مرسدس بنز

معرفی مرسدس بنز CLE کابریوله 2024 با 375 اسب بخار و چرم ضد آفتاب!

مرسدس بنز اطلاعات کامل خودروی CLE کابریوله مدل ۲۰۲۴ را منتشر کرد. نسخه سفارشی این خودرو، موتور ۳ لیتر با قدرت ۳۷۵ اسب بخار دارد.

جدیدترین عضو از خانواده محصولات روباز مرسدس بنز دنباله‌روی برادر کوپه CLE است و به عنوان جایگزین C کلاس و E کلاس کابریوله انجام‌وظیفه خواهد کرد. به همین خاطر جای تعجبی ندارد که بدانیم CLE کابریوله جدید از سقف نرم آکوستیک با رنگ‌های مشکی، قرمز و خاکستری سود می‌برد. سقف این خودرو به‌صورت برقی و طی ۲۰ ثانیه باز و بسته می‌شود و حداکثر سرعت مجاز برای انجام این کار نیز ۶۰ کیلومتر در ساعت است.

مرسدس همچنین می‌گوید CLE کابریوله از تقسیم کننده کشویی برقی برخوردار است که به‌صورت خودکار سقف نرم تاشده را از بخش فضای بار جدا می‌کند. البته این سقف فضای زیادی را به خود اختصاص داده و ظرفیت محفظه بار از ۳۸۵ به ۲۹۵ لیتر می‌رسد. همچنین به منظور افزایش راحتی سرنشینان در زمان باز بودن سقف سیستم ایرکپ وجود دارد که با فشار یک دکمه باعث باز شدن بادشکن از بالای شیشه جلو می‌شود.

این سیستم جریان هوا را از روی سر سرنشینان منحرف می‌کند و باعث می‌شود لذت رانندگی با CLE کابریوله جدید بیشتر شود. خریداران همچنین شاهد بادشکن دوم در پشت‌سری‌های عقب خواهند بود که برای کاهش توربولانس داخل کابین بکار می‌رود. از نظر ابعاد باید گفت این خودروی جدید طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۸۵۰/۱۸۶۱/۱۴۲۴ میلی‌متری دارد و فاصله بین محوری آن به ۲۸۶۵ میلی‌متر می‌رسد. ژرمن‌ها خاطرنشان ساخته‌اند افزایش ۲۵ میلی‌متری فاصله بین محورها باعث راحتی بیشتر این خودرو نسبت به C کلاس کابریوله شده و ۷۲ میلی‌متر فضای بیشتر هم برای زانوها وجود دارد.

وقتی وارد کابین شوید با همان حس و حال CLE کوپه مواجه خواهید شد چراکه پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۱.۹ اینچی با حالت عمودی به شما خوشامد می‌گویند. این نمایشگر مرکزی از ویژگی‌های تیک‌تاک و زوم برخوردار است و امکان تنظیم زاویه ۱۵ تا ۴۰ درجه‌ای آن برای جلوگیری از انعکاس نور در چشم وجود دارد. همچنین استفاده از پوشش چرم منعکس‌کننده نور باعث می‌شود در روزهای آفتابی گرمای کابین افزایش زیادی نداشته باشد. این پوشش چرم از سطح خاصی برخوردار است که اشعه‌ خورشید را بازتاب داده و باعث کاهش ۱۲ درجه‌ای دما نسبت به چرم استاندارد در زمان تابش مستقیم نور خورشید خواهد شد.

پوشش چرم یاد شده با رنگ‌های متنوعی از جمله مشکی، بژ، قهوه‌ای، قرمز و سفید در دسترس است. مرسدس همچنین پوشش چرم مصنوعی مشکی را نیز برای خریداران CLE کابریوله ارائه می‌کند. در بحث راحتی سرنشینان سیستم گرمایش ایر اسکارف وجود دارد که با آپشن هایی همچون نورپردازی داخلی و سیستم صوتی سه‌بعدی برمستر با ۱۷ بلندگو همراه می‌شود.

در بحث قوای محرکه شاهد وجود گزینه‌های متنوعی هستیم. پیشرانه‌های هیبریدی مرسدس بنز CLE کابریولت ۲۰۲۴ شامل نمونه ۲ لیتری دیزلی با ۱۹۴ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتون متر هستند. این پیشرانه باعث می‌شود خودرو در عرض ۷.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۲۳۴ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. پیشرانه بعدی از نوع ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتون متر گشتاور است. مدل‌های مجهز به پیشرانه یاد شده با نشان CLE 200 شناخته می‌شوند و امکان سفارش آن‌ها به‌صورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک وجود دارد.

یک پله بالاتر مدل CLE 300 4Matic با پیشرانه ۲ لیتری توربوی قوی‌تر قرار می‌گیرد. قدرت و گشتاور این پیشرانه به ترتیب ۲۵۵ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتون متر اعلام شده و سبب ثبت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۶ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود. نهایتاً به فول ترین مدل با نام CLE 450 4Matic می‌رسیم که در دل خود پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری با ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور را جای داده است. این مدل در عرض ۴.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعتش نیز برابر با ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است. نمایندگی‌های مرسدس پیش‌فروش CLE کابریوله را آغاز کرده‌اند. قیمت این خودرو از حدود ۷۱۵۰۰ دلار شروع شده و به حدود ۹۵ هزار دلار می‌رسد. اولین نمونه‌های محصول روباز مرسدس بنز نیز از چند ماه دیگر راهی بازارهای اروپایی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (999 ديدگاه)

    چهره جلوش خیلی خشن و جذابه

    موافقم 35
    مخالفم 14
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      یه کابریوله اصیل و جذاب !
      مدل ۴۵۰ به نظر مناسب‌ترین قدرت برای هر خودرویی هستس که نه اسب‌بخارش کمِ نه زیاد ، بلکه کاملاً نیازِ مالک را برطرف میکنه!!!
      این اون بنزی هست که دوستش دارم و میشه روزمره استفادش کرد با ابعاد مناسب❤😎.

      اگر مسئول دلسوزی داشتیم و کینه از زمین و زمان نداشتن ( البته اونم نمایشی هست زیاد جدی نگیرید ، پشت پرده با هم رفیق جینگن ) میشد مثل سال‌های ۲۰۱۳ شاهد اومدنش باشیم با مدل ۴۵۰ !
      اما حالا میشینیم به در نگاه میکنیم ببینیم کدوم بچه مایه‌دار گذر موقتش میکنه بیاد دور دور تو خیابونا پوز بده اونم واسه کی ؟ واسه مردمی فقیر که دیگه برای نون میجنگند نه موارد اولیه و ثانویه زندگی😞!!!

      موافقم 52
      مخالفم 4
      1. net

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3149 ديدگاه)

        بی ام‌ و سری ۸ روباز خیلی زیباست. کدام شرکت این صفحه نمایش های بد با حاشیه زیاد برای ماشین های بنز میسازه؟ این صفحه نمایش با حاشیه زیاد با لبه گرد این ماشین در تریلی پرچمدار اکتروس ۲۰۲۲ بنز هم هست

        موافقم 15
        مخالفم 34
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          الهی دورت دونات بزنم net جانم.
          این همه توجه به جزئیات ریز را میسِتایم ولی داداشم حالا شما هم کوتاه بیا !!!
          ”-” مگه جنگِ رقابتی حاشیه‌کمتر بینِ صفحه موبایل اپل سامسونگِ !
          البته موافقم با نظرت ، حاشیه نداشت جذابتر میشد !
          حالا یه چیز جالب بگم :
          مانیتور ماشینم تاچ هستش و واقعاً کلافم کرده ، حالا موندم اینایی که مانیتور معروف به تسلایی کار میکنند و کل داشبورد رو مانیتور میکنند چطوری کلافه نمیشن ، فکرشو بکنید برای هر عملی باید یا ایست کنید و بعد اقدام کنید یا هنگام حرکت حواص خودتون رو پرت کنید تا مثلاً سیستم تهویه یا رادیو یا آهنگ و… راه بندازید و این در صورتیه که دکمه داشتن این مسخره‌بازی‌هارو نداره و اتفاقاً حال بیشتری هم داره !
          الان چند وقتی میشه دنبال مانیتور دکمه‌ای فابریکی میگردم جهت تعویض با تاچ ، جالبِ که نمونه‌های ژاپنی دکمه‌دار اینقدر تو بازار هست چون مردم با نمونه تاچ جابجا کردن که اصلاً قیمت بالایی هم نداره 😂 و یه جورایی مفتی به حساب میاد در صورتی که همین مانیتوری که میخوام بگیرم دکمه‌ای با دلار ۳۷۰۰ تومنی اون زمان میگفتن نزدیک ۷ میلیون و الان با دلار ۵۵۰۰۰ تومنی میگن ۲ تا ۴ میلیون ( البته استوک ولی به شدت نو )!!!
          ببینید چه نونی تو قطعات میخورند و از طرفی چطور با موج و جو روانی جامعه قیمت‌ها تغییر میکنه!!!
          البته من همه چیزم مخالف جو جامعه هست ، همه دارند تاچ میکنن ولی من میخوام دکمه‌ایش کنم 😂!!!
          البته اینم بگم که چین اگر نبود ، قیمت‌ها سر به فلک میکشید ، همیشه بدِ چین رو گفتیم ولی اینبار خوبیشم بگیم تا کم‌لطفی نشه ، چون مانیتورهایی که الان در بازار ایران و دوبی فروخته میشه اکثریت چینی و اتفاقاً کیفیت تصویر و امکانات بالا و گارانتی خوبی دارند و اگر چین نبود ، شرکت‌های معروف پوست میکندن از گرونی حتی با اینکه کیفیت بالایی دارند !!!
          یه چیزم بگم خندتون بگیره ، خداشاهده تنوع جنس افترمارکتی اسپرت‌فروشی‌ها در ایران و مغازه‌های ایرانی از دوبی و ترکیه بیشترِ و قیمت‌ها هم ارزون‌تر به سبب رقابت بالا / دوبی و ترکیه فقط به درد خرید قطعات نو و استوک فنی و بدنه اورجینال میخوره ( بخصوص موارد مصرفی ) با خیال راحت و اگر نه به درد خرید افترمارکتی نمیخورند!!!

          موافقم 20
          مخالفم 2
  2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2363 ديدگاه)

    جهت اطلاع دوستان، واژه‌ی Cabriolet از زبان فرانسه وارد دنیای خودرو شده و “کابریوله” تلفظ می شه
    این مدل سقف جمع شونده، حدود 200 سال پیش، برای درشکه‌ها استفاده شده

    موافقم 56
    مخالفم 2
    1. Dan

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (607 ديدگاه)

      مثل Chevrolet
      ricochet
      trebuchet
      و…

      موافقم 4
      مخالفم 5
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (2363 ديدگاه)

        آره دیگه شورلت همچین در ایران جا افتاده که نمی تونیم چیز دیگه بگیم

        موافقم 15
        مخالفم 3
  3. ARIAN

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (295 ديدگاه)

    منتظر رونماییش بودم خیلی وقته. البته با اضافه شدن مدل پرچمدار همه چیز تکمیل میشه.

    موافقم 9
    مخالفم 8
  4. محمد

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (114 ديدگاه)

    نمیدونم شاید تفکر من خیلی ایرانی گونه است ولی همیشه یه حس نگرانی موقع دیدن این خودرو های سقف پارچه ای و غیر فلزی دارم و این سوال برام پیش میاد که اگه یه وقت ماشین واژگون بشه و روی سقف فرود بیاد چه اتفاقی ممکنه برای سرنشین ها بیفته؟! برای همین هم از خودرو هایی که بدون سقف تولید میشن مثل بوگاتی میسترال و لامبورگینی سیان رودستر و … کلا متنفرم

    موافقم 2
    مخالفم 14
  5. احسان سعیدی

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    تکنولوژی چرم ضد آفتاب خیلی جالبه هم دوام چرم را خیلی بالا می بره هم باعث خنکی کابین میشه 👏👏👏

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      احتمالاً از علم نانو برای چرمش استفاده کردن یه چیزی تو مایه‌های سرامیک برای حفاظت رنگ و البته که برای چرم هم وجود دارد !

      پس فکر نکنم چیز جدیدی باشه و بنز فقط به صورت تجاری استاندارد وارد صنعتش کرده!

      موافقم 10
      مخالفم 1
  6. parhamiof

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    واقعا طراحی زیبایی داره و جذابه.

    موافقم 10
    مخالفم 6
  7. ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3317 ديدگاه)

    چقدر زیباست حاجی خیلی وقت بود هیچ شرکتی ماشین خوشگل معرفی نکرد🥰

    موافقم 17
    مخالفم 5
  8. ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3317 ديدگاه)

    اگه نامرد نیستن اینو باید تو کیش وارد کنن

    موافقم 4
    مخالفم 4
  9. رامتین

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3053 ديدگاه)

    بسیار عالی. نمای جلو خیلی خوبه. نمای عقب هم فابل قبوله. فقط دیفیوزر اصلا اسپرت نیست و بهتر بود حالت زاویه دار نمی داشت. موتورها هم تنوع خوبی دارند. و فکر میکنم ورژن قویتر AMG هم تولید بشه. گرچه کلا سقف هارد بنظرم بهتر بود.

    موافقم 5
    مخالفم 4
  10. BMW

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1223 ديدگاه)

    این رنگ سیاه مات خدایی جذابه اش کرده🥲👍

    موافقم 3
    مخالفم 2
  11. Taha Ayoobi

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    هم خوشگله هم نه

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا