مزدا

مزدا قصد دارد به برندی کاملاً لوکس تبدیل شود

خودروسازان دنیا بیشتر و بیشتر در آرزوی تبدیل شدن به برندهای لوکس هستند که دلیل اصلی این موضوع حاشیهٔ سود بیشتر است. به همین خاطر، مزدا با محصولات جدید به‌تدریج در حال ارتقاء جایگاه خود به سطح بالاتری در بازار است که موج اصلی این حرکت با عرضهٔ مدل‌های محرک عقب جدید ایجاد خواهد شد. رئیس بخش بریتانیایی مزدا «جرمی تامسون» به اتوکار گفته است هدف این خواهد بود که مزدا را به یک خودروساز لوکس کامل تبدیل کنیم. وی در این رابطه افزوده است:

آرزوی ما تبدیل شدن به جایگزینی معتبر برای برندهای پریمیوم سنتی است و این به معنای غیر آلمانی خواهد بود. ما به دنبال تقلید از برندهای پریمیوم آلمانی نیستیم زیرا احتمالاً شکست دادن آن‌ها در بازی خودشان غیرممکن است

به‌عبارت‌دیگر، مزدا نمی‌خواهد به مرسدس بنز، ب‌ام‌و یا آئودی بعدی تبدیل شود بلکه قصد دارد چیزی تازه را برای جلب خریداران خودروهای لوکس که به دنبال تغییر هستند ارائه کند. تامسون در ادامه گفته است که هنوز در بخش لوکس شلوغ بازار جا برای یک خودروساز سطح بالای ژاپنی وجود دارد. به گفتهٔ وی، لکسس از لحاظ میزان فروش تقریباً یک‌سوم مزدا است ولی هدف این است که مزدا فضای کمی متفاوتی از بازار را به خود اختصاص دهد. در ادامه از تامسون پرسیده شد که آیا مزدا می‌خواهد لکسس بعدی باشد و وی در پاسخ گفته است چرا که نه. رئیس بخش بریتانیایی این شرکت افزوده است که لکسس تنها برند لوکس ژاپنی است که با سه‌گانهٔ آلمانی‌ها رقابت می‌کند. البته آکورا و اینفینیتی هم در این بازار حضور دارند اما آن‌ها برندهای جهانی واقعی نیستند.

این اولین باری نیست که مزدا به دنبال ارتقاء جایگاه خود در بازار است زیرا این شرکت در اوایل دههٔ ۹۰ هم با ایجاد برند زیرمجموعه‌ای بنام آماتی قصد انجام چنین کاری را داشت. بااین‌حال، این اتفاق هیچ‌گاه رخ نداد و آماتی در نطفه خفه شد زیرا اقتصاد ژاپن در سال ۱۹۹۲ سقوط کرد و مزدا با کمبود نقدینگی مواجه شد. این برند بدفرجام قرار بود در سال ۱۹۹۴ وارد بازار شود اما مزدا در اکتبر سال ۱۹۹۲ لغو برند آماتی را اعلام کرد و خودروهایی که برای آن توسعه داده بود را با برند خودش به بازار فرستاد. حال اما در سال ۲۰۲۲، این برند ژاپنی قصد دارد با شاسی‌بلندهای جدیدی از CX-60 تا CX-90 که بر اساس پلت‌فرم محرک عقب ساخته و به پیشرانه‌های شش سیلندر خطی مجهز می‌شوند، به جنگ آلمانی‌ها برود. البته برخی معتقدند که با وجود الکتریکی‌سازی صنعت خودرو، برای این کار کمی دیر شده اما بااین‌حال مزدا سرمایه‌گذاری زیادی در این زمینه انجام داده است.

سدان لوکسی که قرار بود با نام آماتی ۵۰۰ عرضه شود اما بعد از لغو برنامه آماتی با برند خود مزدا به بازار آمد

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Humer

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (299 ديدگاه)

    ایول تصور کنید کادیلاک مرسدس بی ام وه لوسید مزدا جنسیس
    لوکس سازان همه سدان های مجلل خودرو برای مقایسه رو کنند
    چه شود😋

    موافقم 40
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (10183 ديدگاه)

      اما یه تفاوتی این وسط بین لوکس‌ها با جنسیس هست !!!
      جنسیس لوکس هست و اتفاقاً من عاشق طراحی داخل جنسیس‌ها هستم بخصوص کراس‌اوور جدیدش اما باید با ترس سوارش شد ، ولی ، ولی باقی لوکس‌ها را میشه چشم بسته سوار شد و لذت برد !

      اینکه ترسی باشد که یکی از شرکت و نمایندگی هیوندای زنگ بزنه و بگه هرجایی هستید و همانجا سریع پارک کنید و از خودرو فاصله بگیرید تا مبادا در آتش بسوزید و هنوز مشکلش مشخص نشده که عیب از کجاست ، وحشتناکه ، وحشتناک !

      موافقم 27
      مخالفم 47
      1. حسین

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        نوید،فکر نمی کنی داری زیادی بزرگش می‌کنی؟

        موافقم 22
        مخالفم 5
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (10183 ديدگاه)

          از اینکه هیوندای کیا سلطان یاتاقان و آتش‌سوزی هست بزرگش میکنم یا ازین که حقیقت تلخ هست !!!

          موافقم 18
          مخالفم 7
      2. کوبیده

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1107 ديدگاه)

        چرا انقد دنبال حاشیه هستی مطلب درباره مزدا هست چ ربطی داره ب جنسیس
        لطفا حرمت پست مزدا رو نگه دارید

        موافقم 37
        مخالفم 3
      3. seyedjavad.mercedesbenz

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        نوید کسی ندونه فکر میکنه ارتش های جهان به جای بمب از هیوندای استفاده میکنن😂 ، انقدر مبالغه هم زیاده رویه خداییش

        موافقم 28
        مخالفم 4
      4. STAN

        ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (62 ديدگاه)

        اسمتو عوض کن بذار سلطان حاشیه و پرت گویی ایران

        موافقم 7
        مخالفم 3
  2. بهنام

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (820 ديدگاه)

    کاملا برازنده ی این برند دوست داشتنی هست . به امید موفقیت مزدا .

    موافقم 42
    مخالفم 6
  3. F22RAPTOR

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    خداییش مزدا طلاس در حالی که برند مورد علاقه من کدیلاک، شاسی بلندشو بر اساس پلتفرم دف جلو بلیزر ساخته،
    تو ژاپن مزدا داره ماشیناشو دف عقب میکنه

    موافقم 32
    مخالفم 5
  4. سرزمین آفتاب

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ژاپنی دوست داشتنی

    موافقم 31
    مخالفم 4
  5. حسین

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    نهههههههه!!.من دوست دارم مزدا اقتصادی باشه.

    موافقم 8
    مخالفم 23
  6. سیدمهران+میرابوالقاسمی

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (64 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم 22
    مخالفم 1
  7. ارین صاحب جمعی

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    خوشم میاد خودتونم میدونید شکستشون غیر ممکنه به نظر من مزدا همین الانم خیلی از آلفارومئو حداقل لوکس تره

    موافقم 24
    مخالفم 7
    1. جناب ایکس

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      فرق منطق و تعصب همینه

      موافقم 3
      مخالفم 0
  8. ارین صاحب جمعی

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    ولی مزدا پتانسیل خیلی بالایی داره ولی باید خوب بدونه که بازی لوکس بودن خیلی با اقتصادی فرق داره و اگرنه لکسوس هیچ کم و کسری از بنز و بی ام و نداره ولی به گرد پای فروش ۲.۵ میلیونی بی ام و و ۲.۳ میلیونی بنز نمیرسه

    موافقم 15
    مخالفم 4
  9. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    مزدا باید کلی وقت و هزینه بزاره تا پلت فرم دف عقب و انجین شایسته بسازه در حالی که یه احمقی به اسم ماری بارا یکی از بهترین پلتفرمهای دف عقب و انجینی انحصاری برای کدیلاک رو کلا گذاشت کنار.کاش حداقل میفروخت به یه خودرو ساز دیگه.برید پلتفرم امگا رو ببینید سدان 5.2 متری روش ساختن که وزنش از سری 5 ای کلاس کمتر بود.

    موافقم 24
    مخالفم 3
    1. 1123

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      ماری بارا بهترین مدیر جنرال موتورز بوده بنظرم، یکی کوروت جدید، کدیلاک های سی تی 4 و سی تی 5 بلک وینگ کدیلاک های الکتریکی آینده، پلتفرم پیکاپ الکتریکی و … چیز های دیگه در زمان مدیریت ایشون بدست اومده

      موافقم 7
      مخالفم 1
  10. Sina10

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    کم حاشیه و با کیفیت ، ماشینای زیبا و ارزون و با وجود رقابت در سطحی از بازار که جذابیت رانندگی کمترین اهمیتی نداره ، مزدا توی این زمینه از همه رقباش بهتره
    از محبوب ترین و بهترین برند های بازاره

    موافقم 19
    مخالفم 3
  11. مهدی

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    واقعا مزدا از اون دست برندهاست که محصولاتش هیچ ایراد خاصی ندارن و همگی بالاترین سطح رانندگی رو تو کلاس خودشون ارائه میدن . از نظرم بهترین برند خودرویی تو ژاپن هست

    موافقم 13
    مخالفم 1
  12. مهدی

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (194 ديدگاه)

    انگار فاتحه ی خودروهای اقتصادیه باکیفیت و هیجان انگیز خونده شده…
    گلف کیفیت داخلیش خیلی بد شده
    سیویک جدید طراحیش افت کرده و رانندگی تیزی ارائه نمیده
    مزدا مونده بود که هم خیلی با کیفیت بود هم خیلی جوون پسند بود و هم ارزون ولی خب شاید باید باهاش خداحافظی کنیم

    موافقم 19
    مخالفم 2
  13. mm-yarlou

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    مزدا خیلی کارش درست واصلا حاشیه نداره

    موافقم 9
    مخالفم 0
  14. Aliasn

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    امیدوارم که موفق باشه وهمانند قبل بدرخشه .

    موافقم 7
    مخالفم 0
  15. رضا

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (30 ديدگاه)

    مزدا یه برند دوست داشتنیه و میتونه خیلی موفق تر از امروز باشه

    موافقم 12
    مخالفم 0
  16. Jdm باز

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    واقعا حق مزداست که فروش خوبی رو تجربه کنه
    همیشه کمتر بهش توجه میشده
    به امید پیشرفت مزدا

    موافقم 7
    مخالفم 1
  17. امپراطوری خورشید

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    مزدا چون همیشه در سایه تویوتا حرکت کرده و الگویی چون تویوتا داره قطعا موفق تر از پیش خواهد شد . کلا ماشینای ژاپنی عشقه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  18. محمد

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (62 ديدگاه)

    مزدا تو تمام بازارهای دنیا با افت فروش و کاهش درآمد شدید همراه بوده ، برند خوبیه ولی آمار و توانایی خودروهای لوکس کنونیش چنگی به دل نمیزنه..این یه تصمیم برای خروج از این وضعیت در نظر گرفته شده که اصلاً هم جوابگو نیست

    موافقم 2
    مخالفم 1
  19. امیر

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (34 ديدگاه)

    کاش ماشین های اسپورت سری rx رو احیا کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. احمدرضا

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (227 ديدگاه)

    مزدا همین الان توی نسل های حاضرش لوکس تر از رقباشه واقعا دوست داشتنیه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا