معرفی مک‌لارن آرتورا اسپایدر، سوپراسپرت روباز با 700 اسب بخار قدرت

سه‌شنبه 8 اسفند 1402 - 11:21
مطالعه 5 دقیقه
mclaren artura spider
مک‌لارن در آرتورا اسپایدر با افزایش 20 اسب بخاری قدرت و انجام دیگر بهبودها، سعی در برطرف کردن مشکلات این سوپراسپرت هیبریدی داشته است.
تبلیغات

مک‌لارن آرتورا با مشکل آتش گرفتن، ایرادات فنی و انتقاداتی از صدای بی‌روح پیشرانهٔ V6 و برد تمام الکتریکی ناچیز، شروع سختی داشت. علاوه بر این، برخی خریداران از اینکه سوپراسپرت هیبریدی مک‌لارن فقط به‌صورت کوپه عرضه می‌شود ناراضی بودند. حال شرکت بریتانیایی با معرفی آرتورا اسپایدر به این مشکل پاسخ داده است. بااین‌حال، عجیب اینکه مک‌لارن از نسخهٔ اسپایدر به‌عنوان بستری برای معرفی برخی تغییرات در آرتورا استفاده کرده است که روی نسخهٔ کوپه هم اعمال خواهد شد.

به گفتهٔ مک‌لارن، ساختار کربن و آلومینیومی آرتورا آن‌قدر مستحکم است که اضافه‌وزن 62 کیلوگرمی نسخهٔ اسپایدر فقط به خاطر مکانیزم سقف تاشو است. همچنین حتی با وجود این افزایش وزن، آرتورا اسپایدر با وزن 1475 کیلوگرم هنوز هم برای کلاس خود سوپراسپرت سبکی به‌حساب می‌آید. برای مقایسه، فراری 296 GTS وزنی 1540 کیلوگرمی دارد. همچنین سقف مک‌لارن سریع‌تر و ظرف 11 ثانیه جمع می‌شود درحالی‌که این کار در فراری 14 ثانیه زمان می‌برد.

مک‌لارن همچنین در آرتورا اسپایدر از طریق برنامه‌ریزی جدید ECU، قدرت پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو را با 20 اسب بخار افزایش به 605 اسب بخار رسانده است. این کار در کنار 95 اسب بخار قدرت موتور الکتریکی، مجموع خروجی را به 700 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور رسانده است. همان‌طور که اشاره شد، نسخهٔ کوپهٔ آرتورا هم از این افزایش قدرت بهره‌مند خواهد شد. به لطف این نیرو، آرتورا اسپایدر ظرف 3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و 400 متر را در 10.8 ثانیه طی می‌کند درحالی‌که حداکثر سرعت مثل قبل 330 کیلومتر بر ساعت است.

علاوه بر افزایش قدرت، تغییراتی هم برای بهبود صدای آرتورا صورت گرفته است. بدین منظور، در سیستم اگزوز از سوپاپ‌های جدید و سر اگزوزهای مخروطی استفاده شده است که ادعا شده بین دورهای میانی تا ردلاین صدای جذاب‌تری را تولید خواهد کرد. علاوه بر این، خریدارانی که خواهان تجربهٔ شنیداری هیجان‌انگیزتری هستند، می‌توانند سیستم اگزوز اسپرت را سفارش دهند که صدا را از طریق لوله‌ای به داخل کابین هدایت می‌کند.

دیگر ارتقاءهای آرتورا هم شامل بهبود سیستم تعلیق، کالیبراسیون مجدد گیربکس هشت سرعته با 25 درصد تعویض دنده‌های سریع‌تر، اصلاح کالیبراسیون ABS و افزایش جزئی برد تمام الکتریکی از 31 به 33 کیلومتر است. علاوه بر این، مک‌لارن ویژگی جدیدی بنام Spinning Wheel Pull-Away را هم برای سوپراسپرت هیبریدی خود در نظر گرفته است که امکان بکسوات شدید چرخ‌های عقب را هنگام شتاب گیری از حالت سکون با تخته کردن پدال گاز فراهم می‌کند. قیمت آرتورا اسپایدر از 281 هزار دلار آغاز می‌شود که حدود 25 هزار دلار از نسخهٔ کوپه گران‌تر است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.