مرسدس بنز

حضور پیکاپ مرسدس X کلاس در تست گوزن

مرسدس بنز X کلاس اساساً به خاطر اینکه اولین پیکاپ لوکس کمپانی می‌باشد مخالفان زیادی داشته و البته طراحی دو قطبی بدنه نیز باعث ایجاد بحث و جدل‌های فراوانی در بین طرفداران خودرو شده است. شاید هم رقبا به خاطر اینکه X کلاس یک رقیب جدید است از آن نفرت دارند.


این بار، پیکاپ مرسدس که بر پایه نیسان ناوارا ساخته شده با پاس کردن تست مشهور گوزن ارزش و قیمت بالای خود را ثابت کرده است. همان‌گونه که مستحضر هستید پیکاپی همچون تویوتا هایلوکس نتوانسته این تست را پاس کند و برندهایی همچون ب ام و یا ولوو نیز در تست شرکت کرده و البته نتایج آن‌ها خوب بوده است.

تست گوزن یک بررسی مانور ناگهانی است که نشان می‌دهد اگر خودرو به‌صورت ناگهانی با یک مانع روبرو شود می‌تواند به‌صورت امن از برخورد با آن اجتناب نماید یا خیر. تست X کلاس توسط سایت Km77.com انجام شده است. این سایت اسپانیایی دارای تست‌های خاص خود همچون اسلالوم و گوزن می‌باشد.


در ویدئوی منتشر شده می‌بینید که X کلاس به سادگی توانسته از برخورد با مخروط‌ها اجتناب نماید و البته در سرعت ۶۹ کیلومتر در ساعت تمامی چرخ‌ها روی زمین است. در مقام مقایسه باید گفت دیگر پیکاپ های سطح پایه همچون فورد رنجر و میتسوبیشی L200 کمی بهتر بوده و در سرعت ۷۱ کیلومتر در ساعت توانسته‌اند تست را پاس کنند.


شایان ذکر است نسخه حاضر در تست از نسخه ۴ سیلندر با قدرت ۱۶۳ یا ۱۹۰ اسب بخاری بوده و ظاهراً مدل ۲۵۸ اسب بخاری در زمان انجام تست در دسترس نبوده است.


مشتاقیم تست گوزن نسخه ۶ سیلندر این خودرو را نیز ببینیم. پیشرانه بزرگ‌تر به معنی وزن بیشتر بوده و این امر باعث می‌شود اکسل جلو وزن بیشتری را تحمل کند. به نظر شما، با وجود تغییراتی که در توازن وزنی این پیکاپ ۶ سیلندر به وجود می‌آید، پیکاپ لوکس مرسدس بنز چه عملکردی در تست گوزن خواهد داشت؟

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Hamid.Hellcat

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    تازه هنوز اول راهه
    بنز پا به سگمنتی گذاشته که در اون کم تجربه هست و حریفان قدری مثل F150 منتظرشن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Stern des südens

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (107 ديدگاه)

      اما X class به نظر حرفای زیادی برای گفتن داره
      .
      راستی هدف X class گرفتن بازار اف۱۵۰ و توندرا و … نیست چون از هر دوشون گرون تره
      .
      X class دنبال باز کردن یک در جدید در بازار و پیدا کردن مشتریان مخصوص خودشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Hamid.Hellcat

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        فکر نمیکنم از Raptor گرونتر باشه.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. اميرحسين رادفر

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (7 ديدگاه)

      ??اف۱۵۰ پیکاپ فول سایز این یه پیکاپ مید سایز چه ربطى به هم دارن ?

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Hamid.Hellcat

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        آفرین. معلومه یه چیزایی شنیدی. ولی متاسفانه باید عرض کنم تو کلاس تراک ها طبقه بندی مثل SUV و سدان نیست. به کامیونهای بزرگ هم میگن تراک. خیلی از مشتریان ممکنه بین F150 و بنز Xکلاس دست به انتخاب بزنند پس به نوعی رقیب همن.
        ضمنا اگه شما به F 150 بگی تراک فول سایز پس لطف کن کلاس تراک های زیر رو با رسم شکل بگو:
        F250
        F350
        F450
        F550
        F600
        F700
        F800
        انشالله همیشه همینطور شاد و خندان باشی.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Hamid.Hellcat

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (1200 ديدگاه)

          تراکها بر اساس ظرفیت بکسل یا حمل بار طبقه بندی میشن نه اندازه.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. ایمان

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3590 ديدگاه)

    پیکاپ های آمریکایی و ژاپنی عرصه رو برای سایرین تنگ کردن چون تجربه زیادی تو این کار دارن
    مرسدس بنز و فولکس واگن هم کارشون خیلی سخته چون رقبای بزرگی دارن ولی میتونن تنور رقابت رو گرم تر کنن
    فورد . دوج . شورولت . جی ام سی ( آمریکا )
    تویوتا . نیسان . میتسوبیشی . مزدا . ایسوزو ( ژاپن )

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا