رسانه پدالمرسدس بنز

مرسدس بنز EQXX شاهکار مهندسی یا فاجعه در طراحی /دوبله فارسی

جدیدترین محصول مرسدس بنز، یک سدان مفهومی با پیشرانه‌ی تمام برقی است. این خودرو، ویژن EQXX نام دارد و نخستین رویداد  بحث‌برانگیز سال ۲۰۲۲ در زمینه‌ی خودروسازی محسوب می‌شود.

اولین تصاویر منتشر شده از EQXX با واکنش منفی مخاطبان و انتقادات کارشناسی همراه بود. این محصول از نظر طراحی بدنه، چندان زیبا و چشم‌نواز نیست. ابعاد EQXX هم نسبتا کوچک و مشابه C کلاس است؛ اما فاصله محورهای کم‌تری دارد. از سویی دیگر، مدیران مرسدس بنز، از برنامه‌ی قطعی خود برای تولید انبوه یک مدل سدان برقی براساس EQXX خبر داده‌اند. با این اوصاف، خودروی مذکور در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ عرضه‌ی عمومی خواهد شد و سبک جدیدی از طراحی بیرونی برای خودروهای مرسدس بنز را نشان خواهد داد.

Mercedes-Benz Vision EQXX

مرسدس EQXX، مشابه بسیاری دیگر خودروهای برقی دنیا فاقد جلوپنجره است. این مدل، چراغ‌های مثلثی با پیوستگی در وسط دارد و لوگوی بزرگ شرکت سازنده را در وسط کاپوت نشان می‌دهد. داخل کاسه چراغ‌ها هم طرح ستاره‌ی سه‌پر دیده می‌شود. از نمای جانبی و پشت، کشیدگی EQXX با هدف کمک به هدایت هوا، تاکید شده است. در عقب، چراغ‌های باریک و سرتاسری وجود دارد.

خودروهای برقی، حدود ۷۰ درصد از انرژی موجود در باتری‌ها را صرف شکافتن هوا می‌کنند. این حقیقت علمی، اهمیت آیرودینامیک برای مدل‌های الکتریکی را نشان می‌دهد. از شواهد موجود می‌توان نتیجه گرفت، بهبود آیرودینامیک به زیبایی EQXX ترجیح داده شده است. این مدل اگر به تولید انبوه برسد، رکورد جدیدی از نظر آیرودینامیک خواهد داشت و ضریب درگ ۰/۱۷ ارائه خواهد داد. هم‌اکنون مرسدس بنز EQS با ضریب درگ ۰.۲، بهترین خودروی جاده‌ای جهان از دیدگاه آیرودینامیک است.

روز گذشته بسیاری از فعالان رسانه‌های خودرویی جهان به مراسم رونمایی از EQXX دعوت شدند. با توجه به اینکه اطلاعات منتشر شده از خودروی مذکور، محدود به اعلامیه‌های رسمی شرکت مرسدس بنز است، تفاوت خاصی در مقالات و فیلم‌های مرتبط با EQXX دیده نمی‌شود.

مباحث مهمی مثل شرایط آیرودینامیک، باتری‌های سبک‌وزن با ظرفیت ۱۱۰ کیلووات ساعت، توان پیمایش هزار کیلومتر با یک شارژ، سیستم سرگرمی پیشرفته همراه نمایشگر بزرگ سرتاسری و استفاده از مواد گیاهی در کابین، بااهمیت‌ترین مشخصه‌های EQXX هستند.

 

 

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (7501 ديدگاه)

    اینکه از دور داد نمیزنه !!!
    یه بنز باید از دور داد بزنه من ببببنزم !

    کاری به نوآوری و آیرودینامیک جذابش ندارم ، اما این طراحی بنز ، بنز نیست !

    موافقم ۴۷
    مخالفم ۱۵
    1. Philipp

      ۱۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1108 ديدگاه)

      حرفی که من چندماهه سعی دارم به طرفدارهای تعصبی بنز ثابت کنم
      وقتی میگم S-class زیادی خشنه
      ویا E و C کلاس خوابالو تشریف دارن منظورم دقیقا همینه
      راه دوریم نباید رفت دونسل پیش اتاق های
      S-class W221
      E-class W212
      C-class W204
      کاملا برعکس بودند
      وقار و ابهت S-class همانندی نداشت
      پرستیژ و زیبایی E-class محشر بود
      و C-class که به قدری پتانسیل داشت که نسخه Black Series رو هم تجربه کرد

      و این حجم از تفاوت پر از شباهت توی طراحی بود
      فرم اصلی چراغ ها و جلوپنجره یکی بود ولی توی جزئیات متعددی باهم تفاوت های چشمگیری داشتند به صورتی که تشخیص کلاس خودرو به ده ثانیه نمیکشید ولی از صد مایلی داد میزدند که بنزند
      به شاهکارهای همیشگی بنز در تکنولوژی و مهندسی نیازی نداشتند و باعث شدند مرسدس بتونه بعد از عمری توی فروش ب ام و رو شکست بده
      ۷۵ درصد این موفقیت هم بخاطر طراحی بود

      موافقم ۳۵
      مخالفم ۱۰
    2. Northrop/McDonnell Douglas YF-23

      ۱۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1073 ديدگاه)

      اتفاقا چراغ هاش جوری طراحی شده که از فاصله چند صد متری داد میزنه من بزنم
      قبول دارم طراحیش مخصوصا از نمای روبه رو جالب نیست
      پیشنهاد میکنم برسی من واتسون رو ببینید ضرر نمی کنید

      موافقم ۹
      مخالفم ۷
    3. آرش

      ۱۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (10 ديدگاه)

      دقیقا،به نظر من بعنوان یه ماشین طراحی خیلی خوب و زیبایی داره،منتها این ماشین به هیچ وجه بنز نیست،هویت و اصالت بنز توش نیست

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. ممد ژانگولر

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2634 ديدگاه)

    این ماشین از زاویه عقب و بغل و همچنین طراحی داخلی خداست
    قیمت خوب ، پنل خورشیدی سقف و همچنین کیفیت مانیتور ۸k از ویژگیهای مهمشه که نظراتو‌به خودش جلب میکنه

    کلا به دلم نشست و جز گزینه های تخیلی خریدم خواهد بود

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱۹
    1. محمد امین

      ۱۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2001 ديدگاه)

      به نظرم من هم شخصا خود خدا هست ، هیچ ایرادی نداره ، میلی متد به میلی‌متری شاهکار مهندسی هست ، اونم مهندسی ناب ، هیچ ایرادی نداره ، فقط شاید طراحی اش برای بعضی ها جالب نباشه ، اگر همین رو از نزدیک ببینید تز هوش میرید از زیبایی و جذابیت، همیشه توی عکس فقط یک درصد از ماشین رو مت جه میشید

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۱۹
      1. ممد ژانگولر

        ۱۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2634 ديدگاه)

        دقیقا موافقم داداش
        منو یاد مدلهای مرسدس سال ۱۹۵۵
        Mercedes-benz W196r Streamliner 1
        میندازه
        یعنی جالبه تو مقاله حتی اشاره نشده به اینکه یجورایی مرسدس بنز دنباله‌رو طراحی های قدیمشه که همون موقعش میگفتن مال ۱۰۰ سال آیندست

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۷
  3. 1123

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (496 ديدگاه)

    با همچین پیشران ضعیفی برد هزار کیلومتری گرفتن کار سختی نیست.
    بنظر میرسه به افت مرسدس و سایر انبوه سازان اروپایی نزدیک میشیم، وضعیتی مشابه وضع آمریکایی ها در اواخر دهه ۸۰ و دهه ۹۰ میلادی

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۳۷
    1. پارسا

      ۱۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (48 ديدگاه)

      چی میگی؟!

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
    2. آرش

      ۲۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (10 ديدگاه)

      این مسافت پیمایش خداس،هنوز بقیه کمپانیا بهش نرسیدن،از این نظر خیلیم ماشین شاهکار و عالیه،به شخصه با طراحیش مشکل دارم،چون با وجودی که خیلی خوشگل و زیباس ولی اصلا بنز نیست،هویت و اصالت بنز توش دیده نمیشه، تمام بنزا یه جوری هستن که از دور داد میزنن بنز هستن،هرچند تو این سالها این خصیصه یه کم کمرنگ شده ولی هنوز هست

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  4. M@M@DRZ

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (270 ديدگاه)

    مرسدس رو این کانسپت صرفا رو آیرودینامیک تمرکز کرده .
    دقیقا مثل کاری که مک لارن با اسپیدتیل کرد که دقیقا مثل همین EQXX ، ظاهرش زیبا نیست ؛ اما باز اسپیدتیل یه رگه های از طراحی مک لارن رو داره درحالی که کانسپت مرسدس خیر .
    اما قطعا هردو از شاهکار های آیرودینامیک هستن .

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۴
  5. GT

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1660 ديدگاه)

    شاهکار مهندسی هست ولی (فاجعه) در مورد طراحیش زیاده روی هست، به زشتی سایبر تراک و XM که نیست!

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۷
  6. Aboalfazl demon

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (521 ديدگاه)

    جفتش
    از نظر مهندسی خوبه
    از نظر طراحی ببخشید که میگم ولی افتضاحه
    از این افتضاح تر اون EQB هستش که واقعا افتضاحه

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۵
  7. امین

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (458 ديدگاه)

    زشت شدید و ضعیف زیادی بدترکیبه

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۶
  8. (JONATHAN (TESLA

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (263 ديدگاه)

    واقعیت این هستش که ویژگی جالبی برای تولید انبوه سازی نداره
    شاهکا مهندسی ؟ من چیزی نمیبینم که بخوام کلمه شاهکار براش استفاده کنم
    جایگزین کردن قطعات سنگین بدنه با متریال سبک ایجاد طراحی ایرودینامیک تر با دست بردن در ساختار کاربردی خودرو های معمول
    کاهش مصرف انرژی با خروجی قدرت کم
    این ها طرح های مطالعاتی اکثر شرکت ها هستش
    فرستادن این طرح های مطالعاتی به خط تولید اثباتی برای عدم توانایی کمپانی برای نهایی سازی و مطابقت دادن اون طرح با نیاز خریدار هستش
    به شخصه انتظار نداشتم کمپانی هایی به این وسعت این قدر ناتوان باشن
    ناامید کننده تر از تصورات هستن ظاهرا و قدرت رقابت با تسلا رو در چنین شرکتی نمیبینم

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲۹
    1. Porsche 911

      ۱۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (825 ديدگاه)

      دقیقا میشه شما بفرمایید تسلا چیکار میکنه غیر از این کارها؟

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۷
      1. (JONATHAN (TESLA

        ۱۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (263 ديدگاه)

        یکی از نمونه ها توسعه سیستم مدیریت انرژی هستش
        که واقعا فاجعه هستن در مقابل استارت اپ ها حتی چه برسه به تسلا
        یکی از نمونه های دیگه موتور هایی با بازده بالاتر هستش
        حتی استارت اپ هایی که روی باتری کار میکنن تنها گزینه هایی که برای توسعه باتری با موتور های با بازده بالاتر دارن خودرو های تسلا هستن
        شاهکار مهندسی یعنی موتور های اس پلاد که تا ۲۳ هزا تا دور میگیرن و نیاز خودو به گیربکس چند دنده برای رسیدن به سرعت های بالا رو رفع میکنن
        موتور های تایکان تا ۱۶ هزار تا دور میگیرن کم تر از P100D قدیمی تسلا که تا ۱۸ هزار تا دور میگرفتن
        برای همین تایکان گیربکس دو سرعته داره چون نمیتونه به سرعت های بالا تر دست پیدا بکنه همین باعث افزایش دو برابری مصرف انرژی میشه و کاهش برد
        تازه با خروجی انرژی بسیار بالاتر
        شاهکار مهندسی یعنی پک باتری اس پلاد که بدون کوچک ترین تغیری در پلتفرم مدل اس شاهد افزایش حجم باتری کنار کاهش وزن پک باتری هستیم اونم با سلول باتری های قدیمی که از قبل موجود بود
        شاهکار مهندسی یعنی ایرودینامیک مدل اس یه خوردو ۱۰ ساله که بدون تغییر بزرگی در طول این سال ها همواره بهتر و بهتر شده

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۱۶
        1. بهزاد

          ۱۶ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1883 ديدگاه)

          این چیزهایی که میفرمایید بنظرت برای دیگران غیر قابل دستیابیه؟
          تا ابد این رویه ادامه داره؟
          اگر ظرفیت باتری افزایش داشته و کوچک شدن پک باتری بنظرت نشان نمیده طرح قبیلیشون کامل نبوده؟
          ببین تمامیه مطالبی که تا به حال در این صنعت وجود داشته به احتمال بسیار زیاد بایگانی خواهد شد و روندی که در آینده بوجود میاد متاسفانه برای طرفداران تسلا ناخوشاینده!
          الان سازنده هایی که در فرمول E موتور برقی میسازن براحتی به دور موتور ۳۳ هزار دور رسیدن و نمیدونم چرا به اینگونه اطلاعات مضحک که در صنعت خودروی برقی پیش پا افتاده ست تکیه میزنید و هر چقدر هم تلاش کنید برای پایین کشیدن کار شرکت های دیگه جوابگو نیست چون دیر یا زود در بازدهی و عملکرد و قیمت سرآمد خواهند شد.

          موافقم ۹
          مخالفم ۱۰
      2. محمد امین

        ۱۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2001 ديدگاه)

        داداش خودت قطعا بیشتر میدونی که در تست های پیمایش مختلف که هرکدوم فاکتور های خاص خودشون رو دارن و درشرایط های خاص انجام میشن ، معمولا سرعت خودرو کمتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت هست و توی این سرعت ها حتی مدل اس plaid هم که حدود هزار اسب توان داره نهایتأ حدود ۲۰۰ اسب بخار از توان خودش استفاده میکنه
        همین‌طور باید بگم که توان خروجی موتور صرفا یک عدد هست ، برای برسی یک پیشرانه و پرفورمنسش هزاران فاکتور هست که سریعا تفاوت پیشرانه هارو آشکار میکنه ، کسایی که تجربه ی رانندکی در پیست با ماشین های مختلف دارن به طور تجربی این موضوع رو درک کردن
        برای مثال پیشرانه ی مرسدس clk gtr در هردور موتور و در هر دنده ی منطقی ، به راحتی می‌تونه گشتاور مورد نیاز رو خیلی سریع تامین کنه و به چرخ ها بده و در تمام محدوده ی دور موتورش به صورت کاملا پیش بینی شده رفتار می‌کنه و این باعث میشه به خوبی با پیست و سطح جاده ارتباط داشته باشه و حس اعتماد رو به راننده بده و همین‌طور بالانس بودن پیشرانه و سرعت دور گرفتنش خیلی در کیفیت قدرت خروجی تاثیر گزار هست
        وقتی موتور به خوبی و با کیفیت نتونه قدرتش رو در اختیار بزاره و راندمان خودش رو در تمامی محدوده ی چرخشی اش حفظ نکنه چه فایده
        مثلا ماشبن کارت سری rk با موتور ۱۵۰ cc، وقتی دور موتور رو از ۶ بالا میبری چسبندگی چرخ های عقب کم میشه و اصلا حس خوبی نداره و کنترل‌ ماشین رو سخت میکنه ، اما دقیقا با موتور ۱۳۵cc با اینکه قدرتش پایین تر هست اما من به شخصه توی تجربه های خودم خیلی سریع تر حسش میکنم و این است کیفیت خروجی
        درست این فاکتور هارو برای یه ماشین بنزینی گفتم اما دقیقا همچنین فاکتور هایی برای موتور الکتریکی تعریف میشه چه بسا بیشتر
        و به نظرم برای یه سدان لوکس شتاب حدود ۶ ثانیه کافی هست
        باید به طور کلی بگم که زمانی که یک ملشبن دانفورس زیادی تولید کرد و درگ کمی داشت اون وقت میشه گفت شاهکار ایرودینامیک که من این ویژگی رو نه در تسلا دیدم و نه در ویژن eqxx، هرچند دانفورس به درد این دو ماشین نمیخوره اما کلمه ی شاهکار یکمی روی مخ هست
        و اینکه به طور کلی وجود گیربکس باعث بالارفتن راندمان انرژی و توضیع بهتر گشتاور میشه ، چه در کیس های بنزینی و چه در برقی

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۵
    2. Taha Malek

      ۱۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (532 ديدگاه)

      ((فرستادن این طرح های مطالعاتی به خط تولید اثباتی برای عدم توانایی کمپانی برای نهایی سازی و مطابقت دادن اون طرح با نیاز خریدار هستش))
      فن چ برندی این حرف رو میزنه برندی که طرح های مطلعاتیش رو میده دست مردم (فک کنم واضح باشه درمورد چی حرف میزنم)و حتی تو نمایش طرح های مطلعاتیش هم ناتوانه(داستان شیشه های سایبر تراک)

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۷
    3. پارسا

      ۱۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (48 ديدگاه)

      چون تو یه تسلا فن هستی

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  9. Porsche 911

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (825 ديدگاه)

    من خیلی دوستش داشتم درسته اصالت بنز رو نداره و اصلا نمیشه بدون لوگو تشخیص داد که بنزه یا یه خودروی دیگه اما این فناوری ها و تکنولوژی های به کار رفته داخلش فوق العادست از صفحات خورشیدی تا دیفیوز عقب ماشین و فرم بدنه که همه دست به دست هم دادن تا با آئرودینامیک ترین خودروی دنیا روبرو باشیم
    داخل کلیپ هم به قیمت نسخه تجاری اشاره شد که حدود ۵۰ تا ۶۰ هزارتاست که عالیه!
    اگه نسخه معمولی و شهری هم ساخته بشه با همین رنج قیمت بی نظیر میشه

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
  10. محمد امین اسکندری

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (28 ديدگاه)

    از نظر آیرودینامیک عالی ولی طراحی بسیار ضعیف

    موافقم ۷
    مخالفم ۵
  11. Clean energy (بر باعث بانیش...)

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    الان مثل همیشه من برگشتم با نظرات مخالف همه😐😂
    من برعکس نصف دنیا خوشم میاد ازش://
    چرا من انقد فرق دارم با دنیا😐😢
    میگن ای کیو اس زشته میگم عالیه
    میگن اس کلاس زیادی خشنه و از این حرفا من میگم عشقه:|
    میگن این بنز زشته من میگم عاشقشم😐
    میگن بی ام و جدیدا زشتن من خیلی دوستشون دارم و به نظرم پیشرفشون عالی بوده
    چرا؟😐
    زیباست😑😑😑 خیلی هم واقعا به نظرم معرکه است

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۶
    1. Northrop/McDonnell Douglas YF-23

      ۱۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1073 ديدگاه)

      بالاخره هرکس سلیقه ای داره و هر سلیقه ای محترم هست
      ولی اکثر آمریکایی ها و چینی ها از طراحی های جدید بیمر و مرسدس خوششون میاد

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
      1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

        ۱۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1246 ديدگاه)

        مشتری این ماشینا اونان… باید اونا خوششون بیاد نه ما!

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
    2. Hamid

      ۱۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      داداش
      تو چون خودت زیبایی …
      همه رو زیبا میبینی …
      زیبایی از طراحی های بی ام و نیست …
      از چشمای خوشگلته …

      تو یه آدم خاصی … با همه متفاوتی … همین خاص بودنته که باعث شده اینهمه زیبایی رو توی خودت جا بدی گلم … هر کسی مثل تو زیبا نیست …
      😂😂😂😂😂😂😂

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱
      1. TOM KRISTENSEN

        ۱۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (163 ديدگاه)

        جووووووون

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۰
      2. Porsche 911

        ۱۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (825 ديدگاه)

        😂😂😂😂😂😂

        موافقم ۶
        مخالفم ۱
      3. Clean energy (بر باعث بانیش...)

        ۱۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1246 ديدگاه)

        واییییی😐😂

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
      4. من⁦^_^⁩

        ۱۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (202 ديدگاه)

        دلم خواست⁦(┛◉Д◉)┛彡┻━┻⁩

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
      5. Mercedes Benz

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (67 ديدگاه)

        از جمله خودت😅😅🤣🤣🤣🤣

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. امین

      ۱۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (458 ديدگاه)

      وقتی زیاد واسه چیزی ارزش قاعل بشی زشتی هاشو نمیبینی در مورد خودرو های جدید بی ام و و بنز فقط میشه گفت زشت بسیار زشت چیزی که باعث میشه جذاب ببینید همون قضیه لاغر پولدار مساوی مانکن لاغر فقیر چوب کبریت و چاق پولدار توپور و تپل چاق فقیر لش و این چیزا زشت زشته عزیزان این بنز از نظر طراحی زیر پرایده

      موافقم ۰
      مخالفم ۱۵
      1. GT

        ۱۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1660 ديدگاه)

        امین
        تموم شد؟
        خیلی تأثیر گذار بود🙂

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۱
      2. Clean energy (بر باعث بانیش...)

        ۱۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1246 ديدگاه)

        نه داش ربطی نداره من خوشم اومده ازش

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
  12. J.L.A

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (81 ديدگاه)

    فناوری و طراحی داخلی به کنار
    طراحی بدنه ….. فاجعه
    به قول NAVID۰۰۹۸ یه بنز باید از دور داد بزنه من بنزم !

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۰
  13. •Mohamad•

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (178 ديدگاه)

    بنظرم طراحی سری EQ مرسدس اصلا خوب نیست اصلا
    تناسب ندارن طراحیه بدنه سری EQ جوریه که انگار فقط خواستن یه چیزی وارد بازار کرده باشن😕

    موافقم ۴
    مخالفم ۷
  14. ارش

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1532 ديدگاه)

    همه چیز که زیبایی نیست این ماشین شاهکار تکنولوژیه شاهکاری که فقط مرسدس میتونه تولید کنه.

    موافقم ۷
    مخالفم ۷
  15. M.Kkarimi

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (794 ديدگاه)

    موضوعی که هست اینه که EQXX حکم یه میز کار برای مرسدس داشت. میز کاری که بیشتر جنبه نمایش بالاترین پتانسیل های مرسدس در تکنولوژی های آینده نزدیک دنیای خودرو ، در ساخت کابینی فوق العاده لوکس و زیبا با استفاده از پست ترین ( تعبیر بهتری پیدا نکردم ولی منظور بطور مستقیم کلمه پست نیست !) متریال ها ( کی با بامبو ، ریشه قارچ و کاکتوس چرم میسازه آخه ؟؟! 😂 بطری پلاستیکی آخه ! ) ، در توسعه بدنه آیرودینامیکی با پایین ترین ضریب درگ در خودرو های امروز کمپانی ها و موارد دیگه که گفتنشون تکرار بی فایدست …..
    همونطور که یه بار دیگه هم گفتم تک تک اجزاء و نوآوری ها و تکنولوژی هایی که اینجا بکار رفته به خودی خود یه شاهکار حساب میشن ( حتی طرح الهام گرفته شده از قطره اشک در طراحی ) اما این عناصر وقتی در کنا هم در EQXX ظاهر میشن اصلا نتیجه قابل انتظار از یک مرسدس رو ارائه نمیدن ! ای کاش در حد یک کانسپت برای نمایان کردن توانایی های مرسدس باقی میموند و نسخه تولیدیی ازش ساخته نمیشد … یا حتی المقدور باید تغییرات خیلی زیادی در نسخه تولییدی اعمال کنن …

    و نکته آخر به شخصه از ارائه چنین آیرودینامیکی یا چنین کابین لوکس و با کیفیتی و دیگر تکنولوژی ها در قالب یک خودرو شهری و کوچیک و البته به نسبت ارزون و قابل دسترس خیلی موافقم ، کلیت این طرح بنظر خیلی جالب میاد ! اینکه تکنولوژی هایی که زمانی در پرچمدارا و گرون ترین محصولات هر کمپانی ارائه میشدن در قالب یه خودرو ارزون و شهری ارائه بشن! ( من خودم تا چند روز پیش مخالف چنین قوای محرکه ای بودم اما الان که فکر میکنم میبینم چرا که نه؟! به کاربری خودرو نگاه کنید ! این ماشین قدرتی فرا تر از این برای تردد بین شهری واقعا لام نداره ! شما با پرداخت حدود ۵۰ ۶۰ هزار دلار میتونید بهره مند از بروز ترین تکنولوژی های دنیای خودرو بشدید حتی با فدا کردن پرفورمنس ! حتی به غلط !😂 )

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  16. Genius

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (849 ديدگاه)

    مهندسی خودرو یعنی مرسدس بنز!نقش اپل تو دنیای گجت ها که هر طرحی میده میشه ترند و چینیا و کره ایها و تایوانیها سریع ازش کپ میزنن تو خودرو بعهده مرسدسه

    موافقم ۲
    مخالفم ۳
  17. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (159 ديدگاه)

    یا عاشق این طراحی میشی یا متنفر
    ولی در این شکی نیست بی نظیره ماشینی با ضریب درگ ۰/۱۸ واقعا از نظر طراحی بی نظیره این خودرو

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
    1. پارسا

      ۱۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (48 ديدگاه)

      چون تو یه تسلا فن هستی

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. علی

        ۲ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (377 ديدگاه)

        اسمش را بخوان گلم

        تویوتا/چری/فورد/ مرسدس بنز

        و رو پروفایلشم علامت تویوتاست
        دقیقا کجاش به تسلا فنا میخوره ؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  18. مهدی

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1188 ديدگاه)

    طراحیش خیلی خام هست

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
  19. مهردادکمال

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1165 ديدگاه)

    بیاییم و از چهره eqxxصرف نظر کنیم باقیش چی؟؟؟؟ یک شاهکار بی نظیر که از مواد بازیافتی تا حد امکان ساخته شده
    نتیجه پس از این همه گند کاری که بشر علی الخصوص این دو قرن با محیط زیست داشته این محصول حکم یک هوای تازه و اشتی با مادر طبیعت هست ✓

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  20. Volvo fh

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (225 ديدگاه)

    سلام
    باتری ۱۰۰کیلووات ساعت هست؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. کیانوش

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (371 ديدگاه)

    از نظر من که خیلی هم زیباست و اینکه بهترین طراحی واسه برقی ها تا الان همین مدل بوده هم از نظر زیبایی هم کارایی چون طراحیش دلیل اصلی برد زیادشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. Mercedes Benz

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (67 ديدگاه)

    سلام
    آقای اشتری ترجمه عالی بود
    فقط یه سوال
    در حال حاضر مردمان کشور المان از ماشین Mercedes EQXX استفاده می کنند؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. Mercedes Benz

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (67 ديدگاه)

    خودشه
    غرش برقی مرسدس💪💪💪💪💪💪
    غرش آیرودینامیک مرسدس💪💪💪💪💪💪

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا