آیا بی ام و M5CS دو برابر M3 می ارزد / دوبله فارسی
نکتهی جالب توجه در مقایسهی این خودروها، تفاوت قیمت M5 CS و M3 است. سدان پرچمدار بیامو، آستانه قیمت 144 هزار دلار دارد؛ درحالیکه M3 به قیمت 72 هزار دلار فروخته میشود.
بیامو M3 مدل 2020، مجهز به موتور سه لیتر توئین توربوشارژ 6 سیلندر خطی با قدرت 510 اسب بخار و گشتاور 650 نیوتنمتر است؛ اما M5 CS از موتور 4/4 لیتر V8 قدرت 635 اسب بخار قدرت و گشتاور 750 نیوتنمتر میگیرد.
در آزمایش اول، مت واتسن تواناییهای M5 و M3 را درتست دریفت بررسی میکند. از نظر او، M3 دیفرانسیل عقب، یکی از بهترین خودروهای دنیا برای دریفت است؛ درحالیکه M5 CS با قدرت و گشتاور بیشتر وزن بالاتری نسبت به M3 دارد و هنگام دریفت، راننده را با چالش مواجه میکند. البته رانندهی M5 میتواند این خودروی دو دیفرانسیل را به حالت محور عقب تنظیم کند؛ اما برای دریفت با M5 CS، نیاز به توجه بیشتر و مهارت بالاتر دارد.
در بررسی ظاهری، مت واتسن همچنان M3 را زیباتر از M5 میداند. از دیدگاه او، جلوپنجرهی بزرگ برای M3، حس تهاجمی این خودرو را افزایش میدهد و بهتر از نمای کمهیجان در M5 CS است. هرچند که در بدنهی سدان پرچمدار بیامو، بیش از M3 فیبرکربن و ادوات برنزی رنگ وجود دارد. حتی کاپوت جلوی M5 CS از فیبر کربن ساخته شده است.
تفاوت کیفیت رانندگی بین سدانهای بیامو، چشمگیر و کاملا محسوس است. البته نمیتوان تواناییهای بسیار خوب M3 در مانورهای سریع و شتابگیری را نادیده گرفت اما M5 CS به عنوان یکی از بهترین سدانهای تاریخ خودروسازی دنیا، برتریهای مهمی دارد.
مهمترین تفاوت M5 CS و M3 در فضای داخلی، با نگاه به صندلیهای عقب مشخص میشود. بیامو M5 CS، یکی از معدود خودروهای دنیا با صندلی اسپرت دو نفره در عقب است. ابعاد بزرگتر این خودرو نسبت به M3 باعث میشود راحتی بیشتری برای سرنشینان فراهم کند. در مقایسهی صندوق عقب هم، M5 CS با فضای 530 لیتر، برتر از صندوق 480 لیتری M3 است.
مت واتسن در تست سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت، M3 زمانی نزدیک به 5 ثانیه ثبت میکند و به دلایل مختلف، قادر به رکوردگیری 3/9 ثانیه نمیشود. از سویی دیگر، M5 CS در زمان بسیار خوب 2/88 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و تواناییهای بسیار خوب در شتابگیری و ترمزگیری را نمایش میدهد.
از نظر مت واتسن، M5 CS با قیمت 144 هزار دلار، ارزش خرید دوبرابری نسبت به M3 ندارد. البته او یکی از خریداران سدان پرچمدار بیامو بوده است و از این محصول برای رانندگی روزانه در سال 2022 استفاده میکند. از نظر مت واتسن، M5 CS شاهکاری بینظیر در تاریخ بیامو محسوب میشود. البته نباید فراموش کنیم که در آمد مت واتسن از فعالیتهای مختلف رسانهای و تبلیغاتی، حدود پنج میلیون دلار در سال، برآورد شده است.