جیپمرسدس بنز

دوئل مرسدس-آام‌گ GLE63 و جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک

درحالی‌که تنها یک گروه تا پایان دور نهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال باقیمانده است، امروز به سراغ گروه کراس‌اوورهای متوسط اسپرت رفته‌ایم. اولین دوئل این گروه بین لامبورگینی اوروس و ب‌ام‌و X5 M برگزار شد که طی این رقابت مجموعاً تعداد ۲۰۱۲ رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل اوروس توانست با دریافت ۱۴۹۳ رأی و کسب ۷۴ درصد از کل آراء قاطعانه پیروز گردد درحالی‌که X5 موفق به کسب تنها ۵۱۹ رأی شده است. حال امروز در دومین دوئل این گروه جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک و مرسدس-آام‌گ GLE63 نبردی جذاب را به نمایش خواهند گذاشت.

مازراتی لوانته S

آئودی SQ7

پورشه کاین توربو

رنجروور اسپرت SVR

؟

؟

مرسدس-آام‌گ GLE63

جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک

ب‌ام‌و X5 M

لامبورگینی اوروس

؟

لامبورگینی اوروس

مرسدس-آام‌گ GLE63

در دورانی که هنوز خبری از محبوبیت عجیب‌وغریب کراس‌اوورها نبود، مرسدس بنز تنها مدل G کلاس را به‌عنوان یک اس‌یووی در سبد محصولات خود داشت. سپس این شرکت در اوایل دههٔ ۹۰ میلادی تصمیم به گسترش خانوادهٔ اس‌یووی‌های خود گرفت و پس از همکاری نیمه‌کاره‌ای با میتسوبیشی، سرانجام دومین اس‌یووی مرسدس بنز با نام M کلاس در فوریهٔ سال ۱۹۹۷ رونمایی شد. این خودرو که بعدها با نام ML هم عرضه گردید، یک اس‌یووی متوسط لوکس با ساختار بدنه روی شاسی بود که امکان سفارش ردیف سوم صندلی‌ها هم برای آن وجود داشت. سپس در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۵ نسل دوم M کلاس رونمایی شده و با مدل ۲۰۰۶ به بازار آمد؛ اما این نسل برخلاف نسل قبلی بر روی پلت‌فرم مشترکی با مدل بزرگ‌تر GL ساخته شده بود و ساختاری یکپارچه داشت و بنابراین به یک کراس‌اوور تبدیل شد. نهایتاً در سال ۲۰۱۱ نیز نوبت به معرفی نسل سوم ML با مدل ۲۰۱۲ رسید؛ اما پس از تغییر استراتژی نام‌گذاری مرسدس بنز، نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ نسل سوم ML در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵ با نام جدید GLE رونمایی شد. این در حالی بود که چند ماه قبل در نمایشگاه دیترویت همین سال، برای اولین بار نسخهٔ کوپهٔ این کراس‌اوور اشتوتگارتی نیز برای رقابت مستقیم با ب‌ام‌و X6 رونمایی شده بود. ML سابق و GLE کنونی که در خانوادهٔ کراس‌اوورهای مرسدس بنز بین مدل‌های GLC و GLS قرار می‌گیرد، هم‌اکنون با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی متنوعی به بازار عرضه می‌گردد که مطمئناً در این دوئل قدرتمندترین آن‌ها یعنی مدل اسپرت و عملکردی GLE63 شرکت کرده است. این مدل خود در دو نسخهٔ معمولی و S تولید می‌شود که هردو از یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کنند اما این موتور در مدل معمولی ۵۵۰ اسب بخار و در مدل S قدرت بیشتری معادل ۵۸۵ اسب بخار و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در این دوئل نیز مدل قدرتمندتر GLE63 S شرکت کرده است.

جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک

در سال ۱۹۹۳، یعنی شش سال پس‌ازاینکه کرایسلر با خرید شرکت آمریکن موتورز مالکیت جیپ را به دست آورده بود، نسل نخست گرند چروکی با کد ZJ به‌عنوان جایگزینی برای مدل سالخوردهٔ واگنییر معرفی شد. سپس به ترتیب در سال ۱۹۹۹ نسل دوم و در سال ۲۰۰۵ نسل سوم این اس‌یووی آمریکایی معرفی گردید تا اینکه نهایتاً نوبت به نسل چهارم یا کنونی آن رسید که برای اولین بار با کد WK2 در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۹ رونمایی شده و از تابستان سال ۲۰۱۰ با مدل ۲۰۱۱ به بازار آمد. این نسل از گرند چروکی به همراه دوج دورانگو روی پلت‌فرمی ساخته شده که توسط کرایسلر طراحی و مهندسی شده و یادگار دوران شراکت دایملر-کرایسلر است. به همین دلیل مرسدس بنز نیز از این پلت‌فرم برای ساخت مدل‌های ML و GL استفاده می‌کرد. نسل چهارم گرند چروکی همچنان در حال تولید است اما تاکنون دو به‌روزرسانی عمده را تجربه کرده است که اولی در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳ و دومی اخیراً در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۶ معرفی شد. این اس‌یووی آمریکایی با پیشرانه‌های مختلف و در مدل‌های گوناگونی از نمونهٔ آفرود تریل‌هاوک گرفته تا نسخه‌های اسپرت SRT تولید می‌شود؛ اما قوی‌ترین عضو خانوادهٔ گرند چروکی مدل ترک‌هاوک است که برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۷ رسماً رونمایی شد. این هیولای آمریکایی که لقب سوپراس‌یووی به‌واقع برازندهٔ آن است، از همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت استفاده می‌کند که پیش‌ازاین در مدل‌های دوج چلنجر و چارجر ارائه شده بود. این نیروگاه در ترک‌هاوک هم همان ۷۰۷ اسب بخار قدرت را تولید می‌کند اما گشتاور آن به دلیل سیستم اگزوز پیچیده‌تر گرند چروکی به میزان ۷ نیوتن متر کاهش یافته و به و ۸۷۵ نیوتن متر رسیده است؛ بنابراین جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک قوی‌ترین اس‌یووی حال حاضر دنیا محسوب می‌شود. برای انتقال این نیروی عظیم هم یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده که قدرت را به هر چهارچرخ می‌رساند.

مشخصات فنی

مرسدس GLE63 Sجیپ ترک‌هاوک
پیشرانه۵.۵ لیتری V8۶.۲ لیتری V8
تنفستوئین توربوسوپرشارژ
قدرت۵۸۵ اسب بخار۷۰۷ اسب بخار
گشتاور۷۶۰ نیوتن متر۸۷۵ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶۳.۸ ثانیه۳.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر۱۲.۲ ثانیه۱۲.۰ ثانیه
حداکثر سرعت۲۵۰ کیلومتر/ساعت۲۹۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت۱۵.۷ لیتر (ترکیبی)۱۶.۸ لیتر (ترکیبی)
وزن۲۴۱۰ کیلوگرم۲۴۰۰ کیلوگرم
طول۴.۸۵ متر۴.۸۲ متر
فاصلهٔ محوری۲.۹۱ متر۲.۹۱ متر
قیمت پایه۱۰۸,۱۸۵۸۷,۱۹۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۱ دیدگاه‌ها

  1. (Ali (Chevy nova

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (5830 ديدگاه)

    معلومه جىپ

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. حامد

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (777 ديدگاه)

      داداش علی گل احساس نمیکنی روی ماشین های امریکایی زیادی از حد تعصب داری؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Ali

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (262 ديدگاه)

        خوب راست میگه. اینجا جیپ کاملا سرتره. چه از لحاظ مشخصات چه از لحاظ طراحی. طراحی پشت بنز قدیمی شده و طراحی داخلی جیپ هم بهتره.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. حامد

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (777 ديدگاه)

          میدونم اینجا جیپ سرتره ولی من کلی درمورد علی جان گفتم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Amir

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (170 ديدگاه)

          واقعا طراحی داخلی جیپ رو سرتر از مرسدس میدونی؟؟؟!!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. Ali

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          قبلا هم گفتم. طراحی های داخلی لکسس و طراحی های داخلی جدید بنز جزو زیباترین طراحی های داخلی هستن به نظرم. اما طراحی داخلی این مدل دیگه قدیمی شده و با سلیقه من جور درنمیاد. مشکلیه؟ سلیقه افراد متفاوته دیگه.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. (Ali (Chevy nova

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (5830 ديدگاه)

        حامد جان داداش گلم
        نظر شخصىه من جىپ هستش و نظر شما شاىد بنز
        چرا من باىد جواب پس بدم ؟؟؟؟؟؟
        در ضمن برترى هاى جىپ رو تو کامنت پاىىن گذاشتم و اگه کسى متعصب نباشه کاملا واضحه ماشىن برتر کدومه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. (Ali (Chevy nova

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (5830 ديدگاه)

          . این هیولای آمریکایی که لقب سوپراس‌یووی به‌واقع برازندهٔ آن است، از همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت استفاده می‌کند که پیش‌ازاین در مدل‌های دوج چلنجر و چارجر ارائه شده بود. این نیروگاه در ترک‌هاوک هم همان ۷۰۷ اسب بخار قدرت را تولید می‌کند اما گشتاور آن به دلیل سیستم اگزوز پیچیده‌تر گرند چروکی به میزان ۷ نیوتن متر کاهش یافته و به و ۸۷۵ نیوتن متر رسیده است؛ بنابراین(( جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک قوی‌ترین اس‌یووی حال حاضر دنیا محسوب می‌شود.)) برای انتقال این نیروی عظیم هم یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده که قدرت را به هر چهارچرخ می‌رساند.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. فقط انگلستان

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (850 ديدگاه)

          انتخاب من بنز GLE هستش چون توی این رده ملاک های زیادی تاثیر گذارن و شتاب و قدرت موتور فقط جرئی از اون ملاک هاست چند تا از دلایل خودم برای انتخاب بنز رو می گم
          بنز GLE نسبت به جیپ ترک هاوک طراحی و قیافه خیلی لوکس تری داره
          سیستم تعلیق خیلی نرم تر و مشهور مرسدس بنز که همین سیستم تعلیق بهتر خودش باعث چندین برتری دیگه برای بنز GLE می شه طبق تحقیقات من در سایت های خارجی همین سیستم تعلیق بهتر علاوه بر ایجاد آرامش و احساس رضایت و لذت بیشتر باعث میشه توی سرعت های خیلی بالا هم در ترکیب با آیرودینامیک بهتر ثبات و پایداری بهتری نسبت به چیپ گرند چروکی ترک هاوک باشه همچنین توی جاده های موج دار و سر پیچ هم عملکرد خیلی بهتری داره
          سیستم های کمک راننده و سیستم های ایمنی بیشتر که خودش یه عالمه برتری دیگه به وجود میاره که نوشتن چنیدن ساعت وقت می بره
          چراغ های جلو و عقب و چراغ های کابین بنز GLE نسبت به چیپ ترک هاوک تنوع رنگ خیلی بیشتری دارن و چه تو روز و چه تو شب با روشن شدن چراغ در هر رنگی که بخواید باعث زیباتر شدن بنز نسبت به جیپ می شه
          وسواس خیلی بالای بنز در طراحی و ساخت کابین خودرو که بعضی هاش رو می گم مثلا ارگونومی خیلی بهتر صندلی بنز GLE نسبت به ترک هاوک که باعث می شه وزن بدن روی قسمت های مختلف بدن به طرز خیلی خوبی پخش بده و باعث خستگی نشه صندلی نه باید خیلی بلند باشه نه خیلی کوتاه چون اگه بیش از حد بلند باشه به قسمت‌های درونی زانو فشار وارد می‌ کنه و تو اون حالت هیچ وزنی روی پاها نیست و باعث می شه قسمت‌های دیگری از بدن تحت فشار زیادی باشن در مقابل صندلی بسیار کوتاه هم سنگینی رو بر روی استخوان‌های نشیمنگاه میندازه که باعث خستگی و کمر درد می شه و بنز بهترین حالت بین این دو حالت رو اتخاذ کرده
          بعضی دیگه از برتریهای صندلی بنز
          گردش خون راحت تر به سمت اعضای پایین‌تر بدن
          حفظ یا تغییر وضعیت به آسانی صورت می گیره
          تکیه‌گاه بهتری برای ستون فقرات داره که بخشی از وزن رو روی بالاتنه آدم پخش می کنه
          سطح صندلی اصطکاک لازم رو برای جلوگیری از لغزش و سرخوردگی داشته باشه
          رطوبت‌پذیر باشه
          کیفیت و زیبایی بیشتر مواد سازنده کابین که همین کیفیت بالاتر خودش باعث چندین برتری دیگه می شه مثلا کیفیت بیشتر صندلی علاوه بر راحتی بیشتر
          باعث اسطکاک بهتر سرنشین با صندلی میشه
          مانع افزایش دما و تعرق میشه
          دوام بیشتری داره
          نظافت و تمیز کردن خیلی راحت تره
          مقاومت سایشی بالاتری داره
          در برابر نور خورشید مقاومت بیشتری داره
          خلاصه همین کیفیت بالاتر خودش یه دنیا مزیت داره که تو ایمنی خودرو هم نقشش اثبات شده مثلا در برابر دمای زیاد مقاومت خیلی بالایی داره و از آتش سوزی کابین جلوگیری میکنه خلاصه همون وسواس و دقتی که رولزرویس تو ساخت کابین داره بنز هم همچین دقت و تلاشی رو داره و هیچکس نمی تونه این کاردرستیه بنز رو کتمان بکنه
          امکانات بیشتر و هندلینگ بهتر و فرمان پذیری دقیق تر که پرداختن به بحث فنی هم خودش صد ها خط نوشته می طلبه

          دیگه ادامه دادن به بحث برتری های بنز GLE نسبت به جیپ ترک هاوک تا همین جا کافیه امیدوارم طرفداران جیپ حرفمو به فال نیک بگیرن و فکر نکنن این حرفارو از روی تعصب زدم چون همش واقعیته محضه بدون تعصب می گم اگه جیپ انگلیسی بود بازم با همین دلایل و دلایل دیگر بنز رو انتخاب می کردم.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. ونوم اف ۵

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1276 ديدگاه)

          فقط انگلیس جان نظر شما محترم و خود شما عزیز هستی فقط کامنتت از خود مطلب پدال طولانی تر بود ?

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. power active

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (170 ديدگاه)

          خدایی جیپ یه چیز دیگست. اینا که الان هی بنز بنز میکنن از رو تعصبه. خودشونم میدونن جیپ سرتره.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      3. آرش آمریکایی

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (591 ديدگاه)

        خب که چی ماشین آمریکایی دوس داره
        حالا مثلا اینجا هیشکی تعصب نداره فقط علی تعصب داره

        قطعا جیپ

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. CNA

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (235 ديدگاه)

      اقا bmw 530 شده ۱ میلیلارد که
      چه وضعیه دلارم شده ۵۰۰۰
      چراااا؟ هیچ چیز سر جاش نیست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. عطا

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (110 ديدگاه)

        مگه قبلا سر جاش بود ؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. net

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1991 ديدگاه)

      کسی میدونه اسم این مدل شیشه عقب بنز که تا کنار درب میاد اسمش چیه؟این بنز gle63 و شورلیت تراورس و رنجرور دیسکاوری هم از این مدل شیشه عقب استفاده میکنن که تا کنار درب میاد که خیلی زشته

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ونوم اف ۵

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1276 ديدگاه)

        نت جان فکر نمیکنم اسم خاصی داشته باشه ولی شما هر نظری بدی من یه لایک بهت میدم خیلی کامنتهات رو دوست دارم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. (Ali (Chevy nova

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (5830 ديدگاه)

    برترى هاى جىپ
    قدرت بسىار بالاتر به مىزان ۱۲۲ اسب
    گشتاور خىلى بالاتر به مىزان ۱۱۵ نىوتن
    شتاب بهتر
    طى کردن مسىر در زمان کمتر
    تاپ اسپىد بىشتر
    وزن کم تر
    و قىمت بسىار پاىىن تره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (5830 ديدگاه)

      خوب امروز مىخوام براى دوستانم مشخصات موتور شورولت نوا ۱۹۷۸ رو بگم بر طبق ساىت super Chevy و همىنطور ساىت شرکت summit racing
      شورولت در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۹ نسل چهارم نوا رو عرضه کرد که با اقبال عمومى بالاى برخوردار شد و همىن محبوبىت باعث شد که اقاى نصىرى که مدىر عامل وقت شرکت جنرال موتورز اىران بود تولىد اون رو در اىران شروع کنه
      شورولت ۴ موتور رو براى اىن نسل در نظر گرفته بود
      ۱. موتور ۴ سىلندرIron Duke که قدرتش از ۸۵ تا ۱۱۰ اسب بود
      ۲. موتور ۶ سىلندر ۲۵۰ با قدرت ۱۱۵ اسب و گشتاور بسىار بالاى ۲۶۰ نىوتن که تقرىبا ۲ برابر گشتاور موتور ۴۰۵ هست
      ۳ . موتور ۸ سىلندر ۳۰۵ با قدرت ۱۴۵ اسب و گشتاور بسىار خوب ۳۳۰ نىوتن متر
      ۴. موتور ۸ سىلندر ۳۵۰ با قدرت ۱۷۰ اسب و گشتاور ۳۶۰ نىوتن متو
      نکته جالبه توجه اونکه شورولت نوا نسل ۴ که تو اىران تولىد شد در سال ۱۹۷۵ به عنوان ماشىن پلىس امرىکا انتخاب شد و تا مدلهاى ۱۹۷۹ در خدمت پلىس امرىکا قرار گرفتن
      شورولت نواهاى پلىس تاپ اسپىدشون به بىش از ۲۱۰ کىلومتر مىرسىد
      قابل توجه اون کسى که گفت نوا ۶ سىلندر ۹۰ اسبه!!!!!!!!!
      مصرف سوخت موتور ۸ سىلندر ۱۷۰ اسبى نوا هم در هر ۱۰۰ کىلومتر طبق گفته ساىت super Chevy برابر با ۱۴ لىتر

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. (Ali (Chevy nova

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (5830 ديدگاه)

        البته دوستان شورولت موتورهاى ۲۳۰ ۶ سىلندر و ۲۶۲ ۸ سىلندر هم در نسل ۴ استفاده کرد ولى فقط در ۱۹۷۵
        نکته دىگه اونکه در سال ۱۹۶۹(( دان ىنکو)) تىونر معروف شورولت با تولىد نوا ىنکو با موتور ۴۲۷ الومىنىومى تونست نوا رو به قدرت ۵۰۰ اسب برسونه
        امروز نوا ىنکو ۱۹۶۹ قىمتهاش به بىش از ۱/۰۰۰/۰۰۰ دلار هم مىرسه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. یانکی

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      ۴۰۰ مترش ۱۱.۴ اصلاح کنید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. Amir

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (170 ديدگاه)

      کابین زشتر
      طراحی ساده تر
      قطعا هندلینگ با کیفیت کمتر
      مصرف سوخت بیشتر

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. (Ali (Chevy nova

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (5830 ديدگاه)

        امىر تعصب نداشته باش
        مصرف چروکى ۱ لىتر بالاتره اما خىلى خىلى قوى تره با حجم موتور بىشترى که داره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Amir

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (170 ديدگاه)

          تو چهارصد متر فقط دو ثانیه تفاوت دارن …

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. F۲۲RAPTOR

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2299 ديدگاه)

          این روزا جنگ رو صدم ثانیه س
          شما از ثانیه میگی؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. Amir

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (170 ديدگاه)

          رپتور جان
          اینا کراس اوورند نه هایپرکار!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. F۲۲RAPTOR

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2299 ديدگاه)

          امیر جان منم حرف شمارو قبول دارم
          ولی این گروه مختص کراس اوور های عملکرد محوره
          یعنی جنگ رو تاپ اسپیدو زمان

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        5. آرش آمریکایی

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (591 ديدگاه)

          امیر تو میدونی تو ۴۰۰ متر دو ثانیه یعنی چه فاصله زیادی بینشون میفته
          یکم مسابقات درگ رو بیشتر ببین

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. F۲۲RAPTOR

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2299 ديدگاه)

        مگه کابین gleزشته که
        کرند چروکی زشت تره؟
        لااقل به دست خودت خراب نکن،

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    4. رامين

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مهم اینه که یک هشتم gle 63 فروش نداره و اصلا در حد بنز نیست ماشین های آمریکای از طراحی داخلی و کیفیت داخلی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. F۲۲RAPTOR

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2299 ديدگاه)

        ?

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    5. الف.ی

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1548 ديدگاه)

      و البته با اون همه قدرت و گشتاور بیشتر و وزن کمتر فقط ۰.۳ ثانیه از مرسدس سریعتره و تازه مصرف بالاتری هم داره
      فکر کنم سرعت مرسدس هم روی ۲۵۰ محدود شده باشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (986 ديدگاه)

    تلاش برای حذف نماینده بنز شروع شد جدیدا یک موج منفی علیه سلطان به وجود امده امیدوارم تمام طرفدارهای بنز اتش این فتنه با رای های خودشون خاموش کنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سياوش

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (185 ديدگاه)

      پدال جان کلا مقایسه هات اشتباهه ازاول داشتی اشتباه میزدی
      وقتی میخوای دوتا ماشینی رو باهم مقایسه کنی و بهترین نتیجه رو بگیری باید از هرلحاظ درست مقایسه کنی از قدرت و فنی گرفته تا مشخصه های لوکس بودن و قیمت و…
      برمیداری دوتا ماشینی که یکی لوکس هست بایه ماشین ارزون قیمت مقایسه میکنی همرو میندازی به جون هم نمونش دوئل ام۴ با موستانگ کسی به خوب بودن موستانگ شک نداره اما آیا به اندازه ام۴ لوکس هست؟ الانم اومدی بنزو که یه ماشین لوکسه با جیپ که یه ماشین معمولیه مقایسه کردی هممون میدونیم گرند چروکی تو فنی عالیه اما کابین بنزو با جیپ نگاه کن؟؟؟؟؟
      به نظر من دوئل هاتون خیلی ایرادداره خیلی
      ازالانم تابلو مشخصه که لامبورگینی برنده این کلاسه
      جوابتم تزالان میدونم میخوای بگی موتورترند اینارو باهم مقایسه کرده کلا مرجعتون شده موتور ترند
      یکم خلاق باشید زودتر پیشرفت میکنید ازما گفتن بود

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Hamid.Hellcat

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        آره منم موافقم باید طوری رقبای بنز رو انتخاب کنند که اینجوری نابود نشن. مثلا با X5 مقایسه بشه.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. Amir

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (170 ديدگاه)

      هرکاری میکنن تا بگن امریکایی بهتره‌

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. F۲۲RAPTOR

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2299 ديدگاه)

        داداش ماشین بهتر هرچی میخواد باشه ،
        باید قبولش داشت فارغ از بحث برند
        بعدشم کی حرف از امریکا زد،
        این قصد ونیت درونیتو نشون میده،
        خدا همه رو به راه راست هدایت کنه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. Efk

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (211 ديدگاه)

    از نظر عملکرد جیپ بهتره ( ولی بنزم خیلی عملکرد بدی نداره و جوابگو هست) و این ی طرف قضیه هست طرف دیگه لوکس بودنه که قطعا بنز بهتره و میمونه طراحی که جفتشونم از نزدیک دیدم بنز خدایی ی چیز دیگست
    با احترام به سلیقه و علاقه و عشق همه دوستان من بنزو انتخاب می کنم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. me84

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1775 ديدگاه)

    .
    مرسدس پیش این سوسکه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (5830 ديدگاه)

      Me84
      البته نباىد گفت سوسکه
      ولى جىپ تو خىلى از زمىنه ها بهتر عملکرده و قىمتش هم مناسب تره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. AK_007

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (563 ديدگاه)

        احسنت

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. .

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    خب جیپ گرند چروکی/ارزونتره. قویتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. مبین پورمند

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (94 ديدگاه)

    جیپ باشه گرندچروکی باشه موتورش مال چلنجر باشه اونم هلکت?? بعد رای ندم بهش؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. Just bentley continental

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (539 ديدگاه)

    الان x6 m چرا نیست تو این گروه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. حسن

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (504 ديدگاه)

    طراحی نامناسب بنز برای صورت ماشین موجب شده که ماشین در چشم مخاطب کوچکتر از اندازه ی واقعی به نظر برسه . همون اشتباه فورد در موستانگ را اینجا هم میشه دید پایین کشیدن جلو پنجره و شیب کاپوت به سمت جلو همچنین دادن لبه با زاویه به کاپوت در کناره ها موجب کوچک شدن رخ ماشین شده . مشخصات هم که جیپ بهتره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Amir

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (170 ديدگاه)

    رای من مرسدس gle 63

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (5830 ديدگاه)

      امىر
      متعصبى دىگه
      مشخصات جدول برترى جىپ رو مىرسونه
      تعصب نداشته باش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Amir

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (170 ديدگاه)

        تعصب ندارم
        طراحی داخلی و خارجی مرسدس رو بیشتر میپسندم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  11. Wrx

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    جیپ رو عشق است ???
    با اون فیس و قدرت جهنمیش ?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. reza342

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (30 ديدگاه)

    حاضرید به خاطر مصرف سوخت یه ذره بهتر ۲۱هزار دلار بیشتر به بنز بدین؟!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. بهراد

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (537 ديدگاه)

    فلسفه ی تولید ماشین های آمریکایی قدیمی اشتباه بود،
    اتاق بزرگ(فول سایز) که باعث میشد شتاب کمی داشته باشه
    و بعد اومدن حجم موتور رو افزایش دادن، ٨٠٠٠cc و حتی ١١٠٠٠cc اما این موتور های بازدهی نداشتن در عوض استهلاک بیشتر و مصرف و هزینه های نگهداری بیشتری داشتن، اما بعد ها با تولید آخرین الدوز مبیل ها به این نتیجه رسیدن که اشتباه بود، اومدن از بقیه ماشین ها الگو گرفتن،ماشین کوچیک با موتور معمولی ولی بازده بالا،وزن رو هم کم کردن، که باعث موفقیتشون شد، ولی هنوزم وقتی الدوزمبیل میبینم خیلی برام جذابه، موتور پلمپ داشتن که اگر اشتباه نکنم ده یا پونزده سال موتورشون ضمانت داشت که خراب نمیشه.جلو بندی و سیستم تعلیقشون هم خوب بود که دایی بنده دوران سربازی بعد صبگاه که پادگان خلوت میشد دو تا الدوزمبیل اونجا بود که یکی داغون و اونیکی هم کاملا سالم و سرحال بود،کاور سالم رو مینداخت رو اونیکی، با سالمه تا ١٠٠ تا میرفت یهو فرمونو میپیچوند ماشین خیلی خوب و سریع مپیچید، میگفت من اونجا فهمیدم جلو بندی و سیستم تعلیق ینی چی! (اون زمان بجز پیکان چیزی نبود) .در آخر میشه گفت آمریکایی ها یه زمان دنباله رو آلمانی ها بودن ولی الان صاحب برند و سبک خودشون هستن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Abbas us.c

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (269 ديدگاه)

      نه داوشم دنبال رو هیچکی نبودن همین الان هم دارن همون موتوره۱۱۰۰۰ccرو با ۲۰۰۰اسب بخار تولید میکنن درضمن به بحران نفتی خوردن که موتورا و اندازه هارو کوچیک تر کردن تو دهه۸۰ هم قانون برشون حاکم که بالای۲۸۰اسب بخار قدرت نداشته باشن ولی یجورایی هم از زیره قانون درمیرفتن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. بهراد

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (537 ديدگاه)

        عباس جان گفتی الان، حدود چهل پنجاه سال بعد این قدرت بدست اومده، اون زمان ١١ لیتر حجم موتور خیلی فریبنده بود، میگفتن حجم موتورش ١١٠٠٠ سی سیهههه!! اما خبری از قدرت و بازده نبود
        الان با موتور لندکروز هم ٢٠٠٠ اسب بخار میگیرن، ملاک قدرت زمان عرضه بود.ضمن اینکه این افزایش قدرت به نظرت استحکام و اطمینان موتور رو نمیاره پایین؟
        انجین ویرون نسل قبل ٢٠٠٠ اسب قدرت داشت اما خودشون ١٠٠٠ اسب ازش گرفتن.من پول داشته باشم برای ماشین بزرگ و کم قدرت و پر استهلاک خرجش نمی کنم با این وضع تعرفه و دلار،قیافه بخوام میرم کادنزا ٢٠١١ میگیرم که طراحیش حداقل ٣سال از خودش جلوتره و قیمت و موتورشم خوبه،دوام و استهلاک کم بخوام اوپیروس یا بنز ای کلاس مدل فک کنم ٢٠٠١ میگیرم، چون خود کارخونه ی بنز بعد مدتی دید کیفیت قطعات این ماشین بقدری بالاست که تا سی سال بجز تعویض روغن و فیلتر و لاستیک ها هیچ چیزی نیاز به تعمیر پیدا نمی کنه و ادامه ی تولید این ماشین به ضرر کارخونه هست و ورشکسته میشه،چون نه ماشین جدید میفروشه و نه قطعات!!!اوپیروس هم قطعاتش سخت پیدا میشه چون خراب نمیشه که تعویض هم بشه، همه ی اینارو گفتم که برسم به اینکه ماشین های عضلانی ماشین مسابقه هم نیستن اگر بودن فورد نمیگفت موستانگ اگر ازش تو مسابقه و کورس استفاده بشه گارانتیش باطله! در جریان هم هستم که بخاطر اون زمان قدرت ماشین رو کمتر از مقدار واقعی اعلام میکردن، شما رو نمی گم ولی بعضی کاربرا از اسمشون معلومه جهتشون کجاست، و بیشتر دیس ها رو هم اونا میگیرن(کاش پدال پر نظر ترین کاربرا و فعالترین ها و پر لایک ترین ها و پر دیس ترین ها و پر معلومات ترین کاربرا رو اعلام کنه یا جایزه ای هم شاید این وسط بهشون داد) ولی باز از رو نمیرن، خوب یه ماشینی رو شما دوست داری، حقته ،عشقته ، خوب دلیل نمیشه چش همه رو باهاش در بیاری، بله ماشین خوبیه ، قیافشم خوبه،امکانات هم از ایرانی ها بیشتره خوب بازم دلیل نمیشه بیای هی ازش طرفداری کنی.ماشین خوب ماشینیه که تا ١۵ سال هر وقت استارت زدی باهات راه بیاد، یادش بخیر یه پیکان آبی پلاک مشهد از اون پلاک قدیمیا مدل ۵٠ داشتیم هیچوقت نشد کاپوتشو بزنیم بالا بگیم کار نمی کنه.تا سال ٨٨ هم داشتیمش چند سال تو پارکینگ خوابید آب داغ یا معمولی ریختیم تو باتریش کار کرد، فقط یدونه هواگیری ترمز کردیم بقیه هیچی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Abbas us.c

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (269 ديدگاه)

          برادره عزیز من همیشه واقع بین بودم و همیشه حرف حقو میزدم و به هر برندی هم احترام میذارم ولی برادره من شما به ماشین امریکایی برس مطمئن باش هیچی برات کم نمیذاره شما سواره یه بیوک شو (که قیمتش هم ارزونه در حال حاظر)هر طوری که دلت میخواد برونش این ماشین آخ نمیگه تا موقعی که زیره پاته نا امیدت نمیکنه یا برای مثال شورلت بلیزر من بارهای بارها دیدم جایی که نیسان پاترول و تویوتا لندکروز و لندروور و…نمیتونن برن براحتی بالا رفته و همچنان هم بعد از سالها دارن کار میکنن ولی در رابطه با حجم موتورای امریکایی حتما اکثر دوستان پدالی با مهندسی و ساختار موتورهای امریکایی اشنا هستن و میدونن که این انجینها اکثرا چنتا شاخصه ازجمله
          حجم بالا
          گشتاور بالا
          و حداکثردور موتور پایینی دارند که اصطلاحا به این انجینها (دور پایین) گفته میشه.
          درواقع برای شما بهراد عزیز و بقیه دوستان سوال پیش میاد منطق صنعت خودروسازی آمریکا از ساخت این نوع موتورها چی بوده؟؟
          خوب برای جواب دادن به این سوال ما مجبوریم نیم نگاهی به شرایط راهها و جاده ها در کشور امریکا بندازیم. این کشور طوریه که ایالت بندی داره و مسافت مابین ایالتها هم اکثرا مسافتهای طولانی هستن و رانندگی در این جاده ها با رانندگی در درون شهر مقداری متفاوته، مثلا رانندگی تو شهر کوچیکی مثل توکیو ماشینی رو طلب میکنه که شتاب اولیه مناسب، مصرف سوخت کم، سرعت مناسب و نه چندان بالا و ابعاد کوچیکی داشته باشه
          ولی رانندگی با این ماشین تو جاده های امریکا حتما کار کسل کننده ایه!
          مهندسین اکثر کمپانیهای امریکایی برای اینکه این کسالت رو از محصولاتشون دور کنن میان یسری اقدامات رو روی ماشینها انجام میدن مثل ساختن شاسی های سنگین، سیستم تعلیق نرم و راحت، گیربکسهایی با ضرایب طولانی و موتور های حجیم… اما دلیل اونها از انجام اینکار موضوع بحث ماست.
          رانندگی در اتوبان به نسبت شهر، سرعت بیشتر، راحتی بیشتر، فضای داخلی بیشتر، دور پایینتر، موتور حجیمتر و مصرف کمتر رو طلب میکنه.
          خوب شاید اینجا برات سوال بوجود بیاد که شاید لزومی برای استفاده از موتورهای حجیم نباشه!

          اینجا چنتا نکته وجود داره که توضیحشون لازمه
          ۱) برای ایجاد فصای داخلی راحتتر و بزرگتر، نیازه که ابعاد بدنه بزرگتر باشه!
          ۲)برای رسیدن به سرعت بیشتر، موتور قویتر و با گشتاور بالا نیازه!
          ۳) اگر رانندگی در اتوبان با دور بالا انجام بشه، خب باعث بالا رفتن مصرف سوخت میشه که برای کاهش مصرف تو اتوبان کارخونه باید گیربکسهای ضریب بلند رو رو ماشینها نصب کنه تا حتی در سرعت بالا هم دور پااین نگه داشته بشه!
          ولی خب چرا باید موتور حجیم تر باشه؟بدلیل اینکه هر چی شاتون بلند تر باشه گشتاور هم بیشترمیشهه خب وقتی شاتون هم بلند تر باشه حجم موتور هم افزایش پیدا میکنه
          خوب حالا این گشتاور اینجا چیکارس که عین کنه به ما چسبیده!!!؟؟
          ماشینای امریکایی اکثرشون شاسی های سنگین دارن که باعث میشه در سرعتهای بالا لرزش کم بشه و ماشین با ثبات بیشتری سرعتش رو زیاد کنه و همچنین ضرایب دف و گیربکس بلند یا به اصطلاح سبک هستند که این مسئله برای ماشین رسیدن به حداکثر سرعت بالاتر رو راحت میکنه و باعث میشه دور موتور دائما در محدوده ارام باشه که اینکار هم مصرف رو کاهش میده.
          در واقع اگر بخوایم مقایسه ای انجام بدیم تا درک موضوع راحت تر بشه میشه موتور کامیونها رو مثال زد، حتما دوستان پدالی اطلاع دارن که حجم این موتورها خیلی زیاد هست با اینکه حداکثر قدرت خروجی شاید حدود ۴۵۰ یا ۵۰۰ اسب دارن. در این انجینها تمرکز روی مقدار گشتاور هست بطوریکه برخی چیزی در حدود ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارند!(البته از این موضوع نگذریم که اونا دیزلی اند)
          پس میشه نتیجه گرفت که این افزایش حجم سرسام اور و وحشتناک فقط به یک قصد انجام شده و اونهم گرفتن گشتاور بالا از موتوره.
          در واقع نیرویی که باعث شکستن اصطکاک، شروع حرکت و شتاب گرفتن شما میشه تورک یا گشتاوره و اسب بخار نیست و اسب بخار باعث میشه سرعت رو روی مقدار بالایی نگهدارید و به همین دلیل هم هست که برای مثال یک انجین ۵۷۰۰ شورلت روی خودرویی مثل بیوک اسکای لارک (تو کتالوگ درج شده۱۷۰اسب بخار)اگر کسی از دوستان داشته متوجه شده که با اون هیکل میتونه خیلی از ماشین هایی که در سطح شهر تردد میکنن رو بزنه
          در کل امریکا با افزایش حجم موتور تونسته خروجی گشتاور رو بالا ببره و اون گشتاور رو صرف به حرکت دراوردن گیربکسها و دفهای سرعتی کنه که نتیجش شده ماشینهایی که شتاب بالایی دارن(مثلا همین بیوک شتابش نسبت به وزنش بی نظیره) و با وجود استفاده از موتورهای دور پایین، حداکثر سرعت بالایی رو در اختیار راننده قرار میدن! حالا یخورده میایم جلوتر انجین Lt4کوروت با حجم ۶.۲لیتر در نظر میگیریم با انجین ۳.۸لیتری تویین توربو Vr38dettنیسان جی تی ار،انجین کوروت ۶۵۰اسب بخاره(OHV)و انجین نیسان ۶۰۰اسب بخاره(dohc)حالا جالب اینجاست انجین کوروت بخاطره استفاده از فناوریohvقدرت کمتری نسبت به ازای هر لیتر تولید میکنه ولی گشتاوره بیشتری داره سبک تره سایزش کوچیکتره و خوش صداتره ولی مصرف بالاتری داره که البته اینم در نظر بگیریم در امریکا بنزین ارزونه.به خاطره همینه که اکثرا سنتی کار میکنن و حجم موتورو بالا میبرن به قول خودشون No replacement for displacementبه معنای هیچ چیز جایگزین حجم بالا رو نمیگیره.و به دلیل گرون تر بودن بنزین تو کشورای اروپایی بیشتر رو گرفتن بیشترین قدرت از حجم پایین تمرکز ولی انجینا امریکایی سبک تره و گشتاوره بیشتری هم دارن و… راستی درمورده اون موتوره ۱۱۰۰۰CCبگم خدمتتون که اون موتور ۲۰۰۰اسب بخارو به صورت تنفس طبیعی تولید میکنه و کاملا مطمئنه ولی اون تویوتا لندکروز تنفس مصنوعی با دوتا توربوشارژ بزرگ ساخت کمپانی گرت تولید میکنه (خب طبعا انجین تنفس طبیعی مطمئن تر از انجین تنفس طبیعی با بوست بالاست مخصوصا اگه فول فورج باشه)اقا شرمنده که خیلی طولانی شد یسری مطالب هم تازه نگفتم?.در اخر باید بگم که باید به سلایق احترام گذاشت هر کسی سبک و راه و روش خودشو دوست داره بنده به کسی که از ماشین امریکایی خوشش نمیاد احترام میذارم و کسی هم که خوشش میاد هم محترمه برای ما.شصتم پوکیددد?

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  14. حمیدرضا

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2412 ديدگاه)

    برای عاشقان قدرت و سرعت این نسخه جیپ بهتر از مرسدس هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. ایمان

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3655 ديدگاه)

    اگه احساسی نظر ندیم واقعاً جیپ برتره
    فقط طراحی داخلی مرسدس بنز قشنگ تره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. .

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    ولی بنز خیلی خوشکله

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. Behnam

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    +جیپ بیشتر میسوزونه!
    _خب نوش جونش.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. #ali.m#

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1850 ديدگاه)

    من به جیپ رای میدم
    هر دو عالین .

    ولی مساله جوون پسند تر بودنه جیپه
    بنز هم عالیه و خیلی پرستیژ داره ولی یکم پیر مردی به نظر میاد .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Wrx

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (329 ديدگاه)

      مویوم موافِقُم???

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. F۲۲RAPTOR

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2299 ديدگاه)

        ها تویوم مثه مو موافقی؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Wrx

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (329 ديدگاه)

          ها مویوم مثه تو موافقُم😅😄رپتور جان😬

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. F۲۲RAPTOR

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2299 ديدگاه)

          جون دداش؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  19. FcmZ

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (114 ديدگاه)

    هیچ گرونی بی حکمت نیست.
    شما از ارزونی جیپ صحبت میکنین در صورتی که خیلیم ارزون نیست.۸۷۰۰۰ دلار برای ماشینی که بوی پلاستیکو میشه از تو عکس حس کرد!!!
    جیپ و فیات هر ساله جزء نامطمئن ترین برند های خودرویی هستند. حالا شما بیاین قدرت مهیب ۷۰۷ اسب هم به جیپ اضافه کنید. شما خودتون اخرشو بخونین.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. F۲۲RAPTOR

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2299 ديدگاه)

      شگفتا تکنو لوژیه گوشیت بو ماشینا رو هم جذب میکنه؟
      پلاستیک؟
      تو یکی از صفحات مجله ،،،خودرو امروز ،،،زده بود کیفیت کابین این ماشین مثال زدنیه
      ???
      بوی کامنتت همه جارو برداشت

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. FcmZ

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (114 ديدگاه)

        فعلا کامنت های شما همه جا رو گرفته.
        تا ادم میخاد نظری بده که مغایر نظر شماست از همه طرفه و بدون هیچ دلیل منطقی بهش حمله میکنین.
        پلاستیکی بودن ماشین های امریکاییها هم چیزی نیست که من بخوام شما رو توجیه کنم.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. Asensio

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (34 ديدگاه)

      خوشبحالت چجوری بو رو از عکس متوجه میشی ???

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. F۲۲RAPTOR

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2299 ديدگاه)

        معرکه ن بعضیا داداش
        ???

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. Hamid.Hellcat

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      واقعا اینقدر حس بویاییت قویه؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  20. hamid

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (231 ديدگاه)

    ترک هاوک رو باید مینداختنش با اوروس تا توی اوج حذف بشه. یه موتور گنده بستن روش فک کردن دیگه اخره ماشین. اگه خیلی مرد هستن این دوتا رو ببرن توی یه مسیر پر پیچ وخم اونوقت برنده مشخص میشه.
    هیشکی با ماشینش فقط توی مسیر مستقیم نمیره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. M.us

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (238 ديدگاه)

      من جیپو تو منطقه ازاد دیدم یه هیبتی داره درضمن اقا hamid چطوریه که بنزو پورش و لامبو با اون تکنولوژی که شما میگین نتونسته جیپو شکست بده تو اینجا منظورت از تکنولوژی چه جور تکنولوژیه ؟؟؟رای من جیپ چون حقشه یچیزم بگم این که ما اگه حتی ماشین مورد علاقمون پیروزم نشه بازم برای ما جایگاه خاصی داره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. hamid

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (231 ديدگاه)

        دوست عزیز ساختن یه موتور که حتی بالای هزار اسب قدرت داشته باشه واسه کمپانیای بزرگ هیچ کاری نداره ولی یه ماشین فقط اسب بخار نیستش. ماشینای آمریکایی یه مزیت بزرگ دارن که اونم قیمتشونه ولی اگه دقت کنی این ترک هاوک هم همچین ارزون نیس.
        در ضمن هرموقع ترک هاوک تونست توی پیست هم کلاسای خودشو شکست بده اونوقت این ماشین تمجید داره نه الان

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  21. achtung

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (394 ديدگاه)

    مثل مقایسه ساعت طلای رولکس بود با سواچ

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. Abbas us.c

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    اقا ترک هاک ۴۰۰مترو ۱۱.۶میزنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. حافظ

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا شاسی بلند قدرتمند مرسدس بنز رو نزاشتی برا دوئل با این ماشینا.منظورم مرسدس بنز GLS63 هستش
    که قدرتمندترین ساسی بلنده دنیاس ب نظرم
    هم از هیبت هم از لوکسیو قدرت
    هیچ کدام از این شاسی بلندا هم هیچ وقت از هرنظر بهش نمیرسن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. Hemichan

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (718 ديدگاه)

    آدم میاد یه کامنت بزاره ولی فضا انقد مسمومه …
    در ضمن شتاب ترک هاوک ۱۱.۶ ثانیه اس
    هرچند هنسی نزدیک ۱۱ ثانیه به دست آورده
    دلیل یکسان بودن محور هم استفاده ی دایملر از پلتفرم کرایسلره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. امین قاف

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    جیپ حرف اول رو تو این سگمنت میزنه بی شک

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. Keyvan

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    JeeP

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. امیر

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2875 ديدگاه)

    فقط طراحی داخل بنز GLبهتره بقیش ک….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. Amir

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در این دوئل بی شک •||||•

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. Elmiraj

    ۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2665 ديدگاه)

    ترک هاوک با این که از همه سریع تره ولی باز اگه یه روزی از اینا کم بیاره باز هم شکست نخورده !!!
    به این دلیل که گرند چروکی یک SUV میان سایزه و ابعاد بزرگتری از CUV هایی مانند : مرسدس GLE ، بنتلی بنتایگا ، پورشه کاین ، BMW X6 و لامبورگینی اوروس داره و کراس اور های مذکور آیرودینامیک بسیار بهتری از SUV میان سایزی مانند : گرند چروکی ، لکسوس GX ، تویوتا پرادو و فورد اکسپلورر دارن .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا