معرفی مرسدس EQS53 AMG، اولین محصول الکتریکی افالترباخ

دوشنبه 15 شهریور 1400 - 06:35
مطالعه 7 دقیقه
Mercedes-Benz-EQS53_AMG-2022-1024-06
مرسدس بنز EQS اوایل امسال به‌عنوان پرچم‌دار الکتریکی این شرکت معرفی شد و حالا نسخهٔ پرفورمنس بالای AMG آن در کنار دیگر مدل‌های الکتریکی مرسدس بنز...
تبلیغات

مرسدس بنز EQS اوایل امسال به‌عنوان پرچم‌دار الکتریکی این شرکت معرفی شد و حالا نسخهٔ پرفورمنس بالای AMG آن در کنار دیگر مدل‌های الکتریکی مرسدس بنز در نمایشگاه مونیخ به نمایش درآمده است. این خودرو به‌عنوان اولین مدل AMG در خانوادهٔ EQ، ظاهری زیبا و پرفورمنسی فوق‌العاده دارد. AMG در EQS53 ارتقاءهای زیادی انجام داده و حداکثر خروجی موتورهای آن‌را به اعداد چشمگیر 751 اسب بخار قدرت و 1020 نیوتن متر گشتاور رسانده است.

البته این نیرو تنها زمانی در دسترس است که خودرو به لطف پکیج استاندارد داینامیک پلاس AMG با حالت بوست، در حالت استارت مسابقه‌ای قرار گیرد. در این صورت، خودرو ظرف 3.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. خروجی عادی موتورها اما 650 اسب بخار قدرت و 950 نیوتن متر گشتاور خواهد بود که شتاب خودرو در این حالت اعلام نشده اما حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

انرژی موردنیاز این موتورها توسط یک پکیج باطری بزرگ 107.8 کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که هرچند برد دقیق آن‌ها هنوز مشخص نیست اما به گفتهٔ مرسدس، چیزی بین 530 تا 580 کیلومتر خواهد بود. هرچند این اعداد از برد 770 کیلومتری EQS معمولی بسیار کمتر هستند اما هنوز هم برای یک خودروی پرفورمنس 2655 کیلوگرمی مناسب به نظر می‌رسد. همچنین به لطف شارژ سریع، با تنها 15 دقیقه شارژ 300 کیلومتر به برد خودرو اضافه می‌شود. امکان به‌روزرسانی سیستم مدیریت این باطری‌ها هم از طریق به‌روزرسانی از راه دور وجود خواهد داشت.

نیروی این سدان الکتریکی اسپرت توسط موتورهای خاص AMG تولید می‌شود اما غیرازاین، EQS53 چند ارتقاء دیگر را هم تجربه کرده است. به‌عنوان‌مثال، مردان افالترباخ اکسل عقب، دسته‌موتورها و ساب‌فریم را به‌طور خاص برای این مدل از نو توسعه داده‌اند. همچنین بازوهای کنترل چرخ‌ها نیز از دیگر محصولات AMG گرفته شده‌اند. قوای محرکهٔ دو موتورهٔ این خودرو سامانهٔ چهارچرخ محرک با تنظیم خاص AMG را فراهم کرده و به‌صورت استاندارد با سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب (تا 9 درجه) همراه است.

در EQS53 پنج حالت رانندگی مختلف شامل لغزنده، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی وجود دارد که حالت راحت روی به حداکثر رساندن برد تمرکز دارد درحالی‌که اسپرت و اسپرت پلاس به پرفورمنس توجه می‌کند. در کنار این حالات رانندگی، سیستم تجربهٔ صوتی AMG هم وجود دارد که به حال و هوای پرفورمنس خودرو اضافه می‌کند. این سیستم امکان انتخاب از بین سه حالت صدای مختلف شامل متعادل، اسپرت و قدرتمند را فراهم می‌کند و هنگام ورود راننده یا در حالت استارت مسابقه‌ای هم صداهای خاصی را پخش می‌کند.

برای متوقف کردن این موشک الکتریکی سیستم ترمز پرفورمنس بالای AMG با دیسک‌های جلوی 17 اینچی و کالیپرهای شش پیستونه در نظر گرفته شده درحالی‌که سیستم ترمز کامپوزیت سرامیکی AMG با کالیپرهای قرمزرنگ هم قابل سفارش خواهد بود. این خودرو به سیستم احیای انرژی ترمزها با سه حالت مختلف هم مجهز است که از طریق پدال‌های پشت غربیلک فرمان قابل تنظیم خواهد بود. رینگ‌های استاندارد این ماشین 21 اینچی خاص AMG هستند اما نمونه‌های 22 اینچی با طرح‌های دیگر هم قابل سفارش خواهد بود.

در داخل، هایپراسکرین مرسدس به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود که از صفحه‌های خاص AMG و سایر ویژگی‌های اختصاصی برای یک مدل پرفورمنس برخوردار است. غربیلک فرمان D شکل AMG پرفورمنس، پدال‌های اسپرت AMG، نشان AMG روی پارکابی‌ها، کف‌پوش‌های AMG، تریم فیبر کربنی، تزئینات قرمزرنگ و صندلی‌های AMG هم از دیگر ویژگی‌های کابین این خودرو هستند.

EQS53 از تجهیزات رفاهی زیادی مثل گرم‌کن غربیلک فرمان، گرم‌کن صندلی‌های عقب، گرم‌کن، تهویه و ماساژور صندلی‌های جلو، سانروف پانوراما، پکیج زمستان، شش پورت USB-C و سیستم صوتی برمستر به همراه جدیدترین سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده بهره می‌برد. علاوه بر این، امکان سفارش پکیج اجرایی صندلی‌های عقب با ماساژور هم وجود خواهد داشت.

مرسدس EQS53 AMG از اوایل سال آینده راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد اما هنوز قیمت آن مشخص نیست. بااین‌حال، خریداران باید انتظار قیمت بسیار بیشتری نسبت به قیمت EQS پایه را داشته باشند که از حدود صد هزار دلار آغاز می‌شود.

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.