بهترین خودروهای اسپرت سال 2021 / دوبله فارسی

یک‌شنبه 12 دی 1400 - 19:30
مطالعه 9 دقیقه
02
در ویدئوی امروز، با بهترین خودروهای اسپرت سال 2021 از نگاه کارشناسان وب‌سایت EVO آشنا می‌شویم.
تبلیغات

انتخاب بهترین مدل در کلاس اسپرت و سوپراسپرت، ساده  نیست. بعضی خودروها با عملکرد عالی، بسیار گران و دور از دسترس هستند؛ درحالی‌که مدل‌های ارزان‌تر با قیمت مناسب هم وجود دارند که از نظر کیفیت رانندگی، فراتر از هزینه‌ی پرداختی عمل می کنند.

به دعوت سایت EVO تعدادی از کارشناسان و خبرنگاران مشهور صنعت خودرو در انگلیس، به جاده های زیبای اسکاتلند رفتند تا بعد از یک هفته تست و بررسی در شرایط واقعی، بهترین خودروی اسپرت سال 2021 را از بین 8هشت مدل برگزیده، انتخاب کنند.

کپی لینک

لامبورگینی هوراکان STO

لامبورگینی هوراکان STO در بازار جهانی، 345 هزار دلار قیمت دارد و 130 هزار دلار گران‌تر از مدل پایه است. موتور 10 سیلندر تنفس طبیعی در هوراکان STO، قدرت 640 اسب بخار و گشتاور 565 نیوتن‌متر تولید می‌کند تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 3 ثانیه فراهم شود. این مدل، فاقد سیستم های توربوشارژ و هیبرید است، پس یک سوپراسپرت ایتالیایی با اصالت در رانندگی محسوب می‌شود.

برای عاشقان لامبورگینی، پرداخت 345 هزار دلار برای هوراکان STO و نادیده گرفتن مدل استاندارد با قیمت 215 هزار دلار، عجیب نیستف چراکه شاسی و گیربکس STO، برای عملکرد عالی در پیچ های تند بازطراحی شده است و فرمان پذیری بی‌نظیر ارائه می‌دهد

کپی لینک

هوندا سیویک تایپ R

هوندا سیویک تایپ آر لیمیتد ادیشن با آستانه قیمت 40 هزار دلار فروخته می شود. نسل جدید تایپ آر هنوز تولید انبوه نشده اما مدل 2021 همچنان یکی از بهترین هاچبک های دنیا است. این مدل تقریبا همیشه در فهرست بهترین های سال حضور دارد. سیویک تایپ R، نسبت به رقیبش گلف R، بزرگ‌تر و جادارتر است، همچنین برای رانندگی هیجان انگیز در پیست، تجهیزات بهتری ارائه می‌دهد.

موتور 2 لیتر توربوشارژ با قدرت 306 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر برای خودرویی که فقط 1400 کیلوگرم وزن دارد، فراتر از انتظار است. گیربکس دستی با عملکرد سریع، ترمزهای قدرتمند، تعادل عالی در پیچ ها و صفر تا صد کیلومتربرساعت 5 ثانیه، مهم‌ترین ویژگی‌های هوندا سویک تایپ R هستند،

کپی لینک

هیوندای i20N

در کلاس هاچبک‌های کوچک و مناسب رانندگی شهری، امسال یک مدل استثنایی وارد بازار اروپا شد و تحسین کارشناسان را برانگیخت. هیوندای i20N با آستانه قیمت 20 هزار دلار، پرشتاب و مقرون به صرفه است. این مدل، یک موتور 1600 سی‌سی توربوشارژ با قدرت 204 اسب بخار دارد و سرعت‌گیری صفر تاصد کیلومتربرساعت  6/5 ثانیه در اختیار راننده می‌گذارد.

هیوندای i20N با میانگین مصرف سوخت 7 لیتر در صد کیلومتر، مناسب برای استفاده‌ی روزانه است. ابعاد این مدل، محدودیت رانندگی در ترافیک شهری را کاهش می‌دهد و با فرمان پذیری بسیار خوب، شتاب‌گیری عالی در زمان نیاز ارائه می‌کند.

در کمال تعجب، تعدادی از کارشناسان سایت EVO معتقدند رانندگی با i20N، لذت بخش تر از سوپراسپرت های گران‌قیمت مثل فراری است، چراکه باعث خستگی در بلند مدت نمی شود و هر روز، حسی از رضایت به راننده می‌دهد.

کپی لینک

بی‌ام‌و M5CS

در کلاس سدان اسپرت، خودرویی وجود دارد که شتاب‌گیری باورنکردنی و راحتی عالی فراهم می کند. امسال مدل جدیدی از M5 با امکانات CS معرفی شد که در بعضی تست ها، سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 2/65 ثانیه ثبت کرد.

قیمت بی ام و M5 استاندارد، 105 هزار دلار است اما مدل CS با 40 هزار دلار قیمت بیشتر، به قیمت 144 هزار دلار فروخته می‌شود. قدرت این مدل، 635 اسب بخار است و همراه سیستم دو دیفرانسیل ایکس درایو، گشتاور 750 نیوتن متر در اختیار راننده می گذارد.

از دیدگاه کارشناسان تفاوت کیفیت رانندگی در M5 CS و M5  معمولی، فراتر از اختلاف قدرت آن‌ها به میزان 35 اسب بخار است. شاسی تقویت شده، گیربکس سریع‌تر عمل می‌کند و ترمزها مشابه یک خودروی سوپراسپرت، قدرتمند هستند.

شاید انتخاب بین M5 استاندارد و AMG E63 S آسان نباشد؛ اما M5 CS از نظر کارشناسانم EVO، بهترین سدان اسپرت دنیا و برتر از خودروهای چهاردر ساخت مرسدس بنز و آئودی است.

کپی لینک

بی‌ام‌و M3 کامپتیشن

در کلاس اسپرت کامپکت، کارشناسان EVO باز هم به محصولی از بی‌ام‌و رای دادند.  M3 کامپتیشن یک خودروی 78 هزار دلاری با موتور 6 سیلندر خطی است که 510 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل با وزن خالص 1730 کیلوگرم، فقط 3/7 ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد؛ اما این اعداد، تنها نکات مثبت در M3 کامپتیشن نیستند.

تعادل M3 کامپتیشن در پیچ های تند، مشابه خودروهای سوپراسپرت چندصدهزار دلاری است. M3 کامپتیشن تقریبا نصف M5 CS قیمت دارد، اما از نظر کیفیت رانندگی به برادر بزرگ‌تر شباهت دارد. جعبه‌دنده‌ی M3 کامپتیشن به خوبی M5 CS نیست اما این مدل کامپکت در کلاس قیمتی خود، بی‌رقیب ارزیابی شده است.

کپی لینک

استون مارتین ونتیج F1

لامبورگینی هوراکان STO، چندان لوکس و مناسب رانندگی افراد متشخص نیست. به همین دلیل در کلاس سوپراسپرت های لوکس، گزینه‌ی بهتری مثل استون مارتین ونتیج F1 وجود دارد. شکی نیست که هوراکان STO یا فراری SF90، از نظر شتاب گیری و فرمان پذیری بهتر از ونتیج F1 هستند اما راحتی این مدل از استون مارتین، در هیچ ماشین ایتالیایی پیدا نمی شود.

آستانه قیمت ونیتج 2021، حدود 140 هزار دلار است و مدل F1 ادیشن اختلاف قیمت چندانی با نسخه‌ی اصلی ندارد. این مدل از پیشرانه‌ی 4 لیتر توئین‌توربوشارژ ساخت مرسدس AMG استفاده می کند تا قدرت 535 اسب بخار و گشتاور   685 نیوتن متر داشته باشد. سرعت گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ونتیج 3/5 ثانیه است و فقط با سیستم دیفرانسیل عقب تولید می‌شود.

تقریبا تمام بازار خودروهای سوپراسپرت دنیا، در اختیار برندهای آلمانی و ایتالیایی است؛ اما  استون مارتین و مکلارن طی سال های اخیر توانسته‌اند  ارزش خود را  اثباب کنند تا در کلاس مدل های بالاتر از صدهزار دلار، جایگاه ویژه داشته باشند.

پشت فرمان، استون مارتین ونتیج، کمی سنگین و کند به نظر می‌رسد.. فضای کابین هم مشابه بنتلی، ساکت و آرام نیست و صدای موتور 8 سیلندر در اتاق شنیده می‌شود؛ اما اما راننده احساس خوبی دارد و  ترکیبی عالی از سبک طرحی اسپرت و لوکس را لمس می کند.

کپی لینک

پورشه 911GT3

در کلاس خودروهای اسپرت جاده ای با اپشن های مخصوص رانندگی در پیست، رقیبی برای پورشه 911GT3 وجود ندارد. طی 20 سال پس از معرفی اولین نسل  911GT3 این محصول همچنان یکی از بهترین سوپراسپرت‌های دنیا با قیمت کمتر از 200 هزار دلار است.

پیشرانه‌ی چهار لیتر توربوشارژ با قدرت 510 اسب بخار و گشتاور 470 نیوتن متر، سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت، 3.3 ثانیه فراهم می‌کند. پورشه 911GT3 با سیستم دیفرانسیل عقب و گیربکس اتوماتیک PDK به قیمت 162 هزار دلار فروخته می‌شود. این مدل با جعبه‌ دنده‌ی دستی نیز قابل سفارش است و به نهایت سرعت 320 کیلومتر برساعت می‌رسد.

پورشه 911 توربو از 911GT3، حدود 15 هزار دلار گران‌تر است، سیستم دو دیفرانسیل دارد و 140 اسب بخار  قدرت بیشتر فراهم می‌کند؛ اما از نظر کیفیت رانندگی در پیست و هیجان پشت فرمان، مشابه 911GT3  نیست.

کپی لینک

فراری SF90

اگر بخوایم خودرویی بهتر از لامبورگینی هوراکان STO در کلاس سوپراسپرت پیدا کنیم، احتمالا فقط یک گزینه وجود دارد: فراری SF90

تصور رانندگی با یک فراری پلاگین هیبرید، برای علاقه‌مندان خودروهای اسپرت ایتالیایی، چالش‌برانگیز است. حالا اصیل ترین سوپراسپرت ساز ایتالیا، به خوبی با فناوری های نوین هماهنگ شده و مثل سال های قبل، طرفدارانش را خوشحال نگه داشته است.

فراری SF90 از ترکیب موتور 4 لیتر 8 سیلندر با سیستم برقی، 1000 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور می گیرد. وزن خالص این خودرو با سیستم دو دیفرانسیل و گیربکس اتوماتیک 8 سرعته، فقط 1570 کیلوگرم است و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 2/5 ثانیه فراهم می‌کند. نهایت سرعت فراری SF90، نزدیک به 340 کیلومتر برساعت است؛ درحالی‌که میانگین مصرف سوخت 6 لیتر در صد کیلومتر دارد.

از نظر کارشناسان EVO،  فراری SF90 به خوبی لافراری یا ابرخودروهای مشهور نیست. این ماشین، بیشتر از آن‌که حس یک سوپراسپرت اصیل ایتالیایی را منتقل کند، شبیه به خودروهای برقی است. این مدل البته از نظر شتاب‌گیری، عالی عمل می‌کند اما یک اتفاق تاریخی و شاهکار مهندسی برای فراری محسوب نمی‌شود.

قیمت فراری SF90، در بازار جهانی 510 هزار دلار است و باتمام انتقاداتی که از سوی کارشناسان EVO دریافت کرده، بهترین سوپراسپرت دنیا در کلاس قیمتی خود محسوب می‌شود.

پس از هفت روز  تست بررسی توسط هفت کارشناس دعوت شده توسط EVO، بهترین خودروی اسپرت سال 2021 انتخاب شد.

داوران این رویداد تصمیم گرفتند با در نظر گرفتن موارد مختلف مثل کیفیت رانندگی و قیمت نهایی، لامبورگینی هوراکان STO، پورشه 911GT3 و بی ام و M5CS را به عنوان فینالیست معرفی کنند تا در نهایت بهترین مدل انتخاب شود. در نتیجه ی آرا، M5CS عنوان بهترین خودروی اسپرت سال 2021 از نگاه کارشناسان EVO را به دست آورد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.