خودروهای چینیمرسدس بنز

بایک BJ90، یک مرسدس بنز GL با لباس چینی!

شرکت چینی بایک چند سالی است که جوینت ونچر بزرگی با شرکت دایملر دارد و همچنین اخیراً پنج درصد از سهام دایملر را هم خریداری کرده است. در پی این جوینت ونچر، بایک معماری و پلت‌فرم قدیمی نسل قبلی مرسدس بنز GL را برای ساخت شاسی‌بلند لوکسی بنام BJ90 از دایملر گرفته است. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ رونمایی شده و حالا رسماً آمادهٔ عرضه به بازار چین شده است.

طراحی ظاهری BJ90 نسبتاً خشن و تنومند است. در بخش جلویی خودرو از عنصر طراحی اصلی خانوادهٔ شاسی‌بلندهای بایک یعنی جلوپنجرهٔ بزرگ کرومی با پنج مستطیل استفاده شده و خودرو کاملاً به‌عنوان یک بایک قابل‌تشخیص است. در طرفین این جلوپنجره هم چراغ‌های مستطیل شکلی قرار گرفته‌اند که داخل آن‌ها با کروم تزئین شده است. همچنین مثل برخی از محصولات مرسدس، راهنماها به‌صورت ابرویی بالای چراغ‌ها کار شده‌اند و هنگام روشن شدن نمای زیبایی را ایجاد می‌کنند.

در پروفیل جانبی BJ90 شاهد خطوط صافی هستیم درحالی‌که در لبهٔ پایینی پنجره‌ها هم کروم کار شده و تا روی درب صندوق کشیده شده است. در عقب خودرو هم چراغ‌های عمودی جلب‌توجه می‌کنند که با یک خط کرومی به هم متصل شده‌اند. از زیر سپر نیز دو سر اگزوز مستطیلی بیرون آمده است. این شاسی‌بلند لوکس چینی ۵,۱۷۱ میلی‌متر طول، ۱,۹۹۵ میلی‌متر عرض و ۱,۸۶۰ میلی‌متر ارتفاع دارد که این یعنی ۵۱ میلی‌متر کشیده‌تر، ۶۱ میلی‌متر عریض‌تر و ۵۲ میلی‌متر بلندتر از مرسدس GL است.

در داخل BJ90 کلیت کابین و بسیاری از عناصر مثل شکل کلی کنسول میانی و دکمه‌ها و کنترلرها، متعلق به مرسدس GL هستند؛ اما تفاوت این دو خودرو در این است که شاسی‌بلند بایک به صفحه‌نمایش بزرگ‌تری مجهز شده و در غربیلک فرمان آن‌هم لوگوی بایک قرار گرفته است. علاوه بر این، دریچه‌های تهویهٔ میانی در فرمی باریک‌تر بالای نمایشگر جای گرفته‌اند و یک ساعت آنالوگ هم بین آن‌ها قرار گرفته است. این ترکیب باعث شده داخل BJ90 لوکس‌تر به نظر برسد.

برای تأمین انرژی BJ90 از پیشرانه‌های مرسدس بنز استفاده شده و این شاسی‌بلند لوکس چینی با دو موتور مختلف به بازار عرضه می‌شود. موتور اول ۳ لیتری V6 توئین توربو است که ۳۳۳ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد و از مرسدس GL400 گرفته شده است. موتور بعدی که متعلق به GL500 است، از نوع ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۴۲۲ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور است.

نیروی این موتورها توسط گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک ۷G Tronic مرسدس بنز به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic منتقل می‌شود. سیستم تعلیق BJ90 هم همان تعلیق مستقل دو جناقی GL قدیمی است. شاسی‌بلند لوکس بایک هم‌اکنون با قیمتی از ۹۸۸,۰۰۰ یوآن معادل ۱۴۱ هزار دلار تا ۱,۲۸۸,۰۰۰ معادل ۱۸۴ هزار دلار در بازار چین عرضه می‌شود و احتمالاً گران‌ترین خودروی چینی به‌حساب می‌آید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. سیاوش

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (12 ديدگاه)

    یه بنز که طراحیشو خراب کردن

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ford

      ۸ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (68 ديدگاه)

      اول اطلاعات جمع کن بعد نظر بده اول از همه 19 درصد سهام همین بایک بنز خریداری کرده بعد هم چین هم مثل خودروساز های بزرگ دنیا شراکتی کار میکنه و خودروهای به بیش از 60 کشور دنیا صادر میشه که خودشون غول خودروسازی هستن روسیه امریکا المان استرالیا…. و عزیزایی که میگن اشغاله برای بازار ایرانه نه این وارد کننده های ایرانی هستن از بایک پایین ترین مدلشو میارن و بالاترین مدلش مثل همین میره برای بازار روسیه امریکا استرالیا… اما شراکتی که گفتن تمام خودروساز های بزرگ از غولشون بگیر فورد شورولت تویوتا کادیلاک رنو پژو نیسان بنز … و یه دنیا دیگه با شرکت های چینی شراکت دارن مثل خودروسازی های ایران نیست که و غیر این امریکا ژاپن المان تو امریکا خط تولید دارن و همچنین موتورهای دیزل کاتر پیلار کامینز فقط به خاط دقت بالا که تو فنی استقامت طول عمر تاثیر میزاره و صنعت خودروسازی چیت با برندای اشغال کره فرانسه اصلا قابل مقایسه نیست اگه کسی بدونه که چه خودروهای بهچا چه ابعاد قدرت ایمنی تولید میکنه و همینطور که گفتم شراکت بین خودروساز هاست و تمام کپی کاری ها قانونی کامل جز به جز هست و کسی که بگه ایراد داره چیزی حالشچیش نیست این یه مدل بزرگتر از gl ولوکس تر قویتر هست چون دستی سر روش کشیده شده و قیمت بالاش برای همینه و قدرت افرود لوکس راحتی اسقامت طول عمر فنی هست پول علکی نمیگره و بازار های خارجی هم فروش داره راضی هستن اما گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف خوب برای خیلی ها عقده شده که دارن بد گویی میکنن و اینکه حرف حدیث میسازن مگه خود ایران چه صنعت خودروسازی داره که تو هر مقاله میان زیرش هر برندی هر خودرویی میسازه رو مسخره میکنن همین افراد که میگن کپی هست یه سیم مفتول نمیتونن بسازن کارشون فقط مسخره بازی خرف حدیث علکی هست که بیان ذهن مردم خراب کنن و گرنه این قدرت موتور دو برابر لندکروز هست صفر تا صد ماشین بنز با این تفاووت که ارمش عوض شده لوکس تر قویتر شده و بهترین مونتاژ چین هست

      موافقم 7
      مخالفم 2
  2. Just bentley continental

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (540 ديدگاه)

    چخبرتو نه؟
    چه خبرتونههه ۱۸۰ هزار دلار?من میرم مدل پایه بنتلی بنتایگا می خرم واقعا.
    این ماشین چی داره مگه ۱۸۰ تا بدی واسش ۲۰ تا بزار روش اوروس بگیر.
    نهایت ۵۰ هزار تا بی ارزه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. (Mehran (fox

      ۷ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (214 ديدگاه)

      بنتلی جان قیمتا تو بازار چین همیشه خیلی گرونتر از قیمت‌های جهانیه مثلا قیمت یه ماستانگ یا کامارو نزدیک صد هزار دلاره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Just bentley continental

        ۷ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (540 ديدگاه)

        اهان ممنون نمیدونستم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. FLANKER

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    چینی ها دیگه شورشو درآوردن میان سوخو رو دستگاری میکنن g15 تولید میشه بنز و بی ام و رو دستکاری میکنن برلیانس و این چرتو پرتا تولید میشه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. یاس ی

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1020 ديدگاه)

    دیگه چی میخواد !!!!!!!!! لعنتی موتور و گیربکس بنز؛ طراحی داخلی و خارجی شبیه بنز !!! جالبه که نویسنده گفته از جی ال نسل قبل لوکستر به نظر میاد.
    اونوقت ما سر حذف پراید و پژو داریم چونه میزنیم و هنوز هم به ماشین چینی میگیم آشغال !!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. علی احمدی

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین چینی خیلی بهتر از ماشینهای ایرانی هستش من حدود چهار سال هستش بایک یا همان سابرینا دارم حدود 130هزار کار کرده ودر تعمیر گاه هم نرفته حتی گارانتی هم نبردهام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. کارشناس خودرو

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام می دونستید موتور این ماشین مال خودمه بابک هست لوگو بنر گذاشتن که مردم فک کنند موتور بنز هست بخرنش من منظورم این نیست که موتور ش بی کیفیت هست مشخصاتی که دادند درسته اما مال بایک هست موتورش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا