدیدترین کراس‌اور مزدا با وزن خالص ۲۰۵۵ کیلوگرم تولید خواهد شد. خریدار می‌تواند به‌جای رینگ‌های ۱۸ اینچ، نمونه‌ی ۲۰ اینچ سفارش دهد تا ظاهر اسپرت خودرو، جذابیت بیشتری داشته باشد. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳/۳ لیتری بنزینی و دیزل با سیستم نیمه هیبرید نیز برای CX-60 عرضه می‌شود. این خودرو در تمام مدل‌ها مجهز به نسل جدید گیربکس‌های اتوماتیک ۸ سرعته مزدا خواهد بود. خودروهای نیمه هیبرید (Mild Hhybrid) دارای یک موتور برقی با توان پایین هستند که نقش کمک‌کننده برای پیشرانه‌ی بنزینی دارد. این مدل‌ها، نمی‌توانند به صورت تمام برقی استفاده شوند.

مزدا سی ایکس 60 Mazda Cx60

در فضای داخلی CX-60، سبک طراحی نزدیک به کراس‌اورهای بی‌ام‌و دیده می‌شود اما لوکس‌تر و جذاب‌تر از دیگر تولیدات مزدا به نظر می‌رسد. کلیدهای چیده شده در یک ردیف، نمایشگر لمسی ۱۲/۳ اینچ و پنل پشت فرمان دیجیتال، حس یک کراس‌اور مدرن را برای راننده تداعی می‌کند. خریدار می‌تواند برای بخش وسیعی از داشبورد، کنسول میانی، تودری‌ و صندلی‌ها، چرم با کیفیت به رنگ تیره یا روشن نیز سفارش دهد. امکاناتی مثل رنگ سفارشی، سقف پانورامیک، چرم سفید فضای داخلی، پکیج کمک راننده و ایمنی مزدا همراه با سیستم صوتی حرفه‌‌ای به هزینه خرید CX-60 اضافه خواهد شد.

مزدا CX-60، یک کراس‌اور ویژه برای بازار کشورهای متمول است و ظاهرا، برای رقابت با مدل‌های آلمانی تولید می‌شود. اولین نسخه‌ی تولیدی این خودرو در اروپا همراه پیشرانه‌ی پلاگین هیبرید و آپشن‌های ویژه، ۴۷ هزار یورو معادل ۵۱ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (276 ديدگاه)

    بدون نقص عالی

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۱۵
    1. مزدا

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1856 ديدگاه)

      عالی شده.
      کاش سال مزدا هم وارد بشه

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۱
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (7169 ديدگاه)

        سلطان ژاپن
        ژنرال مزدا
        کیفیتش از تو عکس داره میپاچه بیرون

        موندم اونایی که نخودی هستند ، چی میگن اینجا !

        موافقم ۲۴
        مخالفم ۱۳
        1. شهاب

          ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (89 ديدگاه)

          عنکبوتها در کمین نشستن حمله کنن به سیستم سوخت رسانیش !!!!😂 این یک واقعیته که مزدا در آمریکا بخاطرش فراخوان داد

          موافقم ۷
          مخالفم ۲۳
  2. BMW

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (148 ديدگاه)

    خوشگل ولی احساس می کنم پشتش شبیه بی ام و x7هستش

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۲
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (413 ديدگاه)

      کلا به نظر من، شده یک بی ام و ژاپنی

      موافقم ۴۶
      مخالفم ۱۱
      1. BMW

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (148 ديدگاه)

        بله آقای اشتری

        موافقم ۹
        مخالفم ۴
      2. ماکسیمیلیان

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (523 ديدگاه)

        سلام و درود!
        جناب اشتری احیانا این خودرو برپایه پلتفرم ب ام و x7 طراحی نشده؟
        چنین احساسی در رابطه با این خودرو دارم.
        یا علی🌷

        موافقم ۳
        مخالفم ۲۲
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (413 ديدگاه)

          بعید می دونم چون خیلی کوچک تر از X7 هست
          راجع به همکاری مزدا و بی ام و چیزی نشنیدم

          موافقم ۱۹
          مخالفم ۴
        2. datsun

          ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (2448 ديدگاه)

          به حق چیزهای ندیده و نشنیده آخه این چیش شبیه بدنه ناهمگون x7
          پلتفرم x7 😐
          بی ام و ژاپنی🙃
          من که حرفی ندارم….
          عجب کامنتهای جالبی

          موافقم ۱۸
          مخالفم ۲۱
        3. Pooriya.BMW_Germany

          ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (577 ديدگاه)

          ژاپنیها همیشه کپی کار بوده و هستند

          موافقم ۶
          مخالفم ۵۱
        4. viper2

          ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (728 ديدگاه)

          خدایی فازتون چیه؟؟؟ ژاپن همیشه کپی کار بوده؟؟ انگار بعضیا چش ندارن ببینن یه شرکتی ماشینی بهتر و ارزون تر و با کیفیت تر از ماشین های گرون شرکت مورد علاقشون داره .
          ژاپن همیشه کپی کار بوده؟
          حتما سوپرا ۲jz از فولوکس قورباغه ای کپی کردن یا مثلا موتور روتاروی مزدا رو از سیتروئن کپی زدن . اوه نه نیسان جی تی ار رو حتما از بی ام و m3 زدن . موفق ترین صنعت خودروسازی بعد از امریکا ژاپنه .البته به نظر من .

          موافقم ۳۲
          مخالفم ۴
        5. datsun

          ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (2448 ديدگاه)

          تا جایی که من میدونم بی ام و تا نزدیک ۲۰۰۰ اصلا نمیدونست suv چی هست و چطور ساخته میشه چند تا پلتفرم از لندروور گرامی قرض و توسعه داده حداقل تو این مورد ژاپن عقبه خیلی طولانی تری داره ،x7 هم همون x5 که خیلی ضایع کشیدن و قوسش دادن که بیاد تو کلاس کراسهای فول

          موافقم ۲۴
          مخالفم ۵
        6. ماکسیمیلیان

          ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (523 ديدگاه)

          این پرسش ابدا توهین به شرکت مزدا نبوده و نیست.
          برند های مورد علاقه ی من مزدا ، پورشه و مک‌لارن هستند قطعا چنین جسارتی نخواهم کرد.
          در پاسخ به فردی که گفتند ژاپنی ها کپی کارند ، نکند کیفیت و استهلاک کم را از رقبای ژرمنی کپی کرده اند!
          #توهین_نکنیم
          یا علی🌷

          موافقم ۱۷
          مخالفم ۹
      3. ممد میر

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (43 ديدگاه)

        دقیقا همینه مزدا در ژاپن حرف اول رو میزنه و جوانی ژاپنی هم عاشق مزدا هستند چون بر خلاف بقیه شرکت های خودروسازی خودروهای لوکس و زیبایی دارد

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  3. BMW

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (148 ديدگاه)

    ولی اگه یک جمع بندی کلی کنیم واقعا زیباست

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  4. زیزیگولو

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3126 ديدگاه)

    مطمئناً مزدا CX-60 مثل اکثر ژاپنیا یه ماشین اقتصادی از نوع کراس اوور هستش و مطمئناً تو ارائه امکانات رفاهی از رقیبای  مثل نیسان ایکس تریل و تویوتا رافور و فولکس تیگوان و پژو ۳۰۰۸ هیوندای توسان و سانتافه و کیا اسپورتیج چیزی کم نداره و حتی تو بعصی از موارد یه سرو گردنم بالاتره

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۲
  5. The man in black

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (29 ديدگاه)

    یک مزدا در بدن بی ام وه
    زیبا اما بی ام وه
    جذاب اما بی ام وه
    مزدا cx-60 اما بی ام وه x7

    موافقم ۳
    مخالفم ۲۰
    1. GMA

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1600 ديدگاه)

      دقیقا ارتباطش با BMW X7 چیه دوست عزیز؟ 🤔

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۶
    2. net

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1901 ديدگاه)

      the man in black
      gma درست میگه این ماشین شبیه x7 نیست.این ماشین مزدا شبیه بی ام و سری ۱ هاچ بک هست

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  6. Joker

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (433 ديدگاه)

    همه چیز عالی،از طراحی بیرونی و درونی گرفته تا تنوع انجین،از همه مهمتر کیفیت بالا و استهلاک پایین خودروهای مزدا رو تو هیچ خودروساز دیگه نمیشه پیدا کرد…

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۵
  7. RKH7787

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (278 ديدگاه)

    فک کنم یه شروعی هست برای اینکه گفته بودن به برندی لوکس تبدیل خواهند شد
    میتونه سری در سرا در بیاره

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (413 ديدگاه)

      دقیقا همین هست
      خودروهای مزدا با کد CX60 و CX50 و CX80 و CX90 حالت لوکس دارن برای بازار امریکا و غرب اروپا

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۰
  8. Behnam1012

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (730 ديدگاه)

    عاشق برند مزدا هستم
    عشقه
    به یک اصول خاصی پایبنده و برای فروش بیشتر هم که شده زیر پا نمی‌ذاره

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۶
  9. یوسف

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (557 ديدگاه)

    راستش من از طراحی CX-50 که چند وقت پیش معرفی شد بیشتر خوشم اومد.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
  10. مسعود

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (96 ديدگاه)

    به نظر من ماشین خوبی شده ولی اون چیزی که تصور میکردم نشده. قیمتش نسبتا بالائه و طراحی داخل ماشین رو اون طور که باید خوب در نیاورده. مثلا شکل دسته دنده و تزئینات داخل کابین دموده و قدیمی به نظر میرسه. به نظر من باید مزدا سمت کراس اور های جمع و جور می رفت و سعی میکرد به اون شکل محصولاتش رو تنوع بده مثل کاری که رنو انجام داده و عملا سبد کراس اورها و شاسی بلندهاش زیاد شده. چراغ های پشت ماشین هم خیلی شبیه محصولات بی ام و شده و عملا نتونسته شخصیت مستقل تو این ماشین به وجود بیاره.

    موافقم ۳
    مخالفم ۹
  11. مرتضی

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (188 ديدگاه)

    این اولین ماشین مزدا با پلت فرم دیف عقب جدیدشه … طراحیش خیلی پیشرفتی نداشته ولی داخلش عالی شده

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  12. محمدرضا

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (579 ديدگاه)

    با این که مزدا بهترین برند غیر لوکس بازاره ولی cx60 از جنسیس gv70 هم گرون تره و کمی از gv80 ارزان تره.من که جنسیس رو به مزدای لوکس ترجیح میدم

    موافقم ۲
    مخالفم ۱۸
  13. Hadi

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (102 ديدگاه)

    خیلی عالیه طراحی بی نقص و خوبی داره 👌🏼
    با موتور هیبرید پر قدرت
    طراحی داخلی هم که خیلی زیباست
    کیفیت هم که دیگه مزداست دیگه مشخصه…
    خیلی خوشم اومد ازش 😍👌🏼

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  14. امیر

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ظاهر خوبی داره مخصوصا کابین ولی موتورش رو خوشم اومد چون انتظار داشتم الان بزنه ۱۹۰ یا ۲۲۰ اسب قدرت ولی ۳۰۰ اسب قدرت و ۵۰۰ هم گشتاور
    حرکتی خوبی محسوب می شه امیدوارم توی سال
    ۲۰۲۲ هم مثل ۲۰۲۰ به این ور افزایش فروش داشته باشه.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  15. سیدمهران+میرابوالقاسمی

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (52 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
  16. Jdm باز

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    شروع لوکس سازی مزدا :))))))

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  17. Reza

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود
    من خودم از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ یک مزدا CX- 70 داشتم با این ماشین نزدیک ۱۷۰۰۰۰ کیلومتر رانندگی کردم موتور ۲,۳ لیتر توربو با ۲۶۰ اسب قدرت .
    توی این ۱۰ سال من حتی یک چراغ رو هم عوض نکردم کیفیت مزدا و سوبارو فورستر
    که اون رو هم داشتم واقعا عالیه …..

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  18. net

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1901 ديدگاه)

    چراغ جلو بد هست.اگر ارتفاع صفحه نمایش مستطیلی روی داشبورد ارتفاعش بیشتر بود قشنگتر میشد.اگر خط نازک سفید اطراف شیشه دربها در قسمت بالای درب باک پهن نشده بود و سرتاسر نازک بود قشنگتر میشد.اگر دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست بود بجای ۴ اگزوز مربعی قشنگتر میشد.رینگ استیل ۵ پره زیبا نیست

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  19. majidnasirzadeh75

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا نمیدونم به چی ماشین به این خوشگلی میگن شبیه ب ام و شده؟؟
    من خودم طرفدار وحشتناک بنز و بعد سایر محصولات آلمانیم ولی واقعا هیچ تشابعی با بی ام و نداره!!!
    واقعا خوشگله.
    ایول ژاپن و مزدا.

    موافقم ۵
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا