با نزدیک شدن به موعد برگزاری لمان ۲۰۲۵ در فرانسه، مکلارن نسخهای تولید محدود از 750S را با کیت بدنهی ویژه رونمایی کرده است. این سوپراسپرت کلکسیونی، ادای احترام به قهرمانی مکلارن F1 در سال ۱۹۹۵ محسوب میشود.
مکلارن 750S لمان دارای بدنه و رینگهای آیرودینامیک با طرح ویژه است که این خودرو را تهاجمیتر از مدل استاندارد نشان میدهد. مانند نسخههای قبلی 720S LM، این مدل نیز در تعداد محدود ۵۰ دستگاه تولید خواهد شد. مکلارن 750S لمان سیامین سالگرد پیروزی نمادین این خودروساز در مسابقه ۲۴ ساعته لمان را جشن میگیرد.
پیروزی در لمان ۲۴ ساعته در اولین تلاش نهتنها نادر است، بلکه نوعی افتخار دائمی در موتوراسپرت به شمار میرود. مکلارن در سال ۱۹۹۵ چنین ورود باشکوهی داشت و حالا این برند قصد ندارد اجازه دهد کسی افتخاراتش را فراموش کند، بهویژه اگر شما از گروهی هستید که خودروهای گروه C را میشناسد.
پس از نسخههای ویژه مبتنی بر ۶۵۰S در سال ۲۰۱۵ و ۷۲۰S در سال ۲۰۲۰، مکلارن اکنون یک مدل ویژه دیگر را معرفی کرده است، این بار با استفاده از سوپرخودروی ۷۵۰S بهعنوان بوم خود.
این خودرو با کیت افزایش نیروی رو به پایین (High Downforce Kit) از بخش عملیات ویژه مکلارن (MSO) از مدل استاندارد 750S کوپه متمایز میشود و نیروی عمود بر سطح را ۱۰ درصد افزایش میدهد. این کیت شامل یک اسپلیتر برجستهتر در سپر جلو، ورودی هوای سقفی و اسپویلر فعال بزرگتر در عقب است که همگی از فیبر کربن ساخته شدهاند.
این نسخه ویژه بهصورت انحصاری در رنگهای خاکستری لمان و نارنجی مکلارن با نشان LM روی بدنه عرضه میشود. همچنین روی رینگهای آلیاژی پنجپر، LM با روکش مخفی (Stealth) سوار است. در نهایت، کالیپرهای ترمز به رنگ طلایی با لوگوی قرمز مکلارن رنگآمیزی شدهاند. گزینه ارتقاء ترمز مخصوص پیست نیز در دسترس است.
در داخل، 750S لمان ترکیبی از آلکانتارای مشکی کربنی با چرم مشکی (Jet Black) دارد. همچنین خریدار میتواند آلکانتارای خاکستری روشن و کمربند ایمنی آبی نیز سفارش دهد. نشان لمان روی پشتیهای سر و کفپوشها دوخته شده و یک پلاک منحصربهفرد یادآوری میکند که شما در یکی از تنها ۵۰ دستگاه نشستهاید.
برای افزودن حس نوستالژی، مالکان میتوانند یک پلاک سفارشی از رکورد پیست را به محفظه بار جلو اضافه کنند که پیروزی مکلارن در لمان ۱۹۹۵ را برجسته میکند.
مشخصات عملکردی تغییری نکردهاند، به این معنی که همان موتور V8 توئینتوربو ۴ لیتر با ۷۴۰ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتنمتر گشتاور را برای مدل LM استفاده شده است که سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۷ ثانیه و نهایت سرعت ۳۲۲ کیلومتر برساعت فراهم میکند.
مکلارن F1 GTR شماره ۵۹ در سال ۱۹۹۵ با رانندگی جیجی لتو، یانیک دالماس و ماسانوری سکیا به پیروزی لمان ۲۴ ساعته رسید. برای سال ۲۰۲۵، مکلارن دو دستگاه 750S GT3 EVO را در کلاس GT3 در مسابقه ۲۴ ساعته به میدان میفرستد. با نگاه به آینده، این شرکت متعهد شده است که در سال ۲۰۲۷ با یک ابرخودرو (هایپرکار) کاملاً جدید LMDh به بالاترین سطح لمان بازگردد.
دکتر استاپ
۱۲ خرداد ۱۴۰۴اگه برای این کار 765LT رو انتخاب میکردن بهتر بود
علی Shelby
۱۲ خرداد ۱۴۰۴ماشین های مکلارن اغلب زیباست
Lyting
۱۲ خرداد ۱۴۰۴مخصوصا شیائومی هاش
Lyting
۱۲ خرداد ۱۴۰۴شوخی
P
۱۲ خرداد ۱۴۰۴چقد طراحی 720 ترتمیز و خوب بوده که همچنان رو مشتقاتش(750 -765 ) ادامه پیدا کرده و هی بهتر و بهتر شده
آریا
۱۲ خرداد ۱۴۰۴از نمای بغل هم 765 و 750 خیلی بهتر شدن
Siyavash
۱۲ خرداد ۱۴۰۴بی نهایت چشم نواز❤️🔥🤩
Yaghoob
۱۲ خرداد ۱۴۰۴زیباست واقعا زیباست
amir
۱۲ خرداد ۱۴۰۴پدال لطفا مقایسه کادیلاک اسکالید با بنز g63 رو بذار هر چند جدید نیست ولی ارزش دیدنش رو داره
yektachafi
۱۲ خرداد ۱۴۰۴فوقالعادهاس
از هر زاویه ای متناسب و زیبا
کسرا
۱۲ خرداد ۱۴۰۴قیمت؟
مهدی
۱۲ خرداد ۱۴۰۴کسی که این شاهکار تولید محدود ۵۰ دستگاهی رو میخره قیمت براش مهم نیس مهندس