دوئل مرسدس بنز E کلاس و اینفینیتی Q70
همانطور که دیروز در مطلب مقدماتی به اطلاعتان رساندیم، از امروز رقابتها و دوئلهای جذاب خودرویی را آغاز میکنیم. همانطور که میدانید گروه نخست این رقابتها، سگمنت سدانهای متوسط لوکس است که دور اول آن با دیدار مرسدس بنز E کلاس و اینفینیتی Q70 آغاز میشود. البته لازم به ذکر است که در روزهای آینده صرفاً به این کلاس نمیپردازیم بلکه ابتدا دور اول تمامی سگمنتها برگزار میشود و پس از پایان دوباره به این سگمنت بازخواهیم گشت. در دوئلها نیز اطلاعات و مشخصاتی کلی به همراه توضیحاتی اجمالی و کوتاه در مورد هر خودرو ارائه میشود و بعدازآن همهچیز به نظر و رأی شما بستگی دارد. با این مقدمه اولین دور از رقابتهای خودرویی پدال را آغاز میکنیم. در این گروه خودروهای زیر حضور دارند:
مرسدس بنز E کلاس
بامو سری 5
آئودی A6
کادیلاک CTS
کادیلاک XTS
لینکلن MKZ
اینفینیتی Q70
آکورا RLX
لکسس GS
لکسس ES
جنسیس G80
جگوار XJ
مازراتی گیبلی
ولوو S90
تسلا مدل S
فیسکر کارما
مرسدس بنز E کلاس
مرسدس بنز E کلاس یکی از شناختهشدهترین خودروهای کلاس سدانهای متوسط لوکس سگمنت E محسوب میشود و بهنوعی خودروی نمادین این کلاس است. نسل کنونی این سدان لوکس آلمانی در سال 2016 با کد W213 معرفی شد و بنابراین خودروی جدیدی محسوب میشود. برای این دوئل، مدل E400 را انتخاب کردهایم تا با رقیب ژاپنیاش همخوانی داشته باشد. این ماشین مجهز به یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو است که 330 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور تولید کرده و آنرا از طریق یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب انتقال میدهد. البته امکان سفارش سیستم چهارچرخ محرک 4Matic هم برای آن وجود دارد.
اینفینیتی Q70
پیشینهٔ این سدان ژاپنی به سال 1989 و عرضهٔ کوپهٔ M30 بازمیگردد. این خودرو بهعنوان یک کوپهٔ متوسط لوکس به همراه نسخهٔ کابریولت تا سال 1992 تولید شد تا اینکه پس از وقفهای چندساله، در سال 2002 نسل دوم آن در قامت یک سدان متوسط لوکس و با نام سری M به بازار آمد. نسل چهارم اینفینیتی سری M در سال 2009 بهعنوان سدان پرچمدار اینفینیتی معرفی شد و تولید آن هنوز ادامه دارد؛ اما در سال 2013 با تغییر شیوهٔ نامگذاری اینفینیتی، نام این سدان به Q70 تغییر پیدا کرد و در سال 2015 نیز فیسلیفتی را تجربه نمود. این خودرو با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه میشود که اولی یک نمونهٔ 3.7 لیتری V6 با 330 اسب بخار قدرت و 365 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب انتقال پیدا میکند درحالیکه امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.
مشخصات فنی
مرسدس بنز E کلاس | اینفینیتی Q70 | |
پیشرانه | 3 لیتری V6 | 3.7 لیتری V6 |
قدرت | 330 اسب بخار | 330 اسب بخار |
گشتاور | 480 نیوتن متر | 365 نیوتن متر |
گیربکس | 9 سرعته اتوماتیک | 7 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب/چهارچرخ | عقب/چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | 5.3 ثانیه | 5.6 ثانیه |
طول | 4.92 متر | 4.94 متر |
وزن | 1850 کیلوگرم | 1900 کیلوگرم |
قیمت پایه | حدود 57 هزار دلار | 51 هزار دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9725319]