شاسی بلند مک لارن احتمالا تا سال 2030 عرضه می‌شود

جمعه 4 شهریور 1401 - 12:30
مطالعه 4 دقیقه
99-mclaren-suv-autocar-render-front-quarter-1024
مایکل لیترز، مدیر جدید مک‌لارن، ادعا کرد این شرکت به تولید و عرضه یک شاسی‌بلند علاقه زیادی دارد و درحال تحقیق است تا ببیند آیا عرضه چنین مدلی...
تبلیغات

مایکل لیترز، مدیر جدید مک‌لارن، ادعا کرد این شرکت به تولید و عرضه یک شاسی‌بلند علاقه زیادی دارد و درحال تحقیق است تا ببیند آیا عرضه چنین مدلی می‌تواند به اندازه کافی برایش سودمند باشد یا خیر؟! لیترز پس پیوستن به مک‌لارن در تاریخ 1 ژولای سال جاری میلادی، در یک مصاحبه اختصاصی با مجله اتوکار اعلام کرد که این برند انگلیسی درحال تکامل است و قصد دارد تا گستره محصولات خود را گسترش دهد.

پیش از آنکه لیترز به این شرکت بپیوندد، مک‌لارن اعلام کرده بود که ممکن است در آینده از یک شاسی‌بلند 350 هزار پوندی رونمایی کرده و آن را نهایتا تا سال 2030 وارد بازار کند. این شرکت تاکید کرده بود که شاسی‌بلند یادشده حتما تماما برقی خواهد بود و خبری از پیشراه هیبریدی نیست. از دیگر مشخصات احتمالی این شاسی‌بلند می‌توان به قدرت زیاد، دو یا سه موتور برقی و سیستم چهارچرخ محرک اشاره کرد تا آن را به رقیبی جدی برای سریع‌ترین شاسی‌بلند کنونی بازار یعنی آستون‌مارتین DBX707 تبدیل کند.

لیترز درطول عمر کاری خود مدیریت عرضه دو شاسی‌بلند معروف پورشه کاین و شاسی‌بلند آینده فراری، پروسانگوئه، را برعهده داشته است و احتمالا ورود او به مک‌لارن نیز باعث ارائه شاسی‌بلندی جدید شود. او درباره زمانی که مدیرفنی فراری بود و روند توسعه شاسی‌بلند آن شرکت این‌گونه می‌گوید:

من شاسی‌بلند فراری را توسعه دادم. یک شاسی‌بلند هم در پورشه توسعه دادم پس عاشق شاسی‌بلندها هستم... اما ما این کار را برای من انجام نمی‌دهیم. من اینگونه باور دارم که این خودروها بازار بسیار مهمی هستند.این بازار همچنان درحال رشد است و بزرگ‌تر هم خواهد شد و به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازار شناخته می‌شود.

تغییرات ناگهانی در تصمیمات مک‌لارن برای عرضه یک شاسی‌بلند یا کراس‌اوور بی‌شک ریشه در موفقیت برندهای رقیب در فروش و عرضه این محصولات دارد؛ چراکه بلندقامتان این شرکت‌ها هم‌اکنون توانسته‌اند محصولات مهم و اصلی‌شان را در بحث فروش کنار بگذارند و به پرسودترین خودروهای بازار تبدیل شوند.

برای نمونه می‌توان نگاهی به پورشه داشت که در سال 2021 میلادی، بیشترین میزان فروش خود را با شاسی‌بلند ماکان و برادر بزرگ‌تر آن، کاین، تجربه کرد. این شرکت توانست در این سال تعداد 300 هزار دستگاه شاسی‌بلند و کراس‌اوور را به فروش برساند که در مقایسه با رقم فروش 38.4 هزار دستگاهی 911 بسیار تحسین‌ برانگیز است. همین روند افزایش فروش برای برند لامبورگینی نیز صدق می‌کند که در سال 2021 دو برابر آنچه اوراکان فروخته بود، شاسی‌بلند اوروس به فروش برساند. آستون‌مارتین DBX نیز در سال اول عرضه، نیمی از فروش جهانی این برند لوکس را به خود اختصاص داده بود.

لیترز می‌گوید که آنچه مسئولان این شرکت به‌عنوان برند مک‌لارن باید درک کنند این است که چگونه محصولی را با ریشه ژنتیکی این شرکت توسعه دهند چراکه قصد معرفی یک شاسی‌بلند کلاسیک را ندارند. نظر شما درباره یک شاسی‌بلند تمام برقی از مک‌لارن چیست؟ آیا تولیدکننده مدل‌هایی چون سنا، 720s، آرتورا و... می‌تواند بدون استفاده از موتور احتراق‌داخلی محصولی جذاب بسازد؟!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.