مرسدس بنز

چرخش تانکی مرسدس EQG را تماشا کنید!

مرسدس هفته پیش یک کنفرانس خبری را در خصوص اهداف الکتریکی سازی، تولید محصولات لوکس‌تر و تمرکز روی سوددهی بیشتر بجای تیراژ تولید برگزار کرد. طبق این استراتژی، بیش از ۷۵ درصد سرمایه‌گذاری این خودروساز صرف محصولاتی بالاتر از C کلاس خواهد شد و تعداد خودروهای کامپکت این برند نیز از هفت به چهار مدل خواهد رسید. ستون‌های پنج‌گانه مرسدس نیز شاهد محصولات سنتی بنز، G کلاس، EQ، مایباخ و AMG خواهند بود.

ما قبلاً درباره محصول کامپکت، پایه و الکتریکی این خودروساز، شاسی‌بلند EQE، مایباخ SL و AMG ویژن کانسپت صحبت کرده‌ایم اما G کلاس چه؟ استراتژی Economics of Desire این خودروساز شامل کلیپ کوتاهی از EQG و توانایی چرخش G آن بود. مرسدس این عبارت را برای چرخش تانک G کلاس الکتریکی بکار می‌برد و این شاسی‌بلند می‌تواند روی محور خود چرخش ۳۶۰ درجه انجام دهد. نمونه پیش‌تولیدی این آفرودر الکتریکی با بدنه نسخه فعلی در کلیپی کوتاه پدیدار شده است و در این کلیپ می‌توانیم چرخش چرخ ها در یک طرف و خلاف جهت چرخ های دیگر را ببینیم.

حرکت به اصطلاح چرخش تانکی احتمالاً به مدد استفاده از چهار پیشرانه الکتریکی صورت می‌گیرد. مرسدس همچنین تائید می‌کند G کلاس فاقد پیشرانه درون‌سوز دارای سیستم تعلیق مستقل جلو و اکسل عقب صلب توسعه یافته برای خودروهای الکتریکی خواهد بود.

عملکرد چرخش تانکی برای اولین بار در صنعت خودرو بکار نمی‌رود زیرا ریویان هم در سال ۲۰۱۹ این حرکت را به نمایش گذاشته است. البته این ویژگی هنوز در R1T دیده نمی‌شود و شرایط به‌کارگیری آن سخت‌تر از آنچه هست که به نظر می‌رسید. هنوز مشخص نیست این وانت الکتریکی در دنیای واقعی نیز به این ویژگی مجهز خواهد شد یا خیر اما به نظر می‌رسد ژرمن‌ها نیز به این فرمول دست یافته‌اند. انتظار می‌رود EQG از حوالی سال ۲۰۲۴ در خیابان‌ها رؤیت شود.

دیگر ویژگی مهم این خودرو باتری لیتیوم-یونی آپشنال با آند سیلیکونی خواهد بود تا شعاع حرکتی بیشتری داشته باشد. مرسدس اخیراً اظهار داشته است این تکنولوژی توسط سیلا توسعه یافته و تا چند سال دیگر در دسترس خواهد بود. مهندسان این برند افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی تراکم انرژی باتری‌ها و بهبود قابل‌توجه شعاع حرکتی خودروها را هدف‌گذاری کرده‌اند.

مرسدس با رونمایی از EQG کانسپت در نمایشگاه مونیخ ۲۰۲۱ اظهار داشت از گیربکس قابل تعویض دو سرعته به همراه دنده کرالر استفاده خواهد کرد. با توجه به این تفاسیر و همچنین وجود ویژگی چرخش تانک می‌توان گفت G کلاس بدون آلایندگی همچنان میراث G کلاس افسانه‌ای را حفظ خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    ریویان هم این ویژگی رو تو تبلیغات نمایش داد ولی اطلاع ندارم در نسخه تولیدی استفاده شد یا نه، در کل چون پیچیدگی زیادی داره فکر کنم گرون باشه

    موافقم 21
    مخالفم 5
    1. Lione

      ۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (226 ديدگاه)

      تو متن نوشته دیگه توی r1t نیست

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. Reza Waffen SS

        ۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        چرا هستش R1T این قابلیت رو داره

        موافقم 5
        مخالفم 3
  2. امیرشایان فرازی

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    واتت؟
    ولی فک کنم ممکنه بشه اگه هر چرخی برای خودش مجرا بچرخه

    موافقم 22
    مخالفم 3
  3. Joker

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (530 ديدگاه)

    یه سریا که فکر میکنن G کلاس قراره کلا برقی بشه دارن اشتب میزنن،EQG هم مثل مدل های EQS,EQE در کنار مدل های درون سوز عرضه میشه و از ظاهر کاملا متفاوتی سود میبره و هیچ سنخیتی با G کلاس اصلی نداره…

    موافقم 16
    مخالفم 9
    1. Nima RST

      ۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      کلا تا ۲۰۳۰ تمام محصولات تولیدی مرسدس برقی میشه

      موافقم 19
      مخالفم 2
    2. بنانج

      ۱۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (74 ديدگاه)

      جی کلاس چیزیست که نمیشه قیافه اش را عوض کرد

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. کامران

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (65 ديدگاه)

    یه موقعی ساخته شد ماشین نظامی و کاری باشه الان شده اسباب بازی ریچ کید های لندن و کالیفرنیا

    یه مشت آدم هم اینجا هستن میگن سلطان آفرود و سلطان همه چی نه این سلطان هیچی نیست نه لوکس و راحته نه کسی باهاش میره آفرود نه کار خاصی انجام میده نه چیز خاصی داره

    یه مشت آدم دیگه هم هستن هر موقع عکس جی واگن می ببینن فوری باید کامنت بزارن این ماشین به دستور اون مرحوم ساخته شده کل افتخار زندگی شون همینه انگار

    موافقم 22
    مخالفم 68
    1. Taha Malek

      ۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (914 ديدگاه)

      هیچ کس با این ماشین آفرود نمیره؟؟؟ لطفا وقتی اطلاعات ندارید نیاید کامنت بذارید کی گفته گسی با این ماشین آفرود نمیره درسته اون ریچ کیدا نمیرن ولی همه خریدارارو اونا تشکیل نمیدن
      نه لوکس و راحته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من حرفی ندارم واقعا
      پاراگراف اول و سومت درسته ولی پاراگراف دومت چرت و پرت خالص

      موافقم 38
      مخالفم 18
      1. کامران

        ۴ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (65 ديدگاه)

        نشونم بده کی باهاش رفته آفرود آفرودی در سطح رانگلر و برانکو
        نه لوکس و راحت نیست با اکسل صلب وانتی با آیرودینامیک مسخره ای که باعث صدای باد تو کابین میشه هیچم لوکس نیست
        همون بهتره حرف نداشته باشی

        موافقم 7
        مخالفم 56
        1. Clean energy (صیانت!)

          ۴ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          به حرفات اهمیت نمیدم😂🗿🗿

          موافقم 19
          مخالفم 4
        2. Mercedes

          ۴ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (31 ديدگاه)

          راستی چقدر علاقه داری به چرت پرت گفتن ؟

          موافقم 12
          مخالفم 3
        3. al-ml-kh

          ۴ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (99 ديدگاه)

          دادا دیگه خیلی بالا موندی وقتشه بیای پایین یذره هم به فکر سر ما باشی

          موافقم 15
          مخالفم 2
      2. کامران

        ۴ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (65 ديدگاه)

        لولا های درش هنوز بیرونه خوراک دزداس که با چکش بیوفتن به جونش
        زاویه شیشش خوراک سنگ های ریز جادس که بزنه شیشه خورد کنه و ترک بندازه

        موافقم 4
        مخالفم 46
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۴ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          عجب یعنی لولای در جیپ رنگلر بیرون نیست!
          مگه زاویه شیشه جیپ هم عین این صاف نیست؟ برانکو هم همینطور!
          آیرودینامیک؟!؟! یعنی رنگلر و برانکو شبیه ماهین که ضریب آیرودینامیکی بالایی داشته باشن؟!
          دیشب خوب خوابیدی؟!🤣

          موافقم 37
          مخالفم 4
    2. GMA

      ۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      اتفاقا چون همه چی با هم داره دوست داشتنیه!در مقایسه چند وقت قبل با رانگلر و دیفندر،اگر اشتباه نکنم نوشته بود تنها صدای بسته شدن درب هاش برای پرداخت این مبلغ کافیه، یعنی اینقدر خاص و دوست داشتنیه، تست هاش رو هم که دیدم همه عاشقش شدند…حالا شما چرا کینه داری ازش عجیبه..
      ما هرچقدر اینجا کامنت بدیم یه مشت فلان لندن… به حال اونا فرقی نداره، چون فروشش در حال رشده

      موافقم 27
      مخالفم 2
    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      شما افتخار زندگیت چی بوده؟ یه مشت آدم دیگه!
      بخاطر یه مشت آدم بود که این کشور نابود شد، مثل امثال کامران…

      موافقم 22
      مخالفم 6
      1. Iman99

        ۷ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        دقیقا این کینه که اینها دارن من میدونم از کجا میاد اینها همون تعصبی ها و فشاری هایی هستن که چشم دیدن آفرودر های برتر جهان مثل مرسدس جی کلاس رو ندارن
        ولی به کوری چشم اینها ما حقیقتو میگیم
        بهترین آفرودر های جهان مرسدس جی کلاس و فورد رپتور و رم تی آر ایکس و هامر و هاموی هستن
        بهترین آفرودر های سگمنت قبلشون فورد برانکو و فورد رنجر رپتور و شورلت کلرادو و جیپ رانگلر و لندوور هستن همه از اروپا و امریکا هستن خودش میدونه چی میگم خداییش
        بهترین آفرودر های سگمنت بعدشون و بالاتر هم
        فقط از ریشه خودشون هستن

        موافقم 3
        مخالفم 0
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    یادگار اعلاحضرت…
    امیدوارم توسعه روی gکلاس همینطور ادامه دار باشه، برقیش هم اصلا بد قیافه نیست…
    فقط این چجور فناورییه که بدون زنجیر اینجوری چرخید!؟

    موافقم 19
    مخالفم 13
    1. Taha Malek

      ۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (914 ديدگاه)

      ربطی به زنجیر یا چرخ نداره که مهم نیرویه که به زمین وارد میشه حالا میخواد به وسیله چرخ باشه یا زنجیر

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۴ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        هرچی هست جالبه…فکر کنم شبیه کار دیفرانسیل باشه موقع چرخیدن شاید البته….

        موافقم 8
        مخالفم 2
    2. Nima

      ۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      علم رباتیک
      چرخ هاى راست به جلو و چرخ هاى چپ به عقب.

      موافقم 15
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۴ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        منم احتمال میدم این شکل باشه👍👍

        موافقم 7
        مخالفم 0
      2. datsun

        ۴ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (3503 ديدگاه)

        این سیستم واسه عهد عتیقه رباتیک چیه یه سری ماشین آلات راه سازی مثل مینی لودرها اصلا فرمون ندارن کلا درجا میچرخن با همین سیستم، رباتبک چیه.

        موافقم 13
        مخالفم 3
      3. viper2

        ۴ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        بله درسته . به این حرکت در رباتیک میگن چرخش اسپین که دو چرخ در خلاف هم دیگه چرخش دارن و وقتی میخوان برنامه نویسی کنن برای هر دو چرخ دستور میفرستن و اعداد هر دو چرخ و سرعتشون یکی هست فقط عدد یکی منفی هست عدد اون یکی مثبت هست . این یک نوع چرخش هست و چرخش دیگه نوع تِرن هست . که در اون چرخ ها ثابت هستند و فقط یک چرخ در یک جهت مشخص شده میچرخه . حرکت اسپین برای جاهایی که فضای کمی هست مناسب تر هست اما در اسپین اگر سرعت زیاد باشه چرخ ها لیز میخورن و دقت خیلی کم میشه دقیقا مثل جی کلاس . البته اینجا تو این مکانی که جی کلاس این کارو انجام داد اصلا دقتی نیاز نیست . و چرخش ترن رو میشه با سرعت بیشتر انجام داد و دقتش هم بیشتر هست

        موافقم 8
        مخالفم 0
  6. reza342

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    حالا خوبه ریویان یه کاری کرد:)

    موافقم 4
    مخالفم 14
  7. Alan.r

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    این سیستم خیلی به توانایی های آفرود ماشین کمک می‌کنه دیگه احتیاج به فضای زیاد واسه دور زدن نداره به احتمال زیاد نسخه الکتریکی جی کلاس هم مثل نسخه درونسوزش با ابهت و بی نقص میشه

    موافقم 10
    مخالفم 2
  8. Hooman

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوبه!.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. mahdi

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (140 ديدگاه)

    عجب چیز حقی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. Mercedes Benz

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (69 ديدگاه)

    و دوباره غرش مرسدس بنز…

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا