اگر به یاد داشته باشید سال گذشته بود که دو شرکت استون مارتین و دایملر تفاهم نامه همکاری در بخش مبادلات فنی را امضا کردند. مفاد این تفاهم نامه چیزی نبود جز دادن امتیاز دسترسی فناوری معماری الکتریکی و موتورهای هشت سیلندر Mercedes-Benz AMG به شرکت انگلیسی در ازای دریافت 5 درصد از سود کل. حال جالب است بدانید فازهای نهایی این تفاهم نامه امروز به پایان رسید.
به طور کلی این اولین باری نیست که دو شرکت آلمانی و انگلیسی با یکدیگر همکاری میکنند. مطمئنا سال 2009 را به یاد دارید زمانی که خودروی مفهومی شاسی بلند لاگوندا به عنوان یکی از بدترکیبترین خودروهای این شرکت پا به عرصهی مسابقات گذاشت. جالب است بدانید این خودرو تحت پلتفرم کلاس GL مرسدس ساخته شده بود. اندکی بعد شرکت دایملر با آستون وارد مذاکره شد تا نقشه دقیقی را برای جلوگیری از فروپاشی برند مایباخ تنظیم کنند.
طبق اخبار موجود قرار است برند معتبر مرسدس انجین های bespoke V-8 را تحت مدلهای آستون مارتین به خدمت در آورد. با این فرض پیش بینی میکنیم مدلهای متنوعی از خودروهای مسابقهای انگلیسی تحت فناوری AMG’s twin-turbocharged 5.5-liter V-8 و با طراحی منحصر به فرد موتور در دست تولید قرار گیرد. حتی ممکن است فناوری AMG’s forthcoming 4.0-liter twin-turbo V-8 نیز در ساخت این خودروها به کار گرفته شود. اما با شرایط موجود احتمال به کارگیری فناوری ساخت موتور 5.5-liter بیشتر به نظر میرسد. علاوه بر این دسترسی آستون به فناوری الکترونیکی شرکت دیملر این فرصت را به برند انگلیسی میدهد تا کمکهای خاصی را در بخشهایی که از سطح پایین فناوری برخوردار هستند دریافت کند.
پیش بینی میشود اولین خودروهای ساخته شده توسط آستون مارتین با فناوری AMG در عرض 2 یا نهایتاً 3 سال دیگر به عنوان برند جایگزین معماری VH قدیمی وارد بازار شوند. هر دو بخش توسعه و پیشرفت تکنولوژی در این خودروها مربوط به قسمت موتور و تجهیزات الکترونیکی است. البته نظر شخصی ما این است که خیلی نمیتوان به این همکاری از جهت کمک به رشد و تعالی بیشتر شرکت دایملر امیدوار بود.