مرسدس بنز

معرفی مرسدس AMG C63 جدید با پیشرانه ۴ سیلندر و قدرت ۶۸۰ اسب بخار

سرانجام مرسدس نسل جدید سدان پرفورمنس کامپکت خود را با نام کامل C63 S E Performance معرفی کرده است. به نظر می‌رسد این خودرو به‌یک‌باره سه نسل را پشت سر گذاشته باشد زیرا C63 از یک سدان V8 محرک عقب حالا به خودرویی چهار سیلندر پلاگین‌هیبریدی چهارچرخ محرک تبدیل شده است. البته قوای محرکهٔ این خودرو هرچند بسیار کوچک شده اما قدرت عظیمی تولید می‌کند تا بتواند ناخشنودی طرفداران از کنار گذاشتن موتور V8 را کمتر کند.

پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ C63 جدید همان M139L است که قبلاً در مدل‌های SL43 و C43 ارائه شد و بنابراین در اینجا هم شاهد همان توربوشارژر با نیروی کمکی الکتریکی هستیم ولی حالا این توربوشارژر بسیار بزرگ‌تر شده و خروجی موتور را به اعداد چشمگیر ۴۷۶ اسب بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن متر گشتاور رسانده است. این اعداد نه‌تنها هم‌سطح نسخهٔ پایهٔ C63 هشت سیلندر قبلی هستند بلکه این نسخهٔ جدید M139 را به قوی‌ترین پیشرانهٔ چهار سیلندر تولیدی جهان تبدیل کرده‌اند.

اما این تمام ماجرای قوای محرکهٔ نسل جدید C63 نیست زیرا یک موتور الکتریکی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت هم به همراه دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکتریکی و گیربکس دو سرعتهٔ مجزا روی محور عقب نصب شده است. به لطف این موتور، خودرو می‌تواند تا ۱۳ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی با حداکثر سرعت ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت طی کند. البته ازآنجایی‌که AMG در این سیستم پرفورمنس را بر راندمان در اولویت قرار داده است، این اعداد مشابه خودروهای پلاگین‌هیبریدی یک دهه قبل به نظر می‌رسند.

موتور الکتریکی که از یک پکیج باطری ۶.۱ کیلووات ساعتی انرژی می‌گیرد، حداکثر قدرت ۲۰۴ اسب بخاری خود را هر بار صرفاً برای ۱۰ ثانیه ارائه می‌کند و خروجی مداوم آن ۹۵ اسب بخار است. گیربکس این موتور هم از سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت به بعد دندهٔ دوم را درگیر می‌کند. نتیجهٔ تمام این قطعات، خروجی فوق‌العادهٔ ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور است که C63 جدید را بسیار قوی‌تر از نسل قبلی با تنها ۵۱۰ اسب بخار قدرت می‌کند.

به لطف این نیروی عظیم، خودرو ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و هرچند حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده اما به‌صورت سفارشی می‌توان آن را به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت افزایش داد. البته در نسخهٔ استیشن به دلیل ۳۴ کیلوگرم وزن بیشتر، حداکثر سرعت به‌صورت سفارشی به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند اما شتاب صفرتاصد آن با نسخهٔ سدان برابر است.

در C63 جدید موتور الکتریکی فقط به محور عقب نیرو می‌دهد اما پیشرانهٔ بنزینی هم می‌تواند از طریق سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic نیروی خود را به عقب بفرستد. انتقال نیرو هم توسط همان گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک آشنا صورت می‌گیرد که البته حالا بجای مبدل گشتاور به کلاچ تر مجهز شده است. C63 همچنین در این نسل برای اولین بار به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب مجهز شده و ترمزهای کربنی و کمک‌فنرهای تطبیقی هم در لیست تجهیزات استاندارد آن قرار دارند.

انتخاب‌گر حالات رانندگی این ماشین که AMG Dynamics نام دارد نیز به حالت جدیدی بنام مستر مجهز شده که امکان بیش‌فرمانی را فراهم می‌کند یعنی چیزی که C63 به آن شهرت دارد. در داخل، خریداران از گرافیک خاص AMG در صفحه آمپر دیجیتالی و هدآپ دیسپلی به همراه دکمه‌ای روی غربیلک فرمان برای انتخاب چهار سطح بازیابی انرژی ترمزها بهره‌مند می‌شوند. این چهار سطح از بازیابی صفر شروع می‌شود و در بالاترین سطح آن‌قدر قوی خواهد بود که امکان رانندگی با یک پدال را فراهم می‌کند.

در ظاهر C63 شاهد دریچهٔ باریکی روی کاپوت و ورودی‌های هوای بزرگ‌تر سپر هستیم که آن را از C43 متمایز می‌کنند. همچنین گلگیرهای جلو برجسته‌تر ۷۶ میلی‌متر به عرض دماغه افزوده‌اند و نشان Turbo E Performance هم روی گلگیرها زیر خروجی‌های هوای جای گرفته‌اند. علاوه بر این، برای اولین بار روی دماغهٔ خودرو بجای لوگوی سنتی مرسدس، نشان AMG قرار گرفته است.

اما با وجود استفاده از پیشرانهٔ چهار سیلندر کوچک‌تر، وزن C63 جدید نه‌تنها کمتر نشده بلکه به خاطر وجود سیستم هیبریدی و سامانهٔ چهارچرخ محرک، با ۳۵۶ کیلوگرم افزایش به ۲۰۳۶ کیلوگرم رسیده است. بااین‌حال، مصرف سوخت خودرو بسیار کمتر شده و به گفتهٔ AMG به حدود ۷ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است. به‌طورکلی، هرچند افزایش وزن نسل جدید C63 کمی نگران‌کننده است اما به نظر می‌رسد مهندسان AMG زمان کافی را صرف کرده‌اند تا این خودرو به‌اندازهٔ پیشینیان هشت سیلندر خود هیجان‌انگیز باشد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1384 ديدگاه)

    عالیه رسما ترکونده
    بیشترین بازدهی موتور یه پرخوران تولید سری جاده ای حالا از بنز !!
    شتابش هم احتمالا در عمل حوالی ۳/۲ باشه
    قواعد بازی کلا عوض شده

    موافقم ۷۶
    مخالفم ۷
    1. سوشیانت

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (296 ديدگاه)

      این اعداد اعلام شده در عمل هستن

      موافقم ۷
      مخالفم ۴۶
      1. بی خیال اسم

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (183 ديدگاه)

        باشد😒

        موافقم ۳۲
        مخالفم ۶
      2. Porsche 911

        ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (931 ديدگاه)

        واقعا طرز تفکر بسیار زیبایی داری!
        مهندس اعداد اعلامی آمریکایی ها همیشه اعداد رسمی کارخونه هست بعد الان مرسدس که میگه اعداد عملی هستن و در واقعیت کمتره؟
        برو مغزتو بشور حاجی…

        موافقم ۲۶
        مخالفم ۱۰
        1. javadhy

          ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (324 ديدگاه)

          منم والا همینو گفتم
          کامنت منو حذف کردن
          نمیدونم کدوم بخش از کامنتم برخلاف سیاست ها بود که حذف شد
          الان حتما توی بخش کامنت ها سلامم بکنیم
          به دلیل نقض قوانین حریم شخصی کامنتو پاک می کنین

          موافقم ۱۶
          مخالفم ۲
        2. سوشیانت

          ۱ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (296 ديدگاه)

          مغز تو نیاز به شستن داره اگه کامنت هام رو میخوندی میدیدی که برای همه ی ماشین ها اعداد اعلامی کمپانی ها رو میگفتم

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  2. ARMAN سابق

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (86 ديدگاه)

    وای خدا این چیه؟؟
    بنز گند زد به میراث پر افتخارش
    ۴ سیلندر آخه؟
    هر چقدرم قدرتش بیشتر باشه جای موتور ۸ سیلندرو نمی گیره

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱۰۶
    1. بهراد

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (205 ديدگاه)

      صداش که تقریبا همونه. قدرتشم که بیشتره. تموم شد اون زمان که سیلندر بیشتر نشان برتری بود.

      موافقم ۶۸
      مخالفم ۹
      1. سوشیانت

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (296 ديدگاه)

        قدرتش از هشت سیلندر بیشتر نیست بخاطر موتور الکتریکیشه

        موافقم ۷
        مخالفم ۴۷
        1. بی خیال اسم

          ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (183 ديدگاه)

          بنز می تونه بیشتر بگیره از ۴ سیلندر
          دیگه بخاطر قوانین آلایندگی مجبورن شرکت ها
          بعدش بدون موتور الکتریکی هم قدرت زیادی داره

          موافقم ۴۱
          مخالفم ۳
        2. سوشیانت

          ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (296 ديدگاه)

          مگه من گفتم بنز نمیتونه؟؟؟ من راجب این مدل دارم صحبت میکنم

          موافقم ۴
          مخالفم ۲۷
    2. Kamy

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      آرمان جان درسته وی هشت یه چیز دیگست ولی کاری که بنز کرده فوق العاده ست

      موافقم ۵۳
      مخالفم ۴
    3. بی خیال اسم

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (183 ديدگاه)

      همه شرکت ها دارن این کار رو می کنن ARMAN سابق

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۲
  3. بی خیال اسم

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (183 ديدگاه)

    عالیه دمت گرم مرسدس
    قوی ترین ۴ سیلندر دنیاس دیگه

    همیشه مرسدس گل می کاره

    موافقم ۵۱
    مخالفم ۴
  4. آرین

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (332 ديدگاه)

    حتما برای اینکه به روغن سوزی نیفته باید سوخت مسابقه‌ای با ۱۰ تا مکمل ۲۰دلاری بریزی تو باکش.

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۵۱
    1. Iman99

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      برو همون پراید بگیر توش نفت بریز عین خیالشم نیست راحت برو به روغن سوزی نیوفتی خیالت راحت
      هرچیزی یه حد و لیاقتی میخواد

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۱
      1. آرین

        ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (332 ديدگاه)

        باشه ولی تو پرایدت نفت نریز خراب میشه.

        موافقم ۵
        مخالفم ۲
        1. Iman99

          ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1113 ديدگاه)

          بفرما خودشم همینکارو کارده تو پراید خودش هم خراب شده دیگه من که مزدا ۳ دارم اصلا این کارو نمیکنم
          پراید که دیگه سگ جون ترین موتور رو داره رو هم توش نفت بریزی خراب میشه
          حالا فکر کن تو چیزی که پیشرفته هست مثل این مرسدس چی
          دیگه هرچی ی پیشرفته تر و بالاتر باشه ملاحظات بیشتری باید داشته باشه

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
  5. Erfan

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (463 ديدگاه)

    The best or nothing
    این شعار رو واقعا به حقیقت تبدیل کرده بنز.
    ۱۰۰۰نیوتون گشتاور یه سدان کامپکت و تنها مصرف ۷لیتری.
    فنی_۱۰. طراحی _۱۰
    دیگه آدم از یه ماشین چی میخواد.

    موافقم ۵۰
    مخالفم ۶
    1. MC20

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1046 ديدگاه)

      در پاسخ به عرفان عزیز : موتور هشت سیلندر :))

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۳۴
      1. علی

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (32 ديدگاه)

        داداش دیگه قرار نیست بنز هر ماشینی بنزنه ۸ سیلندر باشه اگه ۸ سیلندر می خوای بنز amg gt 63 s بنز هم کم کاری نکرده پر قدرت ترین چهار سیلندر رو ساخت با یه موتور الکتریکی ظاهر این ماشین هم سلیقه ای ولی من ازش خوشم آمد

        موافقم ۲۱
        مخالفم ۲
    2. Pedram7

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (57 ديدگاه)

      موتور c63 قدیم 🙂

      موافقم ۴
      مخالفم ۵
  6. Royal Driver UK 70

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (268 ديدگاه)

    عالیه حال کردم

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۳
  7. Kamy

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (484 ديدگاه)

    همه چیش عالیه
    به جز برد الکتریکیش

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۶
  8. ۹۱۱

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (160 ديدگاه)

    من با اینکه زیاد با مرسدس حال نمیکنم، پسر این عالی شده 😍😍

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
  9. corvette

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (106 ديدگاه)

    وزن ماشین به شدت بالاس

    موافقم ۷
    مخالفم ۲۲
    1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (328 ديدگاه)

      دوست عزیز مگه ماشین سوپر اسپرت هست که مهم باشه این ماشین اسپرت خانوادگیه

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۱
  10. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (464 ديدگاه)

    بابا سلطانه

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۰
  11. Alan.r

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (455 ديدگاه)

    محشره هم قویه هم لوکسه هم صداش عالیه از نظرپرفورمنس هم که دیگه حرفی برای گفتن باقی نمی‌ذاره
    اگه موتورV8 داشت خیلی عالی تر هم می‌شد ولی این موتور چهار سیلندر هم خیلی خوبه

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱
  12. صادق پور

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    باز با دیدن بنز روحم به پرواز در اومد

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۰
  13. Taha Malek

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (583 ديدگاه)

    مرسدس تلاشت ستودنیه و ثمرش هم فوق العادس
    ولی ما یچیز مثل w204 c63 میخوایم ازت😓

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
  14. A.A.S

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    جلو پنجره قبلی مرسدس بنز بسیار زیباتر بود

    موافقم ۴
    مخالفم ۵
    1. کیانوش

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (383 ديدگاه)

      واقعا نگران بود ولی الن که می بینم انجین با چهار سیلندر و وزن کم تر به اندازه همون هشت سیلندر نسل قبل قدرت داره به تنهایی پس می ارزه که هیچ خیلی به نعفشه سدان کوچیک هشت سیلندر واسش زیاده خودمونیم و انجین الکتریکی هم هداروشکر جوری ست شده که فقط قدرت و گشتاور اضافه کنه به ماشین نیومده که گند بزنه به سواری ماشین و انجین بنزینی رو محدود کنه سیستم دو دیفرانسیلش هم دو دلم ولی خب تو پیس فکر نکنم این پکیج حریف داشته باشه تو سدان ها ،اون دفعه گفتم سیصد و هشتاد اسب بخار کمه واسه ی انجین شیش سیلندر از بی ام و. کلی دیسلایک زدن خب خدایی کمه دیگه چهار سیلندر چهارصد و هفتاد تا زده واقعا استیشنش بدجور دل می بره این نسل با این پکیج خداست تو جاده و پیست هردوش

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  15. علی جردن

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (157 ديدگاه)

    C کلاس و cla تقریبا تو یه کلاس هستن با این تفاوت که درهای cla فریم و قاب ندارن حس و حال کوپه می ده عمده ترین تفاوت این وو کلاس موتور ۸ سیلندر c کلاس بود که حالا جفتشون ۲ لیتری شدن.

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  16. حمید

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بنز با اعداد و ارقامی که اعلام کرده نظر همه رو جلب کرده
    ولی با این قدرت انتظارات بیشتری رو داشتم
    با یک مقایسه با رقیبش M3 میشه متوجه شد سقف سرعتش پایین تر هست. ولی احتمالا تو شتاب با توجه به موتور الکتریکی بهتر باشه.

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. کیانوش

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (383 ديدگاه)

      شتاب چی میگه مسلمون بذار تو پیست ببینیم چیکار میکنه که البته مطمئنم ام تری رو میزنه زمین حداقل و حتی واسه ام فایو هم شاخ و شونه میکشه

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  17. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2109 ديدگاه)

    هر چقدر هم از ۴ سیلندر قدرت بگیره تو این سبک بی فایدس وقتی صدای بدی تولید میکنه.فکر کن این همه پول دادی سی۶۳ خریدی که اولا باید گفت سی۲۰ دوم اینکه وفتی کنار یه هاچبک مثل گلف قرار بگیره صدای اگزوزش عین همون گلف باشه که شایدم بدتر.کاش حداقل ۶ سیلندر میکردش.۴ خیلی زشته برا این هیکل.

    موافقم ۲
    مخالفم ۱۱
    1. کیانوش

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (383 ديدگاه)

      صدای سیلندر که فقط به تعداد سیلندر ربط نداره بروی صدای انجین های موتو جی پی رو بشنو بیا بگو چون چهار سیلنده زشته اونوقت بازم همین که نیومده مثل بعضی ها ی صدا از اسپیکر پخش کنه خودش خیلیه هرچند مطمئنم صداش هم اندازه کافی جذاب خواهد بود چون این انجین کاملا از نو ست شده واسه ترکوندن مثل اس ال که ی رودستر لوکس نیست این کلاس

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  18. MohammaD

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    ممنون مرسدس که هیچ وقت نا امیدم نکردی 👏 . رکورد قدرت موتور ۲.۰ توربو از اول دست مرسدس بوده و تا پایان عصر بنزینی ها هم دست خودش خواهد بود.

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  19. رامتین

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2550 ديدگاه)

    با وجود چنین مشخصاتی شک نکنید CLE هم با همین موتور عرضه میشه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  20. Hadi

    ۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (204 ديدگاه)

    واقعا معرکه شده عجب چیز خفنی شده 🇩🇪👌🏼
    طراحی خیلی خوب و زیبایی داره و قدرتش خیلی بیشتر شده😍…
    مرسدس یهو تعداد سیلندر هارو نصف کرد و نرفت رو V6 که بیاد چهار بعدش ولی شتابش عالیه ولی هنوزم میگم C63S نسل قبل با V8 یه چیز دیگس…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا