رسانه پدال

تست فنی و دریفت با ریمک نورا در پیست برفی/ دوبله فارسی

ریمک نورا مشهورترین ابرخودروی برقی دنیا است. این مدل، علاوه‌بر قدرت بالا و شتاب‌گیری بسیار خوب، فناوری‌های خاصی برای بهبود رانندگی در مسیرهای لغزنده دارد.

مجموع قدرت ۱۹۱۴ اسب بخار و گشتاور ۲۳۶۰ نیوتن متر حاصل از چهار موتور و چهار گیربکس، ریمک را از رقبای بنزینی متمایز می‌کند. نورا (Nevera) در زمانی کمتر از ۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می رسد و مسافت ۴۰۰ متر را در زمان ۸/۵ ثانیه طی می کند. نهایت سرعت این مدل  ۴۱۵ کیلومتر برساعت است و با یک شارژ،  ۵۶۰ کیلومتر توان پیمایش دارد. ریمک نورا با فناوری اختصاصی برای  سیستم‌های کمک راننده، یکی از بهترین خودروهای جهان برای رانندگی در برف و مسیرهای لغزنده است.

ریمک نورا

بسیاری از مردم تصور می کنند محصولات ریمک، صرفا ابرخودروهای برقی مشابه تولیدات بوگاتی و کونیگزگ هستند اما ریمک علاوه بر ساخت مدل های قدرتمند، فناوری ویژه ای برای بهبود فرمان پذیری و تعادل خودروهای مدرن هم ارائه کرده است. نصب چهار موتور با چهار گیربکس، اولین‌بار توسط این شرکت ارائه شد و حالا برای ابرخودرویی با مجموع قدرت نزدیک به ۲ هزار اسب بخار استفاده می‌شود.

هر موتور در جلو، حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند و موتورهای عقب، هر کدام ۶۵۰ اسب بخار هستند. چرخ های عقب این مدل، از بنتلی کنتیننتال GT و چرخ های جلو مشابه آئودی S3 انتخاب شدند.

ریمک نورا

ریمک برای نورا، از یک فناوری اختصاصی به نام تقسیم گشتاور چهار چرخ (RAWTV: Rimac All Wheel Torque Vectoring) استفاده می‌کند. این سیستم دارای چند حسگر برای تحلیل حرکت هر کدام از چرخ استفاده است و  تقریبا ۱۰۰ بار در ثانیه، برداشت اطلاعات انجام می‌دهد تا ضمن تشخیص میزان هرگزردی،  گشتاور را کنترل کند. در نتیجه، یکی از جالب‌ترین آپشن‌های ریمک نورا به نام حالت رانندگی دریفت، شکل می‌گیرد تا حتی افراد کم‌تجربه نیز هیجان دریفت را تجربه کنند.

نورا دارای یکی از بهترین سیستم‌های بازیافت انرژی الکتریکی از کاهش سرعت است. هنگامی که خودرو در حالت تک پدال باشد، فرایند انتقال انرژی به باتری‌ها بسیار آرام و کم‌صدا، بدون جلب توجه راننده انجام می‌شود؛ درحالی‌که اگر راننده با پدال ترمز اقدام به کاهش سرعت کند، عملکرد ABS و لنت‌ها احساس خواهد شد.

در تست و بررسی انجام شده توسط کارشناسان تاب‌گیر، فناوری‌های موجود در ریمک نوارا تحسین شده است. این خودرو در مقایسه با ابرخوردوهای بنزینی و هیبریدی، تفاوت‌های زیادی دارد؛ چراکه بسیار قدرتمند، پرشتاب و کم‌صدا است.

 

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (800 ديدگاه)

    چرا با این قیمت نتونسته به شتاب s plad برسه

    موافقم ۴
    مخالفم ۳۹
    1. Joker

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (455 ديدگاه)

      همون اس پلد هم هنوز نتونسته به شتاب بهتر از سه ثانیه برسه تو دیگه اونو نزن تو سر این،اون شتاب اس پلد یه قمپز بود واسه فروش بیشتر که جواب هم داد،ماشینی که با جی پی اس بهترین شتابی که ثبت کرده ۲.۸ ثانیه بوده که از ویرون ۲۰ سال قبل هم کندتره،طرفداراش هم میگن باید با فلان دستگاه شتاب اندازه گیری بشه تا با دروغ تسلا همخونی داشته باشه، والا با این اوصاف خودروهایی که با جی پی اس معمولی شتاب ۲ ثانیه رو ثبت کردن نظیر شیرون و sf 90 و ۹۱۱‌توربو اس، با معیارهای اندازه گیری تسلا شتابشون در اصل نیم ثانیه ست،بوگاتی و فراری و پورشه راستش رو نگفتن ریا نشه،خوبیش اینه محصولات کونیگ زگ که معمولا شتاب ۷ تا ۸ ثانیه ای دارن هم با این معیار شتابشون همون زیر سه ثانیه که کمپانی گفته هست و نتیجه میگیریم که ۴۰۰ متر ۱۴ ثانیه کونیگ زگ هم ۱۴ ثانیه نیست بلکه زیر ده ثانیه ست!!! از امروز معیارهاتون رو با معیارهای ایلان ماسک سِت کنید دوستان…

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۱۷
      1. aminbikar

        ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (297 ديدگاه)

        اس پلد ۲.۱ رو هم ثبت کرده چی میگی

        موافقم ۲۱
        مخالفم ۱۱
        1. 🤍🤍Tesla lover🤍🤍

          ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (761 ديدگاه)

          اس پلد رو آسفالت های چسبنده شتاب ۱.۹۸ ثانیه ای میزنه وقتی مخالف این برندی بمولا دلیل نمیشه الکی از خودت حرف بسازی راجب ماشین با این وضع کامنتا من ترجیح دادم سکوت کنم ولی خدایی کامنتو نگاه😐

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۱۴
      2. Elmiraj

        ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (2699 ديدگاه)

        اینم شتاب ۲.۱۴ و ۲.۱۶ تسلا S plaid در آسفالت معمولی خیابان…
        با شارژ ۷۹ درصد
        و بدون احتساب رول اوت
        https://youtu.be/-AQZh7VBhM0

        (( چیزی که برندهای مورد علاقه‌ت به خواب هم ندیدن ))

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۱۵
        1. کافر مقدس

          ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1520 ديدگاه)

          جوکر چون هیتر هست مثل مابقی هیترها استدلال خاصی نداره یه چیبزایی میگیه دیگه

          بالاخره پدال هم ب رائفی پور و حسن عباسی خودرویی نیاز داره

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۱۱
        2. A.biohazard

          ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (7 ديدگاه)

          خداییش ماشین شارژی هم تبلیغ داره؟انقدر از نظر هیجان کویره که اسپیکر گذاشتن صدای اگزوز پخش کنه موقع گاز دادن :)))

          موافقم ۰
          مخالفم ۵
  2. Joker

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (455 ديدگاه)

    اینم یکی شبیه کونیگ زگه،نه که خیلی سابقه خوبی داره به خصوص تو محصول قبلی که کلا ازش دوتا ساخت هر دوتاش هم نفله شدن و کم مونده بود یکی از سه کله پوک هم باهاش بشتابه اون دنیا،هر روز بر میداره یه نسخه از پروتایپ رو میبره تو برف و بارون نمیدونم کوه و بیابون که چی؟نمیدونم قصدشون چیه از اینکارا؟! چند ساله داره از معرفیش میگذره هنوز که هنوزه به مرحله تولید نرسیده،دنیا به آخرین چیزی که نیاز داره یه هایپرکار الکتریکی می‌تونه باشه که بشه باهاش تو برف روند،بیچاره فولکس گولش زد و کل سهامش رو کشیده بالا چون همش برف و سرماست داغی رو احساس نمیکنه وگرنه خیلی داغه خودش خبر نداره🤣

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲۶
  3. Delphian

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سپاس جناب اشتری.. .
    صدای شما هیجان خاصی داره ، روی این ویدئوها. ..
    // / موفق باشید. .

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (714 ديدگاه)

      ممنون از لطف شما :)

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۰
  4. net

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2092 ديدگاه)

    اگر ریمک نورا بنزینی هم تولید میشد رقیبی جدی برای سوپر اسپرتهای بنزینی میشد.بوگاتی شیرون در دسته هایپرکار هست و ریمک در دسته سوپر اسپرت هست به نظرم نباید با شیرون مقایسه شود.ریمک نورا برقی در رنگ مشکی طراحی بیرونی زیبایی داره مخصوصا از عقب و چراغ عقب و بال عقب ولی نوک چراغ جلو که نازک و باریک شده یه کم تو چشم میزنه و جالب نیست.تنها ماشینی دیدم که بال عقبش زیباست همین ریمک نورا برقی هست.ابعاد ریمک نورا به عنوان سوپر اسپرت استاندارد هست و کاپوت جلو و عقب ماشین استاندارد کشیده هست و قوص سقف و شیشه عقبش هم قشنگه.اگر نسخه بنزینی ریمک نورا هم تولید میشد با ۴ اگزوز دایره در سمت چپ و راست زیر سپر عقب و جلوپنجره باز بشه و نوک چراغ جلو یه کم پهن تر بشه خیلی زیباتر میشه

    موافقم ۲
    مخالفم ۷
    1. javadhy

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (327 ديدگاه)

      حرف شما درسته جناب ولی هیچوقت یه شرکتی مثل ریماک یا هر شرکت نوپایی نمیتونه بیاد یه سوپر اسپرت چه برسه هایپر اسپرت احتراق داخلی تولید کنه اگرم تولید کنه نمیتونه در حد خودروسازی های مطرح دنیا قد علم کنه باید پشتش یه دنیا تجربه باشه. ساختن ماشین برقی در هر کلاس خودرویی از ماشین بنزینی بسیار آسون تره و اگه درگ ۱/۴ mile رو فاکتور بگیریم توی خودروهای قدرتمند ماشینای برقی نمیتونن هیچ تجربه لذت بخشی رو حتی نزدیک به خودروهای بنزینی ارائه بدن البته من قصد تخریب نظر شمارو نداشتم نظر شما اکثرش در مورد طراحی ریماک بود من کلی نظرمو بیان کردم

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
  5. net

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2092 ديدگاه)

    کرواسی کشور چندان پیشرفته ای نیست تعجبه توانسته همچین ماشین سوپر اسپرت زیبایی تولید و طراحی کنه.ریمک نورا در دو رنگ مشکی و سفید تولید شده ببینید رنگ مشکی نورا خیلیییی زیباتر از رنگ سفید نورا هست

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  6. Jdm باز

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    از نظر طراحی نسبتا خوبه، ولی اصلا هایپرکار برقی رو درک نمیکنم هیکاش بنزینی یا هیبرید بود

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  7. BMW

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (168 ديدگاه)

    این خودرو باور نکردنی و عالی هستش و در ۲۰ دقیقه ۸۰درصد باتری ها رو شارژ می کنه . از نظر من این خودرو عالی هستش.

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  8. A.biohazard

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خداییش ماشین شارژی هم تبلیغ داره؟انقدر از نظر هیجان کویره که اسپیکر گذاشتن صدای اگزوز پخش کنه موقع گاز دادن :)))

    موافقم ۱
    مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا