ارزش بالای آخرین سوپرکار پیشرانه وسط مرسدس

پنج‌شنبه 14 اردیبهشت 1396 - 11:30
مطالعه 3 دقیقه
1999-mercedes-clk-gtr-7.jpeg
از SLR مک لارن گرفته تا AMG GT، مرسدس سازنده‌ی برخی از خودروهای پرفورمنس فوق‌العاده بوده است؛ و دوباره می‌خواهد با هایپرکاری که از فرمول 1 برگرفته...
تبلیغات

از SLR مک لارن گرفته تا AMG GT، مرسدس سازنده‌ی برخی از خودروهای پرفورمنس فوق‌العاده بوده است؛ و دوباره می‌خواهد با هایپرکاری که از فرمول 1 برگرفته شده چشم‌ها را به خود خیره کند؛ اما مدت‌ها پیش مرسدس خودروی اسپورت فوق‌العاده‌ای را با نام CLK GTR معرفی کرده است.

این خودرو که برای رقابت در مسابقات لمانز ساخته و سپس برای استفاده‌های جاده‌ای با قوانین هماهنگ شد از طراحی پیشرانه وسط استفاده می‌کرد. نیروبخش این خودرو پیشرانه‌ی 12 سیلندر بوده است.

استایل CLK GTR شبیه به مدل جاده‌ای CLK کوپه بوده اما از نظر عملکردی به پروتوتایپ لمانز نزدیک‌تر است. در میانه‌ی شاسی سبک‌وزن این خودرو پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6.9 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 604 اسب بخار قرار دارد که این نیرو را از طریق گیربکس 6 سرعته سکونشئال به چرخ‌های عقب می‌فرستد.

CLK GTR قادر است تنها ظرف مدت‌زمان 3.8 ثانیه از زمین کنده شده و به سرعت 100 کیلومتر برسد. حداکثر سرعت خودرو برابر با 344 کیلومتر در ساعت بوده که با توجه به استانداردهای دهه‌ی 90 میلادی خودرویی بسیار سریع محسوب می‌شود.

تنها 25 دستگاه از این خودرو ساخته شده است. در واقع کمپانی علاوه بر دو نمونه‌ی پروتوتایپ کارخانه‌ای و 7 نسخه‌ی مسابقه‌ای، 20 مدل کوپه و 6 مدل رودستر را ساخته است. برچسب قیمت 1.5 میلیون دلاری باعث شده بود تا این خودرو گران‌ترین خودروی تولیدی باشد.

یکی از این مدل‌های سقف ثابت در آلمان برای فروش ارائه شده است. بهای این خودرو 2.45 میلیون یورو ذکر شده که برابر با 2.7 میلیون دلار است. در واقع بهای کنونی خودرو دو برابر قیمت آن در زمان ساخت بوده است. همان‌گونه که قبلاً نیز گفته‌ایم خریدن این‌گونه خودروها یک سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود زیرا در آینده نیز شاهد افزایش قیمت آن‌ها خواهیم بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.