دوئل اینفینیتی Q60 و مرسدس بنز C کلاس کوپه

جمعه 19 آبان 1396 - 08:30
مطالعه 6 دقیقه
Mercedes-Benz-C-Class-VS-Infiniti-Q60
در قسمتی دیگر از دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز نوبت به گروه کوپه‌های متوسط رسیده است که در دوئل قبلی آن شاهد رقابت میان...
تبلیغات

در قسمتی دیگر از دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز نوبت به گروه کوپه‌های متوسط رسیده است که در دوئل قبلی آن شاهد رقابت میان آئودی A5 و لکسس RC بودیم. در این نبرد مجموعاً تعداد 1704 رأی به ثبت رسیده که سهم آئودی از آن‌ها 1202 رأی و سهم لکسس 502 رأی بوده است؛ بنابراین A5 با کسب 70 درصد از کل آرا پیروز رقابت لقب می‌گیرد. حال امروز در آخرین دوئل گروه کوپه‌های متوسط بازهم یک آلمانی و یک ژاپنی به مصاف یکدیگر رفته‌اند اما این بار مرسدس بنز C کلاس کوپه در برابر اینفینیتی Q60 قرار گرفته است.

شورلت کامارو

دوج چلنجر

کادیلاک ATS کوپه

هوندا آکورد کوپه

دوج چلنجر

کادیلاک ATS کوپه

مرسدس بنز C کلاس

اینفینیتی Q60

ب‌ام‌و سری 4

فورد موستانگ

؟

فورد موستانگ

آئودی A5

لکسس RC

آئودی A5

مرسدس بنز C کلاس کوپه

مرسدس بنز برای اولین بار در سال 2000 یعنی نسل دوم C کلاس، نسخهٔ کوپهٔ آن‌را معرفی کرد. این یک کوپهٔ کوچک لیفت‌بک کوچک بود که در تعداد محدودی به کشورمان هم راه پیدا کرد. سپس در سال 2008 یعنی یک سال پس از معرفی نسل سوم C کلاس، نسل دوم نسخهٔ کوپهٔ آن‌هم معرفی شد که البته نامش به CLC تغییر پیدا کرده بود. این خودرو که با انتقاداتی هم مواجه شد، تا سال 2011 به تولید رسید و سپس در همین سال مرسدس بنز نسخهٔ کوپهٔ دیگری از همین نسل سوم C کلاس را معرفی کرد. این خودرو که بار دیگر نام C کلاس کوپه را گرفته بود، در اصل جایگزینی برای CLC محسوب می‌شد اما از استایل کاملاً متفاوتی سود می‌برد. این نسل تا سال 2015 روی خط تولید قرار داشت تا اینکه نهایتاً پس‌ از این ماجرای پرپیچ‌وخم نوبت به نسل کنونی C کلاس کوپه رسید. این خودرو که بر اساس نسل چهارم C کلاس ساخته شده است، برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت 2015 رونمایی شد. C کلاس کوپه کوچک‌ترین کوپهٔ مرسدس بنز محسوب می‌شود و از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به برادران بزرگ‌تر خود یعنی E کلاس کوپه و S کلاس کوپه دارد. این کوپهٔ لوکس آلمانی هم‌اکنون با پیشرانه‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌گردد که از نمونهٔ 1.6 لیتری چهار سیلندر شروع شده و نهایتاً به 4 لیتری V8 می‌رسد. قوی‌ترین عضو این خانواده مدل C63 S است که از موتور 4 لیتری V8 مشترک با مدل AMG GT استفاده می‌کند و 510 اسب بخار قدرت دارد. ولی در این رقابت، مدل C300 شرکت کرده که از یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی استفاده می‌کند. این موتور 245 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور دارد. C300 به‌صورت دیفرانسیل عقب یا با سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic قابل خریداری است.

اینفینیتی Q60

اینفینیتی در سال 2002 برای اولین بار نسخهٔ کوپهٔ سری G خود را معرفی کرد که بر اساس نسل سوم سری G سدان ساخته شده بود. سپس در سال 2006 نسل چهارم سری G معرفی شد و چندی بعد از نسخهٔ کوپهٔ آن‌هم پرده‌برداری شد. همچنین در این نسل نسخهٔ کابریولت هم به مدل‌ها اضافه گردید. تولید هر سه نسخهٔ سدان، کوپه و کابریولت سری G تا سال 2015 ادامه داشت درحالی‌که در سال 2013 اینفینیتی که استراتژی جدیدی برای نام‌گذاری محصولات خود در نظر گرفته بود، کوپهٔ جدیدی بنام Q60 را به‌عنوان جایگزینی برای نسخهٔ کوپهٔ سری G معرفی کرد. این خودرو بر اساس پلت‌فرم FM نیسان ساخته شده که با خودروهایی چون نیسان 370Z و اینفینیتی QX60 مشترک است؛ اما Q60 برخلاف سلفش تنها به‌صورت کوپه تولید می‌شود و نسخهٔ کابریولت ندارد. البته برای مدتی بین سال‌های 2013 تا 2015 نسخهٔ کابریولت سری G با نام Q60 کابریولت تولید و به بازار عرضه می‌شد. تنوع پیشرانه‌های Q60 بسیار کمتر از C کلاس کوپه است به‌گونه‌ای که در لیست موتورهای آن تنها دو نمونهٔ بنزینی به چشم می‌خورد و خبری هم از موتورهای دیزلی نیست. موتور اول از نوع 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است که 210 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد و برای دوئل ما هم همین موتور انتخاب شده است. موتور بعدی اما یک واحد 3 لیتری V6 توربوشارژ است که در دو سطح قدرت مختلف ارائه می‌شود. نسخهٔ قوی‌تر این موتور که در اصل قوی‌ترین پیشرانهٔ Q60 محسوب می‌شود 405 اسب بخار قدرت دارد. برای انتقال نیروی تمامی مدل‌ها نیز یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. همچنین مانند C کلاس کوپه، هر دو موتور Q60 به‌صورت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک قابل سفارش هستند.

مشخصات فنی

 

مرسدس C300 کوپه

اینفینیتی Q60

پیشرانه

2 لیتری 4 سیلندر

2 لیتری 4 سیلندر

تنفس

توربوشارژ

توربوشارژ

قدرت

245 اسب بخار

210 اسب بخار

گشتاور

370 نیوتن متر

350 نیوتن متر

گیربکس

7 سرعته اتوماتیک

7 سرعته اتوماتیک

محور محرک

عقب/چهارچرخ

عقب/چهارچرخ

شتاب صفرتاصد

6.1 ثانیه

7.1 ثانیه

مسافت 400 متر

14.6 ثانیه

15.4 ثانیه

حداکثر سرعت

250 کیلومتر/ساعت

235 کیلومتر/ساعت

مصرف سوخت

8.4 لیتر (ترکیبی)

9 لیتر (ترکیبی)

طول

4.68 متر

4.69 متر

فاصلهٔ محوری

2.84 متر

2.85 متر

وزن

1635 کیلوگرم

1691 کیلوگرم

حجم صندوق بار

395 لیتر

340 لیتر

قیمت پایه

42,000 دلار

40,000 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9871931]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.