تلویزیون پدالجیلیخودروهای چینیهونگچی

کدام خودروهای چینی وارد بازار اروپا و آمریکا می‌شوند؟/ دوبله فارسی

مت واتسن، مجری و کارشناس مشهور Carwow به‌تازگی خودروهای چینی با امکان ورود به بازارهای مهم اروپا و امریکا را بررسی کرده است.

خودروسازی در چین، بیش از ۵۰ سال قدمت دارد. این صنعت، با هدف پاسخ به نیازهای چین با جمعیت بیش از یک میلیارد نفر شکل گرفت اما از اوایل قرن بیست و یکم، حضور در بازارهای خارجی را گسترش داد. ابتدا کشورهای شرق آسیا و مناطق کمتر توسعه یافته در خاورمیانه، خودروهای چینی را به عنوان محصولاتی ارزان‌قیمت پذیرفتند. سپس مناطق مختلف امریکای لاتین به بازار پررونق خودروهای چینی تبدیل شدند.

خودروهای چری Chery exceed

در سال‌های اخیر، برندهای چینی با سرعتی بسیار بالا مدل‌های تولیدی خود را از نظر ظاهری و فنی بهبود دادند. امروزه در استرالیا با مردم متول و بازار آزاد سرشار از بهترین خودروهای ساخت ژاپن و کره جنوبی، تولیدات ساخت چین نیز فروخته می‌شوند. تویوتا همچنان پرفروشترین برند خودرو در بازار استرالیا است اما در سال ۲۰۲۱ تقاضا برای مدل‌های ساخت چین شامل ام‌جی، هاوال و LDV، بیش از برندهای آلمانی و امریکا بود.

شرایط جغرافیایی استرالیا با نزدیکی به چین و فاصله زیاد تا اروپا و امریکا، یکی از دلایل موفقیت بهترین خودروهای چینی در اقیانوسیه محسوب می‌شود؛ اما استقبال از مدل‌های ساخت چین در نروژ، زنگ خطر جدی برای خودروسازی اروپا است. در سال گذشته، چند برند چینی با افزایش چشمگیر تقاضا برای تولیدات خود روبرو شدند و از سویی دیگر، کیفیت این خودروها در شرایط آب و هوایی سرد نروژ، ثابت کرد کیفیت فنی مدل‌های جینی برای بازار اروپا مناسب و قابل قبول است.

خودروهای بی وای دی BYD

علاوه‌بر پیشرفت چشمگیر خودروسازان چین در زمینه‌ی طراحی و کیفیت فنی، استفاده از فناوری‌های مرتبط با مدل‌های تمام برقی هم، محبوبیت تولیدات این کشور را در سطح جهان افزایش داده است. قیمت بالا، یکی از مهم‌ترین موانع خرید خودروهای الکتریکی در کشورهای مختلف دنیا محسوب می‌شود؛ درحالی‌که مدل‌های برقی ساخت چین، قیمت رقابتی و امکانات فنی قابل قبول ارائه می‌کنند. هم‌اکنون، تولید مدل‌های الکتریکی در چین، بیش از دیگر کشورهای دنیا است و شرکت BYD به تنهایی، بیشتر از تسلا خودروی برقی تولید می‌کند.

ابرخودرو نیو NIP EP9

شرکت نیو سال ۲۰۱۴ تاسیس شد و دو سال بعد یک سوپراسپرت بسیار سریع و پرشتاب برقی ساخت که تا امروز رکورددار نوربرگ رینگ در کلاس خودروهای الکتریکی باقی مانده است. نیو EP9 توانست یک دور جهنم سبز را با زمان ۶ دقیقه و ۴۵ ثانیه طی کند؛ درحالی‌که رکورد تسلا s پلد، ۷ دقیقه و ۳۵ ثانیه است. هرچند که EP9 هرگز به تولید انبوه نرسید و به عنوان یک ابرخودرو برقی، قابلیت‌های کاربردی خودروهای تسلا را نداشت اما پیش‌نمایشی از قدرت صنایع چین در ساخت مدل‌های تمام الکتریکی را نشان داد.

 نیو NIo Es8

در بازار چین، چهار خودروی برقی توسط نیو تولید می‌شود که شامل یک سدان و سه کراس‌اور است. نیو با کمک چند سهام‌دار و مدیر فنی امریکایی، تلاش می‌کند تا وارد بازار امریکا و غرب اروپا شود. کراس‌اورهای برقی ES6 و ES8 نیو، با پیشرانه‌های قدرتمند ۵۰۰ تا ۶۵۰ اسب بخار توسط کارشناسان مختلف اروپایی و امریکایی بررسی شده و مورد تحسین قرار گرفته‌اند. این خودروها با توان پیمایش ۷۵۰ کیلومتر، ایده‌ال به نظر می‌رسند اما آستانه قیمت بیش از ۵۵ هزار دلار دارند.

نیو NIo Es6

نیو مثل تسلا، شبکه عظیمی از شارژرهای سریع ندارد اما  روی سیستم تعویض باتری کار می‌کند.  این ترفند، ظاهرا فقط ۵ دقیقه زمان می‌برد تا باتری‌های از قبل شارژشده را با نمونه‌ی خالی از ظرفیت نصب شده زیر خودرو، تعویض کند. اجرای طرح نیو در سطح جهانی، سخت و پیچیده به نظر می‌رسد اما این برند چینی مصمم است تا سال ۲۰۲۵، هزار ایستگاه تعویض باتری در خارج از چین راه‌اندازی کند.

 اکس پنگ xpeng_p7_

برند دیگری که شانس حضور در بازار اروپا دارد، اکس پنگ یا ژی‌پنگ است. این شرکت، یک سدان برقی با ابعاد مشابه تسلا مدل S تولید می‌کند که  حدود ۳۵ تا ۵۵ هزار دلار قیمت دارد. اکس پنگ P7 با مدل های مختلف تک یا دو دیفرانسیل، توان پیمایش ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر فراهم می کند. این مدل با دو نوع قوای محرک ۲۷۰ و ۴۳۰ اسب بخار تولید می شود. طراحی شاسی اکس پنگ P7 با همکاری مهندسان پورشه انجام شده است.

 اکس پنگ xpeng_G3_

ایکس پنگ، یک کراس اور  کوچک برای رقابت با تسلا مدل Y به نام G3 هم دارد که آستانه قیمتش فقط ۲۲ هزار دلار است. این مدل، توان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر و قدرت ۲۰۰ اسب بخار ارائه می دهد. علاوه‌بر خودرو اکس پنگ روی خودروهای پرنده و تاکسی هوایی نیز ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

بی وای دی، دیگر شرکت چینی با خودروهای صادراتی به نروژ است. این شرکت، مدل های برقی و بنزینی تولید می کند اما در نروژ، با شاسی بلند الکتریکی تَنگ (Tang) شهرت دارد. توان پیمایش این مدل، حدود ۴۰۰ کیلومتر است و در دو نمونه با قدرت های ۲۴۰ و ۵۱۰ اسب بخار تولید می‌شود.

byd_tang_ev_

تنگ الکتریکی با آستانه قیمت ۴۵ هزار دلار، ماشین ارزانی نیست اما فناوری ویژه ای برای باتری ها داره که براثر حادثه باعث آتش سوزی نمی‌شوند. فناوری موجود در باتری‌های تیغه‌ای بی‌وای‌دی، نظر مهندسان تسلا را جلب کرده و ظاهرا، مذاکراتی بین این دو شرکت چینی و امریکایی برای همکاری فنی شکل گرفته است.

لینک اند کو

دیگر خودروساز مهم چینی برای بازار اروپا، جیلی است. این شرکت، سهام دار اصلی ولوو سوئد، پول استار، لوتوس انگلیس، پروتون مالزی و تولید کننده‌ی تاکسی های لندن محسوب می‌شود. جیلی یک برند اختصاصی برای خودروهای برقی به نام لینک اند کو دارد. شاسی بلند برقی لینک اند کو به نام زیرو وان (۰۱)، در واقع نسخه‌ی چینی از xc40  ولوو است که تست های ایمنی اتحادیه اروپا را با ۵ ستاره پشت سر گذاشته.

هاوال اچ6 haval h6

هاوال، یکی دیگه از خودرسازهای باکیفیت چین اسن که تونسته در بازار استرالیا مشتری جذب کند. هاوال انواع شاسی بلندهای بنزینی با ابعاد مختلف، همراه پیشرانه های  هیبرید و پلاگین هیبرید، در فهرست محصولاتش دارد؛ مثل هاوال لاته، ماکیاتو و موکا که اسم‌های برگرفته از انواع قهوه هستند.

تانک 300 گریت وال

هاوال زیرمجموعه‌ی غول خودروسازی چین گریت وال است. در چین، افرادی که علاقه مند شاسی بلندهای دو دیفرانسیل با توانایی آفرود هستند، می‌توانند گریت وال تنک ۳۰۰ بخرند که در ظاهر شباهت زیادی به جیپ رانگلر دارد. تنک ۳۰۰، همراه قفل دیفرانسیل و موتور ۲ لیتر توربوشارژ، ۲۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و با قیمت ۲۵ هزار دلار فروخته می‌شود.

ORA-O2 cat اورا

گریت وال یک هاچبک چهاردر کوچک به نام اورا o2 کت (Ora O2 Cat) هم دارد که تمام برقی است و روی کاغذ می‌تواند با فیات ۵۰۰ الکتریکی یا مینی برقی رقابت کند. این مدل،، ۱۷۰ اسب بخار قدرت دارد و همراه دو مدل با توان پیمایش ۳۰۰ و ۴۰۰  کیلومتر تولید می‌شود. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت اورا O2، حدود  ۸ تا ۹ ثانیه است و برای صادرات به خارج چین حدود ۳۰ هزار دلار قیمت دارد.

هونگ چی Hongqi E-HS9

در چین، خودروی سوپرلوکس هم تولید می‌شود. طی سال‌های اخیر، شرکت هونگ چی، خودروهایی الهام گرفته از مرسدس بنز کلاس S و E  ساخت اما به‌تازگی شروع به الگوبرداری از رولزرویس کرده است. هونگ چی E-HS9، یک ماشین برقی با ابعاد و ظاهر مشابه رولزرویس کالینان است. این شاسی بلند لوکس چینی، ۵۵۰ اسب بخار قدرت با توان یپمایش ۴۵۰ کیلومتر دارد هونگ چی E-HS9 با آستانه قیمت ۸۰ هزار دلار در چین فروخته می‌شود. هونگ چی در سال ۲۰۲۱، حدود  ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده است و به زودی، صادرات به سراسر جهان رو شروع می کند.

Hongqi S9

هونگ چی با همکاری مهندسان و طراحان اروپایی، یک ابرخوردی هیبریدی به نام S9 هم معرفی کرده است که هنوز به تولید نرسیده اما قرار است ۱۴۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد و  سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت زیر ۲ ثانیه ارائه دهد.

 

در یکی از جدیدترین ویدئوهای مت‌واتسن، نگاهی اجمالی به چند خودروی چینی با شانس ورود به بازار اروپا و امریکا انجام شده است. این فیلم کوتاه، نوعی پیش‌نمایش از مدل‌های برتر ساخت چین با قابلیت حضور در بازار کشورهای متمول را نشان می‌دهد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    وای وای وای که قیامت شده 😭
    چین کمونیست خیلی قوی شده امیدوارم موفقیتشون تو همون چین باقی بمونه مثل گوشی سازی یشون

    موافقم 36
    مخالفم 91
    1. شاهرخ

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (338 ديدگاه)

      چی میگی تو
      سخت افزار های اپل رو هم شرکت معروف فاکس کان میسازه که چینیه البته این شرکت خیلی آشغاله
      چین اونقدر توی خودروسازی موفقه که سرمایه دارای آمریکایی هم توی شرکتاشون سرمایه گذاری میکنن

      موافقم 47
      مخالفم 52
      1. سیاوش

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (223 ديدگاه)

        فیلسوف فاکس کان که یه شرکت بسیار مطرح آمریکایی هست

        موافقم 53
        مخالفم 22
        1. شاهرخ

          ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (338 ديدگاه)

          خخخ تا اونجایی که ما میدونیم فاکس کان چینیه

          موافقم 16
          مخالفم 43
        2. unidev1

          ۱۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (2 ديدگاه)

          بله خیلی شرکتا مثل دل aoc بخش اصالت امریکایی دارن ک فاکس کان هم جزو همیناست ولی الان فقط بخش طراحی شون اونم بصورت محدود تو کالیفرنیاست و ساخت قطعات تو چین انجام میشه.حتی اینتل و amd هم چندساله بخش تولید رو به چین منتقل کردن.درضمن این شرکتها چند ملیتی هستن اکثرا و فقط امتیازشون مربوط به امریکاست.هرچند چین هم چند شرکت بزرگ ساخت و طراحی ریزتراشه رو چندساله سرمایه گذاری کرده ک الان کارتهای گرافیک و چیپست های موبایلشون وارد بازار شده و تا ۲۰۲۴ پردازنده های دسکتاپشون هم وارد بازار میشه.همین الان انویدیا و اینتل و amd حداکثر فناوری تولید قطعاتشون ۷ میلی متریه ولی tsmc فناوری ۳نانومتری رو عرضه کرده و تااواخر سال بعد فناوری ۱ نانومتری رو هم وارد بازار میکنه با تولید اولین رده پردازنده های دسکتاپ و گرافیکی با برند خودش.کوالکام و هوآوی و سامسونگ هم جزو بزرگای تولید قطعات جهانن.تقریبا تمام قطعات الکترونیکی ک استفاده میشه تو دنیا ساخته چینه حالا یا بصورت واسطه یا مستقیم با طراحی خودش.حتی این رو در نظر گرفتن ک ممکنه مایکروسافت واکنش منفی داشته باشه به ساخت پردازنده های دسکتاپ از طرف چین و شرکت tencent ک غول نرم افزاری و گیم جهانه و بزرگترین شرکت تو این زمینست خودش دستبکارشده تا انحصار تقریبا کامل مایکروسافت رو بشکنه و سیستم عامل دسکتابی در حد و اندازه ویندوز رو طراحی کنه.چین ذره ذره جلو اومد با روی خوش و با صبر زیاد و یکهو دنیا بخودش اومد دید چین تنها کشوریه ک کمترین نیاز رو به دنیا داره و دنیا کاملا وابسته به چینه.چین اگر به اندازه امریکا منابع انرژی داشت قطعا به هیچ کشوری نیاز نداشت

          موافقم 4
          مخالفم 1
      2. مردیم از خوشی

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1447 ديدگاه)

        عجب ، فاکس کان نه چینی هست نه آمریکایی یه شرکت تایوانی هست 😑

        درضمن من نگفت خوب نیستند اتفاقا دارم میگم خوبند واین خوب بودنشون بده البته از نظر من

        موافقم 48
        مخالفم 13
        1. King Godzilla

          ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (750 ديدگاه)

          مال گینه بی سائو هم که باشه مهندساش اهل خود اون کشور نیستن

          به قول جناب خان یقه رو جر ندین تا ناف برای چین

          خدایی چین گاری ساز بزرگیه

          موافقم 20
          مخالفم 38
        2. unidev1

          ۱۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (2 ديدگاه)

          فاکس کان ی شرکت چند ملیتی تو تایوانه ولی برند شرکت متعلق به امریکا و تقریبا هفتاد درصد سهامش مربوط به چینه.هرکی از دیدگاه خودش نگاه میکنه به قضیه ولی حقیقتش اینه ک هرکدوم از این اضلاع حذف بشن شرکت از هم میپاشه

    2. net

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (3392 ديدگاه)

      حیف امریکا و اروپا نیست ماشینهای بی کیفیت کپی چینی واردش بشه

      موافقم 49
      مخالفم 47
      1. مردیم از خوشی

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1447 ديدگاه)

        منم همینا میگم ولی انگار دوستان مخالفند و علاقه دارند بازار های جهانی توسط چینی ها فتح بشه

        موافقم 34
        مخالفم 28
      2. محمد

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (3 ديدگاه)

        دوست عزیز شما که دستتون به ماشینای باکیفیت چینی نخورده چرا بهشون میگید بی کیفیت اتفاقا اینجا تو سوید علاقه مردم به خودروهای چینی بیشتر شده دلیلش هم کیفیت خوب و قیمت مناسب هست. اینجا بازار نسبتا ازادی داره و مردم پولشون رو برای خرید آشغال نمیدن.

        موافقم 40
        مخالفم 18
    3. کافر مقدس

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      صنعت چین امروز یک صنعت کاملا غربی هست و قواعد سیاسی اقتصادی ش هم ساز و کار غربی گرفته ولی خوب اینکه خروجی چی بشه بستگی به متریال و مهندسی شون داره که بازم نیاز به تجربه غربی هاست در این زمینه

      خوب وقتی میصرفه برای آمریکا آیفون ش هم اونجا تولید کنه معلومه تریلیون دلار وام هم بهش میدن . کارگری و آلودگی تولید برای چین یک سوم پول رو میبره . مارکتینگ برای آمریکا دو سوم پول رو میبره. کالا غربی مونتاژ در چین مسئله یی نیست چون ناچار به پیروی از قوانین کیفی هست

      مشکل کالا های ذاتا چینی هستن که بنجل ن

      موافقم 26
      مخالفم 22
      1. مردیم از خوشی

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1447 ديدگاه)

        «مشکل کالا های ذاتا چینی هستن که بنجل هستند ! »

        این حرف شما درست بود تا قبل شکوفایی هواوی
        یادتون که نرفته به چه سرعت وحشتناکی به جای رسید ! که در کنار آیفون و سامسونگ قرارش میدادند و مقایسه می کردند ! افتخاری که هنوز درست و حسابی بعد شش سال هنوز نصیب شیائومی نشده !
        و چه نوآوری های که این شرکت نداشت و آخر هم سر بحث های بیهوده تحریم شد (بهانه بود جاسوسی کردن ، همه جاسوسی میکنند این دیگه ثابت شده است )

        ببین حقیقت اینه اونا هم آدم هستند ! پیش رفت میکنند ! و میاند بالا ! خودت داری میگی آیفون تو چین مونتاژ میشه یعنی مشکل کارگر بی کیفیت ندارند مشکل علم هست که می بینید چطور سهام شرکت های اروپایی را برای همکاری خریدند و با خیلی هاشون هم کاری نزدیک دارند

        خلاصه غرب شل بیاد ،سفت میخوره دقیق مثل صنعت گوشی که الان ۳۵ درصد تولید گوشی مال چینه که البته خدا را شکر ۸۰ درصد این فروش تو خود چین هست و چندان جای قبولشون ندارند با اینکه کیفیت خوبی دارند

        موافقم 37
        مخالفم 7
      2. Clean energy (صیانت!)

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        مشکل چینی اینه ذاتا بنجله؟ این چی بود شنیدم
        یعنی چی بنجله؟ این که دلیلی منطقی نیست اصلا:|
        ببینید بستکی داره کلااااا، چینیا کارگرشون مفت در میاد و تقریبا همه میبرن اونجا چیز میسازن، این دلیلی بر بنجل بودنشونه؟ نه
        این افکار واسه یه بچه ۵ ۶ ساله هم قفله چون واقعا منطقی نیست، کلا نمیتونی بگی یه چشور چیزاش خوبه یه کشور بد

        موافقم 39
        مخالفم 8
      3. محمد

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (3 ديدگاه)

        این حرفت برای ۲ دهه پیش درست هست ولی کالاهای به قول شما ذاتا چینی در حال ارتقا کیفیت هست نمونه اش هم همین صنعت خودروی چین هست. تمام این شرکتایی که اینجا اسمشون گرفته شده ذاتا و اصالتا چینی هست. مثلا همین شرکت شرکت بی وای دی که فناوری اختصاصی تولید باتری خودش رو داره و چیپ های ماشینیش رو خودش میسازه.

        موافقم 27
        مخالفم 4
    4. Mad.z.Max

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      واقعا درست میگی.

      من نمیدونم ملت ما چرا انقد از دکل چین بالا میرن

      چین انگل دنیا هست،( انگل موجودی که میچسبه به موجودات دیگه و شیره ی جون اونها رو میمکه و خودش بزرگ میشه..)

      موافقم 14
      مخالفم 17
  2. حمید

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (371 ديدگاه)

    هفته ی پیش اتفاقا تو المان تو یه نمایندگی سوزوکی ، دانگفنگ دیگنیتی دیدم البته اسم دیگه ای داشت ولی همین بود ، قیمتشم زده بود ۲۱ هزار یورو !

    موافقم 32
    مخالفم 5
  3. مردیم از خوشی

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    قبلا هم گفتم ، آینده صنعت خودرو ها برا سه تا کشور میبینم با شرایط فعلی

    یک آمریکا
    دو کره
    سه چین

    موافقم 21
    مخالفم 57
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      خُب
      دلیل بیار !
      اگر از رو هوا ، آینده‌ی صنعت خودرو را میبینید پس جامائیکا ، کُره‌ی شمالی و اوکراین را هم به لیستت اضافه کن ، راه دوری نمیره ، ثُواب داره !

      موافقم 39
      مخالفم 14
    2. ارین صاحب جمعی

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      میشه بپرسم با شرایط فعلی شما چرا ژاپن و آلمان را که حتی از امریکا هم بالاترن نمیبینی کارشناس صنعت خودرو

      موافقم 45
      مخالفم 8
      1. مردیم از خوشی

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1447 ديدگاه)

        آه حواسم به شما نبود ، وزیر و فرستاده آلمان در سایت پدال و وکیل و نماینده ژاپن بزرگ در پدال

        یه نظر شخصی بود زمان همه چیز مشخص می‌کنه حرص نخورید
        البته دلیل دارم ولی بعداً میگم

        موافقم 5
        مخالفم 30
        1. King Godzilla

          ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (750 ديدگاه)

          کم کم تسلا فن های عزیز دارن روی واقعی و عیلان پرست خودشون رو نشون میدن

          یه کف مرتب برای ایشون و چین و کوره جنوبی و جامائیکا و گینه بی سائو

          موافقم 9
          مخالفم 11
    3. علی

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (17 ديدگاه)

      بعله؟؟؟؟؟؟؟
      کره جنوبی و با چین مقایسه میکنی؟

      عجب بابا عجب

      یه سرچ بکنید بزرگترین کشور خودروساز دنیا به فارسی به انگلیسی
      پرشتاب ترین ماشینش و ببینید ، قویترین ماشینش و ببینید(در نظر داشته باشید لوتوس زیر مجموعه جیلیه)

      نکنید خدایی نکنید زشته کسر شان هستش

      موافقم 6
      مخالفم 10
  4. ایران فرانسه

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (78 ديدگاه)

    ای بابا این حرفا چیه الان لشگر کلیشه ای آنتی چاینا میان میگن این رپورتاژ آگهی بوده و خودروهای چینی استحلاک! (استهلاک ) بالایی دارند و از رده خارج های ایران خودرو و سایپا از اونا بهترن. استاد بهرام بیضایی یک فیلم سینمایی داره به نام وقتی همه خوابیم،چه نام با مسمایی برای حال کشور، ما هنوز اندر خم زه پراید بودیم که این چینی های مرموز و ترسناک در حال خرید سهام ولوو و مرسدس و جذب طراحان قدر دنیا بودند. دنیا دنیای رقابت و تلاش است نه توهم ، البته عرایض بنده به منزله تایید فوق گران‌فروشی خودروسازی های چینی در ایران با سوءاستفاده از بازار انحصاری ایران نیست

    موافقم 14
    مخالفم 15
  5. amg

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه جمله کمتر شنیده شده هست که میگه افراد زیادی تحصیلات دارن افراد نسبتا کمی خلاقیت دارن ولی افراد بسیار کمی هستن که دست از تلاش نمیکشن نمونش الان چین نه منابع نسبتا غنی داره نه نفت گاز و نه مردمش میزان هوش و خلاقیت بالایی دارن ولی میانگین ساعت کاری بالایی دارن از کارگرشون گرفته تا وزیر الانم تقریبا توی بیشتر زمینه ها ابر قدرتند و جهان دو قطبی روسیه و آمریکا الان شده چین روسیه آمریکا

    موافقم 12
    مخالفم 11
    1. AMG GT R

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      جهت اطلاع عرض میکنم
      روسیه اقتصادش از ایالت کالیفرنیا آمریکا کوچک تر هست
      روسیه در حوضه نظامی با آمریکا رقابت شدیدی داره

      موافقم 13
      مخالفم 8
  6. new RAMIN

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    ممنون اقای اشتری چه عجب یه پست درست حسابی از چین گذاشتید!
    قطعا برندهای درجه 1 چینی تا 2025 در بازارهای اروپا و آمریکا حضور پیدا میکنن اما اینکه تا سال 2030 کدام خودروساز چین طوفان میکنه،اون رو فقظ باید صبر کرد… ولی باتوجه روند برقی سازی کمپانی های مختلف جهان همچنین چینی ها میشه یه چیزهایی حدس زد. ولی خب صبر میکنیم این رقابت رو میبینیم.

    .

    خب حالا یه چندتا پیام بازرگانی ببینیم!
    https://www.chinacarforums.com/attachments/1646712585209-png.57671/
    https://www.chinacarforums.com/attachments/1646712620345-png.57672/
    https://www.chinacarforums.com/attachments/1646712638211-png.57673/
    https://www.chinacarforums.com/attachments/1646967013771-png.57767/
    https://www.chinacarforums.com/attachments/1646967029791-png.57768/
    بله! changan c385.
    شاهکار مهندسی از هر لحاظ…از لحاظ الکتروموتور…از لحاظ باتری…تکنولوژی… خلاصه هرچی فکر کنید. داستان شاهکار بودن این خودرو رو تو پست درگ تایکان با ائودی rs6 توضیح دادم 4یا5 ماه پیش و دیگه چیزی تا رونمای رسمی و عرضه به بازار نمونده.فقط برادران ای کاش داخلش هم عکس جاسوسی میگرفتید😂

    جدا از این خودروc385 باید بگک A158 هم شکار شد!
    https://www.chinacarforums.com/attachments/1646712709694-png.57674/
    https://www.chinacarforums.com/attachments/1646712730694-png.57675/
    https://www.chinacarforums.com/attachments/1645233130654-png.57331/
    https://www.chinacarforums.com/attachments/1645233117358-png.57330/
    با توجه به عکس جاسوسی حداقل 9 ماه دیگه میاد بازار.اما جدا از A158 و C385 من خیلی منتظر AVATR 11 هستم. تست های زمستانیش هم تموم شد!
    https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2022/03/d20cc8226574432a9d9fda7bd2c35714-1.jpeg
    https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2022/03/5cfa91ddae1944ff9f8f3910ec12ca9a-800×451.jpeg
    https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2022/03/27cacd250cbb410e8f15dc63cc596c06-800×449.jpeg
    اینم عکس نسبتا جدید فقیه زاده!
    https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2022/03/008q3vzCgy1gwibqambgzj31hc0zk1ky-800×533.jpg

    موافقم 12
    مخالفم 22
    1. new RAMIN

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      ((جدا از این خودروc385 باید بگک A158 هم شکار شد!))

      😐😑

      *بگم.

      موافقم 8
      مخالفم 10
    2. حسین

      ۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (404 ديدگاه)

      داداش اینا که هنوز پروتوتایپ هستن، دنبال چی میگردی چانگان در زمینه EV عقب هست بهتر از اینها رو همین الان بی وای دی داره میفروشه! سرچ کن BYD Sea Lion, BYD Seagull, BYD Seal

  7. کامران

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ای چین خائن آواره گردی

    کل جهان را، ویرانه کردی

    خوردی سوسک و موش، آه و واویلا

    کردی هزار جا، درد و کرونا، آه و واویلا

    مرگ بر چین، مرگ بر چین

    موافقم 37
    مخالفم 23
    1. محمد

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (3 ديدگاه)

      مشکل ما جهان سومی ها همینه مرگ و لعنت میفرستیم به بقیم در حالی که داریم روی کامپوتر تولید چین با تکنولوژی امریکایی تایپ می کنیم.

      موافقم 13
      مخالفم 8
  8. Humer

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (299 ديدگاه)

    آقای اشتری عالی
    فقط راسته می گند واردات باز خواهد شد در اردیبهشت
    یا هیچ و پوچ هست

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      آدم عاقل هیچگاه از یک لونه‌ی مار دوبار گزیده نمیشه اگر بشه کُشته میشه !!!

      واردات با برجام گِرِه خورده که فعلاً رو هواست و روسیه گروگان گرفتَتِش !

      تجربه هم ثابت کرده تنها هدف مسئولان گیج کردن خریدار و فروشندست تا بازار در رکود باقی بماند تا بتوانند کنترل قیمت کنند !

      باز هم میگویم فقط باید واردات آزاد بشه نامحدود تا بازار آرامش بگیره و غیر از این باشه بدانید همین آش و همین کاسه ادامه دارد !

      چین ، ایرانخودرو ، سایپا ، سه مافیا‌ی گنگستری هستند که فکر نمیکنم کسی بتواند از پَسَش بر بیاید و هر خودروی باکیفیت وارداتی باید از فیلتر این‌ها بگذرد تا مَبادا محصولات لگن و بُنجُلِشان در خطر بیوفتند !

      موافقم 23
      مخالفم 10
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2846 ديدگاه)

      در حد همون 70 هزار دستگاه توسط افراد خاص وارد خواهد شد
      تاثیری بر بازار نخواهد داشت و احتمالا فقط خودروهایی با قیمت بیش از 1/5 میلیارد تومان وارد می شوند
      واردات زمانی مفید هست که حتی با قیمت بالا و عوارض سنگین، محدودیت تعداد سفارش نداشته باشه
      و مردم مجبور به قرعه کشی و صف کشیدن نباشن

      موافقم 20
      مخالفم 4
      1. مهران

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        از خرداد واردات آزاد میشه

        موافقم 2
        مخالفم 7
  9. حسین

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (785 ديدگاه)

    نمیدونم با اینکه
    چین داره خوب پیشرفت میکنه
    بازم حس خوبی بهشون ندارم
    واقعا نمیدونم دلیلش چیه
    ولی انگار یه جای کار میلنگه
    ولی از کمونیست که واقعا متنفرم
    حالا کاری به اونش ندارم
    ولی امیدوارم هرچی هست
    پیشرفت باشه و مشتری مداری
    تو هر کمپانی باشه فرقی نمیکنه
    احترام به مشتری واقعا مهمه
    در اون صورت اون سودی که
    به دست میاد واقعی محسوب میشه

    موافقم 23
    مخالفم 3
    1. علی

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (17 ديدگاه)

      نمایندگی های توی ایران که بحثش جداست اما شما تو نمایندگی هاش تو چین رفتید که درباره مشتری مداریش نظر میدید؟
      البته قصد توهین ندارم سوالیه

      موافقم 1
      مخالفم 5
  10. Avan

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    یکی از نقاط قوت چین جمعیتش هست که به تنهایی نزدیک یک پنجم مردم جهان را دارد. هند هم که همسایه هست یک میلیارد جمعیت دارد.بنابراین این بازارهای پرجمعیت کار تولید و فروش را راحت می کند.

    موافقم 6
    مخالفم 3
  11. شایان

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    این حرفها حرفهای خیلی ارزونه!
    نه چین نه کره نمیتونن با اروپایی ها و امریکا و ژاپن رقابت کنن این حرفها همیشه بوده امروز چین دیروز شوروی همشون جلوشون کم اوردن چین نه ایدولوژوی قوی تری داره از شوروی نه فضای بازتری نه هوش اونارو دارن فقط یک حیوانی هستن دست اموز غرب تا براشون کارگری کنن تاریخ انقضاشون سر بشه میشن همون کارگری روزی کمتر از یک دلار یعنی فقط زنده هستن تو داستان اوکراین دیدید که مثل چی از امریکا ترسیدن برای همین بزرگترین مثلا متحدشونو ازش حمایت نکردن چین وسیله هست و بوده چون ارزون میشه خریدشون

    موافقم 7
    مخالفم 17
    1. علی

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دمت گرم درست گفتی

  12. رامتین

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3251 ديدگاه)

    عالی. واقعا پیشرفتشون تحسین برانگیزه. شک نکنید بزودی تا سال 2030 کل خودروسازی جهان را غبضه میکنند.

    موافقم 15
    مخالفم 10
  13. Jdm باز

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    گاری چینی تو امریکا بر نمیتابم
    بلا استثنا تف تو همشون

    موافقم 7
    مخالفم 11
  14. البرز

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (37 ديدگاه)

    چه خوب چه بد چین ابر قدرت آینده جهانه

    موافقم 12
    مخالفم 6
  15. سپهر

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با پیشرفت دنیا مرزها داره از بین میره و جهان به سمت یکنواخت تر شدن نژادی فرهنگی اقتصادی و.. پیش میره کشورها و مردم دنیا فرامرزی سرمایه گذاری و کار می کنند و آینده مردم دنیا به هم تنیده و متاثر تر از هم نسبت به گذشته شده و خواهد شد و قطب های جدید عرصه را بر چین تازه نفس تنگ خواهند کرد.

    موافقم 3
    مخالفم 3
  16. محمود

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عالیه.کاش ما هم غیرت و پشتکار اونا رو داشتیم و دست از تنبلی و غرزدن و توهم و … برمیداشتیم. اینا که توی چند سال از موتور سه چرخ و اسباب بازی سازی و کپی کاری دارن خودروهای برقی و قابل رقابت درست میکنن قطعا تا چند سال آینده صاحب برند و سبکن.مثل کره جنوبی.مثل ژاپن.شما وقتی هدف داشته باشی ، هوشمندانه کار و سرمایه گزاری کنی و از متخصصین خارجی استفاده کنی نتیجه میگیری.ضمنا فارغ ار توهم و تعصب الکی الان چین کابوس اروپا امریکار و حتی روسیست و آینده مال ایناست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا