مک لارن اِنسیفرا هیبریدی، رقیبی مجازی برای فراری 296GTB!
میخواهیم شما را با مک لارن اِنسیفرا آشنا کنیم، خودرویی که میتواند رقیبی مجازی برای فراری باشد. همانطور که میدانید در برههای از زمان لامبورگینی و فراری سوپرکارهای پیشرانه وسطی را تولید میکردند که رقیب مستقیم یکدیگر بودند و زمانی که مک لارن در سال 2011 بهطور جدی وارد صحنه شد این رقابت رنگ و بوی دیگری به خود گرفت. البته سبد محصولات این سه خودروساز تغییرات زیادی داشته و حالا با لامبورگینی اوراکان، مک لارن آرتورا و فراری F8 تریبوتو روبرو هستیم که هریک پرفورمنس متمایزی را به نمایش میگذارد.
اما خودروی جدید فراری 296GTB داستان دیگری دارد. فراری بجای اینکه F8 تریبوتو و SF90 استراداله را به عنوان تنها سوپرکارهای پیشرانه وسط خود تولید کند تصمیم گرفت یک سوپرکار دیگر را برای قرار دادن بین این دو خودرو توسعه دهد تا با خلق یک کلاس تازه از لامبورگینی و مک لارن پیشی بگیرد و در واقع این دو برند رقیب مستقیمی برای 296GTB ندارند. اینجاست که مک لارن اِنسیفرا وارد میدان میشود. این خودروی مجازی توسط دژان هریستف طراحی شده و میتواند محصول هیبریدی بعدی مک لارن پس از آرتورا باشد. اِنسیفرا طراحی کاملاً متفاوتی نسبت به محصولات این خودروساز دارد و اگر به واقعیت تبدیل شود دومین ستون مک لارن را در استراتژی الکتریکی سازی تشکیل خواهد داد.
نمای جلوی مک لارن اِنسیفرا به نوعی ما را به یاد خودروی آپولو IE میاندازد هرچند طراحی این خودرو سادهتر و ملایمتر از کار درآمده است. چراغهای تیز LED و دیلایت ها نیز سریعاً باعث جلبتوجه میشوند. به این موارد باید ورودیهای هوای بزرگ و اسپلیتر جلو و قوس چرخ های متمایز را اضافه کرد. در نمای جانبی آنچه جلبتوجه میکند رینگهای چند پره، رکابهای آئرودینامیک و شیشههایی با طراحی منحصربهفرد هستند. قوس چرخ های عقب انسیفرا همانند قوسهای جلو طراحی شدهاند و کانالهای آئرودینامیک عبور هوا نیز بر راندمان بالای آن تأکید دارند. شاید بخش عقب خودرو خاصترین عنصر طراحی خارجی مک لارن انسیفرا باشد. در این بخش هیچ شباهتی با سوپرکارهای دیگر وجود ندارد زیرا دو تیغه مرکزی بجای بال سنتی قرار گرفتهاند. چراغهای LED و خروجیهای دوبل به همراه دیفیوزر نیز خودنمایی میکنند.