مزدا 2 جدید با پیشرانه هیبرید و طراحی اسپرت معرفی شد
کلاس هاچبک، همچنان در آسیا و اروپا طرفداران پرشمار دارد. فروش بسیار خوب تویوتا یاریس در نسخههای مختلف، این مضوع را ثابت میکند. ابعاد مناسب برای رانندگی شهری و مصرف سوخت پایین، مهمترین دلایل خریداران برای توجه به مدلهای هاچبک کوچک هستند. پس عجیب نیست که پیشرانه هیبرید نیز برای این نوع خودروها ارایه شود.
در جدیدترین نمونه، ظاهر بیرونی مزدا 2 نیز شباهت بسیار زیاد به تویوتا یاریس دارد؛ اما به دلیل بهرهگیری از فناوری هیبرید مزدا، تفاوتی مهم با رقیب هموطنش فراهم میکند. البته در نمای روبرو، طرح اختصاصی برای جلوپنجره و سپر اصلی دیده میشود تا حس اسپرت مزدا 2 تقویت شود.
مزدا به خوبی توانسته است فناوری هیبرید اختصاصی خود را توسعه دهد و تحسین کارشناسان را کسب کند. برای مزدا 2، ترکیب پیشرانه سه سیلندر 1/5 لیتری 90 اسب بخار با موتور برقی 79 اسب بخار، وجود دارد. این مجموعه در عمل، 114 اسب بخار قدرت و 120 نیوتنمتر گشتاور تولید میکنند تا مزدا 2 هیبرید، در زمان 10 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد و نهایت سرعت 175 کیلومتر برساعت داشته باشد. هاچبک هیبرید مزدا، میانگین مصرف سوخت 3/8 لیتر در صد کیلومتر دارد.
ارزانترین مدل با رینگ 16 اینچ، نمایشگر لمسی روی داشبورد و رابطهای اپل و اندروید، حسگر جلوگیری از برخورد جلو و عقب ارایه میکند. نسخه گرانتر، از سری هومورا (Homura) نمایشگر لمسی بزرگ 10/5 اینچ، سقف پانورامیک، رینگ 17 اینچ، چراغ LED و تهویه مطبوع دوگانه دارد. تمام مدلهای مزدا 2 هیبرید با گیربکس CVT تولید میشوند.
مزدا برای کاهش مصرف سوخت محصولات خود تلاش میکند. در آینده نزدیک، مزدا 3 و کراساورهای کوچک شامل CX-30 و CX-50 هم با پیشرانه هیبرید معرفی خواهند شد. همچنین MX-30 مجهز به پیشرانه پلاگین هیبرید روتاری به زودی رونمایی میشود.
هماکنون مزدا 2 مجهز به موتور 1/5 لیتری غیرهیبرید با قدرت 100 اسب بخار و گیربکس دستی، 15 هزار دلار قیمت دارد. نسخه دنده دستی، حدود 1000 دلار گرانتر است. پیشبینی میشود مزدا 2 هیبرید برای بازار اروپا، هزینه خرید 18 تا 20 هزار دلار داشته باشد.