اعلام رسمی توسعه پیشرانه V8 هیبرید جدید برای سوپراسپرت آینده مکلارن
مکلارن رسماً اعلام کرده است که قوای محرکهٔ V8 هیبریدی را توسعه میدهد. مایکل لیترز مدیرعامل شرکت در این رابطه گفته است:
موتور V8 هیبریدی پرفورمنس بالای جدید ما بخشی جداییناپذیر از نسل بعدی محصولات مکلارن خواهد بود و بهترین پرفورمنس و درگیری راننده را در کلاس خود ارائه خواهد کرد
مکلارن اما فعلاً حرفی در مورد جزئیاتی مثل حجم موتور، قدرت یا موتور الکتریکی قوای محرکۀ جدید خود نزده است. بااینحال، میدانیم که این شرکت برای ساختهٔ پیشرانهٔ V8 هیبریدی جدید به همکاری دیرینهٔ خود با ریکاردو ادامه خواهد داد. پیشینهٔ همکاری این شرکت سازندهٔ پیشرانه با مکلارن به سال 2011 و مدل MP4 12C بازمیگردد و از آن زمان تاکنون حدود ریکاردو 34 هزار پیشرانه برای شرکت بریتانیایی ساخته است.
مدیرعامل ریکاردو دراینباره گفته است:
ما بسیار خوشحالیم که این قرارداد جدید تأمین پیشرانه را با مکلارن برای نسل بعدی موتور V8 منعقد کردهایم که روابط دو شرکت را تا دههٔ آینده ادامه میدهد
این قوای محرکهٔ جدید میتواند در نسخهٔ هیبریدی مدلهای 750S و 675LT مورداستفاده قرار گیرد زیرا به گفتهٔ لیترز، تمام محصولات کنونی مکلارن تا سال 2028 یک نسخهٔ هیبریدی خواهند داشت. قوای محرکهٔ جدید مکلارن از تکنولوژی مشابه نمونهٔ V6 هیبریدی استفاده میکند که هماکنون در آرتورا ارائه میشود. بااینحال، هنوز نمیدانیم این قوای محرکه از نوع هیبریدی خفیف خواهد بود یا هیبریدی کامل و یا پلاگینهیبریدی.
درهرحال، به گفتهٔ لیترز، این انتقال به خودروهای هیبریدی بجای جهش مستقیم به سمت مدلهای الکتریکی به این دلیل است که تکنولوژی کنونی بهاندازهٔ کافی بالغ نشده تا چیزی که برای یک سوپراسپرت الکتریکی لازم است را ارائه کند:
تکنولوژی باطری برای سوپراسپرتها چندان بالغ نشده چون در این خودروها همهچیز به وزن سبک بازمیگردد
گزارشات اخیر نشان دادهاند که مکلارن هماکنون در حال آمادهسازی یک سوپرکار پرچمدار هیبریدی جدید برای معرفی در سال 2026 است. گفته شده وزن تکنولوژی هیبریدی این خودرو 70 درصد کمتر از سیستم کنونی این شرکت خواهد بود. انتظار میرود این مدل جدید جانشینی برای اسپیدتیل بهعنوان یکی از اعضای سری آلتیمیت مکلارن باشد.