پایان راه تیم فرمول یک مک لارن و دنیل ریکاردو در سال 2023
تیم فرمول یک مک لارن بهصورت رسمی به دنیل ریکاردو اعلام کرد به دنبال جایگزینی او با اسکار پیاستری در سال 2023 مسابقات است. گفته میشود این تیم قرارداد اولیه با پیاستری را برای راندن خودروی خود در سال بعدی مسابقات امضا کرده و این به معنی خداحافظی ریکاردو با تیم بریتانیایی خواهد بود. به گزارش مجله اتو اسپرت، ریکاردو برای فصل آینده مسابقات فرمول یک با مک لارن قرارداد دارد. او اوایل سال 2020 و درحالیکه هنوز در تیم رنو حضور داشت قراردادی سهساله با مک لارن امضا کرده بود. ریکاردو و مدیران تیم باید به توافقی در خصوص جداییاش از این تیم و همچنین پرداخت حقوحقوق خودش در پایان این فصل از مسابقات برسند.
ظاهراً ریکاردو علاقهای به حضور در مسابقات فرمول E الکتریکی ندارد و به دنبال یافتن صندلی دیگری در فرمول یک خواهد بود. از طرفی مک لارن مطمئن است میتواند بهصورت درازمدت روی پیاستری حساب باز کند. این در حالی رخ میدهد که آلپاین مدعی وجود قرارداد این راننده جوان با خود برای سال 2023 است. نکته جالب اینکه پیاستری بیانیه منتشر شده توسط آلپاین را به چالش کشیده و همین موضوع حاشیههایی را ایجاد میکند. خبر میرسد توانایی پیاستری برای جدایی از آلپاین بر اساس قراردادی است که هرگز بهصورت درست امضا نشده است. ظاهراً اختلاف این راننده و تیم آلپاین به هیئت تشخیص قرارداد کشیده خواهد شد هرچند مشخص نیست آلپاین برای فصل 2023 خود چه برنامهای دارد.
گفته شده این تیم بریتانیایی امکان استخدام پیاستری را از چند هفته پیش بررسی کرده بود و دنبال گزینهای برای جایگزینی با راننده کنونی خود میگشت. آندراس سیدل مدیر تیم روابط نزدیکی با مارک وبر مدیر پیاستری دارد و در مسابقات قهرمانی استقامت جهان با او کار کرده است. ظاهراً قرار بود پیاستری با قراردادی قرضی به تیم ویلیامز بپیوندد و سپس در سال 2024 یا 2025 به تیم آلپاین بازگردد اما پس از آنکه مک لارن به جذب این راننده جوان چراغ سبز نشان داد نظرات عوض شد. ریکاردو نیز محتملترین گزینه برای جانشینی فرناندو آلونسو در آلپاین است هرچند زمانی که به مک لارن پیوست باعث ناراحتی مقامات ارشد رنو شد و این موضوع میتواند یک مانع در پیوستن ریکاردو به آلپاین تلقی شود. همچنین درصورتیکه میک شوماخر هاس را ترک کند شاید شانس حضور ریکاردو در این تیم هم وجود داشته باشد.