مزدا

مزدا آر ایکس ویژن، کانسپتی برای احیای موتورهای دوار

مزدا با خودروی کوپه اسپرت کانسپت جدیدی پا به نمایشگاه توکیو گذاشته که می‌تواند احیا کننده کوپه‌های RX با موتور وانکل یا دِورانی باشد. RX ویژن یک کوپه اسپرت دو درب دو نفره موتورجلو و دیفرانسیل عقب کلاسیک محسوب می‌شود. خودرویی که از سبک طراحی کودو سود می‌برد و این سبک را به شکلی جذاب در قالب یک خودروی مفهومی آینده‌نگرانه به تصویر می‌کشد.

Mazda RX-VISION Concept
Mazda RX-VISION Concept
جای بسی خوشحالی است که مزدا دوباره به احیای موتور دوار یا وانکل روی آورده است. تکنولوژی اسکای اکتیو R که ویژه موتورهای وانکل، توسعه یافته با این پیرانه کمک می‌کند تا بتواند با عبور از موارد منفی قبلی، با بهره‌وری بالاتر و آلایندگی کمتر کار کند. مزدا چیزی درباره موتور و ویژگی‌های آن تاکنون فاش نکرده است.
Mazda RX-VISION Concept
Mazda RX-VISION Concept
Mazda RX-VISION Concept
Mazda RX-Vision concept
کوپه RX ویژن با طول ۴.۳۹ متر و عرض ۱.۹۳ متر و ارتفاع تنها ۱.۱۶ متر کاملاً در ابعاد خودروهایی چون مرسدس AMG GT و جگوار F تایپ قرار می‌گیرد. فاصله بین دو محور مزدا نیز ۲.۷ متر است که کمی از دو خودروی یادشده بیشتر است. با وجود کاپوت کشیده، دیفیوزر عقب، اگزوزهای دوتایی و چرخ‌های ۲۰ اینچی ده پره که طراحی بسیار زیبا و البته کمی اغراق آمیزی دارند، چهره خودرو پویا و سریع به نظر می‌رسد. تایرها در جلو عرضی برابر ۹.۵ اینچ و در عقب ۱۱ اینچ دارند. بعلاوه گلگیرهای متورم و چراغهای باریک با سبک خاصی که پلک حیوانات وحشی خمار را یادآور می‌شود، همراه با جلوپنجره مشکی قرارگرفته در ارتفاعی پایین، کاملاً تهاجمی و آماده حمله می‌نماید.
Mazda RX-VISION Concept interior
Mazda RX-VISION Concept interior
Mazda RX-VISION Concept interior
Mazda RX-VISION Concept interior
فضای داخلی مزدا RX ویژن تفسیری مدرن از یک کابین کلاسیک را به نمایش می‌گذارد. همه چیز بسیار ساده و به دور از آلایش طراحی شده‌اند. فرمان سه شاخه، دسته‌دنده و پدال‌های آلومینیومی و حتی نمایشگرهای آنالوگ، باشکوه و ترکیب رنگ قرمز و مشکی روکش‌های چرم و تزئینات فیبر کربنی نیز هیجان‌انگیز و هوشمندانه می‌باشند. با وجود اینکه به ظاهر این یک خودروی گیربکس دستی است اما پدال کلاچی نیز در آن دیده نمی‌شود.
Mazda RX-VISION Concept
Mazda RX-VISION Concept
با اینکه RX ویژن یک خودروی کانسپت است اما می‌تواند زیربنای RX-9 آینده باشد که در امتداد خودروهای موفق RX-7 افسانه‌ای و RX-8 می‌تواند تا سال ۲۰۲۰ وارد بازار گردد. مزدا تنها شرکتی است که کار توسعه موتورهای وانکل برای خودروها را انجام می‌دهد و این موضوع می‌تواند باعث گردد تا چنین تکنولوژی با قیمت گرانی در اختیار مصرف‌کننده قرار بگیرد. با این وجود با نگاهی به نسل‌های پیشین، می‌توانیم امیدوار باشیم تا خودرویی در حد رقابت با کوروت و با قیمتی در حد کامارو و ماستنگ را از دیار آفتاب تابان شاهد باشیم. مزدا نگاهی رو به جلو دارد و این همان چشم‌انداز واقعی آینده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. hamid

    ۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    چقد شبیه مازراتیه :ی

    1. بابک

      ۶ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (186 ديدگاه)

      آره تو نگاه اول منم فکر کردم مازراتیه
      شبیه آلفیری بود تو نظرم

    2. Ashkan

      ۶ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (375 ديدگاه)

      برای ماشینی با این ظاهر داخلش بیش از اندازه سادست

  2. amir

    ۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم کانسپت ایران خودرو و سایپا رو ببینم
    مگه داریم مگه میشه!!!!

    1. علیرضا

      ۶ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (38 ديدگاه)

      عزیزم به خدا بچه های خودمون بهترین طراحی ها رو میتونن انجام بدن
      مسئله خواستن دولته که بخواد از این پتانسیل استفاده کنه یا اونقدر بزنه توسرش که اصلا نخواد طرفش بیاد
      کی بخوره؟

    2. shayan_change

      ۶ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اتفاقا طراحی های ایرانی فوق العاده هستن , نمومنش طراح bmw که ایرانی هست , تو سایت تیونینگ تاک هم برین طراحی بچه ها هست , ولی ایران خودرو ازشون استفاده نمیکنه ؟ چون همون 206 اس دی رو چراغاشو عوض میکنه میشه رانا یه ماشین جدید , با همون قالب های قدیمی . هزینه کم تر , سود بیشتر , بیشتر کردن تو پاچه ملت .

      1. مردهمیشه پیروز

        ۳ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (14 ديدگاه)

        چون هر چی دست این ملت بدی میخرن و صف میکشن.
        ده سال دیگه هم همین گاری ها رو باید سوارشیم.هی میان میگن مصرف بنزین تو ایران زیاده.یکی نیست بگه اقای عزیز تکنولوژی خودروهاتون مال دهه 50 میلادی هست.
        اقای عزیز وقتی نمیتوانید ماشین درست ودرمان بسازی چرا اخه به این ملت ظلم میکنی.همه چی شده انحصاری.
        هیچ جای دنیا گمرکی و عوارض 130 درصدی رو خودرو نمیکشن
        هیچ احدی هم صداش درنمیاد
        موفق باشید جوانان

  3. جواد

    ۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (987 ديدگاه)

    مزدا جون مادرت موقع تولید به بهونه کاهش هزینه و سایر موارد مثل امروزی کردن کاهش سطح اینده نگری طرح گند نزن به این طرح فوق العاده همین بذار روی خط تولید

  4. بابک

    ۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (186 ديدگاه)

    خیلی خوشحالم که هنوز موتور وانکل از بین نرفته
    به خاطر نسبت قدرت به حجم بالایی که دارن خیلی ازشون خوشم میاد
    امیدوارم یه روزی به تکامل برسن، نقص هاشون برطرف بشه و بتونن عمومی بشن

    1. سامان اذری

      ۶ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (3203 ديدگاه)

      حدود 37 سال پیش
      مزدا RX7 ازموتور 1.3 لیتری وانکل حدود 300 اسب بخار بیرون میکشید
      تمامی ماشینهای هم رده خودش رو به خاک و خون میکشید

      1. shahab

        ۷ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        وانکل موتور عجیبیه
        خیلی دوس دارم یه ماشین با موتور وانکل سوارشم ببینم چه حسی داره

  5. سامان اذری

    ۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3203 ديدگاه)

    تنها مشکل موتورهای وانکل مصرف سوخت بالا و نگهداری سخت اینجور ماشینها هستش
    من به مزدا ایمان دارم
    ایشالله که همه چی به خوبی پیش بره

    1. shahab

      ۷ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      مشکلش اینه که لبه های روتورش زود از بین میره

  6. king 918

    ۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2488 ديدگاه)

    خیلی شبیه مازراتیه ولی خوبه .مزدا داشبوردای زیبایی میزنه ولی این اصلا جالب نبود

  7. احمد باقری

    ۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    دیگه سعی کرده حسابی تهاجمی باشه.

  8. vtc

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (733 ديدگاه)

    از نویسنده این مطلب تشکر میکنم
    دست شما درد نکنه

    زبان { یا سبک } طراحی کودو واقعا زیباست
    این کانسپت هم قشنگه
    امیدوارم کار توسعه موتورهای وانکل به خوبی پیش بره و مزدا نمونه ای پر قدرت از این موتورها روی خودروهاش نصب کنه

  9. mps

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    مزدا الگوی کاملی از یک کمپانی بلند پرواز در عین محتاط بودن هست..سال به سال توسعه تکنولوژی در عین بی سر و صدا بودنش رو میشه دید..خودروهاش همه جای دنیا طرفدار داره..امیدوارم گروه بهمن دوباره باهاش قرارداد ببنده.

  10. MaZi Zo0M Z0oM

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (55 ديدگاه)

    هنوز یکماه و نیم از معرفی خودروی کانسپت Mazda Koeru در نمایشگاه فرانکفورت نگذشته که خودروی کانسپت RX-VISION در نمایشگاه توکیو معرفی گردید.مزدا از سال 2010 که خودروی مفهومی شیناری رو به عنوان زبان طراحی جدید موسوم به KODO معرفی کرد در مدت کوتاهی پس از ان مفهومی مزدا تاکری که مزدا6 از آن متولد شد و مجددا در فاصله زمانی کمی مفهومی مزدا میناگی که مزدا سی ایکس-5 از آن متولد شد رو معرفی کرد.سپس مفهومی مزدا هازومی که مزدا2 از آن متولد شد.مفهومی مزدا کوئرو که مزدا سی ایکس-7 از آن برگرفته میشود و مزدا آر ایکس-ویژن که احتمال فراوان مزدا ار ایکس-9 از آن متولد خواهد شد.تازه در بین این سالها مزدا سی ایکس-3 که محصول جدیدی بود عرضه شد و مزدا3 و مزدا سی ایکس-9 و مزدا ام ایکس-5 نیز بر مبنای زبان طراحی KODO باز طراحی،تولید و به بازار عرضه شد.در بخش فنی هم از سال 2011 ابتدا پیشرانه های SKYACTIV G و SKYACTIV D معرفی شد و سپس گیربکس های 6دنده دستی و اتوماتیک SKYACTIV معرفی شد و بطور رسمی از سال 2012 بر روی مزدا3 نسل دوم و سپس CX-5 و مزدا6 و … استفاده کرد.
    یعنی رسما محصولات تولیدی مزدا بعد از سال 2013 با محصولات تولیدی قبل از 2010 از نظر طراحی،پلت فرم،تکنولوژی موتور و تکنولوژی گیربکس کاملا تغییر کرد،در زمینه ایمنی خودرو در تصادفات همه محصولاتش ارتقاء یافت و ضمن سازگاری محصولاتش با استانداردهای آلایندگی روز دنیا،گاها از استاندارد اروپا هم یک قدم جلوتر بوده.تمام اینها در حالیست که عمده محصولاتش در بازه قیمتی 17000$ تا 30000$ قیمت دارند و 2 محصول هست که با انتخاب بالاترین سطح تجهیزات و امکانات در بازه 30000$ تا 40000$ قرار میگیره.
    حالا مقایسه کنید با …. ! نه نمیخواد با شرکتهایی مقایسه کنید.فقط اینکه زمزمه های مونتاژ نسل سوم مزدا3 در ایران و واردات مستقیم مزدا6 و مزدا سی ایکس-5 در ایران توسط گروه بهمن شدیدا قوت گرفته.
    یا حق …!

  11. مهران

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مزدا کمپانی هستش که تا ده سال اینده رکورد تویوتا وفولکس واگن را خواهد شکست وبه نظر من محصولات مزدا یک سرو گردن بالا تر از همکلاس های خودش هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا