معرفی مکلارن 750S JC96 نسخهای ویژه برای بازار ژاپن
مکلارن از نسخهای بسیار خاص و تولید محدود با نام JC96 از سوپرکار 750S خود رونمایی کرده است. این سوپراسپرت که در دو نسخهٔ کوپه و اسپایدر عرضه میشود، فقط در ۶۱ دستگاه و منحصراً برای بازار ژاپن تولید خواهد شد. این مدل، ادای احترامی به موفقیتهای خیرهکنندهٔ مکلارن در مسابقات اتومبیلرانی ژاپن و یادآور پیروزی تاریخی یک اسطورهٔ فراموشنشدنی است. نامگذاری این مدل کاملاً هدفمند است. نام JC96 و تیراژ محدود ۶۱ دستگاهی، بهافتخار خودروی مسابقهای شماره ۶۱ مکلارن F1 GTR انتخاب شده که در سال ۱۹۹۶ توانست قهرمان مسابقات قهرمانی گرند تورینگ ژاپن یا JGTC شود.
این نسخه ویژه توسط بخش عملیات ویژه مکلارن یا همان MSO توسعه یافته و دارای جزئیات منحصربهفردی است که آن را از مدل استاندارد متمایز میکند. در نگاه اول، پوشش گرافیکی بدنه که از طرح پوست ببر خودروی مسابقهای اصلی الهام گرفته شده، خودنمایی میکند. این طرح با رنگهای مدرنی مانند قرمز ممفیس، نقرهای تیتانیوم، سفید یخی و خاکستری گرافیتی ترکیب شده است. برای آن دسته از مشتریانی که به دنبال خاصتر بودن هستند، MSO یک طرح سفارشی که کاملاً با دست کشیده میشود بنام تریبیوت لیوری را نیز ارائه میدهد که تنها روی ۴ دستگاه از ۶۱ خودرو اجرا خواهد شد.
تمام مدلهای JC96 بهصورت استاندارد به کیت آیرودینامیک داونفورس بالای MSO مجهز شدهاند که شامل یک اسپلیتر تهاجمیتر، بال عقب فعال بزرگتر و ورودیهای هوای زیر بدنه است. این مجموعه، داونفورس را ۱۰ درصد افزایش میدهد. این خودروها روی رینگهای ۱۵ پره فورجکاریشده و فوقسبک دلتا سوار هستند که یادآور رینگهای مدل کلاسیک F1 GTR است. کالیپرهای ترمز طلاییرنگ و خروجیهای اگزوز تیتانیومی، ظاهر متمایز آن را تکمیل میکنند.
در داخل کابین، جزئیات ظریف و لوکسی به چشم میخورد. پدالهای طلاییرنگ، تزئینات طلایی روی کلیدها و یک پلاک شمارهگذاریشده روی شاسی مونوکوک فیبر کربنی، هویت ویژه این مدل را یادآوری میکنند. خریداران میتوانند از میان سه تریم مختلف با پوشش کامل آلکانترا، دوخت متضاد و لوگوی JC96 روی پشتسریها، یکی را انتخاب کنند. در بخش فنی اما مکلارن تغییری اعمال نکرده و این سوپرکار ویژه از همان موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند که ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
هرچند مکلارن قیمت رسمی 750S JC96 را اعلام نکرده اما با توجه به تیراژ بسیار محدود و نقش گستردهٔ بخش MSO، بدون شک با برچسب قیمتی بسیار بالاتری نسبت به مدل استاندارد 750S روبرو خواهیم بود.