آموزشرسانه پدال

چرا گیربکس های جدید، دنده های بیشتری دارند / دوبله فارسی

احتمالا شما هم متوجه شده‌اید که خودروهای مدرن ساخت بی‌ام‌و، مرسدس بنز و بسیاری دیگر، جعبه‌دنده‌های ۸ یا ۹ سرعته دارند. جنرال موتورز و فورد، گیربکس ۱۰ سرعته تولید کرده‌اند و هوندا نیز در حال همکاری با جنرال موتورز برای تولید جعبه‌دنده‌ی ۱۱ سرعته است. در این مطلب، به کمک ویدئویی از سایت Donut Media، دلیل افزایش دنده (سرعت) در گیربکس‌های جدید را بررسی می‌کنیم.

ممکن است تصور کنید با تولید جعبه‌دنده‌های ۸ یا ۹ سرعته در سال‌های اخیر، احتمالا به‌زودی مدل‌های ۱۵ یا ۲۰ دنده هم تولید خواهند شد؛ اما این رویا نه‌تنها از نظر فنی غیرممکن به نظر می‌رسد، بلکه با رشد تقاضا برای خودروهای الکتریکی، غیر ضروری نیز خواهد بود؛ چراکه بسیاری از مدل‌های برقی، عملا فاقد گیربکس هستند.

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. [email protected]!n

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2130 ديدگاه)

    بنظرم بهترین ویدیویی بود که تا الان دوبله کردین واقعا عالی بود خسته نباشید 👍👍

    موافقم ۵۵
    مخالفم ۰
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (340 ديدگاه)

      سپاس از توجه شما دوست عزیز

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۰
  2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (340 ديدگاه)

    دوستان لطفا نظر بدید، آیا فیلم های دوبله فارسی با موضوع فنی مهندسی براتون جالب هست یا خیر 🙂

    موافقم ۱۱۹
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۳۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (181 ديدگاه)

      مدل جعبه دنده ZF رو ۸HP نشون داده شما فرمودید ۸HF

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۰
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۳۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (340 ديدگاه)

        کاملا حق با شماست
        جالبه که چندساعت روی این ویدئو کار کردم، بازبینی مجدد داشتم و برای گیربکس ۹ سرعته zf در گوگل تحقیق کردم (در متن فیلم اصلی فقط مدل ۸ سرعته معرفی شده) اما این مورد که شما فهمیدین رو متوجه نشدم

        موافقم ۲۶
        مخالفم ۰
        1. محمد

          ۳۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (181 ديدگاه)

          تشکر از زحمات شما. پیش میاد این مسائل. بله مشخص بود اضافات فیلم بدلیل ۹ سرعته بود. بنظر بهتره دابل چک با فرد دیگری انجام شود. ذهن خود به خود پیش فرضهایی دارد.

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۰
    2. Iman99

      ۳۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (692 ديدگاه)

      بله کاملا

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
    3. مهدی

      ۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (38 ديدگاه)

      بله . اگه امکانش هست لطفا بیشتر از این مدل ویدیو ها تولید کنید

      با سپاس فراوان از کار عالی شما🙏

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
    4. s-zeus

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      از نظر من زیر نویس فارسی کافیه اینطوری هم صدای طرف میشنوم هم معنیش متوجه میشم ولی دوست دارم تو یوتوب ببینم چون اونجا انتخاب بیشتر در کیفیت دارم چه رزولیشن چه فریم بعضی ویدیو ها خیلی مهمه ۶۰ فریم باشه (البته نه این یکی)

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
  3. محمد

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.لطف کنین از ویدیوهای مهندسی هم قرار بدین.ممنون

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۰
  4. M.Kkarimi

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (773 ديدگاه)

    عالی بود عالی 👌👌 چه محتوا چه دوبله 👌

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (340 ديدگاه)

      ممنونم لطف دارین

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
  5. محمد

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (491 ديدگاه)

    آقای اشتری تشکر بسیار واقعا محتوای مفید و جذابی بود از وقتی اومدید بار علمی سایت بالاتر رفته

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۰
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (340 ديدگاه)

      مخلصم هدف پدال رضایت مخاطب هست

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۰
  6. F.A

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (123 ديدگاه)

    با سلام و ‌درود
    خدا قوت

    با توجه به اینکه سلایق و علایق متفاوتی وجود دارد؛ لذا به نظرم؛ دوبله ها در همه زمینه های مربوط به خودرو و با توجه به علایق غالب انجام شود ولی مسائل فنی مغفول نماند و لازم است هر از چند گاهی ارایه گردد و اما موضوعات فنی همچون اجزای پیچیده گیربکس برای همه جذاب نیست و اگر غالب دوبله ها بر بررسی و نقد خودرو باشد؛ طرفداران بیشتری خواهد داشت.

    با احترام. نظرم را عرض کردم.
    سپاس

    موافقم ۲
    مخالفم ۱۷
  7. جمشید

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (241 ديدگاه)

    ماشینهای سواری دارن میشن مثل ماک های بیست و چهار دنده آمریکایی دهه های شصت و هفتاد میلادی 😂

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  8. شاعر

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (132 ديدگاه)

    ممنون و سپاسگزارم آقای اشتری
    دوبله و انتخاب موضوعی که داشتین بسیار عالی بود.
    فکر میکنم اکثر کاربران از دیدن ویدئو با موضوع فنی مهندسی لذت میبرن
    روند بازسازی ماشینهای کلاسیک
    روند ساخت سوپرکارها
    موضوعات فنی مهندسی
    تکنولوژیهای جدید
    ویدِئو با محتوای تاریخچه و رقابت بین خودروسازها
    معرفی خودروهای کلاسیک جذاب
    و همچنین تکنولوژی ها و نحوه ساخت باتری و ماشینهای برقی میتونن موضوعات جذابی باشن

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  9. محمد

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    پورش تایکان و آئودی ای-ترون جعبه عنده ۲ سرعته دارند.
    شرکت بوش هم داره روی جعبه‌دنده برای خودرو‌های الکتریکی کار می‌کند و اسم آن را گذاشته : CVT4EV

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  10. Dna

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (164 ديدگاه)

    ممنون
    اگه مقدوره هر هفته حداقل یک ویدئو از مباحث کار کنید خیلی ممنون میشم

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  11. تحت پیگرد

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (216 ديدگاه)

    چرا خودروهای الکتریکی به جعبه دنده نیاز ندارند؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
    1. Mahdi

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3 ديدگاه)

      یکی از دلایلش همون دقیقه ۱:۳۰ توضیح داده شده چرا موتور درون سوز به جعبه دنده چندسرعته نیاز دارن به همون علت خودروهای الکتریکی نیاز ندارن .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  12. عاشق پدال

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (57 ديدگاه)

    خوب شده پستها.
    از وقتی رفتین با زومیت خوب شده پستها

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  13. فرشید

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (66 ديدگاه)

    اصلن نتونست خوب و دقیق توضیح بده
    پارامتری وجود داره به اسم راندمان گیربگس که یعنی چند درصد از قدرت تولید شده موتور به حرکت تبدیل میشه
    فرض کنید توی یه ماشین ۱۰۰ اسب بخاری، روی دنده ۱ تا آخر گاز میدین و دور موتور به ۶۰۰۰ و مصرف سوخت به بالاترین میزان و قدرت موتور ۱۰۰ اسب تولید میشه
    حالا سرعتتون چقدره؟ نهایت ۵۰ کیلومتر
    بیشتر انرژی تولید شده توسط موتور به گرما تبدیل و تلف میشه و نه به سرعت و طی مسافت
    که یعنی گیربکس فقط تونست ۵ درصد قدرت تولید شده موتور رو به چرخ انتقال بده
    به همین خاطر باید از دنده ۲ و ۳ و بالاتر استفاده کرد
    هرچی دنده ها بیشتر باشه بازده گیربکس بالاتره

    موافقم ۲
    مخالفم ۵
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (340 ديدگاه)

      تیتر مطلب، دلیل بیشتر شدن تعداد دنده ها و ساخت مدل های ۷ یا ۸ سرعته است

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  14. NMS

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دمت گرم عالی
    درمورد موتور وانکل هم بزار

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  15. Majid

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعاً لذت بردم زحمت کشیدید برای دوبله ، مطلب مفید و محتوی عالی ای داشت ، فقط بعنوان تجربه یه نکته هم اضافه کنم لذت رانندگی با گیربکس ۸ دنده بسیار بالاتر از ۶ دنده هست اینو پس از ۳ سال استفاده روزانه دارم عرض میکنم ، ضمناً بالاتر رفتن تعداد دنده به منظور وزن بیشتر نیست برای مثال گیربکس ۸ محور جلو طراحی شرکت کیا در سال ۲۰۱۷ که فقط ۸ پوند معادل ۳ ونیم کیلوگرم وزن داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. Mahdi

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام استاید ببخشید یه سوال داشتم :

    خودمون میتونیم چرخ دنده های موجود رو شفت ورودی یا خروجی تغیر بدیم که ماشین اون سرعت لازم با دور موتور کمتر به دست بیاره ؟

    مثلا رو دنا سمند با موتور ef7 بخواید با ۱۲۰ تا دنده ۵ بری دور موتور خیلی بالا میاد اصلا گیربکس با موتور هماهنگ نیست علاوه یر مصرف سوخت بالا صدا ازار دهنده هم داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. s-zeus

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    حرف اخرش اشتباه بود قرار بود تسلا جعبه دنده دو سرعته داشته باشه ولی به دلیل سرعت بالای موتور امکان پذیر نبود اون زمان (یا خیلی سخت )خودروی برقی دنده میخواد ولی تعدادش کمتره
    https://cleantechnica.com/2019/07/22/ev-transmissions-are-coming-and-its-a-good-thing/

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا