مک‌لارن P1 GTR برای مسابقه نه برای جاده

یک‌شنبه 26 مرداد 1393 - 14:09
مطالعه 3 دقیقه
GTRfrontqtr_1600
گردهم آیی سالیانه پبل بیچ جایی است که می‌توان نسخه ویژه خودروها را در آن پیدا کرد. از جمله نسخه جدید P1 GTR از مک‌لارن که سال آینده تولید آن آغاز...
تبلیغات

گردهم آیی سالیانه پبل بیچ جایی است که می‌توان نسخه ویژه خودروها را در آن پیدا کرد. از جمله نسخه جدید P1 GTR از مک‌لارن که سال آینده تولید آن آغاز خواهد شد.

این خودرو در بزرگداشت بیست سالگی مدل افسانه‌ای F1 GTR در سال 1995 توسعه داده شده است. پیشرانه هیبریدی مک‌لارن P1 در این خودرو باز هم تقویت شده است. مک‌لارن وعده داده که موتور 3.8 لیتری بنزینی هشت سیلندر با توربو شارژر دوقلو در ترکیب با موتور الکتریکی بتواند 986 اسب بخار نیرو تولید نماید.

در مقایسه با خودروی استاندارد، مدل P1 GTR با 80 میلی‌متر عرض بیشتر و شکافهای عبور هوای گسترده‌تر، انتقال آینه‌های جانبی به روی ستون A، پنجره‌های جانبی ثابت، براگیر و اسکرت های کناری فیبر کربنی، چرخهای آلیاژی با یک مهره مرکزی و اسپویلر بزرگ ثابت عقب، متمایز می‌گردد. با تغییرات انجام شده، نیروی رو به پایین و آئرودینامیکی لازم برای حفظ تعادل و سرعت‌گیری خودرو فراهم می‌شود. در حالی که وزن خودرو 1270 کیلوگرم می‌باشد، نیروی داون فورس 907 کیلوگرمی آن در مقایسه با نیروی رو به پایین 600 کیلویی مدل استاندارد و 363 کیلویی لافراری، ستودنی است.

اگزوزهای عقب نیز همانند دو دودکش یا لوله توپ از مرکز پشتی خودرو بیرون زده‌اند. دیفیوزر عقب نیز با خروج سریع هوای زیر خودرو، چسبندگی چرخ‌ها را به جاده در سرعت‌های بالا، تضمین می‌کند.

شتاب و سرعت این مدل هنوز اعلام نشده است اما با توجه به کاهش وزن آن می‌توان عملکردی بهتر از شتاب صفر تا 96 کیلومتر 2.6 ثانیه‌ای و صفر تا 160 کیلومتر بر ساعت 4.7 ثانیه‌ای مدل استاندارد P1 را از آن انتظار داشت.

قیمت 3.35 میلیون دلاری این خودرو، آن را از دسترس بسیاری خارج خواهد کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.