مک لارن آرتورا تروفی با 577 اسب بخار قدرت
مکلارن به تازگی از خودروی جدید خود برای مسابقات «مکلارن تروفی» رونمایی کرده است. این خودروی جدید که براساس نسخه GT4 مکلارن آرتورا توسعه یافته، براساس ادعای سازنده از شر محدودیتی چون بالانس قدرت و قوانین مسابقهای GT4 خلاص شده است. به همین دلیل، مکلارن در کاهش وزن این خودرو دستی باز داشت و توانسته تا بهراحتی آیرودینامیک این خودرو را بهبود ببخشد. موتور V6 تویین توربوی این خودرو نیز حدود 577 اسب بخار (430 کیلووات) قدرت تولید میکند.
مکلارن اطلاعات چندان زیادی را درباره جزئیات آرتورا تروفی منتشر نکرده است اما گفته که این خودرو به سیستم اگزوز جدید و یک بال بزرگ مجهز خواهد شد که نیروی عمودی (DownForce) زیادی را تولید میکند. سیستم اگزوز نیز به خودرو اجازه میدهد تا به همان اندازه که ظاهر جذابی دارد، صدای جذابی نیز داشته باشد.
از سایر بهبودهای این خودرو نسبتبه نمونه GT4 میتوان به اسپلیتر جدید جلو، ورقهای بادشکن و چرخهای جدید اشاره کرد که درون تایرهای پیرلی جا خوش کردهاند.
این شرکت انگلسیس تصمیم گرفته که پیشرانه این خودرو را به سیستم هیبریدی نمونه جادهای خود مجهز کند تا دارندگان آن بتوانند بهراحتی و با استفاده از بازتنظیم موتور آرتورای جادهای خود و نصب پکیج آیرودینامیک بدنه، صاحب یک نمونه تروفی شوند و نیازی به خرید خودروی تازه نداشته باشند؛ این خود روشی برای ترغیب مالکان آرتورا برای شرکت در مسابقات مکلارن تروفی به شمار میرود.
سری مسابقات مکلارن تروفی بهعنوان «رقابتهای قهرمانی جدید برای به چالش کشیدن و توسعه رانندگان Pro-Am در محیطی اجتماعی در برخی از بهترین پیستهای اروپا» معرفی شده است. در تقویم سال 2023 این رقابتها، 5 رویداد متفاوت وجود دارد که نام پیستهای بزرگی چون «پول ریکارد»، «اسپا فرانکورچمپس»، «هاکِنهِیم» و «بارسلونا» در میان آنها جلب توجه میکند.
از آنجایی که زندگی بهعنوان یک راننده مسابقه آسان نیست، مکلارن به رانندگان سری مکلارن تروفی امکان دسترسی به «سرویس تشویقی مکلارن» را میدهد که وظیفهاش، «ایجاد تجربهای بیمانند شامل رزرو هتل و حملونقل برای رانندگان بوده است و از تمرکز هرچه بیشتر آنها روی مسابقات و عملکرد درست در پیست اطمینان حاصل میکند». نظر شما درباره این خودرو و رقابتهای جدید برای تقویت رانندگان چیست؟!