تلویزیون پدالهفته نامه

بهترین خودروهای اسپرت سال 2021 / دوبله فارسی

در ویدئوی امروز، با بهترین خودروهای اسپرت سال ۲۰۲۱ از نگاه کارشناسان وب‌سایت EVO آشنا می‌شویم.

انتخاب بهترین مدل در کلاس اسپرت و سوپراسپرت، ساده  نیست. بعضی خودروها با عملکرد عالی، بسیار گران و دور از دسترس هستند؛ درحالی‌که مدل‌های ارزان‌تر با قیمت مناسب هم وجود دارند که از نظر کیفیت رانندگی، فراتر از هزینه‌ی پرداختی عمل می کنند.

به دعوت سایت EVO تعدادی از کارشناسان و خبرنگاران مشهور صنعت خودرو در انگلیس، به جاده های زیبای اسکاتلند رفتند تا بعد از یک هفته تست و بررسی در شرایط واقعی، بهترین خودروی اسپرت سال ۲۰۲۱ را از بین ۸هشت مدل برگزیده، انتخاب کنند.

لامبورگینی هوراکان STO

لامبورگینی هوراکان STO در بازار جهانی، ۳۴۵ هزار دلار قیمت دارد و ۱۳۰ هزار دلار گران‌تر از مدل پایه است. موتور ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی در هوراکان STO، قدرت ۶۴۰ اسب بخار و گشتاور ۵۶۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳ ثانیه فراهم شود. این مدل، فاقد سیستم های توربوشارژ و هیبرید است، پس یک سوپراسپرت ایتالیایی با اصالت در رانندگی محسوب می‌شود.

برای عاشقان لامبورگینی، پرداخت ۳۴۵ هزار دلار برای هوراکان STO و نادیده گرفتن مدل استاندارد با قیمت ۲۱۵ هزار دلار، عجیب نیستف چراکه شاسی و گیربکس STO، برای عملکرد عالی در پیچ های تند بازطراحی شده است و فرمان پذیری بی‌نظیر ارائه می‌دهد

هوندا سیویک تایپ R

هوندا سیویک تایپ آر لیمیتد ادیشن با آستانه قیمت ۴۰ هزار دلار فروخته می شود. نسل جدید تایپ آر هنوز تولید انبوه نشده اما مدل ۲۰۲۱ همچنان یکی از بهترین هاچبک های دنیا است. این مدل تقریبا همیشه در فهرست بهترین های سال حضور دارد. سیویک تایپ R، نسبت به رقیبش گلف R، بزرگ‌تر و جادارتر است، همچنین برای رانندگی هیجان انگیز در پیست، تجهیزات بهتری ارائه می‌دهد.

موتور ۲ لیتر توربوشارژ با قدرت ۳۰۶ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر برای خودرویی که فقط ۱۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد، فراتر از انتظار است. گیربکس دستی با عملکرد سریع، ترمزهای قدرتمند، تعادل عالی در پیچ ها و صفر تا صد کیلومتربرساعت ۵ ثانیه، مهم‌ترین ویژگی‌های هوندا سویک تایپ R هستند،

هیوندای i20N

در کلاس هاچبک‌های کوچک و مناسب رانندگی شهری، امسال یک مدل استثنایی وارد بازار اروپا شد و تحسین کارشناسان را برانگیخت. هیوندای i20N با آستانه قیمت ۲۰ هزار دلار، پرشتاب و مقرون به صرفه است. این مدل، یک موتور ۱۶۰۰ سی‌سی توربوشارژ با قدرت ۲۰۴ اسب بخار دارد و سرعت‌گیری صفر تاصد کیلومتربرساعت  ۶/۵ ثانیه در اختیار راننده می‌گذارد.

هیوندای i20N با میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر، مناسب برای استفاده‌ی روزانه است. ابعاد این مدل، محدودیت رانندگی در ترافیک شهری را کاهش می‌دهد و با فرمان پذیری بسیار خوب، شتاب‌گیری عالی در زمان نیاز ارائه می‌کند.

در کمال تعجب، تعدادی از کارشناسان سایت EVO معتقدند رانندگی با i20N، لذت بخش تر از سوپراسپرت های گران‌قیمت مثل فراری است، چراکه باعث خستگی در بلند مدت نمی شود و هر روز، حسی از رضایت به راننده می‌دهد.

بی‌ام‌و M5CS

در کلاس سدان اسپرت، خودرویی وجود دارد که شتاب‌گیری باورنکردنی و راحتی عالی فراهم می کند. امسال مدل جدیدی از M5 با امکانات CS معرفی شد که در بعضی تست ها، سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۶۵ ثانیه ثبت کرد.

قیمت بی ام و M5 استاندارد، ۱۰۵ هزار دلار است اما مدل CS با ۴۰ هزار دلار قیمت بیشتر، به قیمت ۱۴۴ هزار دلار فروخته می‌شود. قدرت این مدل، ۶۳۵ اسب بخار است و همراه سیستم دو دیفرانسیل ایکس درایو، گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر در اختیار راننده می گذارد.

از دیدگاه کارشناسان تفاوت کیفیت رانندگی در M5 CS و M5  معمولی، فراتر از اختلاف قدرت آن‌ها به میزان ۳۵ اسب بخار است. شاسی تقویت شده، گیربکس سریع‌تر عمل می‌کند و ترمزها مشابه یک خودروی سوپراسپرت، قدرتمند هستند.

شاید انتخاب بین M5 استاندارد و AMG E63 S آسان نباشد؛ اما M5 CS از نظر کارشناسانم EVO، بهترین سدان اسپرت دنیا و برتر از خودروهای چهاردر ساخت مرسدس بنز و آئودی است.

بی‌ام‌و M3 کامپتیشن

در کلاس اسپرت کامپکت، کارشناسان EVO باز هم به محصولی از بی‌ام‌و رای دادند.  M3 کامپتیشن یک خودروی ۷۸ هزار دلاری با موتور ۶ سیلندر خطی است که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل با وزن خالص ۱۷۳۰ کیلوگرم، فقط ۳/۷ ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد؛ اما این اعداد، تنها نکات مثبت در M3 کامپتیشن نیستند.

تعادل M3 کامپتیشن در پیچ های تند، مشابه خودروهای سوپراسپرت چندصدهزار دلاری است. M3 کامپتیشن تقریبا نصف M5 CS قیمت دارد، اما از نظر کیفیت رانندگی به برادر بزرگ‌تر شباهت دارد. جعبه‌دنده‌ی M3 کامپتیشن به خوبی M5 CS نیست اما این مدل کامپکت در کلاس قیمتی خود، بی‌رقیب ارزیابی شده است.

استون مارتین ونتیج F1

لامبورگینی هوراکان STO، چندان لوکس و مناسب رانندگی افراد متشخص نیست. به همین دلیل در کلاس سوپراسپرت های لوکس، گزینه‌ی بهتری مثل استون مارتین ونتیج F1 وجود دارد. شکی نیست که هوراکان STO یا فراری SF90، از نظر شتاب گیری و فرمان پذیری بهتر از ونتیج F1 هستند اما راحتی این مدل از استون مارتین، در هیچ ماشین ایتالیایی پیدا نمی شود.

آستانه قیمت ونیتج ۲۰۲۱، حدود ۱۴۰ هزار دلار است و مدل F1 ادیشن اختلاف قیمت چندانی با نسخه‌ی اصلی ندارد. این مدل از پیشرانه‌ی ۴ لیتر توئین‌توربوشارژ ساخت مرسدس AMG استفاده می کند تا قدرت ۵۳۵ اسب بخار و گشتاور   ۶۸۵ نیوتن متر داشته باشد. سرعت گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ونتیج ۳/۵ ثانیه است و فقط با سیستم دیفرانسیل عقب تولید می‌شود.

تقریبا تمام بازار خودروهای سوپراسپرت دنیا، در اختیار برندهای آلمانی و ایتالیایی است؛ اما  استون مارتین و مکلارن طی سال های اخیر توانسته‌اند  ارزش خود را  اثباب کنند تا در کلاس مدل های بالاتر از صدهزار دلار، جایگاه ویژه داشته باشند.

پشت فرمان، استون مارتین ونتیج، کمی سنگین و کند به نظر می‌رسد.. فضای کابین هم مشابه بنتلی، ساکت و آرام نیست و صدای موتور ۸ سیلندر در اتاق شنیده می‌شود؛ اما اما راننده احساس خوبی دارد و  ترکیبی عالی از سبک طرحی اسپرت و لوکس را لمس می کند.

پورشه ۹۱۱GT3

در کلاس خودروهای اسپرت جاده ای با اپشن های مخصوص رانندگی در پیست، رقیبی برای پورشه ۹۱۱GT3 وجود ندارد. طی ۲۰ سال پس از معرفی اولین نسل  ۹۱۱GT3 این محصول همچنان یکی از بهترین سوپراسپرت‌های دنیا با قیمت کمتر از ۲۰۰ هزار دلار است.

پیشرانه‌ی چهار لیتر توربوشارژ با قدرت ۵۱۰ اسب بخار و گشتاور ۴۷۰ نیوتن متر، سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت، ۳.۳ ثانیه فراهم می‌کند. پورشه ۹۱۱GT3 با سیستم دیفرانسیل عقب و گیربکس اتوماتیک PDK به قیمت ۱۶۲ هزار دلار فروخته می‌شود. این مدل با جعبه‌ دنده‌ی دستی نیز قابل سفارش است و به نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتر برساعت می‌رسد.

پورشه ۹۱۱ توربو از ۹۱۱GT3، حدود ۱۵ هزار دلار گران‌تر است، سیستم دو دیفرانسیل دارد و ۱۴۰ اسب بخار  قدرت بیشتر فراهم می‌کند؛ اما از نظر کیفیت رانندگی در پیست و هیجان پشت فرمان، مشابه ۹۱۱GT3  نیست.

فراری SF90

اگر بخوایم خودرویی بهتر از لامبورگینی هوراکان STO در کلاس سوپراسپرت پیدا کنیم، احتمالا فقط یک گزینه وجود دارد: فراری SF90

تصور رانندگی با یک فراری پلاگین هیبرید، برای علاقه‌مندان خودروهای اسپرت ایتالیایی، چالش‌برانگیز است. حالا اصیل ترین سوپراسپرت ساز ایتالیا، به خوبی با فناوری های نوین هماهنگ شده و مثل سال های قبل، طرفدارانش را خوشحال نگه داشته است.

فراری SF90 از ترکیب موتور ۴ لیتر ۸ سیلندر با سیستم برقی، ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور می گیرد. وزن خالص این خودرو با سیستم دو دیفرانسیل و گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته، فقط ۱۵۷۰ کیلوگرم است و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۵ ثانیه فراهم می‌کند. نهایت سرعت فراری SF90، نزدیک به ۳۴۰ کیلومتر برساعت است؛ درحالی‌که میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در صد کیلومتر دارد.

از نظر کارشناسان EVO،  فراری SF90 به خوبی لافراری یا ابرخودروهای مشهور نیست. این ماشین، بیشتر از آن‌که حس یک سوپراسپرت اصیل ایتالیایی را منتقل کند، شبیه به خودروهای برقی است. این مدل البته از نظر شتاب‌گیری، عالی عمل می‌کند اما یک اتفاق تاریخی و شاهکار مهندسی برای فراری محسوب نمی‌شود.

قیمت فراری SF90، در بازار جهانی ۵۱۰ هزار دلار است و باتمام انتقاداتی که از سوی کارشناسان EVO دریافت کرده، بهترین سوپراسپرت دنیا در کلاس قیمتی خود محسوب می‌شود.

پس از هفت روز  تست بررسی توسط هفت کارشناس دعوت شده توسط EVO، بهترین خودروی اسپرت سال ۲۰۲۱ انتخاب شد.

داوران این رویداد تصمیم گرفتند با در نظر گرفتن موارد مختلف مثل کیفیت رانندگی و قیمت نهایی، لامبورگینی هوراکان STO، پورشه ۹۱۱GT3 و بی ام و M5CS را به عنوان فینالیست معرفی کنند تا در نهایت بهترین مدل انتخاب شود. در نتیجه ی آرا، M5CS عنوان بهترین خودروی اسپرت سال ۲۰۲۱ از نگاه کارشناسان EVO را به دست آورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. پارسا

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (48 ديدگاه)

    M5 CS از نظر کارشناسانم EVO، بهترین سدان اسپرت دنیا و برتر از خودروهای چهاردر ساخت مرسدس بنز و آئودی است.
    آره
    البته تا وقتی که amg gt 63 se رو سوار نشدن

    موافقم 14
    مخالفم 58
    1. جناب ایکس

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      مگه تو سوار شدی؟☹️☹️☹️

      موافقم 45
      مخالفم 2
    2. Hosein

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (103 ديدگاه)

      بی ام دبلیو ام ۵ تنها بی ام دبلیویی که جدیده و دوست دارم.

      موافقم 14
      مخالفم 5
    3. 8797

      ۱۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (133 ديدگاه)

      آره شما راست می گید

      موافقم 3
      مخالفم 2
  2. پارسا

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (48 ديدگاه)

    از اون موقعی که دوبله فارسی به سایتتون اضافه ده
    زنگ و بوی دیگه‌ای به خودش گرفته
    عالی

    موافقم 27
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2329 ديدگاه)

      سلامت باشید
      خوشحالم که مورد پسند شماست

      موافقم 29
      مخالفم 4
      1. Porsche 911

        ۱۳ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        جناب اشتری خسته نباشید دوبله عالی بود
        اما موتور پورشه ۹۱۱ gt3
        ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی هست و توربوشارژ نداره
        داخل کلیپ مثل اینکه اشتباه شده

        موافقم 15
        مخالفم 3
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۳ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2329 ديدگاه)

          بله حق با شماست البته شکر خدا قدرت و گشتاور درست گفتم

          موافقم 20
          مخالفم 4
  3. M.K

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    جای خیلی ها خالی بود….
    و بنظرم اینکه برای GT3 و M5CS رقیبی وجود نداره یا در سگمنت خودشون بهترینن تا حدی میتونه درست باشه ( اللخصوص اگر بخوایم قیمت رو هم لحاظ کنیم !) قطعا هر دو شاهکار های بی بدیلی هستن اما رقبایی مثل کوروت ZO6 ، کادیلاک CT5 و … پا به پای این دو با قیمتی خیلی کمتر ( اللخصوص در پورشه ) تایم میزنن و لذت خالص رانندگی رو به راننده هدیه میدن !

    موافقم 10
    مخالفم 34
    1. M.K

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (860 ديدگاه)

      خب کجاش غلط بود دیسلایک دادین ؟!؟! :| :| :| بد نیست یه نگاهی به مشخصات فنی ، تایم ها ، تجهیزات رفاهی و حتی بررسی های مجلات معتبر هم بندازید و تعصبات رو چند لحظه کنار بذارید :// من نگفتم بد هستن گفتم رقبای خیلی گردن کلفتی مثل این دو تا هم دارن که پا به پاشون میان :| خب ZR1 بیاد که قطعا همچنان از پورشه ارزون تر خواهد بود و صد البته عملکردی خیلی بهتر از ZO6 خواهد داشت ! :| ( حالا نمیگم عملکردی بهتر از پورشه ، به کسی بر نخوره ! )

      موافقم 8
      مخالفم 17
    2. M.K

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (860 ديدگاه)

      ((جای خیلی ها خالی بود….)) تصحیح میکنم ، فکر کنم مختص خودرو هایی بود که در انگلیس موجود هستن برای همین خیلی ها تو لیست نیستن .

      موافقم 8
      مخالفم 6
  4. محمد امین

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    مشحصخا sf90 همونطور که گفته شد بهترین سوپر کار دنیا هست ، خب دلیلی هم نداره که مقایسه بشه با لافراری ، چونکه کلاسشون فرق میکنه کلا و زمین تا اسمون فرق دارن
    مصرف سوخت ترکیبی ۶ لیتر اونم برای یه سوپرکار ۱۰۰۰ اسب بخاری عالیه

    موافقم 16
    مخالفم 6
    1. Arman

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (211 ديدگاه)

      لافراری نه فقط برای فراری بلکه برای کل صنعت خودروسازی شاهکار حساب میشه

      موافقم 12
      مخالفم 6
  5. کافر مقدس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    چطور کوروت و کادیلاک و بنز و… نبودن تو این لیست

    حداقل تو اون سگمنت کادیلاک رو خیلی ها جذاب تر از ام فایو اعلام کردن

    https://www.bmwblog.com/2021/11/04/video-bmw-m5-cs-vs-cadillac-ct5-v-blackwing-vs-tesla-model-s-plaid/

    موافقم 9
    مخالفم 30
    1. M.K

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (860 ديدگاه)

      احتمالا مختص خودرو های داخل انگلیس هستن

      موافقم 5
      مخالفم 4
  6. امیرحسین

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    فکرشو نمی کردم بی ام و بهترین بشه
    ولی عالیه
    قطعا خودروی خوبیه
    و قابل احترام این خودرو
    سپاس از آقای اشتری عزیز

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2329 ديدگاه)

      سلامت باشید :)

      موافقم 11
      مخالفم 1
  7. J.L.A

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (82 ديدگاه)

    1-هوراکان STO
    2-فراری SF90
    3-بی‌ام‌و M5CS

    موافقم 14
    مخالفم 7
  8. Northrop/McDonnell Douglas YF-23

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    قطعا بین این جمع SF90 برتر هست نه برای اینکه هزار اسب بخار قدرت داره برای اینکه سوپر اسپرت هارو یه لول بالا برد

    موافقم 10
    مخالفم 8
    1. rezars pc

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      سنس روندنش فقط سنس روندن قطع به یقین یک پنجم اس تی اوهه یقه منو سر شتاب نگیرین اس تی او پیست محوره

      موافقم 5
      مخالفم 2
  9. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    مجله ها علمی ، ماشینارو بررسی نمیکنن ، عشقی بررسی میکنن ، برای مثال وجود ونتیج و هیوندای و سیویک ، عشقیه و بهتره خودروهایی توی این لیست باشن که یا ارزش معنوی بسیار بالایی دارن یا تونستن مرز های پرفورمنس رو جابجا کنن پس ۱۰ تا انتخاب من اینه ( ترتیبشون مهم نیست )
    ۱ ، آستون مارتین والکری : بخاطر حضور پیشرانه حجیم فرمول یک ساخته شده توسط کاثورث که فناوری های بینهایت بالا و عملکرد شگفت آور توی پیست میشه
    ۲ ، مرسدس بنز amg 1 : از نظر من این خودرو از آستون مارتین از لحاظ فنی جسورانه تره و همچنین برای برترین تیم فرومول یک هست که بیشتر این تکنولوژی بکار رفته در انجین ۱.۶ لیتری V6 رو به رخ میکشه
    ۳ ، فراری sf90 : همونطور که متن گفته یه فراری پلاگین هیبرید ، فوق العاده سریع چه در پیست و چه در مسیر مستقیم که از لحاظ فناوری در سطح های بسیار بالایی قرار داره و میتونه تاحدودی یاد آور لافراری باشه
    ۴ ، کادیلاک ct4 بلک وینگ : یک اسپرت ارزون قیمک و دلچسب با یک موتور حجیم آمریکایی و طراحی فوق العاده که در پیست عملکرد فوق العاده ای داره و بالاخره بعد از مدت ها سدانی در حد و اندازه نام پرشکوه کادیلاک هست
    ۵ ، کوروت Z06 : اینکه جنرال موتورز تنبلی رو گذاشته کنار و بجای قرار دادن موتور سنتی lt5 ، یه موتور جدید و دوربالای dohc که دارای فناوری بالایی هست استفاده کرده قابل تحسینه ، این ماشین در پیست تست نشده اما در مسابقات درگ حرف های زیادی برای گفتن داره ، قیمت بسیار مناسبی داره و حدود ۴۰ هزار دلار از رقیب پورشش یعنی gt3 که احتمالا در پیست عملکرد بهتری داره ارزون تره
    ۶ ، BMW M5 CS : این که این ماشین تماما درون سوز هست بسار قابل تقدیره و جسورانست ، نمیگم با پورشه و بنز و هیبریدی کردن خودروهاشون مشکل دازم ، خیر ولی این حرکت بی ام و که خواسته با دوتا هیبریدی اونم بدون این تکنولوژی رقابت کنه بسیار دوست داشتنیه و البته نمیشه از ظاهر زیبا و پرفورمنس باورنکردنی این سوپر اسپورت خانوادگی گذشت
    ۷ ، فراری دیتونا : این ماشین بیشتر ارزش معنوی داره و با وجودش توی این لیست ادای احترامی به فراری های کلاسیک خصوصا تستاروسا انجام گرفته ، خودرویی بسیار چشمگیر از خودروسازی چشمگیرتر فراری که بهتر از هر کس دیگه ای راز بینظیر بودن در طراحی رو میدونه
    ۸ ، لوتوس امیرا : این خودرو هم بیشتر ارزش معنوی داره ، آخرین درونسوز لوتوس ، خودرویی هیجان انگیز و سبک مثل تمامی لوتوس ها ، خودرویی چشم نواز مثل تمامی لوتوس ها ، خودرویی دوست داشتنی مثل تمامی لوتوس ها و خودروی درونسوز مثل تمامی لوتوس ها ، خداحافظ ای خودروسازی که هیچ وقت خانواده واقعیتو پیدا نکردی
    ۹ ، پورشه کیمن gt4 rs : یه خودروی کوچک اما بسیار هیجان انگیز که در واقع یک ۹۱۱ gt3 هست اما بسیار جذاب تر و همچنین سبک تر ، ماشین پیست محور پورشه با تمام برادراش فرق داره و برای بهتر شدن از برادر بزرگش کمک گرفته و خودرویی به یاد ماندنی و دوست داشتنی رو خلق کرده
    ۱۰ ، پاگانی هوایرا r : شاهکاری دیگر از پاگانی ، الماسی درخشان و مثل همیشه خاص که به جنگ خودروهای پیست محور میره ، تمرکز بر هندلینگ و صدا در تمام پاگانی ها حس میشه ، اما این خودرو پاگانی ترین پاگانی تولید شدس

    موافقم 16
    مخالفم 7
  10. Philipp

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    ب ام و بهترینه

    GT63 e هم میتونست توی لیست باشه در حد هوراکانو ونتیجه

    موافقم 8
    مخالفم 9
  11. Ako

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (18 ديدگاه)

    دوستان پدال بابت دوبله های عالیتون ممنون … واقعا لذت بخشه 🌷🌹🌷🌹🌷

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2329 ديدگاه)

      سپاس از توجه شما دوست عزیز
      ممنون که انرژی می دین :)

      موافقم 6
      مخالفم 3
  12. Arman

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    فراری 👑

    موافقم 8
    مخالفم 6
  13. محمد ب

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (212 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 5
    مخالفم 1
  14. rezars pc

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (475 ديدگاه)

    جیتی تری نچراللللله

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. rezars pc

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      جون به جونم کنین بهترین مشتراکا اس تی او و اس اف ۹۰ اند سر علاقه بیشتر اس تی او در نهایت اصن قبول نداشتم سی اس بهترین سوپر سدانه بنزینی دنیاست ولیییییییییی حسی که با روند لامبو و یا فراری تو سرعت ۶۰ تا داری قاعدتا با بی ام و باید با ۱۴۰ تا داشته باشی قطعی نمی گم چون نروندم حقیقتش ولی احساس من اینه با یه لامبو یواشم بری حسش یه چیز دیگست دوم مشترک ونتیج و جی تی تری

      موافقم 1
      مخالفم 7
  15. Enzo

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    از زمان معرفی SF90 استراداله هر سایت و مجله ای رو خوندم اصرار دارن با LaFerrari مقایسه بشه
    فکر کنم اگه F8 تریبوتو هم مشخصات SF90 استراداله رو داشت با LaFerrari مقایسه میشد !!!!
    فعلاً در کلاس خودش بهترین هست و به احتمال زیاد امسال شاهد نسخه ویژه این مدل هم خواهیم بود ….

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2329 ديدگاه)

      به این دلیل با لافرای مقایسه می کنن چون از نظر قدرت و گشتاور از اون بالاتره
      ولی کیفیت رانندگی لافراری نداره

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Enzo

        ۱۳ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (3894 ديدگاه)

        سلام جناب اشتری عزیز
        درسته قدرت و گشتاور بیشتری داره و تنها دلیلش جنگ شتاب و سرعتی هست که بعضی از برندها راه انداختن و فراری ناخواسته وارد این جنگ شده تا از رقبا عقب نمونه
        اصل قضیه این هست که SF90 استراداله یک سوپر اسپرته و جانشین مستقیم LaFerrari نیست و هایپرکار جدید فراری قشنگ خودشو از این ماشین جدا میکنه چه در پیست و چه در خط مستقیم
        در ضمن دوستان بارها از زحمات شما تشکر کردن و منم جا داره اینجا برای اولین بار که فرصتش مهیا شد از شما تشکر کنم

        موافقم 4
        مخالفم 0
  16. Mercedes Benz

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (69 ديدگاه)

    سلام
    آقای اشتری ترجمه عالی بود
    به نظر من مرسدس اس ال ۲۰۲۲ جاش خیلی خالیه
    ولی عجیبه که مرسدس رو نیست تو شون
    در کل خوب بود.

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2329 ديدگاه)

      سلامت باشید ممنونم
      مرسدس SL هنوز تولید انبوه نشده و اصطلاحا فراگیر نیست
      هنوز درست و حسابی تست نشده و ماشین 2022 محسوب می شه

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Mercedes Benz

        ۷ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (69 ديدگاه)

        بسیار ممنونم

        موافقم 1
        مخالفم 0
  17. Northrop/McDonnell Douglas YF-23

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    هوراکان STO خیلی خوبه طراحی جذابی داره انجین خوبی هم داره ولی هنوز جای کار داره فعلا توی پیست هایی که رفته از 488 پیستا کند تر بوده و رکورد هاش بیشتر داخل پیست های کمتر شناخته شده زده یا داخل پیست هایی که فقط محصولات لامبورگینی هست
    می تونید تایمش رو با بقیه مقایسه کنید
    https://fastestlaps.com/tracks/circuit-de-nevers-magny-cours-club
    https://fastestlaps.com/tracks/balocco
    https://fastestlaps.com/tracks/circuit-de-nevers-magny-cours-gp
    https://fastestlaps.com/tracks/daytona-road-course
    https://fastestlaps.com/tracks/eurospeedway-lausitz
    https://fastestlaps.com/tracks/hockenheim-gp
    https://fastestlaps.com/tracks/megara
    https://fastestlaps.com/tracks/mortefontaine
    https://fastestlaps.com/tracks/serres-racing-circuit
    این هم برای SF90 هست
    https://fastestlaps.com/tracks/anglesey-coastal
    https://fastestlaps.com/tracks/autocar-dry-handling-track
    https://fastestlaps.com/tracks/fiorano
    https://fastestlaps.com/tracks/indianapolis-motor-speedway-road-course
    https://fastestlaps.com/tracks/mortefontaine
    https://fastestlaps.com/tracks/top-gear-track
    https://fastestlaps.com/tracks/vairano-handling-course
    این ها هم تایم های M5 CS هست
    https://fastestlaps.com/tracks/autocar-dry-handling-track

    https://fastestlaps.com/tracks/dunnville-autodrome
    https://fastestlaps.com/tracks/eurospeedway-lausitz
    https://fastestlaps.com/tracks/hockenheim-gp
    https://fastestlaps.com/tracks/hockenheim-gp

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهردادکمال

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1817 ديدگاه)

    در کمال تعجب، تعدادی از کارشناسان سایت EVO معتقدند رانندگی با i20N، لذت بخش تر از سوپراسپرت های گران‌قیمت مثل فراری است، چراکه باعث خستگی در بلند مدت نمی شود و هر روز، حسی از رضایت به راننده می‌دهد.
    خستگی بعد از رانندگی با فراری سعادت میخواد و گرنه کسی بدش میاد لکسوس سوار شه

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. Enzo

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (3894 ديدگاه)

      شوخی کردن شما جدی نگیر 😂😂

      موافقم 3
      مخالفم 0
  19. ۷۷۸۸

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (29 ديدگاه)

    ای کاش در ویدئو ها به جای آهنگ صدای خود ماشین شنیده بشه .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. Reza

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    عشق نزدm5 است و بس

    موافقم 4
    مخالفم 0
  21. علی

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    استون مارتین و فراری خیلی به دلم نشستند

    ب ام و طراحی خوبی داشت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. Amin

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (54 ديدگاه)

    BMW IS THE LION KING ROAD

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. علی

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    عجیبه ep9 به اون زیبایی تو این لیست نبود یا Arcfox GT

    البته یکی از دلایلش ممکنه ساخته نشدنشون تو سال 2021 باشه وگرنه در دوران خودشون فوق العاده زیبا و جذاب بودند

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2329 ديدگاه)

      اینها که گفتید البته تولید انبوه نیستند و مردم اروپا یا امریکا بهش دسترسی ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۱۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (377 ديدگاه)

        اها بله ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
  24. delphian

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    تشکر جناب اشتری.. .
    با دوبله یه جون دیگه ای میگیرن این ویدئوها.. .
    بسیار لذت بخش و جذاب!
    // / همیشه موفق باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2329 ديدگاه)

      سلامت باشید
      سپاس از توجه شما :)

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا