دوئل بنتلی بنتایگا و مرسدس بنز G65 AMG

یک‌شنبه 29 مرداد 1396 - 09:00
مطالعه 6 دقیقه
0Duel-Mercedes-G65-VS-Bentayga
در قسمتی دیگر از سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز نوبت به گروه SUVهای بزرگ لوکس رسیده است. نکته‌ای در این رابطه باید بیان کنیم این است که به دلیل...
تبلیغات

در قسمتی دیگر از سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز نوبت به گروه SUVهای بزرگ لوکس رسیده است. نکته‌ای در این رابطه باید بیان کنیم این است که به دلیل استقبال بالای شما مخاطبین عزیز از این رقابت‌ها، تصمیم گرفتیم با مروری بر گروه‌بندی‌ها و اصلاح برخی اشکالات در گروه‌ها و خودروهای موجود در آن‌ها، سطح رقابت‌ها را حرفه‌ای‌تر و عادلانه‌تر کنیم. به همین دلیل در بعضی از گروه‌ها مثل همین گروه SUVهای بزرگ لوکس تغییراتی ایجاد شده است و بنابراین در موارد بسیار معدودی ممکن است شاهد حضور خودروهای تکراری در دوئل‌ها باشیم. با این مقدمه به سراغ دوئل جذاب امروز بین گران‌ترین و قوی‌ترین SUVهای دنیل یعنی مرسدس بنز G65 AMG و بنتلی بنتایگا می‌رویم.

کادیلاک اسکالید

اینفینیتی QX80

مرسدس بنز GLS

لکسس LX

کادیلاک اسکالید

مرسدس بنز GLS

بنتلی بنتایگا

مرسدس بنز G65 AMG

لینکلن نویگیتور

رنجروور

؟

؟

بنتلی بنتایگا

پس از محبوبیت روزافزون شاسی‌بلندها، بنتلی نیز تصمیم گرفت به‌طورجدی به این کلاس وارد شود. به همین منظور، این لوکس‌ساز بریتانیایی در اولین قدم از یک SUV کانسپت بنام EXP 9 F در نمایشگاه ژنو 2012 پرده‌برداری کرد که البته طراحی آن چندان با واکنش‌های مثبتی روبرو نشد. پس‌ازاین سرانجام بنتلی نمایشگاه فرانکفورت 2015 را برای معرفی اولین SUV تولیدی خود که بنتایگا نام گرفته بود انتخاب کرد. بدین ترتیب اگر SUV تولید محدود و سفارشی دومینیتور را در نظر نگیریم، بنتایگا نخستین SUV تاریخ بنتلی محسوب می‌شود. این SUV فوق لوکس روی پلت‌فرم MLB گروه فولکس‌واگن ساخته شده است که با دیگر SUV های بزرگ این گروه یعنی آئودی Q7، فولکس‌واگن توآرگ، پورشه کاین و مدل آیندهٔ لامبورگینی اوروس مشترک است. به خاطر انتقادات وارده به طراحی نسخهٔ کانسپت این خودرو، طراحی آن نیز تا حد زیادی با کانسپت EXP 9 F متفاوت است. این SUV فوق لوکس بریتانیایی در ابتدا با یک پیشرانهٔ 6 لیتری دوازده سیلندر توئین توربو بنزینی معرفی شد که آرایش آن بسان موتورهای دوازده سیلندر گروه فولکس‌واگن از نوع W شکل است. این موتور 608 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور دارد که از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌گردد؛ اما چندی بعد بنتلی نسخهٔ دیزلی بنتایگا را هم معرفی نمود که به پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توربودیزل آئودی SQ7 مجهز است. این خودرو همچنین اولین محصول دیزلی تاریخ بنتلی هم محسوب می‌شود. ولی ما در این دوئل همان نسخهٔ بنزینی W12 بنتایگا را شرکت داده‌ایم. این خودرو توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت را دارد و سریع‌ترین SUV دنیا محسوب می‌شود.

مرسدس بنز G65

G کلاس قدیمی‌ترین SUV در حال تولید مرسدس بنز است که پیشینهٔ آن به سال 1979 بازمی‌گردد. بسیاری از منابع نیز اعلام کرده‌اند درخواست ساخت چنین خودرویی در ابتدا توسط شاه ایران، محمدرضا پهلوی به‌عنوان وسیله‌‌ای نظامی به مرسدس بنز داده شده است. درهرحال از SUV جان‌سخت آلمانی در سال پایانی دههٔ 70 میلادی معرفی شد و همچنان در حال تولید است. البته G کلاس در طول این سال‌ها تغییرات و به‌روزرسانی‌های زیادی را تجربه کرده و در سری‌های گوناگونی تولید شده است؛ اما علیرغم این تغییرات، G کلاس همچنان استایل سنتی جعبه‌ای شکل خود را حفظ کرده است. همچنین مرسدس بنز نسخه‌های ویژه و تولید محدودی از این SUV مثل G63 6x6 و G5002 را هم ارائه کرده است. G کلاس که یکی از گران‌ترین و لوکس‌ترین SUVهای دنیا محسوب می‌شود، هنوز هم طرفداران زیادی دارد و همین امر موجب شده مرسدس بنز بدون تغییرات بنیادین به تولید آن ادامه دهد. بااین‌حال نسل کنونی این خودرو تقریباً ماه‌های پایانی عمر خود را می‌گذارند چراکه به‌زودی نسل جدید آن معرفی خواهد شد. این SUV لوکس هم‌اکنون در انواع مختلف و با پیشرانه‌های گوناگونی عرضه می‌گردد که در میان آن‌ها دو نسخهٔ AMG هم وجود دارد. ما برای این دوئل مدل G65 AMG را انتخاب کرده‌ایم که بالاترین و گران‌ترین نسخهٔ G کلاس است. این ماشین مانند دیگر اعضای خانوادهٔ 65 مرسدس بنز، از یک موتور 6 لیتری V12 توئین توربو استفاده می‌کند که 630 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیروی عظیم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

 

مشخصات فنی

 

بنتلی بنتایگا

مرسدس بنز G65

پیشرانه

6 لیتری W12

6 لیتری V12

تنفس

توئین توربو

توئین توربو

قدرت

608 اسب بخار

630 اسب بخار

گشتاور

900 نیوتن متر

1000 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

7 سرعته اتوماتیک

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

شتاب صفرتاصد

3.6 ثانیه

5.1 ثانیه

مسافت 400 متر

12 ثانیه

13.6 ثانیه

حداکثر سرعت

300 کیلومتر/ساعت

225 کیلومتر/ساعت

مصرف سوخت

15.2 لیتر (ترکیبی)

19.6 لیتر (ترکیبی)

وزن

2622 کیلوگرم

2752 کیلوگرم

طول

5.14

4.76 متر

فاصلهٔ محوری

2.99 متر

2.85 متر

حجم صندوق بار

424 لیتر

1130 لیتر

قیمت پایه

235,525 دلار

218,825 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9812517]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.