رسانه پداللوتوس

بررسی فنی سوپراسپرت جدید لوتوس امیرا/ دوبله فارسی

امیرا (Emira) جدیدترین محصول تولیدی لوتوس است. این محصول در کلاس سوپراسپرت‌های کوچک با قیمت ۷۷ هزار دلار، سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود.

امیرا هنوز به تولید انبوه نرسیده است؛ اما شرکت سازنده، نمونه‌ی پروتوتایپ مشابه نسخه‌ی نهایی را در اختیار کارشناسان و خبرنگاران قرار داده تا آنرا بررسی کنند. امیرا نخستین خودروی تولید انبوه لوتوس طی ۱۲ سال اخیر محسوب می‌شود و تفاوتی چشمگیر با Evora  یا اگزیج دارد.

لوتوس امیرا LOTUS EMIRA

دو نوع پیشرانه برای امیرا تولید خواهد شد. مدل اصلی، دارای موتور ۳/۵ لیتر V6 سوپرشارز مشابه Evora و اگزیج است. این پیشرانه‌ی ساخت تویوتا، ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. امیرا برای سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت، ۴/۳ ثانیه زمان نیاز دارد و نهایت سرعت ۲۹۰ کیلومتر برساعت ارائه می‌کند. این مدل فقط با جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته تولید خواهد شد.

نسخه‌ی قوی‌تر از امیرا، با پیشرانه ۲ لیتر توئین توربوشارژ مرسدس AMG و گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ساخت مرسدس بنز عرضه می‌شود. این مدل، ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. پیش‌بینی می‌شود امیرا اتوماتیک، حدود ۴ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد و ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار نسبت به مدل دنده دستی، گران‌تر باشد.

لوتوس امیرا LOTUS EMIRA

امیرا در بازار جهانی با آستانه قیمت ۷۷ هزار دلار فروخته می‌شود. این خودرو از نظر شتاب‌گیری، کندتر از پورشه ۷۱۸ کیمن و شورولت کوروت است؛ اما قیمت بالاتری نسبت به رقبای آلمانی و امریکایی دارد. امیرا به عنوان محصولی از لوتوس، برای طیف خاصی از علاقه‌مندان خودروهای اسپرت انگلیسی جذابیت دارد و احتمالا بیشتری فروش خود را در بازار بریتانیا کسب خواهد کرد.

از دیدگاه کارشناسان تاپ‌گیر و کارفکشن (Carfection) نکات مثبت متعددی در لوتوس امیرا وجود دارد. این خودرو، برخلاف تولیدات قبلی لوتوس، امکانات رفاهی استاندارد شامل نمایشگر لمسی، تهویه مطبوع اتوماتیک، پنل پشت فرمان دیجیتال و صندلی‌های راحت فراهم می‌کند. فرمان‌پذیری امیرا و سیستم‌های الکترونیک کمک‌راننده نیز، بسیار عالی توصیف شده است؛ هرچند که قیمت نسبتا بالا و گران‌تر از رقبا دارد.

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. RKH7787

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (278 ديدگاه)

    سوپر اسپرت؟🤔

    موافقم ۷
    مخالفم ۴
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (413 ديدگاه)

      کلاس بندی خودروها، کاملا واضح و خط کشی شده نیست
      معمولا طرح بدنه و ابعاد خودرو، مهم ترین عامل در کلاس بندی مدل های مختلف هست

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۱
      1. viper2

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (728 ديدگاه)

        اول که ممنون بابت این مقاله . دوم اینکه کسی میدونسته که ماسل کار های دهه شصتی موقع تولیدشون بهشون نمیگفتن اسل کار؟؟؟؟؟؟ بهشون میگفتن سوپر اسپرت . ss شورلت هم یعنی super sport . در اصل چون اونموقع که کلا ماشین عضلانی میدیدن و براشون عادی بوده طرح و طراحی عضلانی و بعدش که میبینن بقیه کشورا طراحیشون ظریف و کوچیکه بهش میگن عضلانی .

        موافقم ۹
        مخالفم ۱۰
        1. King Godzilla

          ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (739 ديدگاه)

          ss گنگش بالاس

          موافقم ۴
          مخالفم ۷
      2. RKH7787

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (278 ديدگاه)

        در حدی نیستم نظر بدم 🙏

        موافقم ۲
        مخالفم ۳
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (413 ديدگاه)

          شما بزرگواری

          موافقم ۷
          مخالفم ۰
      3. محمدهادی

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (878 ديدگاه)

        الان واقعا وجود دو نوع موتور برای این ماشین به لحاظ قابلیت های فنی و توان واقعا تفاوتی هم دارن؟؟!
        بابا لامصصب توان موتور نیرومند ترو میبردی حدود ۵۶۰ ۵۷۰ اسب بخار تفاوت ها با موتور پایه مشخص بشه خسیس

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
    2. King Godzilla

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (739 ديدگاه)

      توی طراحی کلاس بندی ها مختلف وجود داره

      وقتی میگی سوپر اسپرت معنی ۱۴۰۰ اسب بخار رو نمیده معنی طراحی آیرودینامیکی مثل جنگنده رو میده

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
  2. مازیار

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1130 ديدگاه)

    لوتوس مترادف روح اسپرت وزن سبک شاسی فوق پیشرفته و البته نسبت به رقبا کمی خاص تر

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  3. GMA

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1600 ديدگاه)

    طراحی لوتوس بی نقص
    دوبله شما بی نقص تر💎

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  4. net

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1901 ديدگاه)

    طراحی داخلی و بیرونی قشنگتر از پورشه و کوروت هست.بعد از مدتها یک سوپر اسپرت با طراحی داخلی و بیرونی زیبا و بروز دیدیم.چراغ متصل عقب و چراغ باریک جلو قشنگه و طراحی داخلی یکپارچه مشکی بروز و ساده و زیبایی داره و صفحه نمایش کیلومتر پشت فرمان و صفحه نمایش مستطیلی روی داشبورد قشنگه.قوس شیشه دربها و قوس سقف قشنگه.اگزوز دایره ای قشنگه اگر ۴ اگزوز دایره ای درسمت چپ و راست داشت قشنگتر میشد ماشین سوپر اسپرت با ۴ اگزوز دایره ای زیباست.رینگ ۵ پره در عکسهای لوتوس ابی رنگ خیلی بد هست ولی رینگ خاکستری با پره های زیاد در فیلم دوبله فارسی لوتوس خیلی قشنگه

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
  5. مهردادکمال

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1128 ديدگاه)

    مگر انگلستان شرکت کاسوروث رو نداره که انجین های خوبیم میسازه چرا این قد متکی به انجین های المان هستن

    موافقم ۲
    مخالفم ۸
    1. Humer

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (223 ديدگاه)

      المان😐
      تویوتا این انجین رو ساخته🚗

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
      1. GMA

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1600 ديدگاه)

        Hume
        امیرا داری دو پیشرانه هست
        یکی V6 سوپرشارژ ساخت تویوتا
        یکی V4 توربوشارژ ساخت AMG

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۰
        1. 1123

          ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (473 ديدگاه)

          V4؟ تا جایی که من میدونم آخرین باری که یه V4 روی یه ماشین قرار گرفت روی ۹۱۹ بود.
          موتور ۲ لیتری ۴۰۰ اسبی آ ام گ خطی هستش و حی توی کشور خودمون روی CLA45 ها قرار داره

          موافقم ۵
          مخالفم ۶
        2. GMA

          ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1600 ديدگاه)

          بله اشتباه از من بود پیشرانه مرسدس خطی هست، پوزش🙏

          موافقم ۷
          مخالفم ۰
    2. مازیار

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1130 ديدگاه)

      چون اونها ماشین بازن نه پرچم باز
      چون توسعه موتور برای مدل تیراژ پایین بصرفه نیست
      چون موتور بنز یا تویوتا معقول تره
      چون موتور کاس ورث چند برابر قیمتشه

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۰
  6. هیچکس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (78 ديدگاه)

    لوتوس خیلی وقته عمده موتور ماشینهاشو از تویوتا میگیره
    بعد چرا خود تویوتا برا سوپرا از بی.ام.و گرفته؟

    نکته بعد اینکه روی ماشین نوشته امیرا تو فیلم هم میگه امیرا اما چرا تو متن مدام گفته شده المیرا؟

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
    1. MC20

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (950 ديدگاه)

      سابقه ی بیشتر ماشین های انگلیسی با موتورهای انگلیسی از منظر دوام ، خیلی مایه مباهات نیست . . . برای همین لوتوس در پی پاک کردن این خاطرات بد گذشته ، دنبال موتوری بادوام راه افتاد و چه شرکتی بهتر از تویودا ، برای تبلیغ نزد مشتری و سپس اثبات کارایی . . . از طرفی سابقه ی بیشتر ماشین های ژاپنی با موتورهای ژاپنی از منظر هیجان ، خیلی مایه مباهات نیست . . . برای همین تویودا در پی پاک کردن این خاطرات بد گذشته ، دنبال موتوری با هیجان راه افتاد و چه شرکتی بهتر از بی ام و ، برای تبلیغ نزد مشتری و سپس اثبات کارایی . . . هر کسی در دنیا دنبال چیزی میره که نداره . . .

      موافقم ۲
      مخالفم ۹
  7. مردیم از خوشی

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (868 ديدگاه)

    با ۷۷ هزار دلار اینا می‌خرید لایک
    فورد شلبی gt500 را می‌خرید دیسلایک

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۷
    1. 1123

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (473 ديدگاه)

      شایدم کوروت یا کیمن با چندتا آپشن و ….

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  8. 1123

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (473 ديدگاه)

    لوتوس داره به دوران اوج خودش میرسه ، واقعا این ماشین عالیه هرچقدر بگم کم گفتم
    شاید بگید توی درگ و پیست بازنده ست، خب باشه مهم حس و لذت رانندگیه که بنظرم لوتوس استاد اینکاره، مثالش الیزه که و کشور هم فراوونه لذت خالصه ((((((((((((=
    بازم لوتوس نسبت به چیزی که بود پیشرفت داشته و الان کابینش رقابتیه و قابل استفاده روزمره هم هست.
    دوتا موتوری هم که ارائه میشن هم امتحان خودشون رو پس دادن.

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  9. محمدتوربو

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (20 ديدگاه)

    اگه قرارباشه توپیست برونم پروشه واگه برای درگ ماشین بخوام ازکورت استفاده می کنم لوتوس هم برای دریف استفاده می کنم سلام به همه عزیزان درسایت پدال مخصوصن سلام ویژه به آقای محمدرضااشتری اگه می شه یک مقاله درموردمیکساپیشی لنسرهم بنویسید

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (413 ديدگاه)

      سلام ممنون از توجه شما
      یک مطلب با فیلم دوبله می خوام درست کنم برای بهترین خودروهای رالی در تاریخ
      حتما لنسر داخلش خواهد بود

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. مازیار

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1130 ديدگاه)

        خیلی خوب
        و چه بهتر که بهترین اتومبیلهای پیست تاریخ رو هم کار کنید
        جالبه بدونیم در طول زمان چه اتومبیلهایی مثلا تو نوربرگ رینگ رکورددار بودن

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
  10. Jdm باز

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    طراحی خارجی و داخلیش خیلی خوبه ولی قیمت بالایی داره
    به احتمال زیاد فقط طرفداران تعصبی لوتوس بخرنش

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  11. Sm

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سلام کار پدال خیلی خوبه من از این خودروی لوتوس خوشم اومد
    البته یکم شبیه به mc20 هست

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا