معرفی مک‌لارن 570S اسپایدر، حذف سقف بدون کاهش عملکرد

جمعه 26 خرداد 1396 - 06:30
مطالعه 7 دقیقه
McLaren-570S-2018-Spider-01
مک‌لارن نسخهٔ اسپایدر مدل 570S خود را معرفی کرده است. سقف دوتکهٔ قابل جمع شدن این ماشین از همان فناوری بکار رفته در نسخهٔ اسپایدر مدل‌های 650S و...
تبلیغات

مک‌لارن نسخهٔ اسپایدر مدل 570S خود را معرفی کرده است. سقف دوتکهٔ قابل جمع شدن این ماشین از همان فناوری بکار رفته در نسخهٔ اسپایدر مدل‌های 650S و 675LT استفاده می‌کند. مک‌لارن گفته است که مکانیسم این سقف فقط 46 کیلوگرم به وزن 570S اسپایدر اضافه کرده است و این تنها اضافه‌وزن نسخهٔ اسپایدر نسبت به نسخهٔ کوپه است. این در حالی است که در شاسی خودرو هیچ اجزای اضافی جهت افزایش مقاومت بکار نرفته اما استقامت شاسی نسخهٔ اسپایدر هیچ کاهشی نسبت به نسخهٔ کوپه نداشته است.

بدین ترتیب حالا به خانوادهٔ این سوپراسپرت که شامل 570S و 570GT می‌شد، عضو سومی هم اضافه شده است که البته برخلاف آن دو به سقف قابل جمع شدن مجهز است. این سقف از پانل‌های کامپوزیتی سبک‌وزن ساخته شده است که به‌هیچ‌وجه عملکرد 570S را کاهش نمی‌دهد. زمانی که راننده بخواهد از هوای تازه لذت ببرد، می‌تواند حداکثر طی 15 ثانیه با سرعت حرکت 40 کیلومتر در ساعت سقف را باز کند که در زیر پوششی پشت صندلی‌های عقب پنهان می‌شود. بسته شدن سقف نیز به همین اندازه سریع است. علاوه بر این، راننده می‌تواند در زمان باز بودن سقف، یک بادگیر که به‌صورت الکتریکی عمل می‌کند را هم به میل خود بالا یا پایین تنظیم کنند. هنگامی‌که این قطعه بالا باشد، صدا و باد داخل کابین را کاهش می‌دهد اما با فشردن یک دکمه پایین می‌رود که موجب ورود صدای بیشتری به کابین می‌گردد.

همچنین برای ارائهٔ صدایی بهتر، یک سیستم اگزوز اختیاری هم قابل سفارش است که صدای بیشتری از موتور را وارد کابین می‌کند. از سوی دیگر، مک‌لارن آئرودینامیک 570S را نیز برای نسخهٔ اسپایدر دوباره تنظیم کرده است. این تنظیم جدید با استفاده از یک اسپویلر عقب جدید انجام گرفته که 12.7 میلی‌متر بلندتر از اسپویلر نسخهٔ کوپه است و درنتیجه داون‌فورس ماشین را افزایش می‌دهد. این قطعه به‌صورت استاندارد به رنگ خاکستری تیره است اما بخش عملیات ویژه مک‌لارن به‌صورت سفارشی نسخهٔ فیبر کربنی آن‌را هم ارائه می‌کند.

570S اسپایدر عملکرد یکسانی با همتای سقف ثابت خود دارد. این سوپراسپرت بریتانیایی روباز، از همان پیشرانهٔ 3.8 لیتری V8 بای‌توربو استفاده می‌کند که 570 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور دارد. یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه نیز این نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. با تکیه بر این پیشرانه، 570S اسپایدر می‌تواند ظرف 3.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این در حالی است که در صورت باز بودن سقف، حداکثر سرعت خودرو به 315 کیلومتر در ساعت کاهش پیدا می‌کند.

همچنین مک‌لارن 570S اسپایدر از نسبت قدرت به وزن 420 اسب بخار بر تن برخوردار است، ظرف 9.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت دویست کیلومتر در ساعت می‌رسد، مسافت 400 متر را در 11 ثانیه می‌پیماید و در هر کیلومتر نیز 249 گرم آلایندگی دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. مک‌لارن مصرف سوخت این سوپراسپرت کابریولت را نیز در هر صد کیلومتر در شهر 14.7 لیتر، در بزرگراه 10.2 لیتر و در سیکل ترکیبی 12.3 لیتر اعلام کرده که با نسخهٔ کوپه یکسان است.

570S اسپایدر درمجموع با 20 رنگ مختلف عرضه می‌شود که شامل سه رنگ جدید آبی Cuarcao، آبی Vega و زرد Sicilian می‌شود. همچنین خریداران می‌توانند با سفارش پکیج‌های اختیاری ظاهری که سقف را رنگ می‌کند و ستون‌های جلو و دیواره‌های عقب را به رنگ خاکستری تیره درمی‌آورد، خودروی خود را شخصی‌سازی کنند. علاوه بر این، برای این اسپایدر بریتانیایی رینگ‌های 10 پرهٔ فورج‌کاری شدهٔ جدیدی طراحی شده است که در جلو 19 اینچی و در عقب 20 اینچی هستند. یکی دیگر از آپشن‌های جدید قابل سفارش برای 570S اسپایدر نیز کالیپرهای ترمز به رنگ مشکی مایع است.

مک‌لارن 570S اسپایدر رسماً در جشنوارهٔ سرعت گودوود که از 29 ژوئن تا 2 جولای (8 تا 10 تیرماه) برگزار می‌گردد رونمایی کرده و به نمایش عمومی درخواهد آورد. قیمت این سوپراسپرت رودستر در ایالات‌متحده 208 هزار دلار بوده و تحویل آن به خریداران از ماه سپتامبر (شهریور) امسال آغاز خواهد شد. همچنین پس از موفقیت نسخهٔ ویژهٔ لانچ ادیشن از مدل جدید 720S، مک‌لارن همان فرمول را در 570S اسپایدر هم اعمال خواهد کرد و 400 دستگاه از اولین سری آن‌را به‌عنوان نسخهٔ ویژه عرضه خواهد کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.