چشم اندازمرسدس بنز

معرفی نسل جدید مرسدس بنز E کلاس با طراحی مشابه EQ و پیشرانه‌های هیبرید

نسل جدید مرسدس بنز E کلاس با طراحی مشابه مدل‌های الکتریکی EQ و پیشرانه‌های چهار و شش سیلندر هیبریدی اواخر امسال راهی بازار می‌شود.

مرسدس بنز رسماً نسل جدید E کلاس را رونمایی کرده است. در طراحی بیرونی این خودرو هم از مدل بزرگ‌تر S کلاس و هم مدل‌های الکتریکی EQ وام گرفته شده است. به‌عنوان‌مثال، جزئیاتی مثل دستگیرهٔ درها و زه کرومی سراسری در بالای چراغ‌های عقب، برادر پرچم‌دار را به یاد می‌آورد درحالی‌که قاب مشکی پیانوی جلوپنجره به مدل‌هایی مثل EQE شباهت دارد. البته این جلوپنجره در نسخه پروگرسیو با ده‌ها ستاره سه‌پر ریز در داخل خود شباهت بیشتری به مدل‌های برقی مرسدس دارد درحالی‌که نسخهٔ کلاسیک با همان جلوپنجره سنتی این شرکت ارائه می‌شود.

نسل جدید E کلاس ۴,۹۴۹ میلی‌متر طول دارد و فاصلهٔ محوری آن با حدود ۲۰ میلی‌متر افزایش به ۲,۹۶۱ میلی‌متر رسیده است. این کار موجب افزایش فضای پا در داخل خودرو شده و به گفتهٔ مرسدس، این ماشین حالا کابینی به جاداری سدان‌های فول سایز خواهد داشت. در داخل خودرو که قبلاً تصاویر رسمی آن منتشر شده بود شاهد فضایی کاملاً مشابه مدل‌های EQE و EQS هستیم. E کلاس به‌صورت استاندارد با صفحه آمپر دیجیتالی ایستاده و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی که در داشبورد ادغام شده ارائه می‌شود اما امکان سفارش نمایشگر سرنشین جلو هم وجود دارد تا نمایی شبیه هایپراسکرین مدل‌های الکتریکی ایجاد شود.

در کابین E کلاس مرسدس دوربین سلفی تعبیه و امکان دسترسی به برنامه‌ها و بازی‌هایی مثل تیک‌تاک و انگری برد و همین‌طور پخش ویدئو را فراهم کرده است. البته یک سیستم پایش چهره هم وجود دارد که اگر تشخیص دهد راننده به مسیر روبرو نگاه نمی‌کند محتوای در حال پخش روی نمایشگر سرنشین را غیرفعال می‌کند. علاوه بر این، E کلاس جدید از یک سیستم هوش مصنوعی پیشرفته بهره می‌برد که رویه‌های روتین راننده را در طول زمان می‌آموزد و به‌طور خودکار آن‌ها را پیاده خواهد کرد.

زیر کاپوت تمام پیشرانه‌های E کلاس جدید هیبریدی و نیمی از آن‌ها پلاگین‌هیبریدی هستند. این لیست با مدل پایهٔ E200 بنزینی محرک عقب با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و E200d دیزلی با ۱۹۷ اسب بخار قدرت آغاز می‌شود که برای دومی سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است. هردو موتور از سیستم هیبریدی خفیف با استارت ژنراتور یکپارچه بهره می‌برند که به‌طور موقت ۲۳ اسب بخار به قدرت اضافه می‌کند.

مدل‌های پلاگین‌هیبریدی هم E300e و E400e هستند که هردو از پیشرانه‌های ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کنند. مدل اول که در نسخه‌های محرک عقب و چهارچرخ محرک قابل خریداری است، به یک موتور الکتریکی ۱۲۹ اسب بخاری مجهز است که مجموع خروجی را به ۳۱۳ اسب بخار می‌رساند و امکان پیمودن تا صد کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. در E400e که فقط به‌صورت چهارچرخ محرک ارائه می‌شود، به لطف یک موتور الکتریکی بزرگ‌تر، مجموع قدرت به ۳۸۱ اسب بخار می‌رسد. این مدل تا پیش از معرفی نسخه‌های AMG در اواخر امسال، سریع‌ترین عضو خانوادهٔ E کلاس در اروپا خواهد بود و ظرف ۵.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این سدان آلمانی در ایالات‌متحده اما فقط در دو مدل هیبریدی خفیف E350 و E450 عرضه می‌شود. E350 از پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که E450 به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. سیستم تعلیق استاندارد E کلاس از نوع فولادی سنتی است اما امکان سفارش تعلیق بادی هم وجود خواهد داشت. علاوه بر این پکیج تکنولوژی هم قابل سفارش است که کمک‌فنرهای تطبیقی و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب را به همراه دارد. نسل جدید مرسدس بنز E کلاس اواخر امسال برای فروش به بازار عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. Alireza

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (193 ديدگاه)

    بیرونش خوشگله اما داخلش زیبایی مدلای قبلی رو نداره

    موافقم 66
    مخالفم 48
    1. کرگدن باواریا

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      منو که ناامید کرد !
      چشم انتظار سری پنج جدید هستم
      هرچند جذاب ترین سدان های لوکس بین این سه تفنگ‌دار آئودی a6 هست

      موافقم 91
      مخالفم 49
    2. نانو

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      رانندش حمید هیراده

      موافقم 52
      مخالفم 2
      1. MohammaD

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (343 ديدگاه)

        دهن سرویسا به چه جزئیاتی دقت می کنید 😂😂

        موافقم 38
        مخالفم 1
  2. مردیم از خوشی

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1386 ديدگاه)

    طراحی جلوش اصلا زیبا نیست

    شخصا یه حس بدی بهم میده

    موافقم 98
    مخالفم 56
  3. R

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    چراغاش زشته

    موافقم 89
    مخالفم 34
    1. Moro

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (61 ديدگاه)

      این که شد برداشت از بی ام و

      موافقم 23
      مخالفم 48
  4. Si

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (527 ديدگاه)

    نسل قبلی زیباتر بود اینم خوبه بد نی ولی قبلی خوشگل تر بود

    موافقم 82
    مخالفم 13
  5. محمد

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    کاش بفهمم ایده طراحی چراغ جلو چی بوده که این شده

    موافقم 75
    مخالفم 13
  6. AMANTE

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    خواستن همون سبک S Class رو پیاده کنن ولی کمی ژیگول تر که به نظر من تا قسمتی موفق شدن اما طراحی عقب با اون سبک چراغ پیوسته و الگو روشنی چراغ زیاد به ایشون نمیاد.
    در کل طراحی های گذشته E Class بهتر بودن مثل W211 و W212 و….

    موافقم 68
    مخالفم 5
  7. Alan.r

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    طراحی بیرونیش عالیه (البته بدون جلوپنجره اس کلاس) کابین هم مثل همیشه محشره
    فقط امیدوارم که موتور V8 تو نسخه های AMG ارائه بشه

    موافقم 36
    مخالفم 53
    1. Royal Driver

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      مرسدس دیگه وی۸ خودش رو کشته. همونظور که مال سی۶۳ رو گرفت، ماله ای۶۳ هم گرفت. بجای وی۶ میاد روش

      موافقم 27
      مخالفم 1
  8. MohammaD

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (343 ديدگاه)

    همون حس نسل قبل رو بهش دارم . فاقد ابهت و شکوه w212 به قبل ولی همچنان معقول . ولی حسن بزرگ این نسل از نظر طراحی اینه که لوگوی ایستاده مرسدس و جلو پنجره کلاسیک رو دوباره روی e کلاس می بینیم چون تو نسل قبل ، بعد از فیس لیفت حذف شده بود و قبل از فیس لیفت هم معدود e کلاس هایی جلو پنجره و لوگوی سنتی داشتند . کابین هم طراحی منسجم تر و پخته تری نسبت به eqe داره .

    موافقم 28
    مخالفم 4
  9. محمد

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    طراحی شیک و تکاملی با مشخصات فنی عالی مثل همیشه

    موافقم 30
    مخالفم 31
  10. Hadi

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره و بیشتر سلیقه ای شده…
    اگه اون قاب مشکی دور جلو پنجره نبود خیلی زیبا تر میشد امیدوارم تو مدل های AMG حذفش کنن
    طراحی چراغ عقبش طرح لوگو بنز جالب شده 👌🏼
    کابینش هم زیباست و احتمالا هایپراسکرین واسه SوC هم بیاد…
    کاش موتور ۴سیلندر نذارن رو E63 و V6 باشه…

    موافقم 27
    مخالفم 7
    1. Hamilton1970

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (528 ديدگاه)

      احتمال داره که اگر شش سیلندر باشه خطی باشه و V شکل نباشه چون اگه یادتون باشه نسل قبلی با شش سیلندر خطی عرضه شد
      در هر صورت امیدوارم که چهار سیلندر نباشه. با توجه به اینکه C63 چهار سیلندر بود و S63 هشت سیلندر و E کلاس بین این دو قرار میگیره احتمالا ۶ سیلندر باشه که بین اون دو مدل قرار بگیره

      موافقم 4
      مخالفم 0
  11. دیجی

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    دیگه داره نکراری میشه همه مدل با یک استایل

    موافقم 20
    مخالفم 16
  12. کیانوش

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (788 ديدگاه)

    با جلو پنجره کلاسیکش که خیلی خوشگله هرچند هنوزمبه چراغ های عقب مثلثی عادت نکردم و نمی کنم اما داخلشم خوبه منتها چرا کیفیت صفحه نمایش اینقدر پاایینه و عمق رنگ مشکیش خیلس پایینه متاسفانه ای کاش اولد استفاده میکرد تو عکس هم ختی تو ذوق میزنه چه برسه به اینکه نور افتاب بخوره به داشبورد لااقل از ی گرافیک روشن استفاده میکرد که کنتراست پایین نمایشگر تو ذوق نزنه منکه واقعا ازاین هایپر اسکرین و این نیمه هایپر اسکرین خوشمنی اومده بتظرم اینقدر نمایشگرغیر کاربردیه و کار کردن باهش هم خیلی سخت تر ازدکمه های فیزیکی هستش اما عاش نسخه پلاگین هیبریدی e300 شدم واقعا صد کیلومتر برد برقی در روز داخل شهر کی بیشتر از صد تا لازمش میشه هیچکی اکثر مردم ماهی یک بار هم به زور ازشهر خارج میشن و به نظرم همین پلاگین هیبریدی ها خیلی بهتر از الکترکی ها میتونن تاثیر گذار باشن در کوتاه مدت چون همین الانم تو همه حای دنیا قابل استفاده ان اما الکترکی ها نه زیر ساختشون تو اکثر دنیا وجود نداره و برق سبز هم که لازم به گفتنش نیست

    موافقم 13
    مخالفم 7
  13. مهردادکمال

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1813 ديدگاه)

    از نمای بیرون(مخصوصا نمای عقبی)خوشم اومد حالا بعضیا دوست ندارن بهشون حق میدم چون نسل قبل فوق العاده زیبا بودش و مقایسه کنیم یکم ممکنه ناامید شیم.
    یخورده هضم نمای داخلی برام سخته*
    در کل کار بی ام و تا حدی راحت شد و مطمینم سری ۵جدید شکست بدی بر مرسدس وارد میکنه

    موافقم 24
    مخالفم 13
  14. پارسا

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    چقدر چراغاش چه جلو چه عقب زشته

    موافقم 22
    مخالفم 6
  15. Behnam1012

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    این یکی دیگه با گذشت زمان مشکلش حل نمیشه
    E کلاس فقط 2013 ، لعنتی خیلی جذاب بود

    موافقم 17
    مخالفم 3
  16. behnam1012

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (984 ديدگاه)

    این یکی دیگه با گذشت زمان مشکلش حل نمیشه
    E کلاس فقط 2013 ، لعنتی خیلی جذاب بود

    موافقم 22
    مخالفم 6
    1. Royal Driver

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      ای کلاس فقط W211 و W124 معنی داشت.

      موافقم 14
      مخالفم 1
  17. Siyavash

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (658 ديدگاه)

    داستش اصلا جذابیت نسل قبل و قبلترش رو اصلا نداره به نظرم خیلی شبیه اس کلاس شده و حس میکنم حتی با نسخه ای ام جی هم جذاب نباشه…البته نظر شخصیه…ولی در کل بیشتر از این بدم میاد که اکثر کمپانی ها رفتن سراغ پشت آمپر دیجیتال..لامصب آنالوگ اصل جذابیت بود ..دیجیتال یه جوریه هرچی گازم بدی ولی نگات به صفحه کیلومتر میوفته حالت گرفته میشه تنها صفحه کیلومتر دیجیتال که برام جذاب بود برایه لکسس ال اف ای بود بقیه جالب نبودن

    موافقم 11
    مخالفم 5
  18. احسان

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بالاخره بنز بعد از چند سال داره یه تکونی به طراحیش میده

    موافقم 6
    مخالفم 9
  19. Royal Driver

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    مرسدس دیگه قشنگ داره سیخ داغ به اصالتش میزنه. من هیچ بنزی تو این نمیبینم حتی ۱ درصد

    موافقم 18
    مخالفم 8
  20. arshiaSVJ

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    بعد از E سال 2013 دیگه هیچ کدوم از ای کلاس ها به چشم نمیاد اصلا
    خصوصا این
    هر چند من کلا با زبان طراحی مرسدس حال نمیکنم

    موافقم 14
    مخالفم 4
  21. Reza Waffen SS

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    من که پسندیدم 👌

    موافقم 18
    مخالفم 12
  22. دکتر

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (338 ديدگاه)

    من پسندیدم،خیلی حال کردم،از نسل قبلش بهتره،و چراغ تقریبا حالت دو تیکه داره 👌 عالیه

    موافقم 12
    مخالفم 9
  23. آرش

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    ماشین زشتی نیست ولی اصالت بنز توش کمرنگه،مدلای معمولی اگر آرم بنز رو مخفی کنی شاید دیگه مثل قبل متوجه بنز بودنش نشیم،شبیه ماشینای لوکس کره ای مثل جنسیس شده،مدلای AMG هم که کمی اصیل تر به نظر میان انگار یه جلو پنجره پلاستیکی از بازار خریدن و به زور چسبوندن جلوش،چراغ عقبشونم که اصلا اصالت نداره و نمیشه از روش تشخیص داد که این بنز هست،کلا بنز و بی ام و از نظر طراحی روز به روز بیشتر از اصالتشون دور و به نظرم زشت تر میشن

    موافقم 7
    مخالفم 8
  24. سعید

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    به لحاظ فنی حتما خوبه، اما طراحی بیرونی، طراحی چراغهای جلو و گرافیک چراغهای عقب واقعا ناامید کننده ست

    موافقم 11
    مخالفم 5
  25. مهدی

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    تعجب کردم. مگه ای کلس و اس کلاس و سی کلاس به تازگی و در سال ۲۰۲۱ همگی نسل عوض نکرده بودن؟ چه زود نسل جدید ای کلاس اومد؟ مگه هیوندای الانترا هست که هر دو سه سال یه بار نسل عوض کنه. واقعا عجیب بود برام.

    موافقم 1
    مخالفم 9
  26. رامتین

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    در کل تغییرات خوبی دادن. ظاهر هم واقعا شیک و موزونه. کلا سری E یک سری باوقار، قدیمی و حتی لوکسه که حس خوبی به آدم میده.

    موافقم 5
    مخالفم 5
  27. بنانج

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (74 ديدگاه)

    قیمتش چنده؟

    موافقم 5
    مخالفم 1
  28. MjM

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (720 ديدگاه)

    چند ساله که از معرفی نسل جدید هیچ خودرویی ذوق زده نمیشم!(از نظر طراحی ظاهری)
    شاید از 10 تا یکیش!

    موافقم 7
    مخالفم 0
  29. مهدی

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (165 ديدگاه)

    دلم برای طراحی خودروهای نیمه اول دهه 90 میلادی تنگ شده!

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا