دوئل مرسدس بنز E کلاس و اینفینیتی Q70

دوشنبه 28 فروردین 1396 - 09:00
مطالعه 6 دقیقه
infiniti-vs-mercedes
همان‌طور که دیروز در مطلب مقدماتی به اطلاعتان رساندیم، از امروز رقابت‌ها و دوئل‌های جذاب خودرویی را آغاز می‌کنیم. همان‌طور که میدانید گروه نخست...
تبلیغات

همان‌طور که دیروز در مطلب مقدماتی به اطلاعتان رساندیم، از امروز رقابت‌ها و دوئل‌های جذاب خودرویی را آغاز می‌کنیم. همان‌طور که میدانید گروه نخست این رقابت‌ها، سگمنت سدان‌های متوسط لوکس است که دور اول آن با دیدار مرسدس بنز E کلاس و اینفینیتی Q70 آغاز می‌شود. البته لازم به ذکر است که در روزهای آینده صرفاً به این کلاس نمی‌پردازیم بلکه ابتدا دور اول تمامی سگمنت‌ها برگزار می‌شود و پس از پایان دوباره به این سگمنت بازخواهیم گشت. در دوئل‌ها نیز اطلاعات و مشخصاتی کلی به همراه توضیحاتی اجمالی و کوتاه در مورد هر خودرو ارائه می‌شود و بعدازآن همه‌چیز به نظر و رأی شما بستگی دارد. با این مقدمه اولین دور از رقابت‌های خودرویی پدال را آغاز می‌کنیم. در این گروه خودروهای زیر حضور دارند:

مرسدس بنز E کلاس

ب‌ام‌و سری 5

آئودی A6

کادیلاک CTS

کادیلاک XTS

لینکلن MKZ

اینفینیتی Q70

آکورا RLX

لکسس GS

لکسس ES

جنسیس G80

جگوار XJ

مازراتی گیبلی

ولوو S90

تسلا مدل S

فیسکر کارما

مرسدس بنز E کلاس

مرسدس بنز E کلاس یکی از شناخته‌شده‌ترین خودروهای کلاس سدان‌های متوسط لوکس سگمنت E محسوب می‌شود و به‌نوعی خودروی نمادین این کلاس است. نسل کنونی این سدان لوکس آلمانی در سال 2016 با کد W213 معرفی شد و بنابراین خودروی جدیدی محسوب می‌شود. برای این دوئل، مدل E400 را انتخاب کرده‌ایم تا با رقیب ژاپنی‌اش همخوانی داشته باشد. این ماشین مجهز به یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو است که 330 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور تولید کرده و آن‌را از طریق یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. البته امکان سفارش سیستم چهارچرخ محرک 4Matic هم برای آن وجود دارد.

اینفینیتی Q70

پیشینهٔ این سدان ژاپنی به سال 1989 و عرضهٔ کوپهٔ M30 بازمی‌گردد. این خودرو به‌عنوان یک کوپهٔ متوسط لوکس به همراه نسخهٔ کابریولت تا سال 1992 تولید شد تا اینکه پس از وقفه‌ای چندساله، در سال 2002 نسل دوم آن در قامت یک سدان متوسط لوکس و با نام سری M به بازار آمد. نسل چهارم اینفینیتی سری M در سال 2009 به‌عنوان سدان پرچم‌دار اینفینیتی معرفی شد و تولید آن هنوز ادامه دارد؛ اما در سال 2013 با تغییر شیوهٔ نام‌گذاری اینفینیتی، نام این سدان به Q70 تغییر پیدا کرد و در سال 2015 نیز فیس‌لیفتی را تجربه نمود. این خودرو با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌شود که اولی یک نمونهٔ 3.7 لیتری V6 با 330 اسب بخار قدرت و 365 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند درحالی‌که امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.

مشخصات فنی

مرسدس بنز E کلاس

اینفینیتی Q70

پیشرانه

3 لیتری V6

3.7 لیتری V6

قدرت

330 اسب بخار

330 اسب بخار

گشتاور

480 نیوتن متر

365 نیوتن متر

گیربکس

9 سرعته اتوماتیک

7 سرعته اتوماتیک

محور محرک

عقب/چهارچرخ

عقب/چهارچرخ

شتاب صفرتاصد

5.3 ثانیه

5.6 ثانیه

طول

4.92 متر

4.94 متر

وزن

1850 کیلوگرم

1900 کیلوگرم

قیمت پایه

حدود 57 هزار دلار

51 هزار دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9725319]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.