معرفی لانزانته 59-95؛ ابرخودروی فرمان وسط براساس مکلارن

شنبه 31 خرداد 1404 - 09:38
مطالعه 2 دقیقه
project-95-59-teaser-sketch
لانزانته خودروی استاندارد مک‌لارن را به یک هایپرکار تبدیل کرده است. این پروژه ادای احترام به F1 GTR برنده‌ی لمان سال 1995 خواهد بود.
تبلیغات

لانزانته لیمیتد (lanzante limited) شرکت مهندسی خودرو است که می‌تواند مدل‌های مسابقه‌ای پورشه ۹۳۵ را به هیولاهایی جاده‌ای تبدیل کند و موتورهای واقعی فرمول یک را در خودروهای اسپرت قدیمی جای دهد. حالا این شرکت قصد دارد چیزی حتی خاص‌تر خلق کند.
مانند پروژه‌های قبلی، جدیدترین لانزانته بر اساس یک خودروی استاندارد جاده شکل می‌گیرد. شرکت سازنده نامی برای خودروی سه‌نفره خود انتخاب کرده که ادای احترامی است به مک‌لارن F1 GTR که تحت مدیریت لانزانته ۳۰ سال پیش با شماره ۵۹ در مسابقه ۲۴ ساعته لمان پیروز شد. تنها ۵۹ خودرو برای گرامیداشت این موفقیت در سال ۱۹۹۵ ساخته خواهد شد، از این رو نام ۹۵-۵۹ انتخاب شده است. لانزانته علاوه بر اعلام نام، اطلاعات اجمالی به این خودرو نیز ارائه کرده و ظاهر آن فوق‌العاده به نظر می‌رسد.
لانزانته به دنبال ۷۰۰ اسب بخار به ازای هر تن در طرح اولیه پروژه ۹۵-۵۹ است. در نسخه‌های تولید محدود مانند این، طراحی و انحصار اهمیت بیشتری دارند، اما ۹۵-۵۹ نشان می‌دهد که وزن همچنان به دقت کنترل خواهد شد. شرکت اعلام کرده که تمرکز خود را بر ساخت یک ابرخودروی کاربردی گذاشته و این خودرو نسبت به مدل پایه، برتر خواهد بود. همچنین، وجود سه صندلی، ۹۵-۵۹ را متمایز از رقبا نشان خواهد داد.

طراحی کابین، باعث می‌شود تصور کنیم ۹۵-۵۹ بر پایه مک‌لارن اسپیدتیل ساخته شده، اما اسپیدتیل یک نسخه ویژه با تولید محدود ۱۰۶ دستگاه است و لانزانته هرگز نمی‌تواند 59 نفر از مالکان  اسپیدتیل را متقاعد کند تا خودروی خاص و میلیون دلاری خود را تغییر دهند. همچنین، اگرچه لانزانته قصد دارد «مسافت رانندگی طولانی‌تر» را ارائه دهد، هیچ اشاره‌ای به سیستم هیبریدی دیده نمی‌شود. دیگر مورد مهم، توان فنی لازانته برای تغییر کابین و تبدیل خودروی 2 نفره به 3 نفره است.
 طراحی ۹۵-۵۹  توسط پل هاوس طراحی شده که مستقیماً در خلق مدل‌های P1، P1 GTR، و ۷۲۰S مشارکت داشته است. کارشناسان احتمال می‌دهند ۹۵-۵۹ بر پایه مکلارن 750 همراه موتور V8 با ۷۴۵ اسب بخار ساخته شود.
لانزانته ۹۵-۵۹ به رنگ خاکستری تیره مشابه F1 GTR شماره ۵۹ در لمان ارایه شده است.  اما آنچه از طراحی می‌توانیم ببینیم، بیشتر به آینده نگاه دارد تا گذشته. لانزانته از بالا شکلی شبیه آستون مارتین والهالا را نشان می‌دهد، در حالی که طراحی چراغ‌های عقب، هایپرخودروی جدید W1 (و به تبع آن P1) را به یاد می‌آورد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.