دوئل مرسدس بنز G کلاس و لندروور دیفندر
مرحلهٔ مقدماتی، گروه نوزدهم، شاسیبلندهای آفرودی، دوئل سوم
نتایج دوئل قبلی بین میتسوبیشی پاجرو اسپرت و تویوتا لندکروزر پرادو
مجموع آراء: 1450
آراء تویوتا: 983
آراء میتسوبیشی: 467
پیروز دوئل: تویوتا لندکروزر پرادو با کسب 68 درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
جیپ رانگلر | سوزوکی جیمنی |
جیپ رانگلر | |
میتسوبیشی پاجرو اسپرت | تویوتا لندکروزر پرادو |
تویوتا لندکروزر پرادو | |
مرسدس بنز G کلاس | لندروور دیفندر |
؟ | |
فورد برانکو | تویوتا فورانر |
؟ |
مرسدس بنز G کلاس
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2018
پلتفرم: -
امتیاز از کارانددرایور: 8.0 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 3.5 از 5.0
فروش سال 2020 در آمریکا: 5,166 دستگاه
فروش ماه اول 2021 در آمریکا: 1,709 دستگاه
فروش سال 2020 در اروپا: 6,342 دستگاه
فروش ماه اول 2021 در اروپا: 3,020 دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: 90 درصد
حفاظت از کودکان: 83 درصد
حفاظت از عابر پیاده: 78 درصد
سیستمهای ایمنی: 72 درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: مالکیت آن نشانهٔ ثروت است، طراحی جعبهای شکل نمادین و بسیار جذاب، تواناییهای آفرود فوقالعاده، کابین مجلل، عملکرد مناسب روی جاده
نقاط منفی: سروصدای باد به خاطر بدنهٔ جعبهای شکل، قیمت بسیار گران که آنرا از دسترس اکثر افراد خارج میکند، سیستمهای کمک آفرودی پیچیده، مصرف سوخت بالا، هزینههای نگهداری بالا، بهاندازهٔ رقبا جادار نیست
چکیده: مرسدس G کلاس به ثروتمندان اجازه میدهد تا ثروت خود را هم روی جاده و هم در خارج از جاده به نمایش بگذارند
لندروور دیفندر
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت 2019
پلتفرم: D7x جگوار-لندروور
امتیاز از کارانددرایور: 8.0 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 4.5 از 5.0
فروش سال 2020 در آمریکا: 9,100 دستگاه
فروش سه ماه اول 2021 در آمریکا: 4,913 دستگاه
فروش سال 2020 در اروپا: 8,729 دستگاه
فروش چهار ماه اول 2021 در اروپا: 5,827 دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: 85 درصد
حفاظت از کودکان: 85 درصد
حفاظت از عابر پیاده: 71 درصد
سیستمهای ایمنی: 79 درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: بسیار توانمند و توقفناپذیر در آفرود، راحتی شگفتآور روی جاده، کابین کاملاً مجهز، بسیار کاربردی، طراحی خارجی و داخلی عالی
نقاط منفی: قیمت گران آپشنهای مطلوب، کمی صدای باد در سرعتهای بالا، صندلیهای کوچک ردیف سوم (سفارشی)، نسخهٔ شش سیلندر آنقدر که انتظار میرفت سریع نیست
چکیده: این تفسیر مدرن از لندروور دیفندر، بهاندازهٔ مدل قبلی تأثیرگذار و جذاب است و به میراث نمادینی که اولین دیفندر در سراسر جهان ایجاد کرد افزوده است
مقایسهٔ مشخصات فنی
مرسدس بنز G550 | لندروور دیفندر P400 | |
پیشرانه | 4.0 لیتری V8 | 3.0 لیتری I6 |
تنفس | توئین توربو | توربوشارژ و سوپرشارژ |
قدرت | 420 اسب بخار | 400 اسب بخار |
گشتاور | 610 نیوتن متر | 550 نیوتن متر |
گیربکس | 9 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا 96 | 5.1 ثانیه | 6.3 ثانیه |
مسافت 400 متر | 13.9 ثانیه | 14.8 ثانیه |
توقف از 110 | 53.3 متر | 62.1 متر |
شتاب جانبی | 0.61 جی | 0.70 جی |
حداکثر سرعت | 210 کیلومتر/ساعت | 200 کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | 16.8 لیتر ترکیبی | 12.4 لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | 341 گرم/کیلومتر | 265 گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | 100 لیتر | 90 لیتر |
وزن | 2567 کیلوگرم | 2618 کیلوگرم |
طول | 4,818 میلیمتر | 5,019 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,890 میلیمتر | 3,022 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 455 لیتر | 310 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 5 نفر | 5+2 نفر |
زاویهٔ حمله | 31 درجه | 38 درجه |
زاویهٔ فرار | 30 درجه | 40 درجه |
زاویهٔ شکست | 26 درجه | 28 درجه |
حرکت در آب | 70 سانتیمتر | 90 سانتیمتر |
قیمت پایه آمریکا | 132,800 دلار | 49,050 دلار |
قیمت موردبررسی | 132,800 دلار | 66,450 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[poll id="72"]