مرسدس بنز

مرسدس بنز W114 1976 رکورددار بیشترین میزان کارکرد!

آن‌ها می‌گویند دیگر مثل گذشته خودرو نمی‌سازند؛ و خب شاید حق با آن‌ها باشد… ولی مصرف‌کنندگان هم مثل سال‌های گذشته نیستند. چه کسی می‌تواند در روزگار مدرن یک خودرو را به‌صورت روزمره و به مدت بیش از ۳۰ سال متوالی براند؟ هیچ‌کس!

این مرسدس بنز W114 که مشاهده می‌کنید اکتبر سال ۱۹۷۶ خط تولید را ترک کرده است. گرگوریس ساکینیدیس راننده تاکسی اهل یونان است که این مرسدس بنز ۲۴۰D را در سال ۱۹۸۲ و با کارکرد حدود ۲۰۰ هزار کیلومتری خریداری کرد. او مرسدس داستان ما را هر روز می‌راند و مسافران را از یک نقطه به نقطه دیگر می‌رساند. تا سال ۱۹۸۸ این خودرو کارکرد ۱ میلیون کیلومتر را ثبت کرده بود. سال‌ها گذشت و بر میزان پیمایش این خودرو افزوده شد…

گرگوریس به خوبی از مرسدس خود مراقبت می‌کرد. او هر زمان که نیاز بود قطعات و مایعات موردنیاز خودرو را تعویض می‌کرد و البته هیچ نکته‌ای را نادیده نمی‌گرفت. او همچنین به بدنه خودرو هم اهمیت می‌داد و خراش‌ها را رفع می‌کرد. در اولین سال‌های آغازین قرن ۲۱ کارکرد این مرسدس به ۴.۶ میلیون کیلومتر رسیده بود و به همین خاطر نام گرگوریس و خودرواش در صنعت خودرو مشهور شد.

اگر می‌پرسید که رسیدن به چنین کارکردی چگونه ممکن شده باید بگوییم او در طول این سال‌ها دو بار پیشرانه را تعویض کرده است. البته جای تعجبی وجود ندارد چراکه این مرسدس در برهه‌هایی از زمان به‌صورت ۲۴ ساعته و بی‌وقفه کار کرده است. راننده این مرسدس همچنین در کارهای خیریه نیز حضور داشته و در زمان جنگ بالکان چندین بار پزشکان و پرستاران را بین شهرها جابجا کرده است.

در سال ۲۰۰۴ بود که این راننده تاکسی یونانی تصمیم گرفت خودروی خود را به موزه مرسدس بنز اهدا کند. در عوض یک دستگاه C200 به او اهدا شد. مرسدس بنز W114 هم‌اکنون بالاترین میزان کارکرد بین محصولات مرسدس بنز در دنیا را داشته و در حال خاضر در موزه این خودروساز به نمایش درآمده است.

بله درست است، آن‌ها دیگر مثل گذشته خودرو نمی‌سازند…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (353 ديدگاه)

    فوق العاده است

    موافقم 24
    مخالفم 7
  2. Reza Waffen SS

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    👏👏👏

    موافقم 21
    مخالفم 7
  3. GT

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    وااای مطلب فوق العاده ای بود، اشکم در اومد🥺

    موافقم 23
    مخالفم 4
  4. رضا

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    راننده تاکسی به این میگن

    موافقم 28
    مخالفم 3
  5. ABOLFAZL.RAHMANI

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (101 ديدگاه)

    بله کاملا درسته 👏👏
    واقعا دریک کلام میشه آنها دیگر مثل گذشته خودرو نمیسازند
    دیگه اون استقامت قدیمی رو خودروهای مدرن ندارن برا همین بعضی ها خودرو های کلاسیک رو بیشتر می‌پسندند
    یکی از بهترین مطالب عمرم بود

    موافقم 27
    مخالفم 3
  6. Aran+Milan

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    یادمه رئیس تویوتا چند سال پیش گفت ما دیگه نمیتونیم ماشینی بسازیم که ۳۰ سال کار کنه درواقع اعتراف کرد که کیفیتو آوردن پایین

    موافقم 28
    مخالفم 4
    1. حسین

      ۲۲ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      چند سال پیش؟

      موافقم 4
      مخالفم 2
    2. datsun

      ۲۲ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3503 ديدگاه)

      عمر ماشینها بسته به موجود بود قطعاتشه قطعه باشه صد سال دیگه هم میشه از همین بنز کار کشید همه قطعات یک ماشین قابله تعویضه.

      موافقم 10
      مخالفم 8
    3. کیانوش

      ۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (788 ديدگاه)

      ببین کیفیت تویوتا همونه که بود تویوتا حتی واسه بی اهمیت ترین قطعات خودرو سه تا نمونه مفهونی میسازه و تو اون چند سال پیش از تولید خودرو هر سه نمونه تست میشن اما خودرو های اون زمان به پیچیدگی الان نبودن هرچقدر تعداد قطعات بره بالاتر قطعا تعداد خرابی ها هم بیشتر میشه خصوصا قطعات الکتریکی هیچ قطعه الکتریکی که تو ماشین ها استفاده میشن سی سال دوم نمیارن شاید تلویزیون و ظبط صوت داشته باشیم تو خونه ها قدیمی اما اینکه قطعات تو خونه اسفاده بشه خیلی فرق میکنه با ماشینی که مدام در حال حرکته

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. امیر

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    خیلی فوق العادست ، خیلی وقت پیش ها یک نفر هم با پراید 1 میلیون کیلومتر راه
    رفته بود.

    موافقم 19
    مخالفم 6
  8. ممد ژانگولر

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3542 ديدگاه)

    به پاس قدردانی بیارنش ایران خودرو قسمت دبیرخانه

    موافقم 8
    مخالفم 10
  9. Clean Energy

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    بنزه بنزه…
    الکی نیست بابا

    موافقم 26
    مخالفم 6
  10. ABOLFAZL.RAHMANI

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (101 ديدگاه)

    اون خودرو یونانی با اینکه قدرت اش خیلی بیشتر از بوگاتی اما سرعت اش ۴۹۰ تا است
    رکورد بوگاتی رو میزنه لایک 👍
    رکورد رو نمیزنه دیس لایک 👎

    موافقم 18
    مخالفم 16
  11. Aboaldazl demon

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (519 ديدگاه)

    واقعا مرسدس بنز فوقالعادس

    موافقم 21
    مخالفم 4
  12. (Saeed(peugeot

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (239 ديدگاه)

    دوستان من خودم چند سال پیش شنیدم اصلا یه قانون تو صنعت جهانی خودرو وضع شده که خودرو باید بعد یه مدت واقعا خراب بشه و نیاز به تعویض قطعات و غیر…. داشته باشه ……

    تا چرخه / تعمیر کار و شرکتهای تولید لوازم یدکی و و شغل های مرتبط به این حوزه فلج نشن …..

    دقیقا بنز و تویوتا خودرو میساختن یک عمر خراب نمیشد

    موافقم 22
    مخالفم 3
    1. Philipp

      ۲۲ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (73 ديدگاه)

      حالا با الکتریکی شدن تمام این شغل ها نابود میشن
      و دوباره بر می گردیم به همون سنت قبلی که ماشینی خراب نمیشه

      موافقم 15
      مخالفم 6
      1. Mad.z.Max

        ۲۲ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1841 ديدگاه)

        اگه فکر میکنی اصلی ترین بخش خودروی برقی که باتریش باشه، به استهلاک نمی افته، سخت در اشتباهی..

        موافقم 13
        مخالفم 4
        1. Philipp

          ۲۲ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (73 ديدگاه)

          فقط اون به استهلاک میوفته مثل گوشی موبایل
          و کلی شرکت ساخت بلبرینگ روغن وووو همگی نابود میشن
          علاوه بر اون تعویض باتری کار بسیار ساده تری از فهمیدن شل بودن یک بلبرینگ چند سانتی متری هست

          موافقم 5
          مخالفم 10
      2. Mad.z.Max

        ۲۲ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1841 ديدگاه)

        قیمت باتری به حدی بالاس، که تو جایی مثل آمریکا، مثلا دور انداختن یه پریوس پنج سال شیش کار کرده به صرفه تر از یبار تعویض باتریشه گاهی.
        درکل ننیشه انقد با اطمینان گفت این خوبه اون بده..

        موافقم 12
        مخالفم 1
    2. datsun

      ۲۲ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3503 ديدگاه)

      این قانون تو فرانسه وضع شده بود و هنوز هم هست

      موافقم 12
      مخالفم 1
    3. کیانوش

      ۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (788 ديدگاه)

      درست نیست ببین ی تویتا مدل چهل سال پیش رو با ی تویتا الان یا لکسوس الان مقایسه کنی میفهمی یا بنز چهل سال پیش رو با اس کلاس الان میقهمی خودروهای الان حداقل پنج برابر خودروهای اون موقع قطعات دارن که بیشترشون هم الکترونیکی و اینکه قطعات الکترونیکی رو خودروساز ها خودشون نمیسازن از شرکت های فناوری تهیه میکنن همین الان امار رو ببینی بشتر تعمیرات خودرو ها مربط به قطعات برقی یا نرم افزار و کامپیوتر خودرو میشه وگرنه موتوری که بتز میزاره رو خودروش هنوزم میتونه سی سال وار کنه یا موتور تویوتا قبلا خودروساز ها خودشون ماشین رو میساختن برقشم بوش میساخت ازش مطعن بودن ولی الان هر خودرو هزار جور قطعه الکتریکی داره و کارخونه ها لنگ چیپن و به خاطر چپ تولیدشون خیلی کم شد من خودمم سادگی و طراحی خودروهای قدیمی رو دوست دارم اما نمیدونم داشتید یا سوار شدی تویوتا یا بنز سی چهل سال پیش درسته راه میره و سرحاله اما خیلی مشکلات ریز و ررشتی هم دارن یعنی احتمال اینکه ی ماشین قدیمی که واقعا کار کرده باشه و کم ایراد مونده باشه خیلی کمه مگر اینکه صاحبش حداقل هفته ای ی بار بهش رسیده باشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. Philipp

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (73 ديدگاه)

    از قدرتش همین کافیه که توانایی آفرودش از خیلی از کراس اوور های امروزی بیشتره با این که یک سدانه…

    موافقم 18
    مخالفم 2
  14. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    بله درست است، آن‌ها دیگر مثل گذشته خودرو نمی‌سازند…
    نمیتونن بسازن ، نه اینکه کیفیت کمتر شده باشه ، اتفاقا کیفیت قطعات فنی و بدنه و ادوات بیشتر شده منتها مشکل اصلی تکنولوژیه ، هرچی چیز های قابل خراب شدن در یک ماشین کمتر باشن استهلاک اون ماشین کمتره ، تمام ماشینایی که به دوام خیلی خیلی بالا معروفن کابینشون انگار ما ۲۰ سال پیشه و بازدهی موتورشون در حد ماشینای قدیمیه ، خودروساز ها دو راه داشتن ، یا دوام رو قربانی تکنولوژی کنن ، یا تکنولوژی رو قربانی دوام ، که هرکدومشون یه انتخاب کردن ، تویوتا و جنرال موتورز ( بخش اقتصادی و suv های کاربردیش ) و فورد ( مثل جنرال ) و … انتخاب دوم رو کردن و برند های لوکس مثل بنز و پورشه ترجیح از راه قربانی کردن دوام وارد شن ، که هر کس در این مورد نظری داره که بعضیا ماشینا و شرکته دسته ی اول رو ترجیح میدن و بعضیا دسته دوم رو

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. GT

      ۲۲ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      اما لکسوس برندی هست که تکنولوژی و دوام را با هم داره

      موافقم 2
      مخالفم 11
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۲۲ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        دوامش در حد تویوتا نیست چون آپشن و تکنولوژیاش بیشتره و البته آپشنها و تکنولوژیاش نسبت به رقباش واقعا کمتره شما طراحی کابینش و آپشن ها و بازدهی موتورشو با بنز و … مقایسه کنی به اونا نمیرسه در واقع لکسس میشه گفت 50 درصد بادوامه و 50 درصد تکنولوژیک یا 70 30 یا هرچیز دیگه ای اما مهم اینه که هیچ خودرو و خودروسازی از این قائده فاکتور گرفته نمیشه

        موافقم 6
        مخالفم 1
  15. Karl Benz

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    واقعا مرسدس الانم عالیه ولی قدیم یه چیز دیگه بود . اصلا اسم بنز رو هم میبردی یه ابهت خاصی داشت .

    موافقم 16
    مخالفم 0
  16. میثم

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    بحث قربانی کردن کیفیت و دوام و اینکه عمدا این کارا و می‌کنن یه چیزه،
    یه بحث دیگه هم هست اینکه خود مردم هم دیگه یه ماشینو ۳۰ سال سوار نمیشن.
    ماشینا هرچی میگذره با نیازهای امروزی مردم منطبق‌تر می‌شن و استانداردهای ایمنی، رفاهی و کیفیت سواریشون مطابق نیاز روز و آخرین تکنولوژیها تنظیم می‌شه.
    و اینکه طرف ماشین می‌خره و وقتی جدیدش میاد دوست داره جدزده رو داشته باشه، قدیمی رو ردش می‌کنه جدیده رو می‌خره.
    من که خودم در حالت نرمال بیشتر از ۶_۷ سال دوست ندارم یه ماشینو سوار بشم
    البته تمام موارد بالا رو در مورد خارج از مرزهای ایران گفتم

    موافقم 8
    مخالفم 0
  17. یوسف

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (939 ديدگاه)

    من واسه مرسدس های قدیمی احترام زیادی قائلم و واقعا دوستشون دارم… ولی واسه مرسدس های 1996 به بالا هیچ ارزشی قائل نیستم و ازشون بدم میاد

    موافقم 2
    مخالفم 16
    1. Clean Energy

      ۲۲ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      مطالب شما بسیار آموزنده و تنذ بود
      لطفا دیگر نفرستید تا زنده بمانیم
      ممنون از شما که به فکر ما هستید

      موافقم 5
      مخالفم 3
    2. GT

      ۲۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      مرسدس های ١٩٩۶ به بالا هم هیچ ارزشی برای تو قائل نیستن و ازت بدشون میاد. 😁😂(شوخی)

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Clean Energy

        ۲۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        (واقعیت)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. مرتضی

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (196 ديدگاه)

    چرا عقب ماشینش افتاده؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. ARMAN

      ۲۲ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (325 ديدگاه)

      به کارکرد نگا کردی؟

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. میثم

        ۲۲ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (3544 ديدگاه)

        ربطی به کارکرد نداره
        مدل 220 یا اصطلاحا چراغ معماری رو تو ایران زیاد دیده بودم با کارکردهای نرمال صندوقشون خودشو می انداخت
        ایراد فنی داره
        بالاخره تکنولوژی 40-50 سال پیشه

        موافقم 2
        مخالفم 1
  19. دانیال

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (596 ديدگاه)

    گرگوریس خودشم جزو با دوامترین آدماس . ۳۰ سال مسافر کشی خیلی حوصله میخواد خدایی

    موافقم 7
    مخالفم 0
  20. مهدی

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    واقعا ماشاالله
    بی نظیر بود این مطلب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا زیباست، هم دوام مذسدس و هم سلیقه راننده ستودنیه.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا