هر چهار پیشرانه بر پایهی معماری مدولار 500 سیسی در هر سیلندر بنا شدهاند و به منظور ارائهی کارایی بهتر به همراه کاهش مصرف سوخت و آلایندهها طراحی گردیدهاند.
شاید دو پیشرانهی هیجانانگیزتر مدلهای 6 سیلندر خطی جدید بنزینی و دیزلی باشند. مدل بنزینی که با کد M256 شناخته میشود با سیستم الکتریکی 48V عرضه شده و از سیستمهایی نظیر استارتر-آلترناتور یکپارچه، واترپمپ و کمپرسور ایرکاندیشن سود میبرد. به علاوه این پیشرانه دارای کمپرسور کمکی الکتریکی برای حذف تأخیر توربو است.
مرسدس بنز میگوید که این پیشرانه دارای قدرت 408 اسب بخاری و گشتاور 500 نیوتون متری است که مشخصاتی مشابه با نسخهی 8 سیلندر کنونی را نشان میدهد.
اما پیشرانهی 6 سیلندر دیزلی دارای زمانبندی متغیر سوپاپ بوده و از بلوک پیشرانهی آلومینیومی به همراه پیستونهای فولادی و پوشش نانواسلاید در دیوارهی سیلندرها سود میبرد. در مقایسه با پیشرانهی دیزلی قبلی این نسخهی جدید به جای قدرت 258 اسب بخاری قبلی هماکنون دارای قدرت 313 اسب بخاری و البته 7 درصد مصرف سوخت کمتر است.
مرسدس S کلاس 2017 همچنین پیشرانهی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی جدیدی را دریافت خواهد کرد که 476 اسب بخار قدرت و 700 نیوتون متر گشتاور را از دور 2000 در اختیار راننده قرار خواهد داد. این پیشرانه که کد M176 را دارد جایگزین نسخهی M278 با قدرت 449 اسب بخار قبلی شده و از سیستم غیرفعال سازی سیلندر استفاده میکند.
آخرین نسخهی معرفی شده هم پیشرانهی 4 سیلندر 2 لیتری با نسبت اسب بخار بر لیتر حدود 134 اسب بخاری است. این پیشرانه از توربوهای توئین اسکرول بهره گرفته و همچنین از سیستم استارتر-آلترناتور 48V به منظور بهبود مصرف سوخت استفاده میکند.