لانزانته خودروی استاندارد مکلارن را به یک هایپرکار تبدیل کرده است. این پروژه ادای احترام به F1 GTR برندهی لمان سال ۱۹۹۵ خواهد بود.
لانزانته لیمیتد (lanzante limited) شرکت مهندسی خودرو است که میتواند مدلهای مسابقهای پورشه ۹۳۵ را به هیولاهایی جادهای تبدیل کند و موتورهای واقعی فرمول یک را در خودروهای اسپرت قدیمی جای دهد. حالا این شرکت قصد دارد چیزی حتی خاصتر خلق کند.
مانند پروژههای قبلی، جدیدترین لانزانته بر اساس یک خودروی استاندارد جاده شکل میگیرد. شرکت سازنده نامی برای خودروی سهنفره خود انتخاب کرده که ادای احترامی است به مکلارن F1 GTR که تحت مدیریت لانزانته ۳۰ سال پیش با شماره ۵۹ در مسابقه ۲۴ ساعته لمان پیروز شد. تنها ۵۹ خودرو برای گرامیداشت این موفقیت در سال ۱۹۹۵ ساخته خواهد شد، از این رو نام ۹۵-۵۹ انتخاب شده است. لانزانته علاوه بر اعلام نام، اطلاعات اجمالی به این خودرو نیز ارائه کرده و ظاهر آن فوقالعاده به نظر میرسد.
لانزانته به دنبال ۷۰۰ اسب بخار به ازای هر تن در طرح اولیه پروژه ۹۵-۵۹ است. در نسخههای تولید محدود مانند این، طراحی و انحصار اهمیت بیشتری دارند، اما ۹۵-۵۹ نشان میدهد که وزن همچنان به دقت کنترل خواهد شد. شرکت اعلام کرده که تمرکز خود را بر ساخت یک ابرخودروی کاربردی گذاشته و این خودرو نسبت به مدل پایه، برتر خواهد بود. همچنین، وجود سه صندلی، ۹۵-۵۹ را متمایز از رقبا نشان خواهد داد.
طراحی کابین، باعث میشود تصور کنیم ۹۵-۵۹ بر پایه مکلارن اسپیدتیل ساخته شده، اما اسپیدتیل یک نسخه ویژه با تولید محدود ۱۰۶ دستگاه است و لانزانته هرگز نمیتواند ۵۹ نفر از مالکان اسپیدتیل را متقاعد کند تا خودروی خاص و میلیون دلاری خود را تغییر دهند. همچنین، اگرچه لانزانته قصد دارد «مسافت رانندگی طولانیتر» را ارائه دهد، هیچ اشارهای به سیستم هیبریدی دیده نمیشود. دیگر مورد مهم، توان فنی لازانته برای تغییر کابین و تبدیل خودروی ۲ نفره به ۳ نفره است.
طراحی ۹۵-۵۹ توسط پل هاوس طراحی شده که مستقیماً در خلق مدلهای P1، P1 GTR، و ۷۲۰S مشارکت داشته است. کارشناسان احتمال میدهند ۹۵-۵۹ بر پایه مکلارن ۷۵۰ همراه موتور V8 با ۷۴۵ اسب بخار ساخته شود.
لانزانته ۹۵-۵۹ به رنگ خاکستری تیره مشابه F1 GTR شماره ۵۹ در لمان ارایه شده است. اما آنچه از طراحی میتوانیم ببینیم، بیشتر به آینده نگاه دارد تا گذشته. لانزانته از بالا شکلی شبیه آستون مارتین والهالا را نشان میدهد، در حالی که طراحی چراغهای عقب، هایپرخرخودروی جدید W1 (و به تبع آن P1) را به یاد میآورد.
۳۱ خرداد ۱۴۰۴سلام آقا اشتری همه این موشکلات به لطف الهی برطرف شد دیگه؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۱ خرداد ۱۴۰۴نمی دانم اطلاعی ندارم
کسرا
۳۱ خرداد ۱۴۰۴یعنی الان کلا با پلتفرم f1 میسازنش؟
عجب…
حامد
۳۱ خرداد ۱۴۰۴نوشته اشتری دبیر پدال . نه اشتری دبیر امنیت ملی . از کجا بدونه بنده خدا
مازیار
۳۱ خرداد ۱۴۰۴لانزانته ارزش انتظار داره
Yaghoob
۳۱ خرداد ۱۴۰۴این روزها شرایط برای همه سخته
این که توقع داشته باشیم بقیه کسب و کارشون رو به خاطر من و شما تو خطر بندازن صحیح نیست.
اینجا یه سایت خودرویی هست و داره وظایف خودش رو هم انجام میده. این که توقع داشته باشیم بیانیه سیاسی بدن و جان و مال خودشون رو تو خطر بندازن صحیح نیست.
amirboss
۳۱ خرداد ۱۴۰۴یه عده که ادای به اصطلاح تحلیل گرای سیاسی رو در میارن و میخان افکار ذوزنقه ای خودشون رو اینجا به نمایش بذارن و بگن ما خیلی حالیمونه و…
اینجا یه سایت خودرویی هست و هیچ کاری نه به مسائل سیاسی داره و نه جنگ و نه….
بهتره جای حاشیه سازی چهارچوب این سایت رو حفظ کنیم.
به هرحال وظیفه هر شخص میهن پرستیه که تو شرایط خاص پشت کشورش دراد.
اون دوستان عزیز هم برن سایت هایی گوهرافشانی کنن که با موضوع مورد نظرشان مرتبطه.