پورشهرسانه پداللامبورگینی

لامبورگینی هوراکان STO یا پورشه ۹۱۱GT3؛ نبرد تنفس طبیعی/ دوبله فارسی

دوران خودروهای اسپرت با پیشرانه‌ی تنفس طبیعی، رو به پایان است. به همین دلیل، لامبورگینی هوراکان STO و پورشه ۹۱۱GT3 اهمیت ویژه‌ای برای علاقه‌مندان سوپراسپرت‌های مدرن دارند.

تولید مدل‌های توربوشارژ، هیبریدی و  برقی به سرعت درحال افزایش است. این خودروها نه‌تنها از نظر هزینه‌ی سوخت و شارژ، کم‌هزینه‌تر از مدل‌های تنفس طبیعی هستند؛ بلکه هماهنگی بسیار خوبی با قوانین جدید مرتبط با آلایندگی محیط زیست دارند. از سویی دیگر، راننده‌های حرفه‌ای و کلکسیونرهای علاقه‌مند رانندگی در پیست، همچنان طرفدار پیشرانه‌های تنفس طبیعی هستند.

huracan sto لامبورگینی هوراکان

لامبورگینی هوراکان STO با پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۵/۲ لیتر، ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مدل نسبت به دیگر نسخه‌های هوراکان، وزن کمتری دارد و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳ ثانیه ارائه می‌دهد. هوراکان STO فقط با سیستم دیفرانسیل عقب تولید می‌شود و آستانه قیمت ۳۳۰ هزار دلار دارد. نهایت سرعت این خودرو ۳۱۰ کیلومتر برساعت است.

پورشه 911gt3 تورینگ

پورشه ۹۱۱GT3، از پیشرانه‌ی ۴ لیتر ۶ سیلندر باکسر استفاده می‌کند. این مدل، ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹۱۱GT3، حدود ۰.۴ ثانیه بیشتر از هوراکان STO است. این مدل از پورشه، آستانه قیمت ۱۶۲ هزار دلار دارد و نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتر برساعت ارائه می‌دهد.

در فیلم کوتاه منتشر شده در کانال یوتبوب سوپرکار درایور، مقایسه‌ی جالبی بین لامبورگینی هوراکان STO و پورشه ۹۱۱GT3 انجام شده است. این خودروها با پیشرانه‌ی تنفس طبیعی و سیستم دیفرانسیل عقب، مشابهت‌های خاصی با هم دارند؛ درحالی‌که قیمت هوراکان STO، تقریبا دو برابر ۹۱۱GT3 است. سوپراسپرت‌های استفاده شده در این ویدئو، با هدف لذت از پیست و رانندگی حرفه‌ای ساخته شده‌اند؛ اما پورشه راحتی و امکانات بیشتری برای سفرهای بین شهری فراهم می‌کند.

در سمت دیگر این مقایسه‌ی فنی، لامبورگینی هوراکان STO برتری واضحی در رانندگی پیست و ایجاد هیجان دارد. طبیعتا، هوراکان STO، خودرویی تفریحی برای ثروتمندان و کلکسیونرهای حرفه‌ای است؛ درحالی‌که ۹۱۱GT3 می‌تواند تنها خودروی موجود در گاراژ افراد مختلف باشد. این خودروی آلمانی، امکانات عمومی مثل نمایشگر لمسی، ناوبری ماهواره‌ای و سیستم سرگرمی  دارد؛ درحالی‌که هوراکان STO فاقد این تجهیزات است.

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1385 ديدگاه)

    اصلا دوتا چیز متفاوت ن اینا . یکی رسما پیست محور هست و دیگری اینجوری نیست

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۱۳
    1. ممد ژانگولر

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2436 ديدگاه)

      لامصب پورشه سنگ محک همه خودروهای اسپرت

      موافقم ۴۲
      مخالفم ۱۳
    2. Behnam1012

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (658 ديدگاه)

      دقیقا دوتاش پیست محور هستن ولی STO افراطی تره

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۲
  2. فريد

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (294 ديدگاه)

    پورشه

    موافقم ۳۹
    مخالفم ۲۳
  3. کافر مقدس

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1385 ديدگاه)

    مکلارن از جفتش بهتر . هم ذات پیست محوری هوراکان رو داره هم مثل پورشه میشه در خیابان ها مانور داد

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۷۴
    1. شایان

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1353 ديدگاه)

      مک لارن خخخخ این شوخی زشت و کثیفیه

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۱۶
      1. ماکسیمیلیان

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (468 ديدگاه)

        ظاهراً شما مکلارن P1 و F1
        را به نسیان سپرده اید.

        موافقم ۸
        مخالفم ۶
    2. میلاد

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      در این مقایسه, هرخودرو لقب مناسب خودش را دارد:
      پورشه مدل پیست محور gt3 را ارائه کرده که خریدار آن علاوه بر لذت بردن از هندلینگ آن در پیست می تواند آنرا در شهر و جاده های بین شهری براند و از کابین کم صداتر و سیستم های سرگرمی لذت ببرد. در اینصورت باید به پورشه لقب (مردی برای تمام فصول) داد.
      لامبورگینی که برنده قطعی این نبرد در بخش پرفورمنس محسوب می شود, نمی تواند در رانندگی شهری جذاب باشد و از سیستمهای اطلاعات سرگرمی هم برخوردار نیست پس فقط می تواند نقش یک سوپراسپرت جذاب در پیست را ایفا کند و لقب (نهایت پرفورمنس) برازنده آن است.
      گرچه لامبورگینی برند کلکسیونی و خاص تری است اما اگر خودروی عملکردمحور و کاربردی می خواهید (پورشه) مناسب ترین است!

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۲
    3. بهرامی

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (54 ديدگاه)

      مک لارن در حد و اندازه ای نیست که بخواد با پورشه خودش رو توی یه لول ببینه. یه انگلیسی نچسب رو با یه آلمانی پرابهت و با اصالت یکی ندون.
      خودروی اسپرت و لوکس و سوپراسپرت آلمانی و ایتالیاییش خوبه. خودروی مردمی هم ژاپنی.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  4. [email protected]!n

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2125 ديدگاه)

    نکته عجیب راجب sto برداشتن سیستم ALA و جایگزینی اون با بال و قطعات فیبرکربنی بیشتر هست که بنطر میاد تلاش کردن با فدا کردن راحتی و کشش بیشتر به سمت یه محصول پیست محورتر حد نهایی هواراکان رو نشون بدن که خب بهاش هم از دست دادن بسیاری از آپشن های معمول و استفاده از لاستیک های پهن تر هست که همه اینا در مقابل راحتی در خیابان هست.
    عبارت sto هم به معنی نسخه قانونی ماشین مسابقه ای هست. اما با همه این اوصاف تفاوت خاصی با پرفورمانته ایجاد نکرده و این قیمت نجومیش غیر منطقی بحساب میاد.

    از اون طرف پورشه که اتفاقا از سیستم ALA استفاده می کنه (خود پورشه اعلام نکرده اما اون دو تا سوراخ دماغ رو سپر جلو و ورودی های هوای زاویه دار دقیقا برای هدایت هوشمند هوا طراحی شدن) و تونسته با شاسی و گیربکسش توازن بسیار خوبی بین راحتی و پرفورمنس ایجاد کنه که اگر بخوایم محصولات مشابهی رو نام ببریم میشه به محصولات فراری، مک لارن، شلبی gt500 و شاید کوروت z06 اشاره کرد.

    بنظرم پورشه پکیج بهتری میده و لامبورگینی نسبت به قیمت چیزه متفاوتی ارائه نمیده اونم وقتی نسخه پرفورمانته با نصفه قیمت هست.

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱۶
    1. ساسان

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (997 ديدگاه)

      ایراد داستان اونجاست که شما تمام قابلیتها و وجه تمایز STO رو در تایمها و اعداد جستجو میکنی ،در صورتی که دینامیک رانندگی و واکنش خودرو در پیست کاملا با پرفورمانته متفاوته ، چیزی که کریس هریس در تاپگیر و خیلی از نویسندگان مجله اتومبیل بهش اشاره کردن…

      خیلی بسته دارید بررسی میکنید ، STO قرار نیست رکورد پیست بزنه یا اعداد عجیبو غریب ارائه بده ، که اگر قرار بود قطعا شرکت ستاپش میکرد برای نوربرینگ و یه مانوریم روش میرفت از این جهت ، STO یک نگاه جدید از نوه سستو المنتو به مقوله ی پیست محوره ، با یک حس و داینامیک رانندگی متفاوت از سایر خانواده اوراکان

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۹
      1. [email protected]!n

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2125 ديدگاه)

        داینامیک رانندگی مقوله ای گسترده هست و تنها چیز مشترکی که تو بررسی ها گفته شده رانندگی خشن تر و بازگشت به ریشه های لامبورگینی بود. چیزی شبیه کانتاش و دیابلو اما برای این وجه تمایز باید نزدیک دو برابر پول بیشتر پرداخت کرد ؟؟؟
        قطعا کسانی که این مبالغو پرداخت می کنن قیمت براشون پشیزی ارزش نداره اما بنظرم این فاصله قیمتی اصلا توجیح پذیر نیست.

        قبلا هم گفتم بنظرم ماشینی که بر اساس رانندگی در پیست توسعه داده میشه اعداد و ارقام همیشه در درجه اول قرار میگیره. وقتی میان تکنولوژی پیشرفته ALA و سیستم چهارچرخ محرک رو به بهونه نزدیک شدن به یه محصول مسابقه ای برمیدارن باید در ازاش عملکردی در حد این تغییرات ارائه بدن. نه صرفا یه تعلیق سفت تر و فرمون پذیری تیزتر. اینکه بیایم پرفورمنس ضعیف تر از حد انتظارو با مسائلی مثله داینامیک و لذت رانندگی و تجربه متفاوت توجیح کنیم بنظرم درست نیست.

        بارزترین مثال مدل های پیستا فراری هست. وقتی این پسوند به یه فراری اضافه میشه تفاوت ها کاملا مشهوده و مشتری می بینه در ازای مبلغ بیشتر صرفا یه فراری با پسوند جدید نمی خره بلکه یه محصول کاملا متفاوت سوار میشه.

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱۶
        1. ساسان

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (997 ديدگاه)

          اینکه شما جای تمام خریدارها احساسشونو بیان کردی خیلی جالب بود !
          گفتنی هارو گفتم عرضی ندارم دیگه! آرزوی موفقیت

          موافقم ۱۷
          مخالفم ۰
        2. [email protected]!n

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2125 ديدگاه)

          هر کسی اینجا نظر خودشو میگه.

          مطمئنم تا فردا هم هر چی بگم شما یه چیزی میگی که از محصول مورد علاقت دفاع کنی. اصلا هم چیزه بدی نیست هر کسی اینجا یه محصولی دوست داره.

          موافقم ۵
          مخالفم ۸
      2. 2311

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (446 ديدگاه)

        علت اینکه رکورد STO اعلام نمیشه چیز دیگه ایه، بعد از رسوایی رکورد ۶:۵۲ پرفورمانته نه میتونستن بگن از ۶:۵۲ هم سریعترن و اگه رکورد واقعی STO رو میگفتن بدتر از ۶:۵۲ میشد

        موافقم ۳
        مخالفم ۶
        1. R

          ۱۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (502 ديدگاه)

          ۲۳۱۱ چی زدی؟ رسوایی؟ جنسب خیلی خوب بوده خدایی

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  5. علی

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    لامبورگینی ماشین مردان هست!!! صداش می ارزه به کل پورشه ۹۱۱ !!!

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۳۵
    1. [email protected]@DRZ911

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (244 ديدگاه)

      صدای ۹۱۱ rsr رو گوش کن بعد بینم نظرت بازم اینه یا نه .

      موافقم ۸
      مخالفم ۸
  6. Jdm باز

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (874 ديدگاه)

    هر دوش عشقه انتخاب سخته بین شون
    ولی گزینه معقول تر واضحا ۹۱۱gt3 هستش
    ولی خب sto تماما پیست محوره و خیلی برای شهر خوب نیس

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۴
  7. زیزیگولو

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    بین دوتا از بهترینا یکی رو انتخاب کردن خیلی سخته …… ولی من پورشه رو انتخاب میکنم

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۵
  8. Behnam1012

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (658 ديدگاه)

    کلا ۹۱۱ بین سوپر اسپورت ها عملکرد بهتر یا در حد با قیمت کم تر ارائه میده
    ولی خب اونطوری که لامبورگینی خاص, خاص نیست

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۶
  9. GMA

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1454 ديدگاه)

    انتخاب بنده پورشه هست، اول به خاطر طراحی، دوم به خاطر راحتی بیشتر در استفاده روزمره
    واقعا در تعجبم چرا یه اکانت تک رقمی فیک اومده زیر پست به این زیبایی، کثیف کاری کرده پدال هم به جای حذف کامنت اون رو منتشر کرده، بزودی شاهد هجوم این کاربر به همه پست ها خواهیم بود تا سعی کنه همه رو از BMW متنفر کنه.

    موافقم ۸
    مخالفم ۶
  10. rezarsnewphone

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (71 ديدگاه)

    من انتخابم برای خودم sto چون واقعا عاشق صدا و زیباییشم برام هم مهم نیست صرفه و اینا پورشه انتخاب معقول تریه اما من با قلبم sto رو انتخاب کردم

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱
  11. KSH

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    من نسل قبلی پورشه ۹۱۱ gt3 رو بیشتر دوس داشتم چراغای عقب متصل بهم زیبایی چراغای قبلی رو ندارن
    چراغای جلوشم تو ذوق میزنه مربع تو دایره؟؟ کاش چراغای جلوشم مثل قبل بود

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
  12. Amir

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (34 ديدگاه)

    آرزو میکنم صنعت خودرو های برقی با سر زمین بخوره و طرفدار نداشته باشه چون داره جای این سوپر اسپرت های زیبا رو میگیره

    موافقم ۵
    مخالفم ۴
  13. مهدیار

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لامبرگینی از همه لحاظ بهتره میگید نه !
    لامبرگینی هم قیافه خیلی زیبایی داره
    هم تکنولوژی بهتری به نسبت به پورشه
    داره هم سرعت بالاتری داره تازه به غیر
    از اینا پر طرفدار تر هم هست.

    موافقم ۹
    مخالفم ۱۰
    1. ارین صاحب جمعی

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (733 ديدگاه)

      تکنولوژی اصلا به نظر تو تکنولوژی آلمان با ایتالیا یکیه ؟؟؟؟؟؟

      موافقم ۹
      مخالفم ۶
      1. علی

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (28 ديدگاه)

        بهترین. طراحان دنیا از ایتالیا هستند ، برو تحقیق کن بعد نظر بده

        موافقم ۷
        مخالفم ۶
        1. ارین صاحب جمعی

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (733 ديدگاه)

          عمویی برترین مهندسان و محققان و دانشمندان جهان و موسیقی دانان جهان از آلمانن یک تحقیق شما هم بزن بد نیست ایتالیا تو صنعت جلوی آلمان عین روستاس جلو کشور

          موافقم ۷
          مخالفم ۱۰
  14. محمدهادی

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (791 ديدگاه)

    انتخاب منم با کمی اختلاف نماینده ی لامبورگینی خواهد بود
    البته که دومین برند محبوبمه لامبو
    اما اصلن با این اس تی او خال نمیکنم
    بنظرم پرفورمانته خیلی هوراکان تره،و این اس تی او رو زدن برای خالی کردن جیب ملت
    تو محصولات نااااب و دلذت انگیز پورشه هم من توربو اس و جی تی ۲ رو بیشتر عاشقشون میشم

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  15. یک آرمی

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط و فقط لامبورگینی اونتادور

    موافقم ۷
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا