بنتلیتلویزیون پدال

بنتلی فلاینگ اسپور، سوپرلوکس پلاگین هیبرید / دوبله فارسی

کارشناسان تاپ گیر به تازگی سراغ مدل پلاگین هیبرید از محصول پرچمدار بنتلی رفتند.  این نسخه از فلاینگ اسپور، ارزان‌ترین مدل محسوب می‌شود و از نظر فنی، شباهت‌هایی با بنتایگا دارد.

طبیعت زیبای ایسلند با جاده های خلوت، محل مناسبی برای رانندگی با یکی از لوکس ترین خودروهای تولید انبوه دنیا است. بسیاری از مردم بر این باورند که محصول پرچمدار بنتلی با وزن خالص ۲۴۰۰ کیلوگرم، به‌اندازه‌ی خودروهای اسپرت، سریع نیست و بنزین زیادی مصرف می کند؛ اما فلاینگ اسپور پلاگین هیبرید، پرشتاب و کم مصرف است.

بنتلی فلاینگ اسپور کلاسیک

فلاینگ اسپور با کدل مدل S2، ابتدا در سال ۱۹۵۹ معرفی شد. این نام تجاری پس از تزریق سرمایه توسط فولکس واگن، سال ۲۰۰۵ به چرخه‌ی تولید برگشت و ظاهرا، مدل چهاردر از کنتیننتال GT بود. فلاینگ اسپور با تولید نسل جدید از سال ۲۰۱۹، تفاوت با کنتیننتال GT را افزایش داد. این خودرو با توقف تولید مولسان، حالا محصول پرچمدار بنتلی در کلاس سدان‌های لوکس محسوب می‌شود و به دلیل ویژگی‌های اسپرت، طرفداران پرشماری در بازار امریکا و شرق آسیا دارد.

در سال‌های اخیر، فلاینگ اسپور با دو پیشرانه‌ی V8 و W12 تولید شده است؛ اما از سال ۲۰۲۱ نسخه‌ی پلاگین هیبرید هم در سبد بنتلی وجود دارد. این خودرو از نظر قیمت، مشابه فلاینگ اسپور  V8 است؛ اما مجموع قدرت ۵۴۶ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر دارد. سدان پلاگین هیبرید بنتلی، موتور برقی ۱۳۰ بخار و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توئین توربوشارژ، ۴۱۶ اسب بخار ارائه می‌کند.

بنتلی فلاینگ اسپور کلاسیک

بنتلی فلاینگ اسپور PHEV، می تواند در زمان ۴/۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد و نهایت سرعت ۲۸۵ کیلومتر برساعت فراهم کند. همراه باتری‌های ۱۸ کیلوات ساعتی در این مدل، ۵۰ کیلومتر رانندگی تمام برقی با نهایت سرعت ۱۳۵ کیلومتر برساعت، امکان‌پذیر است. همچنین اگر باتری‌ها شارژ باشند، میانگین مصرف سوخت برای فلاینگ اسپور پلاگین هیبرید، حدود ۹ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

شارژ باتری‌های فلاینگ اسپور پلاگین هیبرید از طریق شارژرهای پرقدرت DC، امکان‌پذیر نیست. این خودرو فقط با برق AC شهری شارژ می‌شود و حدود ۲/۵ ساعت برای تکمیل ظرفیت باتری‌ها، زمان نیاز دارد.

بنتلی فلاینگ اسپور کلاسیک

نهایت سرعت مجاز در اتوبان‌های ایسلند، ۹۰ کیلومتر برساعت است. این شرایط فرصت خوبی برای راننده ایجاد می کند تا از مناظر اطراف و کابین لوکس فلاینگ اسپور لذت ببرد. ترکیب اداوت داشبورد در این خودرو ، چشم نواز و زیبا است. البته از نظر کارشناس تاپ‌گیر، کلیدها پرتعداد و گیج کننده هستند، پنل دیجیتال پشت فرمان هم در نگاه اول، پیچیده به نظر می‌رسد اما در مجموع، طراحی داخلی بنتلی یک نمونه‌ی عالی از ترکیب لاکچری و اسپرت است.

از دیدگاه خبرنگار تاپ‌گیر، مهم ترین تفاوت بنتلی و رولزرویس، مربوط به جایگاه راننده و سبک رانندگی این خودروها است، مالک فلاینگ اسپور ترجیح می‌دهد خودش رانندگی کند و پشت فرمان بنشیند اما سرنشین رولزرویس در صندلی عقب، حس بهتری دارد.

سوخت STRAW بیوفول

پژوهشگران در ایسلند، موفق به ساخت نسل سوم سوخت های دوست دار محیط زیست به نام استرا (Straw) شده‌اند. این سوخت مایع، از نظر احتراقی، کاملا مشابه بنزین عمل می‌کند و برای خودروهای استاندارد اروپا قابل استفاده است. استرا وابستگی به نفت ندارد و از طریق بازیافت زباله تولید می‌شود.

کشور ایسلند، ۷۵ درصد برق مورد نیاز خود را از منابع آب تامین می کند، ۲۵ درصد دیگر هم از طریق زمین گرمایی به لطف آتفشان ها تولید می‌شود. این کشور برای تولید برق، وابسته به سوخت های فسیلی و آلوده کننده محیط زیست نیست.

 

استرا به عنوان یک سوخت جایگزین بنزین، هنوز درحال آزمایش است و یک محصول تجاری محسوب نمی‌شود؛ اما آلایندگی بسیار کمی دارد و نشت آن در طبیعت، برای گیاهان مضر نیست. در تست و بررسی تاپ گیر از بنتلی فلاینگ اسپور پلاگین هیبرید، برای رانندگی تا مسافت ۷۶۰ کیلومتر از سوخت استرا استفاده شد و عملکرد فنی، کاملا مشابه بنزین بود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. GT

    ۲۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    از نظر طراحی از تمامی سدان ها خوش فرم تر و زیباتره و از نظر زیبایی تنها رقیبش در سدان ها فانتوم، هیچ سدان دیگری نمیتونه به اندازه این دو تا زیبا باشه

    موافقم 38
    مخالفم 1
    1. 1123

      ۲۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      رقیبش گوست و اس کلاس میباخ هستن
      فانتوم در حال حاضر بی رقیبه

      موافقم 29
      مخالفم 2
      1. GT

        ۲۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        گفتم از نظر طراحی نه قیمت و سطح فنی

        موافقم 13
        مخالفم 1
  2. Northrop/McDonnell Douglas YF-23

    ۲۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    از گوست و میباخ بهتره ولی همچنان تاج بر سر فانتوم هست
    یه نکته جالب که این قصر متحرک داره این هست که نسخه های قوی پرفورمنس بسیار بالایی دارن

    موافقم 22
    مخالفم 0
    1. GT

      ۲۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      وقتی اولین بار فهمیدم بالاترین تاپ اسپید را بین تمامی سدان های کارخانه ای استاندارد داره برگام موند خودم ریختم، آخه مگه میشه؟!
      دو و نیم تن وزن و ٣٣٣ کیلومتر بر ساعت؟؟؟ 😱

      موافقم 24
      مخالفم 0
      1. جناب ایکس

        ۲۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        با وزن تقریبا برابر، بتلی پرفورمنس بهتری ارائه میده واقعا

        موافقم 4
        مخالفم 0
  3. محمد امین

    ۲۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    ممنون از آقای اشتری
    سوخت استرا خیلی جالب بود
    واقعا هنوز میشه احتراق داخلی هارو احیا کرد
    ماشین هم که دیگه نگم

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2224 ديدگاه)

      سلامت باشی برادر

      موافقم 11
      مخالفم 0
  4. mm-yarlou

    ۲۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    سوخت استرا یه امید کوچولو تو دل من زنده کرد که میشه در آینده هم صنعت خودرو جذاب باشه
    امید وارم سوخت استرا نتیجه بده و از اون در صنعت استفاده بشه

    موافقم 12
    مخالفم 2
  5. F.A

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (125 ديدگاه)

    با سلام و درود و تشکر از شما

    کشورهای حوزه خلیج فارس به استثنای ایران؛ حداکثر استفاده و بهره وری از سوخت های فسیلی برای تقویت زیرساخت های خود را کرده اند و ایران از هر لحاظ به شدت عقب مانده است؟!

    استفاده از سوخت های فسیلی تا ۱۰ – ۱۵ سال آینده به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و حتی به صفر نزدیک میشه. حال؛ آیا ایران می تونه این عقب ماندنی را جبران کنه؟ تازه اگر اراده ای باشه؟

    موافقم 15
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2224 ديدگاه)

      سپاس از لطف‌تون و توجهی که دارین

      موافقم 6
      مخالفم 0
  6. حیدر

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (88 ديدگاه)

    از بین خودروهایی که بنتلی ساخته و همشون هم عالی و محشر هستند این فلایینگ اسپور یک چیز دیگست و از بقیه خیلی بهتره و به نظرم از مولسان هم بهتره و لوکس و اشرافیه.
    مخصوصا رنگ آبی خیلی به این ماشین میاد.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  7. حميد

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    واقعا هرچی نگا به این ماشینم میکنم از دیدنش سیر نمیشم ، طراحی بیرونی و داخلیش فوق العاده اس فوق العاده به نظرم هیچ ایرادی نداره و محشره، حتما اگه پول داشتم اولین ماشینی که میخریدم همین ماشین بود .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. Nima

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    درسته که رقیب این ماشین اس کلاس و رولزرویس گوست هست ولی اگه به انتخاب من باشه از فانتوم هم طراحیش بهتره چه برسه به اس کلاس و گوست و هم از گوست ارزون تره و هم اختلاف زیادی با فانتوم داره از نظر قیمت ولی خب از هر دو بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا