مرسدس بنز

شتاب‌گیری وحشیانه مرسدس-ای‌ام‌جی GT بلک سریز!

نام بلک سریز بازگشته و همانند پیشینیان خود پر از قدرت است. آخرین خودروی بلک سریز یعنی SLS AMG هفت سال پیش معرفی شد و همین امر انتظار برای ارائه AMG GT بلک سریز ۲۰۲۱ را سخت‌تر کرده بود. قطعاً این مدت ارزش انتظار را داشته زیرا در قلب GT بلک سریز جدید پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو با خروجی قابل‌توجه قرار گرفته است. در بدنه نیز یک بال بزرگ و قطعات آئرودینامیکی گیرا خودنمایی می‌کنند قطعاتی که هم بر ابهت این خودرو افزوده و هم راندمان عملکردی آن را بهبود بخشیده‌اند.

ویدئوی جدید کانال یوتیوب اتومان تی وی بر شتاب گیری وحشیانه این خودرو تأکید می‌کند. نیروگاه ۸ سیلندر میل‌لنگ تخت مرسدس خروجی ۷۳۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری دارد. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های عقب منتقل می‌شود. قدرت این خودرو نسبت به GT R افزایش ۱۵۳ اسبی داشته درحالی‌که گشتاور نیز ۱۰۰ نیوتون متر بهبود یافته است. این قدرت بیشتر به معنی شتاب گیری بهتر بوده است.

در این ویدئو شاهد ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیه‌ای و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۸ ثانیه‌ای هستیم. رسیدن از سرعت ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز ۵.۴ ثانیه زمان می‌برد. بال بزرگ خودرو که نیروی رو به پایین زیادی تولید می‌کند قطعاً به چسبیدن خودرو به روی زمین کمکی شایانی کرده است. حتی با وجود لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ R هم این اعداد احساس‌برانگیز هستند. رینگ‌های ۲۰ اینچی در عقب و ۱۹ اینچی در جلو نیز برای یافتن کشش مناسب به تقلا می‌افتند.

اولین خودروی بلک سریز در سال ۲۰۰۶ عرضه و سریعاً به نماد مرسدس تبدیل شد. این خودرو به محصولی خاص بدل گردیده و نشان داد که تنها برخی محصولات مرسدس لیاقت دریافت چنین نشانی را دارند. البته که چنین محصولاتی ارزان‌قیمت نیستند. مرسدس فعلاً قیمت GT بلک سریز در آمریکا را اعلام نکرده اما اروپایی‌ها برای آن باید حداقل ۳۳۵۲۴۰ یورو بپردازند.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. nikzad

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    محصولات مرسدس بنز اکثرا واقعا زیبا هستند و این نسل کابین حرف نداره ظاهر اسپورت با چاشنی لوکس.البته بیشتر شتاب رولینگش منو تحت تاثیر قرار داد ۸.۸ثانیه واقعا احساس برانگیزه.

    موافقم ۵۷
    مخالفم ۶
    1. یانکی

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2113 ديدگاه)

      تو کپی برداری از وایپر acr باید بیشتر دقت میکرد.در ضمن صداش با توجه به اینکه میلنگ تخت شده جذاب نیست.کاش موتور ۶.۲ طبیعی روش بود.

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱۰۱
      1. Sina

        ۱۵ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2430 ديدگاه)

        چه شباهتی دارن به هم
        طرفدارای ماشینای آمریکایی تا یه ماشین با کمترین شباهت نسبت به آمریکایی ها میبینن میگن کپی برداری

        موافقم ۶۰
        مخالفم ۶
        1. SRT

          ۱۶ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (557 ديدگاه)

          سینا جون خب از هر نظر از همون کپی کردن،چیزی که عیانه دیگه…

          موافقم ۲
          مخالفم ۲۸
      2. سورنا

        ۱۵ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        :)))))))

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۰
      3. مهراد

        ۱۵ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (599 ديدگاه)

        یانکی جان من مخالف شما نیستم ولی چطور دلت میاد چشماتو به روی این همه زیبایی ببندی ؟

        اینقدر از سر تعصب و برند و کشور حرف زدن در شان شما نیست

        موافقم ۳۹
        مخالفم ۱
      4. مانی

        ۱۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2387 ديدگاه)

        https://www.topcarrating.com/price.php
        مرسدس افسانه یی رو ببین وقتی‌ که طراح وایپر موز بود

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
      5. sina

        ۲۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (13 ديدگاه)

        دلیل حرفت چیه ://///

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. amg 63

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    عاشقتم

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۴
  3. زیزیگولو

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3160 ديدگاه)

    مدل جدیدشم با این اعدادو ارقام نمیتونه حریف ۹۱۱ بشه … فکر میکردم اعدادو ارقامی بهتر از ۹۱۱ به جا بزاره

    موافقم ۳۹
    مخالفم ۳۳
    1. محمدرضا

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (28 ديدگاه)

      ۹۱۱ توربو جدید واقعا از لحاظ عدد و رقم حرف نداره و ۰ تا ۲۰۰ رو توو ۸.۹ ثانیه و ۰ تا ۱۰۰ حدود ۲.۷ ثانیه . منتها اینم باید در نظر گرفت که این مرسدس با وجود دیفرانسیل عقب بودن و وزنش ۰ تا ۲۰۰ رو توو ۸.۸ ثانیه پر کرده با وجود صفر تا صد ۳.۲ ثانیه ای و این یعنی تو رولینگ بی رقیبه و توو پیست خیلی حرفا واسه گفتن داره … ;)

      موافقم ۶۲
      مخالفم ۱۱
      1. joojoo

        ۱۵ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (246 ديدگاه)

        با توجه به نوع گیربکس و منحنی گشتاوری که داره….شتاب ۰-۱۶۰ و ۰-۲۰۰ بهتری ازش انتظار میرفت
        اونتادورSVJ با وجود ۱۰% ماکسیمم گشتاور کمتر و در عین حال منحنی گشتاور ضعیفتر(به خاطر تنفس طبیعی بودن) و گیربکس تک کلاچه ای که داره.۱۰۰-۲۰۰ ۵.۳ ثانیه ای داره. درحالی که وزن کرب خودرو۱۱۵ کیلو بیشتر از مرسدس بنزه.(دقت کنید وزن خشک اونتادور منظورم نیست….وزن خودرو با سیالات داخل و بدون سرنشین منظورمه که ۱۷۵۵ کیلوعه و مرسدس ۱۶۴۰ کیلو)
        ۰-۱۶۰: لامبو:۵.۵. مرسدس:۶.۲
        ۰-۲۰۰: لامبو ۸.۱. مرسدس ۸.۸
        ۱۰۰-۲۰۰: لامبو ۵.۳. مرسدس ۵.۴
        ولی قیمتاشون در یک حده.

        موافقم ۸
        مخالفم ۲
    2. سهند

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (645 ديدگاه)

      بله ۳.۴ برای بلک سریز اصلا خوب نیست!

      موافقم ۴۰
      مخالفم ۱۹
    3. NISSAN GTR SOLTAN

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (187 ديدگاه)

      داداش این ماشین برای این ساخته نشده که توی خط مستقیم با ۹۱۱ توربو اس رقابت کنه
      هدف اصلی این ماشین پیسته
      در ضمن این اعداد ارقامی که توی این ویدیو ثبت کردن حتی از میانگین هم کمتر بوده
      خود مت واتسون با یه لانچ معمولی شتاب ۳.۱ رو ثبت کرد
      در آینده تایم های خیلی بهتری از این ماشین میبینیم

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۱۴
    4. Sina

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2430 ديدگاه)

      این رقیب ۹۱۱ GT2 RS هست‌.
      تو خط مستقیم شاید GT2 از توربو کند تر باشه ولی ملاک اصلی در این کلاس پیسته.

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۱۳
    5. ارشیاSVJ

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1680 ديدگاه)

      این اصلا برای درگ نیست
      البته GT2RS هم برای درگ نیست.

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۸
    6. زیزیگولو

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (3160 ديدگاه)

      جواب به دوستان : دوستان عزیز اتفاقاً مرسدس ام جی و پورشه ۹۱۱ همیشه رقیبای سنتی همدیگه بودن ولی بازم مشخصه که ۹۱۱ از این سرتره چون ۹۱۱ خیلی از مشکلای ام جی مثل وزن بیشترو نداره

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۱۱
    7. زیزیگولو

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (3160 ديدگاه)

      جواب به دوستان : دوستان عزیز اتفاقاً مرسدس ای ام جی و پورشه ۹۱۱ همیشه رقیبای سنتی همدیگه بودن ولی بازم مشخصه که ۹۱۱ از این سرتره چون ۹۱۱ خیلی از مشکلای ام جی مثل وزن بیشترو ندار

      موافقم ۶
      مخالفم ۶
  4. Maserati

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2083 ديدگاه)

    هرچی میگذره بنز بیشتر به ماشین هاش گند میزنه

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۵۹
  5. حسین دهمرد

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2089 ديدگاه)

    موتور جلو ابهت بیشتری داره ولی موتور وسط به سوپر اسپورتها بیشتر میخوره چه دو راهی قشنگی.

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۲
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (7644 ديدگاه)

    ماشین آلمانی یعنی ( دِف عقب موتور جلو ) .

    وقتی بلک‌سریز میاد ، یعنی این محصول آخر خطِ و باید منتظر نسل جدیدی از بنز باشیم !

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۶
    1. AMG_73///

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      دقیقا
      دف عقب موتور جلو
      به شیوه مردونه
      مث آمریکاییا

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
  7. سورنا

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    تو اصن شتاب نگیر اصن بگو شتابت ١٠٠ هست

    تورو فقد باید گذاشت تو پارکینگ هر روز صب رفت نیگا کرد و تا آخر شب انرژی بدن تامین بشه

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۴
  8. NISSAN GTR SOLTAN

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    این ماشین هیولاست
    ولی توی این ویدیو اصلا تایم خوبی ثبت نکردن حتی مت واتسون هم توی بررسی این ماشین با یه لانچ معمولی تایم ۳.۱ رو ثبت کرد
    بالاخره یه ماشین دف عقبه و لانچش خطا زیاد داره و صددرصد در آینده تایم های خیلی بهتری ازش میبینیم
    ولی چیزی که هست عملکردش توی رولینگه واقعا شتاب ثانویه ی فوق العاده ای داره
    منتظر رکوردش توی پیست هستم چون هدف اصلی ساخت این ماشین برای پیست بوده

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۳
  9. Ho3in

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    اگه بشه این داشبورد رو روی اس ال اس بزاری دیگه حرف نداره
    همه چیش عالی میشه
    بعد داشبورد بنتلی داشبورد gt رو دوست دارم ❤

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳
  10. AMG_73///

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    واقعا ماشین عالیه
    ما من فقط سری sl رو دوست دارم
    منتظر sl73 هستم
    چون این ماشین اون کد افسانه ای sl رو نداره و صداش صدای توربوهه زیاد به دلم ننشست
    خیلی زیباست اما نباید از رو آرم بنز نظر داد
    نه
    به دلم ننشست
    فقط sls
    لعنتی کوپه بنزی که sl نباشه ماشین نیست///…..

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  11. کافر مقدس

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1482 ديدگاه)

    ۳۳۵هزار یورو اونم حداقل! لامصب فراری میخریم خوب

    قیمت برای این اعداد بالاست

    موافقم ۳
    مخالفم ۶
  12. NISSAN GTR SOLTAN

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    داشبوردو ادم میبینه عشق میکنه
    خدایی بی ام و کی تو عمرش همچین داشبوردی زده؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۵
  13. ارشیاSVJ

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1680 ديدگاه)

    احساس میکنم یه خورده قیمت گذاریش زیاد بوده.
    با این پول میتونی یه اونتادور اس وی جی
    یا یه ۹۱۱ جی تی۲ ار اس
    یا یه ۴۸۸ پیستا
    یا یه اوراکان پرفورمانته
    یه کوروتzr1 با یدونه وایپر acr روش!
    وخیلی چیز های دیگه بخری
    که اگه دوتا اخری که جفتشون موتورجلو هستن و هرکدوم نصفه یدونه سری بلک قیمت دارن رو فاکتور بگیرم
    از این ماشین سریعترن
    اوه اوه ۷۶۵LT رو یادم رفت!!!

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۶
    1. Sina

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2430 ديدگاه)

      این بلک سریزه.
      یه ماشین کلکسیونی محسوب میشه.
      همه ی بلک سریز ها اینجوری بودن.
      اونا واسه این بودن که از هیجان یه سری از ماشینای افسانه ای مثل SL65 و SLS بلک سریز و ..استفاده بشه
      (به قول جیمز می AMG ها همیشه لازم و ضروری نبودن.)
      ولی واسه این بودن که دیفرانسیل عقب و پر قدرت باشن
      اگه ماشین درگ میخواین ۹۱۱ توربو و ۷۲۰S
      اگه پیست میخواین ۹۱۱ GT2 RS و ۷۶۵LT
      اگه گرند تورر میخواین GT مکلارن و M8
      اگه ماشین ارزون میخواین کوروت C7 ZR1 و وایپر ACR
      اگه اثر هنری میخواین هوراکان و ۴۸۸ پیستا
      ولی اگه یه ماشین میخواین که ارزش واقعی رانندگی رو نشون بده و مثل ماشینای عادی معقول نباشه فقط بلک سریز

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
    2. محمد

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (332 ديدگاه)

      من تا وقتی که تایم پیست نبینم نمیتونم بگم قیمتش زیاده یا کمه،ولی اگه عملکرد خوبی تو پیست داشته باشه به نظرم می ارزه

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۰
  14. محمد

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (332 ديدگاه)

    چه می‌کنه مرسدس ،شتابش عالی بود

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
  15. محمد ب

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (186 ديدگاه)

    خیلی گرونه

    موافقم ۳
    مخالفم ۴
  16. عطا

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (110 ديدگاه)

    با اینکه تعصبی طرفدار بنزم ( نمیدونم چرا?) ولی واسه من شتاب ۳.۴ ثانیه ای انچنان جذاب نیست کاش یکم کمتر بود تایمش?

    موافقم ۰
    مخالفم ۵
  17. یاس ی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (949 ديدگاه)

    همه چیز به کنار فقط اونجاش که سرگاز میده، لعنتی صداش مثل غرش شیر هستش. کلارکسون راجب amg میگفت صداش مثل یک گریزلی عصبانیه. پر بیراه هم نگفته. به اون هم شبیه هستش.

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  18. mohsen

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    چرا باید پول فراری و لامبو رو داد به مرسدس؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۶
    1. sina

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (13 ديدگاه)

      این یجور خاصیت کلکسیونی داره اگ همچین ماشینی از فراری یا لامبو بخوای باید بیشتر خرج کنی البته از نظر عماکرد منظورم نیست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا