مرسدس بنز

معرفی کانسپت مرسدس بنز GLB در آستانهٔ نمایشگاه شانگهای

مرسدس بنز در آستانهٔ نمایشگاه خودروی شانگهای، کراس‌اوور GLB را در قالب یک کانسپت معرفی کرده است. این کانسپت اما اساساً پیش‌نمایشی از کراس‌اوور جدید مرسدس بنز است که برادر بزرگ‌تر و کاربردی‌تر GLA خواهد بود. همان‌طور که پیش‌ازاین از تصاویر جاسوسی و رندرها مشخص شده بود، GLB استایلی جعبه‌ای شکل و خشن دارد که رگه‌هایی از مدل قدیمی GLK هم در آن دیده می‌شود.

ازجملهٔ ویژگی‌های ظاهری قابل‌توجه این کانسپت می‌توان به رینگ‌های ۱۷ اینچی دورنگ با لاستیک‌های آفرود، روکش‌های پلاستیکی بدنه، ریل‌های بزرگ روی سقف و چراغ‌های LED بالای شیشهٔ جلو اشاره کرد. البته به‌احتمال‌زیاد این ویژگی‌ها صرفاً مخصوص نسخهٔ کانسپت بوده و در نسخهٔ تولیدی حذف خواهند شد.

داخل GLB اما تقریباً با محصولات کامپکت جدید مرسدس بنز یعنی A کلاس، B کلاس و CLA یکسان است؛ بنابراین در اینجا هم نمایشگرهای دوقلوی معروف مرسدس دیده می‌شوند که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX این شرکت را ارائه می‌کنند. در همین حال، ازآنجایی‌که این خودرو فعلاً فقط یک کانسپت است، تمام سطوح داخلی آن با چرم ناپای قهوه‌ای‌رنگ ویژه‌ای پوشیده شده است. در قسمت‌هایی مثل دریچه‌های تهویه، روی داشبورد و کنسول مرکزی نیز تریم و نورپردازی نارنجی‌رنگ کار شده است.

کراس‌اوور جدید مرسدس بنز ۴.۶۳ متر طول، ۱.۸۹ متر عرض و ۱.۹۰ متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲.۸۳ متر است. این فاصلهٔ محوری کشیده فضای کافی برای نصب سه ردیف صندلی در داخل خودرو را فراهم کرده است تا GLB توانایی حمل هفت سرنشین را داشته باشد. به گفتهٔ مرسدس بنز، صندلی‌های ردیف سوم این خودرو صرفاً مناسب کودکان نیستند و می‌توانند به‌راحتی دو بزرگ‌سال میان قامت را حمل کنند.

کسانی که به صندلی‌های ردیف سوم نیازی ندارند نیز می‌توانند آن‌ها را بخوابانند تا فضای صندوق بار بیشتر شود. همچنین امکان جابجایی صندلی‌های ردیف دوم به میزان ۱۴ سانتیمتر به سمت جلو و ۵ سانتیمتر به سمت عقب هم وجود دارد. به لطف این ویژگی، مالکین می‌توانند به میل خود فضای بیشتری برای صندلی‌های ردیف سوم ایجاد کرده و یا با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم و کشیدن صندلی‌های ردیف دوم به سمت عقب، GLB را به کراس‌اووری پنج‌نفره با فضای پای بیشتر برای سرنشینان عقب تبدیل کنند.

کانسپت GLB به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مرسدس بنز بنام M260 مجهز شده که ۲۲۴ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و سیستم ۴Matic به هر چهارچرخ فرستاده می‌شود. سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic دارای سه حالت مختلف است و در حالت آفرود می‌تواند گشتاور را به‌صورت ۵۰-۵۰ بین دو محور تقسیم کند.

عضو هیئت‌مدیره دایملر آقای «Britta Seeger» در مورد این کانسپت گفته است:

ما از خودمان پرسیدیم آیا بین مدل‌های GLA و GLC فضایی برای یک کراس‌اوور دیگر وجود دارد؟ کانسپت GLB پاسخ این سؤال است. ما با این کار ایده‌های خلاقانه‌ای را برای این سگمنت ارائه کرده‌ایم. این کانسپت کراس‌اووری کاربردی و درعین‌حال با ابعادی جمع‌وجور است که فضای مناسبی را برای خانواده‌های هفت‌نفره ارائه می‌کند

GLB اما برای مدتی طولانی یک کانسپت باقی نخواهد ماند زیرا مرسدس بنز تأیید کرده است که نسخهٔ نهایی و تولیدی این خودرو در تابستان امسال به بازار عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]  

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Just bentley continental

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (539 ديدگاه)

    زیباست به نظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. The best or nothing

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    خوبه خوشم اومد , یه کراس اور شیطون و زبرو زرنگ به نظر میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مانی

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    یعنی تویA کلاس رو کلا چرم و آلومینیوم کار کنن ایقدر قشنگ میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mahdi911Turbos

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (77 ديدگاه)

    طراحی اینو به GLS ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Amirferrari

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    نه باریکلا،هه چیزش رو هم رفته عالی از آب در اومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهزیار

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (441 ديدگاه)

    یه ذره خیلی شرقی شده ولی داخلش قشنگه
    چرا آخه عقب رو اینطوری دارن طراحی میکنن
    قشنگ حیف کرده ماشین رو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. نوید جهرمی

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    بالاخره یه طرح دادن که جیگر آدمو حال بیاره. حالا شد یه چیزی. هم به GLA ترجیحش میدم هم بهGLC.
    جذابیتش هم با کیت آفرودیه. یه چادر سقفی هم بندازی روش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مانی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    یا خدا
    پدال نظرات رو اینقدر جدی نگیر
    یه اعتراضی کردم به متن دیدم نظرم حذف شده
    بعد که دقت کردم دیدم یه پاراگراف عوض شده
    خیلی ممنون ولی لازم به زحمت نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا