مرسدس بنز

هیولای ۱۲ سیلندر برابوس با ۸۸۸ اسب بی‌رحم!

احتمالاً پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر با هجوم روزافزون خودروهای هیبریدی و الکتریکی به موزه‌ها بپیوندند. مرسدس هم تقریباً با پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربوی خود خداحافظی کرده و سدان لوکس فول سایز خود را برای آخرین بار با نام AMG S65 فاینال ادیشن معرفی کرده است. اگرچه این نیروگاه عظیم همچنان در بطن برخی از مدل‌های مایباخ خواهد تپید اما خب نفس این پیشرانه به شماره افتاده است. تقاضا برای مدل‌های مجهز به پیشرانه‌های بزرگ خیلی پایین بوده و هزینه‌هایی که برای هماهنگ کردن یک پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر با قوانین آلایندگی پرداخت می‌شود بسیار بالاست بنابراین به نظر نمی‌رسد که حفظ این‌گونه پیشرانه‌ها توجیه اقتصادی داشته باشد.


به همین خاطر مرسدس احتمالاً جدیدترین نسل G کلاس را در نسخه‌ی AMG G65 عرضه نخواهد کرد اما اگر واقعاً خواهان یک شاسی‌بلند جعبه‌ای آفرود با ۱۲ سیلندر و نشان ستاره سه پر روی کاپوت باشید شاید بهتر باشد هرچه سریع‌تر با برابوس تماس بگیرید. خودروی G V12 900 یکی از لوکس‌ترین شاسی بلندهایی است که تاریخ صنعت خودرو به خود دیده و در دل آن‌هم نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری توئین توربو با ۸۸۸ اسب بخار (۹۰۰ps) قدرت قرار گرفته است.


اگرچه این پیشرانه می‌تواند گشتاور فوق‌العاده‌ی ۱۵۰۰ نیوتون متری برابر با بوگاتی ویرون سوپر اسپورت تولید کند اما به خاطر بحث قابلیت اطمینان گشتاور آن به ۱۲۰۰ نیوتون متر محدود شده است. این قدرت و گشتاور فوق‌العاده زیاد از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیکی که فکر می‌کنیم تقویت شده به تمامی چرخ ها منتقل می‌شود.


اما برابوس چگونه توانسته قدرت ۸۸۸ اسبی و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری این پیشرانه را به اعداد یاد شده برساند؟ در آغاز باید گفت حجم پیشرانه از ۶ به ۶.۳ لیتر رسیده و توربوشارژرهای بزرگ‌تری هم روی آن نصب شده است. همچنین منیفولدهای اگزوز سفارشی، منیفولد جذب جدید با فیلتر هوای سفارشی و سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ نیز وجود دارد.

به لطف ارتقای این نیروگاه ۱۲ سیلندر، G کلاس می‌تواند در ۳.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت را داشته باشد. البته سرعت این خودرو هنوز هم کمتر از سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت بنتلی بنتایگا اسپید به عنوان سریع‌ترین شاسی‌بلند تولیدی دنیاست.


برابوس علاوه بر بهبودهای فنی اقدام به نصب کیت بدنه‌ی پهن روی خودرو کرده که باعث افزایش ۱۰ سانتی‌متری پهنای خودرو شده است. همچنین فاصله‌ی بین چرخ های روبرویی نیز افزایش یافته تا هندلینگ بهتری ایجاد شود. رینگ‌های ۲۴ اینچی نیز با لاستیک‌های غول‌پیکری همراه شده‌اند. از دیگر ویژگی‌های G کلاس برابوس می‌توان به عناصر فیبر کربنی زیاد، بال عقب نصب شده روی سقف، سیستم تعلیق سفارشی و کابین تمام چرمی و پدال‌های آلومینیومی اشاره کرد.

بد نیست بدانید قیمت پایه‌ی این هیولا برابر با ۶۰۵۰۵۵ یورو می‌باشد. برابوس تنها ۱۰ دستگاه از G کلاس یاد شده را خواهد ساخت و آن را در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش خواهد گذاشت.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5365 ديدگاه)

    خوده AMG خیلی بهتر از برابوس هستش!!!
    چون هم رنگ بندی کابین AMG بهتره و هم آرم بنز روی جلوپنجره جذابیت بیشتری داره!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۷
    1. ایمان

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (3637 ديدگاه)

      مهدی جان
      AMG زیر مجموعه و شرکت تابعه مرسدس بنز هست
      برابوس بزرگ ترین تیونر ماشین های مرسدس بنز هست
      دقیقاً مثل M Power و آلپینا برای BMW

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  2. zeg

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (158 ديدگاه)

    این در برابر کوئنیک زگ هیچی نیست.
    برید کنار!
    زگ می درد!

    موافقم ۲
    مخالفم ۸
    1. ایمان

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (3637 ديدگاه)

      دوست عزیز این کامنت جاش اینجا نیست
      احتمالاً Page رو اشتباهی اومدی
      یک شاسی بلند رو با یک هایپر کار مقایسه میکنی ؟؟؟؟

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
      1. zeg

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (158 ديدگاه)

        تو این هفته تا میتونستن زگ رو کوبیدن و بوگاتی رو بالا بردن.

        موافقم ۴
        مخالفم ۲
        1. Infinite

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (447 ديدگاه)

          zeg
          چه ربطی به جی کلاس داره خب؟ :)))

          موافقم ۶
          مخالفم ۲
    2. Amir.ferrari

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (131 ديدگاه)

      خدا به راه راست هدایتت کنه…

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
      1. zeg

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (158 ديدگاه)

        من که میدونم تو دشمن قسم خورده زگ هستی!

        موافقم ۱
        مخالفم ۶
        1. Saeed

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (757 ديدگاه)

          داداش اینجا مطلب مرسدسه نه کونیگ‌زگ?? من خودم عشق کونیگ‌زگ هستم و بار ها تو پدال بحث کردم….ولی خداییش اسمش رو هرجایی نیار? میخوای درموردش بحث کنی؟ برو تو مطلب های کونیگ‌زگ بحث کن هر اسم برندی باید تو مطلب مربوط به خودش آورده شه نه هر جایی

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
    3. AMANTE

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (779 ديدگاه)

      اگه به مقایسه باشه، اینطور هم میشه گفت کونیگزگ در برابر این هیچی نیست.
      شاید مرسدس جی کلاس در بحث شتاب و سرعت از کونیگزگ اگرا یا هر محصولش کم بیاره.
      ولی وقتی بحث راحتی و تعداد سرنشین و فضای بار و کاربردی بودن و قابلیت های آفرود پیش بیاد این کونیگزگ اگرا یا هر محصول دیگه کمپانی کونیگزگ هست که پیش مرسدس جی کلاس کم میاره.
      ( من هیچ دشمنی با کمپانی کونیگزگ ندارم و یک فرد کاملا بی طرف در دنیای بزرگ خودروها هستم.)

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
    4. LEWIS HAMILTON (مجید)

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (11443 ديدگاه)

      جالب بود !

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  3. Amir.ferrari

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (131 ديدگاه)

    یا خدا،قدرت، شتاب، گشتاور، ابهت، آفرود، زیبایی و…. همه چی تاماااام…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  4. Behrouz. anzali

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (358 ديدگاه)

    عجب غولی شده. با این پیشرانه همخوانی داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. بهراد

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (716 ديدگاه)

    زاپاسش کجاس؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. ali a

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (754 ديدگاه)

    جیگر طلا…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. LEWIS HAMILTON (مجید)

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (11443 ديدگاه)

    من اگه پولشو داشتم یکی از اینا رو حتما میخریدم.
    قبلنا روی حذف آرم بنز گیر داشتم ولی الان حس میکنم براباس هم مال خود بنزه و شاید لوگوش نسبت به بنز ارزشمندتر هم باشه چون نشون دهنده ی یک مرسدس خاص و منحصر به فرده.
    ۲۰ سال پیش این شتاب ۳/۸ ثانیه رو فقط در محصولات پورشه و فراری و لامبورگینی میشد پیدا کرد. الان در شاسی بلندی به این هیکل !

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا