مک لارن

تصاویر جاسوسی مک لارن P14

برای اولین بار تصاویر جاسوسی از جایگزین جدید مک لارن ۶۵۰S منتشر شده است.

2018-mclaren-p14-spy-photo
تقریباً دو ماه پیش عکاسان، پروتوتایپ بی پوشش جایگزین مک لارن ۶۵۰S را شکار کردند. این بار این خودروی آزمایشی پوشش سنگینی داشته و پانل‌های اضافی بدنه چیزهایی را که قبلاً دیده‌ایم پنهان کرده‌اند اما اخبار واقعی برای اولین بار تصاویری از کابین این خودرو را نشان می‌دهند.

2018-mclaren-p14-spy-photo1
به نظر می‌رسد که مک لارن برنامه‌هایی برای عرضه‌ی این مدل جدید با کابینی ساده و داشبورد کوچک قائم و دیجیتالی دارد. قضاوت از روی تصاویر موجود نشان می‌دهد که این پروتوتایپ راست فرمان ظاهر نهایی داشته و داشبورد آن کاملاً آماده‌ی نصب در خودروی تولیدی نشان می‌دهد. طراحی جدید کابین سورپرایزی بزرگ به شمار نمی‌رود چراکه مسئولان مک لارن قبلاً قول داده بودند که کاکپیتی با تمرکز بیشتر روی راننده بسازند.

2018-mclaren-p14-spy-photo2
جانشین ۶۵۰S که با کد P14 شناخته می‌شود از پیشرانه‌ی تکامل یافته‌ی ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری استفاده خواهد کرد. در این نسخه مهندسان مک لارن قدرت بیشتری را از پیشرانه خارج خواهند کرد اما سخنگوی شرکت قبلاً گفته که قدرت پیشرانه به ۷۰۰ اسب بخار نخواهد رسید. برخی می‌گویند که قدرت مدل جدید در محدوده‌ی قدرت ۶۶۶ اسب بخاری مدل ۶۷۵LT خواهد بود. هرچند بهتر است تا زمان ارائه‌ی مشخصات رسمی منتظر بمانیم.

2018-mclaren-p14-spy-photo4
همان‌طوری که انتظار دارید، مک لارن P14 از همان شاسی فیبرکربنی مونوسل بهره خواهد گرفت و البته بازنگری‌هایی نیز صورت خواهد گرفت تا وزن آن کاهش یابد. با قدرت بیشتر، وزن کمتر و آئرودینامیک بهتر این خودرو قادر خواهد بود تا شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۳ ثانیه‌ای ثبت کند و به حداکثر سرعت ۳۳۳ کیلومتر در ساعت دست یابد.

2018-mclaren-p14-spy-photo5
پیش از این تائید شده که این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد و ظاهراً دریافت پیش سفارش‌ها امکان‌پذیر است چراکه نمایندگی‌های مک لارن قبلاً سپرده‌ی ۱۰ هزار پوندی را دریافت کرده‌اند. ابتدا مدل کوپه روانه‌ی بازار خواهد شد و حدود یک سال بعد از آن نیز نسخه‌ی اسپایدر عرضه خواهد شد.

منبع: motor1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    جالبه طراحی بدنه عوض شده حالت مدل های قبل رو نداره چراغ ها معلومه خیلی باریک و عصبیه
    فقط ای کاش دیگه از این موتور ۸ سیلندر توربو استفاده نکنه یه موتور جدید تولید کنه چیه همش گیر داده به نوع موتور اصلا خودشون رو محک بزنن در باره ی یه موتور جدید حالا با تعداد سیلندر کم تر یا بیشتر فرقی نمیکنه
    از اسمش فکر کردم جایگزین p1باشه ولی نبود فکر نکنم حالا حالا ها خبری باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. reza

      ۱۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (286 ديدگاه)

      مکلارن مث این که عرضه ساخت موتور دیگه ای نداره….همش ۳.۸ لیتر توین توربو…که از۳.۹ لیتری فراری ضعیف تره…تازه این هم قیمت جانشین f12 برلینتا و اونتادور و۹۱۱ احتمالا هیبرید خواهد بود…دیگه باید دید چقد رو وزنش می تونه مانور بده چون تنها برتریش همینه…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Elemento

        ۱۱ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11412 ديدگاه)

        مک لارن شرکت بسیار بزرگ و پر افتخاری هست.
        مک لارن برای من شرکت قابل احترامی هست.
        اما ماشین هاش نقاط ضعف ختص خودشون رو دارن که اتفاقا برای من مهمه.
        یکیش اینکه ماشین از نظر امکانات رفاهی و لذت سواری چیزی در کوله و چنته نداره
        فقط ساخته شده تا سریع بره. فقط شتاب… فقط اعداد و ارقام و درگ های حیرت آور …
        برای آسایش ، راحتی ، و احترام به مشتری ساخته نشده.
        .
        .
        ؟؟؟ من اگر ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ دلار داشته باشم بهتره۲۰۰ تا لامبورگینی میخرم یا برای تنوع هم که شده ۱۹۹ تا لامبورگینی بخرم و ۱ مک لارن ؟!؟
        ______________________________________________________________
        خب بذار فکر کنم … !
        در پیست و درگ برتری با مک لارن هست
        اما من سالی ۱ بار شاید نرم پیست.
        با ماشین نیم میلیون دلاری هم که نمیشه هر روز درگ گذاشت.
        پس رفاه و آسایش و امکانات هم خیلی مهمه.
        ورن ماشین معیار خوبی برای مقایسه ی امکاناته.
        __________________________________________________________________________
        ماشینی مثل اونتادور وزن خالصش حدود ۱۷۵۰ کیلوگرم وزن داره. تا ۱۸۰۰ هم میرسه ( سیستم اندازه گیری اروپایی و امریکایی یکم فرق دارن)
        وزن مک لارن ۶۷۵LT فقط ۱۳۵۰ کیلوگرم هست
        ( با هیچ سیستم اندازه گیری به ۱۴۰۰ نمیرسه !)
        چطور میشه یک ماشین ۴۰۰ کیلوگرم سبک ترباشه ؟!
        از چی زدن که وزنش اینقدر کم شده ؟!

        ۱- اونتادور موتور ۱۲ سیلندر داره و موتورش سنگین تره.
        منم میگم سنگینی V12 با اینترکولر و سیستم پیشرفته ی توربو خنثی میشه.
        ۲- مک لارن RWD هست و اونتادور AWD. سیستم کواترو باعث سنگینی اونتادور شده.
        منم میگم وزن سیستم کواترو از روی تفاوت وزن Huracan LP610-4 و Huracan LP580-2 محاسبه میشه.تفاوت وزن ۵۰ تا ۸۰ کیلوگرم هست نه ۴۰۰
        ۳- تکنولوژی فیبر کربن مک لارن بیشتره . فیبر های کربن اونتادور قدیمی و سنگین اند.
        منم میگم لامبورگینی پیشرفته ترین آزمایش گاه ساخت فیبرکربن در دنیا رو داره. در منطقه ی interbay در سیاتل که با همکاری بوئینگ ، NASA و honeywall کار میکنه.
        از ناسا که گنده تر نداریم، داریم ؟!؟
        یعنی هر قدر که میشه بدون کاهش کیفیت و استحکام فیبر کربن رو سبک کرد ، لامبورگینی این کار رو انجام میده.
        ______________________________________________________________________
        اما جواب خود من :
        ۲۰۰ تا اونتادور خیلی بهتره !!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. reza

          ۱۱ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (286 ديدگاه)

          اولا اوانتادور ۶ سال پیش معرفی شده و مک لارن ۱.۵ سال پیش …کم کم به معرفی جانشینش نزدیک می شه…ثانیا مدل های فراری و پورش چی؟؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Elemento

          ۱۱ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11412 ديدگاه)

          .
          Lamborghini Aventador SV ( تولیدی همین امسال)
          ۱۷۳۰ کیلوگرم ( یادمه ویکی پدیا گفته بود ۱۷۶۹ که فکر کنم همین تفاوت واحد های اروپایی و امریکایی هست )
          Porsche 911 Turbo S
          ۱۶۷۵ کیلوگرم
          Ferrari F12 Berlinetta
          ۱۶۳۰ کیلوگرم
          Pagani Huayra
          ۱۳۵۰ کیلوگرم.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. Elemento

          ۱۱ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11412 ديدگاه)

          .
          یک توصیه میکنم.
          اگر در زمینه ی سوپراسپرت و ماشین میخواین منبع مقایسه ی سریعدو دم دست داشته باشین مجله ی “کالایاب کلکسیون ” رو هر ۲ سال یکبار بخرین
          ارزش داره.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. Carbonado Aventador

          ۱۱ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (4137 ديدگاه)

          المنتو داداش ابعاد بزرگتر بدنه و تجهیزاتی که تو کابین اونتادور استفاده میشه رو درنظر گرفتی؟
          اینو درنظر گرفتی که ۲/۳ آونتادور موتورشه ولی ۱/۳ مکلارن موتورشه….
          به نظر من مقایسه آونتادور با ۶۷۵ قیاس مع الفارق هست…
          آونتادور یه ماشین سوپر اسپرت با طراحی جهانی هستش که بتونه تو همه جای دنیا فروخته بشه و همه سلیقه ای دوسش داشته باشه…
          من همیشه میگم هرکی به مهندسی لامبو شک داره رجوع کنه به سستو المنتو که با موتور ۱۰ سیلندر,۹۹۰ کیلو وزنش بود…
          ________________________________
          آونتادور سال ۲۰۱۱ معرفی شده و تکنولوژیس دیگه پاسخ گوی الان نیست…
          مثل عروس پیری میمونه که هر روز ببرنش ارایشگاه و یجای صورتشو دست کاری کنن تا جوون به نظر بیاد..
          حالا فرض کن جوون هم به نظر بیاد ولی باطنش که پیره!!!
          _______________________________
          من به نظرم اگه رو نسل جدید ۱۲ سیلند های لامبو ویراژ بدیم بهتره…

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        5. بنتلی

          ۱۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          مجید جان فقط مدل هایی از مکلارن ک مخصوص پیست هستن امکانات رفاهیشون برا کاهش وزن کم شده…مدل های معمولی و مخصوص جاده امکانات رفاهی خوبی دارن …
          مدل ۵۷۰ جی تی هم برا افرادی ک دنبال یه مکلارن راحت تر و کاربردی تر با سواری نرم هستن معرفی شده

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. مجید

      ۱۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (681 ديدگاه)

      موافقم رفیق مک لارن مهندسی و طراحی قوی داره به خاطر حضورش تو F1 و سالیانه وقت و بودجه قابل توجهی صرف این کار میکنه ولی انگار تو مدل های تولیدی نمیخواد خیلی خرج نه مثلا همین مدل با این حجم و قدرت و نسبت نیرو به وزن و شاسی معرکه حد اکثر سرعتش ۳۳۰ هستش که خیلی بهتر از مدل ۱۲C نیست.یا خود P1 که با اون همه تکنولوژی و فیبرکربن و تکنیک دیفرانسیل عقب بود و به خوبی پورشه ۹۱۸ نبود(منظورم توی پیچ هاست) اما به هر حال حرکت خوبیه که کمپانی مل های بیشتری به بازار بده و مثل گذشته بعد از تولید مدل F1 به خواب زمستونی عمیق نره امیدوارم هر چه سریع تر مدل تولیدیش معرفی بشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Carbonado Aventador

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4137 ديدگاه)

    مکلارن تو ساختن ماشین های مسابقه ای فوق العادس!!!!
    به نظرم راهی که مکلارن تو ماشین سازی میره یکم با ایتالیایی ها فرق داره…

    فراری و لامبو و پورش سعی میکنن علاوه بر اینکه ماشین هاشون سواری فوق العاده ای داشته باشه,راحتی و رفاه راننده و لوکس بودن داخل ماشین هم چیزی کم نداشته باشه ولی ماشین های مکلارن به نسبت خشک تر و مسابقه ای تره(یعنی تمرکزش بیشتر رو مسابقه و پیست هستش)!!!!

    درکل به نظرم هرکدوم از این ۴ شرکت یه نقطه قوتی دارن که هیچ کدوم دیگه ندارن.

    من فقط نفهمیدم که چرا مکلارن داره یه ماشینی میسازه که بین ۶۵۰ و ۶۷۵ هستش!!!!
    مگه ۶۷۵ یه نسخه قویتر از ۶۵۰s نیست؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

      ۱۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      اتفاقا کربونادو فراری هم درست مثل مکلارن عمل میکنه و کابین خودرو هاش بیشتر اسپرته تا رفاهی ولی در مورد لامبو و به خصوص پورشه کاملا حق با توست
      البته الان یه مقدار بهتر شده نسبت به قبل …..

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. فقط انگلستان

        ۱۱ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (840 ديدگاه)

        کاملا دارید اشتباه اطلاع رسانی می کنید یعنی چی مکلارن اصلا امکانات رفاهی نداره
        سیستم تلفن و اطلاعات و سرگرمی مکلارن بهترین سیستم در دنیاست
        صندلی ها برقی و در چندین جهت قابل تنظیمن از فیبر کربن ساخته شدن که فیبر کربن جزو بهترین اجناس در کیفیت هستش و گرم کن و سرد کن در صندلی ها وجود داره
        سیستم صوتیش یکی از بهترین ها تو دنیاست
        انواع کامل چراغ جلو و عقب رو داره که در نوع خودشون بهترینن
        انواع سیستم تهویه و رفاهی رو داره
        امکان انتخاب هر نوع رانندگی رو داره
        و انواع امکانات رفاهی دیگه که لازم نیست همشونو نام ببرم
        دلیل کاهش وزنشم بیشتر به خاطر استفاده زیاد از فیبر کربنه طبق گفته خود کمپانی از هیچ چیز برای کاهش وزن چشم پوشی نکردیم
        پس همینطوری از مکلارن بد نگید.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

          ۱۱ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          دوست انگلیسی من
          گفتم کابینش اسپرته نگفتم امکانات رفاهی نداره
          اما خدایی خودت کابین های مکلارن رو با بقیه رقیباش قیاس کن
          انصافا کابین ۹۱۸ با P1 قابل قیاس نیست ………
          نه اینکه بگی چون عشق ۹۱۸ ام اینو میگم نه خودت قیاس کن

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. فقط انگلستان

          ۱۱ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (840 ديدگاه)

          KING 918 ( سلطان اشتوتگارت) شجاع و با عدالت و پورشه۹۱۸ سوار اگه به زیبایی باشه من کابین لافراری رو زیباتراز مکلارن و پورشه می دونم سلیقه هر کس هم متفاوته ممکنه یکی دیگه کابین مکلارن رو زیباتر بدونه خلاصه نمی شه گفت کابین مکلارن دسته کمی از اونا داره.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

          ۱۱ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          رفیق این صفات رو به من نسبت دادی ؟؟؟ دمت گرم بابا تا حالا کسی هم بم نگفته بود ۹۱۸ سوار خیلی با حالی دمت دمادم
          بگذریم اما بازم میگم مکلارن کابین اسپرت و البته زیبایی داره اما از لحاظ تکنولوژی و به روز بودن کابین از ۹۱۸ عقب تره
          ولی پسر خوب خب معلومه کابین P1 خوشگله اصلا انتظار داری ۱ میلیون دلار بدی کابین زشت بت بدن ؟؟؟؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. فقط انگلستان

          ۱۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (840 ديدگاه)

          KING 918 گرامی این صفات که چیزی نیست شما خیلی بالاتر از این صفات هستید امیدوارم به پورشه ۹۱۸ یا هر خودرویی که دوست داری برسی هر حرفی هم که بزنی من روش حرف
          نمی زنم و کاملا قبولش دارم به قول خودت دمت دمادم.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  3. بنتلی

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    تا جایی ک اطلاع دارم این خودرو روی شاسی جدید مکلارن ساخته شده و اولین مدل از ۱۵خودرویی هس ک مکلارن قصد معرفیشونو در چن سال آینده داره…با توجه ب رینگ و درب ش و کدی ک شناخته میشه ب نظرم بیشتر از یه جانشین معمولی برا ۶۵۰sباشه…من ک خیییلی از طراحیش خوشم اومده …امیدوارم زودتر معرفی بشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Elemento

      ۱۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11412 ديدگاه)

      ❤❤❤❤
      عاشق فرم باز شدن در هاش هستم.
      به مک لارن احترام میذارم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. Saied

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1265 ديدگاه)

    مکلارن انصافا تو شتاب کل همشونو خوابوند. دمش گرم. مکلارن یه برنده تخصصی هست و به درده هر کسی نمیخوره. به درده یه ماشین باز واقعی میخوره که با ماشینش زندگی کنه نه به خاطر امکاناتش اونو سوار بشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. احمد باقری

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    حتما چیز خفنی در میاد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Monster_ALM

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1018 ديدگاه)

    بازهم کوبیدن مکلارن بخاطر بی اطلاعاتی…
    نمیدونم تا کی نظرات شخصی بدون تخصص باید ادامه پیدا کنه؟
    دیگه واقعا حوصله آدم سر میره از اینکه مدام یه چیزی رو گوش زد کنه.

    بلاخره هر برند موفقی کلی دشمن پشتش نشسته….یکسری درست و منطقی نقد میکنن یکسری خیال بافی.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا