تسلاتلویزیون پدال

تست و بررسی تسلا مدل S پلد؛ پرچمدار سدان های برقی / دوبله فارسی

به کمک ویدئویی از مت واستون و سایت CarWow، مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت و منفی در کامل‌ترین نمونه‌ی تسلا مدل S را بررسی می‌کنیم.

بعد از تسلا رودستر که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ با بدنه‌ی دودر دونفره تولید شد، نخستین خودروی چهاردر تسلا در سال ۲۰۱۲ به بازار امریکا رسید. این محصول با نام مدل S، از جهات مختلف خبرساز و انقلابی بود. شتاب‌گیری عالی، پیشرانه‌ی برقی قدرتمند، آیرودینامیک بسیار خوب و ظاهر عامه‌پسند، نکات مثبت این خودرو و عامل موفقیت تجاری برای تسلا محسوب می‌شدند. با گذشت ۱۰ سال، تولید مدل S همچنان ادامه دارد. این خودرو، با آستانه قیمت ۹۶ هزار دلار، گران‌قیمت به نظر می‌رسد اما مثل سال‌های قبل پرتقاضا باقی مانده است.

در سال ۲۰۲۱، نسخه‌ی جدیدی از تسلا مدل S با نام پلد به خط تولید اضافه شد تا قدرت بیشتر و شتاب‌گیری بهتر فراهم کند. تسلا S پلد، ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. شرکت سازنده ادعا می‌کند این خودرو، ۱/۹۹ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد که البته در تست‌های واقعی، معمولا عددی حدود ۲/۳ تا ۲/۵ برای تسلا S پلد ثبت شده است.

تسلا S پلد

در ظاهر، تفاوت چندانی بین تسلا S معمولی و نسخه‌پلد دیده نمی‌شود. نسخه‌ی پلد، با ادوات سیاه روی کاپوت عقب و چرخ های ۱۹ اینچ، متفاوت از مدل استاندارد است. حتی دستگیره های مخفی شونده، قاب پنجره و جایگاه دوربین جانبی هم سیاه رنگ هستند. تسلا S پلد،  ۳۵ هزار دلار گران‌تر از مدل معمولی است و به قیمت ۱۳۱ هزار دلار فروخته می‌شود. خریدار برای هر نوع رنگ بدنه غیر از سفید، مجبور به پرداخت هزینه‌ی اضافی در حدود ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار است.

داخل کابین S پلد، دو تغییر مهم وجود دارد. فرمان یوک (یوغ) با بریدگی در بالا، دید راننده به پنل پشت فرمان را بهبود می‌دهد و نمایشگر لمسی ۱۷ اینچ هم، از نظر کیفیت و سرعت عملکرد، بی‌نظیر است. قدرت پردازش سیستم سرگرمی در S پلد، مشابه پلی‌استیشن ۵ توصیف شده است. این تجهیزات، بهترین تجربه‌ی بازی کامپیوتری در خودرو را فراهم می‌کنند.

کیفیت مواد در کابین تسلا S پلد، قابل مقایسه با مرسدس کلاس E و بی‌ام‌و سری ۵ به نظر می‌رسد. در عقب برای افراد بلند قد، فضای کافی وجود دارد و سقف شیشه‌ای، حس بسیار خوبی به سرنشینان می‌دهد. البته ارتفاع کم صندلی‌های ردیف دوم با کف اتاق، باعث ناراحتی برای زانوها در سفرهای بلندمدت می‌شود.

 

در عقب، کنسول اختصاصی با شارژر بی‌سیم و جایگاه نوشیدنی وجود دارد. یک نمایشگر لمسی هم، مخصوص کنترل عملکرد تهویه، گرم‌کن داخل صندلی و سیستم سرگرمی نصب شده است. تسلا S قابلیت اتصال به اینترنت و دسترسی به شبکه های سرگرمی مثل یوتیوب و نت فلیکس دارد.

زیر کاپوت جلو، فضای مناسبی برای ساک ورزشی یا خریدهای روزانه هست. در عقب، فضای باورنکردنی ۷۹۳ لیتر وجود دارد که برای هر خودرویی در کلاس سدان، باورنکردنی است. البته در طرفین و زیر سطح صندوق هم فضای اضافی وجود دارد. سیستم تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع هوشمند در سرعت‌های مختلف و فناوری نویز کنسلینگ برای حذف صداهای مزاحم در کابین، دیگر ویژگی‌های مثبت در تسلا S پلد هستند.

تسلا مدل S، با ضریب درگ ۰.۲۰۸ یک شاهکار آیرودینامیک محسوب می‌شود و از این نظر با اختلافی اندک، بعد از مرسدس بنز EQS دومین خودرو برتر جهان از نظر آیرودینامیک است. مدل S پلد، ۲۱۶۰ کیلوگرم وزن دارد و با یک شارژ باتری‌، شعاع حرکتی ۶۳۰ کیلومتر ارائه می‌کند.

در تست و بررسی انجام شده توسط مت واتسون از سایت CarWow، کیفیت بسیار خوب رانندگی با تسلا S پلد در خیابان‌های داخل شهر و بزرگراه‌ها، نشان داده شده است. همچنین ایراداتی مثل نقص در عایق‌بندی کابین و عملکرد سیستم باز و بسته‌شدن خودکار آینه بغل و قفل‌ درها بررسی می‌شوند. کیفیت رانندگی این خودرو در کلاس لوکس، بسیار مطلوب ارزیابی شده و از نظر ویژگی‌های اسپرت برای رانندگی پرهیجان، کمی ضعیف‌تر از پورشه تایکان توصیف شده است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. ali(chevynova)

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    تسلا عشقه

    موافقم 50
    مخالفم 47
    1. GT

      ۲۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      یقین دارم اگه همین ماشین اروپایی بود تنفر شدیدی بهش داشتی🙃

      موافقم 32
      مخالفم 13
  2. شاعر

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (235 ديدگاه)

    دوبله بسیار عالی بود
    ممنون آقای اشتری

    موافقم 40
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2325 ديدگاه)

      سلامت باشید

      موافقم 28
      مخالفم 4
      1. Nima

        ۲۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        تشکر ویژه از جناب اشترى
        درباره این ماشین:
        این ماشین از نظر تجهیزات و امکانات هیچى کم نداره از رقباى هم قیمتش .
        در واقع بیشتر هم داره.
        براى مثال ٢ تا پد وایرلس شارژر و خوب اتوپایلت (با دید سوپر کروز پیشرفته تر بهش نگاه کنید و نه خودران کامل) و گرم کن تمام صندلى ها و از همه اینا جالب تر و بهتر سیستم هاى کمک راننده خیلى قوى و سیستم پردازنده فوق العادش هست.
        دیشب داشتم راجع به سیستم هاى کمک راننده تسلا میخوندم. واقعا یه چیزى برام جالب بود و اون سیستم ترمز خودکار تسلا بود که واقعا قوى هست.
        براى مثال عمده ماشین ها تا سرعت هاى ٣٠-۶٠-١٠٠ کیلومتر بر ساعت نهایت سیستم تومز خودکارشون کار میکنه (بسته به سگمنت و قیمت ماشین)و سرعت بالاتر خاموش میشه. اما تسلا تا سرعت ١۵٠ کیلومتر بر ساعت هم هنوز فعاله و میتونه ماشینو از خطر دور کنه که این فوق العادس!
        و یه چیز دیگه که من از تسلا دوست دارم اینه که شما همیشه ماشین فول میخرى.
        یعنى چه ارزون ترین و چه گرون ترین رو بخرى همه ویژگى هارو داره به جز سیستم فنى که متفاوت هست.
        براى مثال شما هر مدل تسلا مدل ٣ که بخرى شارژر وایرلس ، سقف تمام شیشه ، سیستم کمک راننده اتوپایلت ، گرمکن تمام صندلى ها ، مانیتور فول سایز و … رو داره.
        اما براى رقبا اصلا اینطور نیست.
        براى مثال توى بنز ، بى ام و و بخصوص پورشه شما براى هر چیزى باید پول جدا بدید.
        اینطورى بگم . تمام اون موارد بالا با پرداخت مبلغ اضافى هست.
        نکته اى که پیش میاد اینه که یه تسلا ۵٠ هزار دلارى رقیبش درسته که قیمت شروعى ۴٠-۴۵ هزار دلارى داره(سى کلاس) اما براى برابرى کامل چه از نظر فنى یعنى شتاب و سرعت و چه تجهیزات و سیستم هاى کمک راننده شما باید توى شرکت هاى دیگه حداقل ٧٠ هزار دلار پرداخت کنید.
        این تفاوت ٢٠ هزار دلارى رو براى هرچیزى که دوست دارید حساب کنید(مثلا کیفیت یا برند یا لذت رانندگى)
        اما ٢٠ هزار دلار اختلاف خیلى زیاده توى خرید مردم تاثیر زیادى داره. براى همین هست که تسلا مدل ٣ و بقیه صف هاى بسیارطولانى خرید دارن با وجود این مدت ها مشکلات و تاخیر داشتن.
        چون این مبلغ ارزشش رو داره.
        درنهایت ببخشید طولانى شد ولى امیدوارم یه سرى چیزا براى دوستان روشن شده باشه که چرا تسلا خوب پیشرفت میکنه و این ربطى به جو جامعه و … نداره.
        فرمول برنده هست!

        موافقم 43
        مخالفم 8
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۶ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2325 ديدگاه)

          ممنون از توجه شما

          موافقم 18
          مخالفم 2
        2. جناب ایکس

          ۲۶ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          خب تسلا اون مبلغ اضافی که میگی رو از قبل گرفته و اگه کسی بعضی آپشنا رو نخواد نمیتونه انتخابشون نکنه و چاره ای نداره. (اتفاقا این خوبه که بشه برای هر آپشن جدا پول داد)

          موافقم 21
          مخالفم 8
        3. مردیم از خوشی

          ۲۶ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1385 ديدگاه)

          این یه سیاست هست که قیمت پایه را بالا میگره ولی فناوری ها و امکانات پایه بیش تری را روی خودرو سوار می‌کنه اینطوری خریدار اول یکم بهش زور میگه که بخره ولی بعداً خیلی راضی هست بخاطر همین امکانات !!!

          موافقم 9
          مخالفم 5
        4. Nima

          ۲۶ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1658 ديدگاه)

          دوست عزیز جناب ایکس در جوابتون که میگین حق انتخاب باشه و دست مشترى باز باشه:
          این حق انتخاب و … در خیلى از کشورا صادق نیس چون نمایندگى ماشین رو معمولا آماده تحویل میدن (کشوراى درجه ٢ و پایینتر)
          مثلا توى کشوراى اطراف خودمون به نمونش ارمنستان و خیلى کشوراى دیگه که شما حق انتخاب خاصى توى خیلى از برند ها ندارى.
          مثلا براى یه ماشین فقط ١ یا ٢ تریم عرضه میشه.
          یعنى شما به نمونه میانى یا نزدیک به فول بخواهید ممکنه اصلا توى اون کشور در دسترس نباشه.(مشکل آپشن هاى سفارشى همینه)
          مثلا شما با توجه به اقلیمتون حتما لازمه که سیستم تهویه صندلى یا همون سردکن داشته باشید اما توى کشور شما فقط تریم هاى پایه هست.
          اما اگر فول باشه مطمئنى که تهویه هم داره و براى تمام اقلیم ها این ماشین سازگاره.
          اما براى کشور هاى جهان اول مثل آمریکا و انگلستان و … حق با شماست.
          البته که من عرض کردم نمونه هاى فول تسلا (همه فولن) نزدیک به قیمت میان رده رقبا درمیاد.
          نه این که تسلا پول رو یجا میگیره.(یعنى فروش با تمام آپشن ها)

          ولى حق انتخاب همیشه خوبه.
          عمده سى کلاس هاى کشور هاى اطراف ایران رو من دیدم که اکثرا لو آپشن هستن.
          یعنى درواقع هیچى ندارن.
          نه فقط سى کلاس بلکه همه ماشین ها.

          موافقم 11
          مخالفم 4
        5. جناب ایکس

          ۲۶ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          نیما جان درسته حرفت ولی اون تقصیر کشور های جهان 2 و 3 هست نه شرکت خودرو سازی

          موافقم 6
          مخالفم 2
      2. Aboalfazl demon

        ۲۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (519 ديدگاه)

        جناب اشتری خسته نباشید
        تصاویر استتاری نسل جدید ماستنگ اومده
        عکس های 911 gt3rs هم تو نوربورگرینگ دیده شده
        اگه میشه منتشر کنید
        با تشکر

        موافقم 1
        مخالفم 4
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۶ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2325 ديدگاه)

          سلامت باشید، تصاویر استتار بدون اطلاعات فنی، لطفی نداره و به مخاطب ایرانی، چیزی اضافه نمی کنه
          منتظر می‌مونیم تا جزئیات بیشتر مشخص بشه

          موافقم 14
          مخالفم 1
  3. مردیم از خوشی

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1385 ديدگاه)

    بهترین سا.یت های دنیا : کیفیت تسلا های جدید بهتر شده و اصلا سطح پایین نیست و صندلی ها عالی هستند جنس مواد به کار رفته خوب هستند

    کاربر های سایت : کابین تسلا بسیار بی کیفیت است خیلی خیلی ی کیفیت (با عرض احترام پراید خود را روشن میکند )

    اصلا ق.صد تو.هی.ن نداشتم ولی بیاید قبول کنیم تسلا هم عالی داره عمل می‌کنه شاید اوایل مشکلات فنی و مونتاژی داشت ولی الان خیلی بهتر شده

    موافقم 30
    مخالفم 13
    1. بهزاد

      ۲۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      کیفیت مورد اشاره مربوط به دو مدل ۳ و y بوده نه برای خودروی ۱۳۰ هزار دلاری.
      کیفیت در خودروهایی که با تیراژ بالاتر تولید میشه متفاوته با خودروهایی که چند هزار دستگاه در سال فروش دارند.
      برای همین کیفیت به نسبت قیمت مد نظر بسیاری از تست کننده ها قرار میگیره و تولید با کیفیت خودش یک هنره و اگر آسان بود الان همه ی خودروسازان شبیه هم میشدن.

      موافقم 13
      مخالفم 10
      1. Nima

        ۲۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        البته از ٢٠٢١ همه مجلات گفتن که کیفیت مدل ٣ و y بهبود خیلى زیادى داشته و دیگه مشکل مونتاژى نداره یا به حداقل رسیده.

        موافقم 11
        مخالفم 5
    2. M.Kkarimi

      ۲۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (860 ديدگاه)

      البته بحث کیفیت خیلی مطرح نبوده … بنده تحقیق کردم بیشتر بحث دقت پایین در مونتاژ و ساخت بعضی مدل ها بوده که متاسفانه ( مجبورم معترف بشم 😂) در یک دو سال اخیر خیلی بهبود پیدا کرده .

      موافقم 9
      مخالفم 1
  4. تروریست تکفیری متهم به ترور عمو ایلان

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    با این که اصلا از ماشین های تسلا خوشم نمیاد ولی باید بگم امکانات رفاهیشون واقعن عالی هس

    منو اشتباه نگیرین با کس دیگه

    من همون ممد هلکت سوارم فقط سامورایی شدم

    موافقم 24
    مخالفم 4
    1. جناب ایکس

      ۲۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      از آمریکایی یه دفعه به ژاپنی و ترور ایلان جان! عجیبه

      موافقم 16
      مخالفم 1
  5. F.A

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (125 ديدگاه)

    سلام جناب اشتری. واقعأ دوبله شما عالیه

    در کنار ماشین؛ اگر دنبال دوبله در تلویزیون هم بودید؛ عالی می شدید.

    ماشین های برقی عالی هستند. ایرانی ها که باید حسرت همه چیز در دلشان بمونه جز یک هزارم قشر برخوردار جامعه که عمدأ آقازاده ها هستند.

    آنقدر به ایرانی ها وعده بهبودی شرایط زندگی در آینده را میدن تا دق کنند.

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2325 ديدگاه)

      سپاس از محبت شما خجالت کشیدم
      واقعا دوبله برای پدال فقط جنبه‌ی اطلاع رسانی و تنوع برای مخاطب داره

      موافقم 11
      مخالفم 0
  6. جناب ایکس

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    بررسی ها مت واتسون واقعا جالب و کاربردین. کلا ازش خوشم میاد آدم ساده و باحالیه (ساده به معنی اینکه مث اشمی یا سوپرکاربلوندی خیلی کلاس نمیذاره و خودمونیه)
    تسلا هم واقعا اونقدر بد که ما بعضی مواقع میگین نیست ولی اینکه بعضی از کابرای سایت با شاهکار سوپر اسپورت های تاریخی مقایسش میکنن یا اینکه کلماتی بکار میبرن که در شان اینا نیست.
    و دیگه اینکه واقعا خوبه که با وجود ضریب درگی مث این طراحیش خراب نشده و طراحی زیبایی داره (برعکس eqxx)
    سیستم سرگرمی و آپشناشم واقعا جالب و وسوسه کننده هستن. (تون قسمتش که داشت رد دد بازی میکرد اولش خیلی خنده دار و جالب بود)
    اونجاشم جالب که هر رنگ دیگه آپشن حساب میشه، البته خیلی شرکتا رنگ دیگه آپشن حساب میشه ولی حداقل دو سه تا رنگ پایه دارن و تو این رنج قیمت رنگ های دیگه اینقدر قیمت نمیخورن. فک میکنم حتی رنگ های دیگه ی بنتلی هم ۳۵۰۰ دلار نباشه.

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. Nima

      ۲۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      دقیقا با حرفاتون موافقم .
      ولى رنگ هاى بنتلى تا ١۵٠٠٠ دلار هم قیمت داره

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. جناب ایکس

        ۲۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        مدل های خاص بله اما فلایینگ اسپار یا کانتیننتال خیر

        موافقم 4
        مخالفم 0
  7. مردیم از خوشی

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1385 ديدگاه)

    رنگ قرمزش خیلی زیباست واقعا زیباست

    موافقم 4
    مخالفم 0
  8. کافر مقدس

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    آخه چرا باید یک سدان شتاب ش زیر 3 ثانیه باشه !!!

    قدرت پردازش تبلت تسلا برابر با ps5 ! برگام !

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. 1123

      ۲۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      زیر 3 که عادیه این لعنتی شتاب زیر 2 داره
      اینکه 2.5 ثبت کرد چندتا دلیل داره
      دواشو خودش گفت یکی دیگه اینکه دوربین هایی که نصب کردن روی آئرودینامیک خودرو اثر منفی میذاره

      موافقم 9
      مخالفم 3
    2. Danial

      ۲۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (466 ديدگاه)

      حالا همینو اگر همینو با ی ماشین غیر برقی میزدن همه میگن او ایول چ خوب واقعاً حرفت خیلی خنده داره دوست عزیز شدیداً خنده دار و ابلحانه

      موافقم 7
      مخالفم 0
  9. مردیم از خوشی

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1385 ديدگاه)

    می‌گویند که شتاب ۱.۹ به چه درد میخورد !
    آیا تا حالا دقت کردید که سرعت 330 کیلومتر در ساعت به چه درد میخورد ؟!
    سرعتی که همه خودرو های خیلی گران از آن بهره می برند !

    شتاب را شما هر جا میتونی امتحان کنی و محدو.دیتی نیست براش ، ولی چه بسا بسیاری کشور ها که جاده مخصوص سرعت بالای ۳۰۰ تا را ندارن !

    این قدرت نم.ایی شرکت هاست و در آینده هم قا.نون نانوشته میشه مثل سرعت که اگه الان یه خودرو خیلی گران نتونه سریع تر از ۳۰۰ تا بره همه بهش ایراد میگیرند

    موافقم 15
    مخالفم 2
  10. Danial

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (466 ديدگاه)

    دوستان به نظر میومد تست صفر تا صد رو روی شیب انجام دادن یا فیلمبرداری جوری بود ک انگار شیب داره؟

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. پویا

      ۲۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (445 ديدگاه)

      منم فکر میکنم رو شیب بود!!

      موافقم 3
      مخالفم 0
  11. ARMAN

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    به نظر من تسلا فقط پرفورمنس بالا داره هندلینگ خوبی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 8
  12. میثم

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    واقعا بینظیره

    موافقم 5
    مخالفم 1
  13. F.A

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (125 ديدگاه)

    بزرگوارید جناب اشتری. بنده؛ واقعیت را در مورد جنابعالی گفتم.

    درود بر شما که رابطه بسیار خوبی با مخاطبین پیدا کردید و به نظرم؛ همه مخاطبین از کار شما و خصوصأ دوبله های عالی با اون صدای دلنشین خدادادی راضی هستند که به نظرم و شاید تا به حال از صدای جادویی خودت غافل بودی.(البته با احترام)

    آرزوی سلامتی و تندرستی و موفقیت شما و همه ایرانان عزیز و وطن دوست را از درگاه حق خواستارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا