معرفی مک‌لارن 600LT، سبک‌تر و قدرتمندتر

شنبه 9 تیر 1397 - 06:30
مطالعه 6 دقیقه
McLaren-600LT-2019-1024-01
در سطح بالاییِ سری اسپرت مک‌لارن، بخش ویژه‌ای بنام Longtail وجود دارد که به‌صورت مخفف با حروف LT شناخته می‌شود. اولین ساختهٔ این بخش، مدل نمادین...
تبلیغات

در سطح بالاییِ سری اسپرت مک‌لارن، بخش ویژه‌ای بنام Longtail وجود دارد که به‌صورت مخفف با حروف LT شناخته می‌شود. اولین ساختهٔ این بخش، مدل نمادین F1 GTR بود که یکی از خالص‌ترین خودروهای مسابقه‌ای در تاریخ موتوراسپرت مدرن محسوب می‌شد. چندین سال بعد نیز این بخش مدل 675LT را تولید کرد که هدف آن خالص‌تر کردن لذت رانندگی کامل محصولات مک‌لارن بود. حال جدیدترین محصول Longtail معرفی شده که 600LT نام دارد و بر اساس مدل 570S ساخته شده است. این مدل چهارمین ساختهٔ Longtail طی بیش از دو دهه محسوب می‌شود.

محصولات قبلی Longtail یعنی F1 GTR و همین‌طور 675LT که الهام‌بخش 600LT بوده‌اند، خودروهایی برای ارائهٔ بهترین عملکرد هم در جاده و هم در پیست مسابقه بودند. حال 600LT هم قصد دارد راه اسلاف خود را ادامه دهد. بدین منظور در وهلهٔ اول با استفاده از اسپلیتر جلویی بزرگ‌تر، دیفیوزر عقب کشیده‌تر و بال ثابت عقبی که همگی از فیبر کربن هستند، طول خودرو به میزان 7.3 سانتیمتر نسبت به مدل استاندارد 570S افزایش پیدا کرده است. بال عقب علاوه بر بهبود آئرودینامیک خودرو، داون‌فورس آن‌را هم افزایش داده است. همچنین برای تمایز بیشتر 600LT از نسخهٔ معمولی، خروجی‌های اگزوز آن به قسمت بالایی منتقل شده‌اند؛ بنابراین حالا سیستم اگزوز 600LT حتی از مدل سنا هم کوتاه‌تر شده است. این خروجی‌های اگزوز منحصربه‌فرد علاوه بر ایجاد نمایی متمایز، صدایی عالی را هم ارائه می‌کنند.

بااین‌حال حتی اگر بازهم از ظاهر 600LT مشخص نباشد، به گفتهٔ مک‌لارن بیش از 23 درصد از قطعات این مدل جدید با مدل معمولی 570S متفاوت است. این در حالی است که سازندهٔ بریتانیایی تغییرات زیادی را برای کاهش وزن 600LT انجام داده است که به لطف این تغییرات، وزن خودرو به 96 کیلوگرم کاهش به تنها 1247 کیلوگرم رسیده است. این کاهش وزن با استفاده از قطعات سبک‌وزنی که توسط بخش عملیات ویژهٔ مک‌لارن (MSO) توسعه پیدا کرده به دست آمده است. ازجملهٔ این قطعات می‌توان به مواردی چون سقف فیبر کربنی و ورودی‌های هوای روی گلگیرهای جلو اشاره کرد که از متریال سبک‌وزن اما بسیار بادوام ساخته شده‌اند.

اما تغییرات 600LT صرفاً در بخش بیرونی آن خلاصه نمی‌شود چراکه مک‌لارن در داخل خودرو نیز تغییرات قابل‌توجهی را انجام داده است. یکی از این تغییرات ارائهٔ صندلی‌های فیبر کربنی مسابقه‌ای مشابه مدل P1 و همین‌طور استفادهٔ فراوان از تریم سبک‌وزن آلکانترا است. این در حالی است که خریداران حتی می‌توانند برای کاهش وزن بیشتر، صندل‌های فیبر کربنی فوق سبک مدل سنا را نیز برای 600LT سفارش دهند. دیگر ویژگی‌های این سوپراسپرت بریتانیایی هم شامل سیستم تعلیق آلومینیمی دو جناقی، سیستم ترمز سبک‌وزن، لاستیک‌های متمرکز بر پیست پیرلی P-Zero Trofeo R، سیستم فرمان سریع‌تر، پاسخگویی تیزتر پدال‌های گاز و ترمز و دسته‌موتورهای مستحکم‌تر می‌شود.

اما علاوه بر تمرکز فراوان بر کاهش وزن، از سوی دیگر مک‌لارن به افزایش قدرت 600LT هم توجه داشته است. بدین منظور درحالی‌که پیشرانهٔ 3.8 لیتری V8 توئین توربو در مدل استاندارد 570S قدرتی برابر با 570 اسب بخار و گشتاوری معادل 600 نیوتن متر تولید می‌کند، این اعداد در 600LT به 600 اسب بخار قدرت و 620 نیوتن متر گشتاور رسیده‌اند که با یک حساب ریاضی ساده می‌توان به افزایش 30 اسب بخاری قدرت و 20 نیوتن متر گشتاور این موتور پی بُرد. به لطف این افزایش قدرت حالا نسبت قدرت به وزن 600LT به 480 اسب بخار به هر تن رسیده است. البته این نسبت قدرت به وزن در صورتی به دست می‌آید که تمامی آپشن‌های سبک‌وزن برای 600LT سفارش داده شده باشد.

فعلاً اعداد مربوط به عملکرد 600LT اعلام نشده‌اند اما با توجه به افزایش قدرت و همین‌طور کاهش وزن آن، این مدل جدید باید به‌راحتی بتواند از مدل استاندارد 570S که ظرف 3.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد سریع‌تر باشد. مک‌لارن گفته است که تولید 600LT بسیار محدود خواهد بود اما تعداد آن‌را اعلام نکرده است. همچنین گفته شده تولید این ماشین از ماه اکتبر امسال آغاز شده و فقط به مدت دوازده ماه تولید خواهد شد. قیمت 600LT در بریتانیا از 185,500 پوند آغاز می‌گردد که این رقم شامل هزینهٔ کلاس‌های آموزش رانندگی حرفه‌ای مک‌لارن هم می‌شود. قیمت این ماشین برای بازار ایالات‌متحده اما در آینده اعلام خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.