مکلارن، پیش از این برنامه خود برای ساخت خودرویی برای رقابت با پورشه ۹۱۱ توربو و ورود به دنیای خودروهای اسپرت یا سوپراسپرت ارزان را اعلام کرده بود. اکنون با معرفی مدل ۵۷۰S این برنامه تحقق یافته است. هرچند که به نظر چیزی بیش از یک رقیب برای ۹۱۱ به نظر میرسد.
مکلارن ۵۷۰S خودرویی آشنا به نظر میرسد. شاید بدین دلیل که از نگاه جلو، تفاوت اندکی با مدل ۶۵۰S دارد. اما، نمای عقب آن کاملاً از نو طراحی شده و منحصر به فرد است. در مقایسه با ۶۵۰S این خودرو از فنآوری های گرانقیمتی نظیر عناصر آئرودینامیکی فعال و تعلیق قابل تنظیم، بهره نمیبرد. دربها بهصورت عمودی باز میشوند. در عوض، استفاده از فیبرکربن در بدنه محدود شده است. فضای داخل کابین مکلارن ۵۷۰S نیز در عین سادگی، مدرن و اسپرت میباشد. یک نمایشگر لمسی بزرگ برای کنترل تجهیزات، تهویه و سیستم اطلاعات به کار گرفته شده است. این نمایشگر بهصورت شناور روی داشبورد و کنسول میانی جاگذاری شده تا فضای قابل استفاده بیشتری نیز در این کابین نسبتاً تنگ، فراهم آید. فضای بار نیز ۱۵۰ لیتر میباشد. سطح بالایی از شخصیسازی نیز در دسترس خواهد بود. از جمله سیستم سرگرمی، سیستم صوتی با ۸ تا ۱۲ بلندگو با قدرت ۱۲۸۰ وات، صندلیها با پوسته فیبر کربنی، روکشهای چرم، ناپا و آلکانترا، دوربین جلو و غیره.
پیشرانه مکلارن ۵۷۰S یک موتور ۸ سیلندر V شکل با حجم ۳.۸ لیتر است که در واقع نسخه ای با تنظیم خاص و تضعیفشده از موتور ۶۵۰S است. این موتور با توربوشارژر دوقلو، در پشت راننده قرار گرفته و با یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک SSG متصل گردیده است. نیروی تولیدی این پیشرانه، ۵۶۲ اسب بخار (۵۷۰ps) در دور موتور ۷۴۰۰ و گشتاور خروجی آن ۶۰۰ نیوتن متر در دور موتور ۵۰۰۰ تا ۶۵۰۰ دور بر دقیقه میباشد. برای توقف این خودرو، از ترمزهای ویژه با دیسکهای کربن سرامیکی استفاده شده است. چرخهای آلیاژی ۱۹ اینچی نیز با تایرهای پیرلی P-Zero کورسا با اندازه ۲۲۵/۳۵ در جلو و ۲۸۵/۳۵ در عقب پوشانده شدهاند. مکلارن ۵۷۰S روی یک شاسی یک تکه مونوسل فیبرکربنی قرار میگیرد. وزن این شاسی، تنها ۸۰ کیلوگرم میباشد. پنل های بدنه نیز از آلومینیوم میباشند. در نتیجه، وزن خشک این خودرو به ۱۳۱۳ کیلوگرم محدود شده است که به گفته مکلارن تقریباً ۱۵۰ کیلوگرم سبکتر از نزدیکترین رقیب خود میباشد.
اما به بحث شیرین عملکرد بپردازیم تا ببینیم این خودروی جوان، چه در چنته دارد. شتاب صفر تا صد مکلارن ۵۷۰S تنها ۳.۲ ثانیه اعلام شده است. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت آن نیز به ۹.۵ ثانیه میرسد. در حالی که بیشینه سرعت آن ۳۲۸ کیلومتر بر ساعت میباشد. تمام این ارقام نشان میدهند که این خودرو از سایر خودروهای سوپراسپرت، چیزی کم ندارد. این خودرو همچنین یک ماشین اسپرت اقتصادی نیز میباشد. مصرف سوخت ترکیبی آن ۹.۲۲ لیتر اعلام شده است. میزان گازهای آلاینده آن نیز در هر کیلومتر، ۲۵۸ گرم CO2 میباشد. کوپه ۵۷۰S برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی نیویورک، رونمایی میشود.
قیمت این خودرو، لااقل ۱۰۰ هزار دلار ارزانتر از مکلارن ۶۵۲S میباشد. این یعنی به صورت تخمینی، قیمتی در حد ۱۸۵ هزار دلار خواهد داشت. البته مدل پایه و سادهتر ۵۴۰C (برای بازار چین) نیز قیمتی حدود ۱۶۵ هزار دلار خواهد داشت. بدین ترتیب رقبایی چون پورشه ۹۱۱ توربو، آئودی R8 و آستون مارتین ونتیج V12 رقیبی تازهنفس و قدرتمند را پیش روی خود میبینند.
تشخیص مدلای مک لارن از همدیگه تخصص بالایی میخواد،این یکی رو باید بذاری از جلوت رد بشه و بعد از پشتش بفهمی مدلش چیه :D داخلش جالب و قشنگه، افزایش مدلهای مکلارن خیلی خوبه،تا چند سال پیش فقط یه مدل داشت:MP4-12C،ولی حالا شده چهار تا
مکلارن ها رو علاوه بر عقب، از بغل هم میشه تشخیص داد، چون خط و نمای بغل و همینطور مجراهای عبور هوا روی درهاشون باهم متفاوته (البته بماند که 650 و 675 از بغل هم شباهت زیادی دارن)
ار جلو هم میتونی تشخیص بدی، از روی سپرهاشون، همه ی مدلهای مک توی سپر جلوهاشون با هم متفاوتن (فقط سعی نکن بخوای از روی چراغ جلو تشخیص بدی وگرنه صد در صد مدلای 650 و 675 و P1 رو اشتباه میکنی، باز 570 یکم پهن تره و LED هاش بیشتره)
سلام و درود به آقا صادق آره اینجوری با دقت میشه تشخیص داد،ولی در نگاه اول سخته. حالا رفتم عکساشون رو دیدم،علاوه بر بغل ،P1 دو تا ورودی هوا روی کاپوت داره که کاملا متمایزه، 650 رو از عقب نمیشه تشخیص داد چون خیلی شبیه به عقب مدل 12C هست و فقط از جلو و بغلش میشه تشخیص داد،675 هم خیلی قشنگتر از 650 هست و مشخصه،570 رو هم به قول شما از روی چراغای پهن ترش میشه فهمید :D
@.F سال 2014 و 2015 سال بسیار خوبی برای مکلارن بوده بعد از شاهکار p1 S 650 فارق از مشخصات فنی از لحاظ طراحی هیچ رغبتی برای انتخاب ایجاد نمیکرد ولی 570 با باز طراحی کامل عقب،گرافیک چراغ جلو،سپر جدید جلو،خط شانه زیبا و بسیاری خصوصیات جذاب دیگه بسیار دلربا ظاهر شده البته باید تا تست جاده ای صبر کرد تا دید از لحاظ مشخصات فنی هم در عمل میتونه تک شاخ این سگمنت رو مغلوب کنه یا نه؟ در مورد طراحی داخلی هم واژه ساده رو ترجیح میدم با احترام برای نظر بقیه دوستان
اینکه صفحه وسط داشبرد روز به روز بزرگتر میشه بنظرم چیز خوب و غیر قابل اجتنابیه ، اما الکترونیک شدن نشانگرهای پشت فرمان واقعاً غیر قابل تحمله! خصوصاً که اعداد رو بصورت تصاویر مشابه آنالوگ (عقربه) نشون میدن . . . حتی بنز که به لوکس بودن معروفه داره همین کار رو میکنه!
درسته مک لارن جدیدا به سرعت و پشت هم داره مدلای جدید معرفی میکنه که خیلی عرف نیست تو این رده ولی باید حق داد بهشون چون سالها وقفه تو تولید ماشینای شهری داشتن و باید این فاصله رو سریعتر پر بکنن اگه این حضور پررنگ مک لارن با معرفی مدلای جدید تو نمایشگاه های مختلف و تو این چندسال اخیر نبود شاید خیلیا که اخبار خودرویی رو به روز دنبال نمیکنن فکر میکردن هنوز آخرین مک لارن شهری همون مدل F1 هستش
کاش یکسری بیسواد تو موضوعات مکلارن نظر نمیدادن البته سوتفاهم نشه خیلی از دوستان انقدر بار فنی دارن که من اصلا نمیتونم اظهار نظری کنم اما یکی دونفر هستن که هروقت میبینمشون توی نظرات نخونده رد میشم چون هیچی نمیدونن فقط جوسازی میکنن فقط یکسری اعداد و ارقام و اسم خودرو شنیدن و در واقعیت هیچی نمیدونن کاش کمی توی سایت ها معتبر اطلاعات بالا میبردن که حداقل مزخرفات تحویل مردم ندن. بازم از دوستای عزیزم عذرخواهی میکنم.
مهدی 911
۱۱ فروردین ۱۳۹۴رقباش 911توربو اس فراری کالیفورنیا وgtsamgوgtr nismoهستن که عملکرد 911 از همشون بهتره
احمدرضا
۱۱ فروردین ۱۳۹۴خییییلی قشنگه مخصوصا عقبش مثل پی 1
SLR722
۱۱ فروردین ۱۳۹۴بچم به دنیا اومد… ☺
خیلی ها میگن که تشخیص مدل مکلارن از جلو خیلی سخته … باید بگم که بلی واقعا هم سخته…
اما مکلارن سال 2013 تصمیم گرفت تا طراحی نسلی رو ماشین هاش اجرا کنه…
که بهترین گذینه همین چراغ ها هستن. چون طراحی چراغ ها مثل ارم مکلارن هستش…
شک نکنید که اگه 100 تا مدل دیگه هم ساخته بشه بازم این چراغ ها هستن…
و یک نکته هم در مورد داشبرد.
درسته که داشبرد به خوبی AMG GT . FTYPE و … نیست. اما انقلابی در طراحی داشبرد انجام شده…
و این اولین مکلارنی هستش که میشه گفت داشبردی کاملا جدید داره…
مخلص SLR722
military
۱۳ فروردین ۱۳۹۴واقعا تشخیص مدل های مکلارن برام سخت شده
امیر
۱ فروردین ۱۳۹۶داداش رقبا رو درست گفتی ولی عملکرد مک لارن از همه بهتره …. فیلم درگ اینا با آئودی R8 و نیسان gtr تو اینترنت هست سرچ کن میبینی
مهدی 911
۱۱ فروردین ۱۳۹۴بد نیست یه سر به سایت کار اند درایو بزنید وببینید که 911 چچور کوروت و نیسمو رو شکست میده با شتاب 2/5 و 400متربا زمان 10/6 در 209 کیلومتر
ایمان
۱۱ فروردین ۱۳۹۴در اون مطلب که کوروت برنده اعلام شد نه 911
سعید
۱۲ فروردین ۱۳۹۴آره منم دیدم،کوروت برنده شد
CBR400
۱۳ فروردین ۱۳۹۴آقا سعید واقعا کوروت برنده شد ؟ پس چرا آقا مهدی میگه 911 اون تست رو برده ؟
جواد
۱۱ فروردین ۱۳۹۴مکلارن گندش در اورده همه مااشینهاش مثل همه .موتورشون یکیه فقط اسم وسطح امکانتشان فرق میکنه
صادق
۱۱ فروردین ۱۳۹۴اینتریور زیبایی داره
در مورد تواناییش هم باید صب کنید، ماشین معرفی کارخونه با ماشین رو آسفالت فرق داره (البته بد برداشت نکنید، نمیگم بده، میگم باید صب کرد)
با این مشخصات هم متاسفانه فراری رقیب مستقیمی براش نداره، شاید بشه گفت از نظر فنی به California T بخوره ولی کلاس این ماشینا فرق داره
ارادت
parsa
۱۱ فروردین ۱۳۹۴بچه ها حتما یه سر به این لینک بزنید.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times
maysam.. laferrari
۱۱ فروردین ۱۳۹۴نمای عقبش با مکلارنای دیگه خیلی فرق میکنه ولی در کل ماشین زیباییه
سعید
۱۱ فروردین ۱۳۹۴تشخیص مدلای مک لارن از همدیگه تخصص بالایی میخواد،این یکی رو باید بذاری از جلوت رد بشه و بعد از پشتش بفهمی مدلش چیه :D
داخلش جالب و قشنگه،
افزایش مدلهای مکلارن خیلی خوبه،تا چند سال پیش فقط یه مدل داشت:MP4-12C،ولی حالا شده چهار تا
صادق
۱۱ فروردین ۱۳۹۴ارادت سعید جان
مکلارن ها رو علاوه بر عقب، از بغل هم میشه تشخیص داد، چون خط و نمای بغل و همینطور مجراهای عبور هوا روی درهاشون باهم متفاوته (البته بماند که 650 و 675 از بغل هم شباهت زیادی دارن)
ار جلو هم میتونی تشخیص بدی، از روی سپرهاشون، همه ی مدلهای مک توی سپر جلوهاشون با هم متفاوتن
(فقط سعی نکن بخوای از روی چراغ جلو تشخیص بدی وگرنه صد در صد مدلای 650 و 675 و P1 رو اشتباه میکنی، باز 570 یکم پهن تره و LED هاش بیشتره)
ارادت
سعید
۱۱ فروردین ۱۳۹۴سلام و درود به آقا صادق
آره اینجوری با دقت میشه تشخیص داد،ولی در نگاه اول سخته.
حالا رفتم عکساشون رو دیدم،علاوه بر بغل ،P1 دو تا ورودی هوا روی کاپوت داره که کاملا متمایزه، 650 رو از عقب نمیشه تشخیص داد چون خیلی شبیه به عقب مدل 12C هست و فقط از جلو و بغلش میشه تشخیص داد،675 هم خیلی قشنگتر از 650 هست و مشخصه،570 رو هم به قول شما از روی چراغای پهن ترش میشه فهمید
:D
mb1909
۱۱ فروردین ۱۳۹۴رقابت جالبی میشه بین این و911وAMG GT Black Series ولی مرسدس یه سروگردن از اینا بالتره با احترام به اون دو تای دیگه.
Zonda R
۱۱ فروردین ۱۳۹۴@.F
سال 2014 و 2015 سال بسیار خوبی برای مکلارن بوده بعد از شاهکار p1
S 650 فارق از مشخصات فنی از لحاظ طراحی هیچ رغبتی برای انتخاب ایجاد نمیکرد
ولی 570 با باز طراحی کامل عقب،گرافیک چراغ جلو،سپر جدید جلو،خط شانه زیبا و بسیاری خصوصیات جذاب دیگه بسیار دلربا ظاهر شده
البته باید تا تست جاده ای صبر کرد تا دید از لحاظ مشخصات فنی هم در عمل میتونه تک شاخ این سگمنت رو مغلوب کنه یا نه؟
در مورد طراحی داخلی هم واژه ساده رو ترجیح میدم
با احترام برای نظر بقیه دوستان
HAMID
۱۱ فروردین ۱۳۹۴به نظر من زیبا تر وپخته تر از 650s _675lt شده . در کل عالی شده مخصوصا دیزاین داخلیش .
GT 500
۱۱ فروردین ۱۳۹۴خیلی باحاله. ازش واقعا خوشم اومد.
هم اصالت Mc Laren حفظ کرده هم یه طراحی خاصی داره.
شایان
۱۱ فروردین ۱۳۹۴911 رسما میخورتش
سجاد
۱۱ فروردین ۱۳۹۴البته تو گلوش گیر میکنه . . .
و رسماً خفش میکنه!
سجاد
۱۱ فروردین ۱۳۹۴اینکه صفحه وسط داشبرد روز به روز بزرگتر میشه بنظرم چیز خوب و غیر قابل اجتنابیه ،
اما الکترونیک شدن نشانگرهای پشت فرمان واقعاً غیر قابل تحمله!
خصوصاً که اعداد رو بصورت تصاویر مشابه آنالوگ (عقربه) نشون میدن . . .
حتی بنز که به لوکس بودن معروفه داره همین کار رو میکنه!
Lamborghini REVENTON
۱۱ فروردین ۱۳۹۴چراغ روشن عقبش مثل کیمن هستش ولی خیلی کم!!!!!!!!!!!!!!
مکلارن تازه داره خودش داره کار میکنه دیگه با شرکت های دیگه کار نمیکنه.
aLi
۱۲ فروردین ۱۳۹۴راستش طراحیش از 650s خیلی بهتره.
enzo
۱۲ فروردین ۱۳۹۴درسته مک لارن جدیدا به سرعت و پشت هم داره مدلای جدید معرفی میکنه که خیلی عرف نیست تو این رده ولی باید حق داد بهشون چون سالها وقفه تو تولید ماشینای شهری داشتن و باید این فاصله رو سریعتر پر بکنن
اگه این حضور پررنگ مک لارن با معرفی مدلای جدید تو نمایشگاه های مختلف و تو این چندسال اخیر نبود شاید خیلیا که اخبار خودرویی رو به روز دنبال نمیکنن فکر میکردن هنوز آخرین مک لارن شهری همون مدل F1 هستش
شایان
۱۲ فروردین ۱۳۹۴حاضرم شرط ببندم سره هرچی که دارم این صفر تا صد و بالای 3.9 میره عمرا اگه 3.2 بره
military
۱۳ فروردین ۱۳۹۴دو سال اخیر بهترین سال های مک لارن بوده و واقعا روند معرفی محصولاتش داره سرعت میگیره
Mclaren
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴کاش یکسری بیسواد تو موضوعات مکلارن نظر نمیدادن البته سوتفاهم نشه خیلی از دوستان انقدر بار فنی دارن که من اصلا نمیتونم اظهار نظری کنم اما یکی دونفر هستن که هروقت میبینمشون توی نظرات نخونده رد میشم چون هیچی نمیدونن فقط جوسازی میکنن فقط یکسری اعداد و ارقام و اسم خودرو شنیدن و در واقعیت هیچی نمیدونن کاش کمی توی سایت ها معتبر اطلاعات بالا میبردن که حداقل مزخرفات تحویل مردم ندن. بازم از دوستای عزیزم عذرخواهی میکنم.